Raskaaksi 2025

@Kali ei ne raskauksien alkamiset aina ole veljeksiä keskenään. Meidän tilanne on erittäin hyvä esimerkki siitä. Eka lapsi tuli pillereiden läpi ja toisesta ollaan ensi kierrosta aloittamassa hoidot kohta 1v8kk luomuyrittämisen jälkeen. Yksi roskishaamulainen on ollut koko aikana.

Ikävää, että olet joutunut kokemaan noin monta keskenmenoa. ❤️ Oletko käynyt lääkärissä kysymässä voisiko syytä alkaa selvittämään? Jos se hoitokontakti helpottaisi ainakin mielialaa?
Juu siis kävin kesäkuun alussa yksityisellä jossa ultrattiin ja mitään huonoa ei näkynyt, sen jälkeen sain lähetteen verikokeisiin jossa toinen kilpirauhaseen liittyvä oli koholla, ja samoin oli vähän alhainen ferritiini. Siitä lähtien syönyt rautalisää ja nostin kilpirauhaslääkitystä lääkärin neuvosta. Ja tämän kuun alussa julkisen puolen lääkärillä kävin sitten, verikokeetkin otettiin kanssa joista mitään ei tällä kertaa löytynyt joka selittäisi syyn. Kun kilpirauhaseen kaikki liittyvä nyt olivat hyvällä tasolla, että lääkkeen nosto oli vaikuttanut, ferritiinistä en tiedä koska sitä ei julkisella puolella mitattu. Mutta olettaisin olevan vähän parempi jo kun kaksi kuukautta syönyt rautalisää. Vaikka se taitaa mitä olen lukenut aika hitaasti nousta ylöspäin. 🤔Ja mulla se oli siis 26 kesäkuun alussa.

Siksikin luulin et tämä kierto olisi meidän kun mitään syytä keskenmenneille/kemiallisille ei löytynyt. Tai no lääkäri sanoi että kilpirauhasen vajaatoiminta voi selittää ehkä ne koska söin liian vähän lääkettä. Mutta sanoi että nyt ei pitäisi olla mitään esteitä raskauden onnistumiselle. Kun sekin nyt kunnossa. Niin siksi luulin että helppoa tästä eteenpäin olisi... 🤣No eihän se tosissaan ole niin helppoa vaikka kaikki olisikin kunnossa.

Onneksi on muuten tämä foorumi jossa jakaa ajatuksia. Kun en tiedä mitä muuten tekisin tai kenelle juttelisin näistä. Tämä on kyllä aivan ihana paikka! ❤️

Niin tottahan tuo, pitäisi varmaan ajatella positiivisesti. 🤔

Olin vain jotenkin varma kun ekan keskenmenon jälkeen tulin ekasta ja kolmannesta kerrasta raskaaksi uudestaan että nytkin onnistuisi viimeistään kolmannella kerralla kolmannen keskenmenneen jälkeen. Mutta nähtävästi ei... Eihän tämä toki maailmanloppu ole ja ei tarkoita ettei tämä yk7 voisi olla se meidän kerta.

Eihän tässä tosissaan mikään kiire ole toisaalta, 33 joka tapauksessa tulen ainakin olemaan jos tässä raskaaksi tulen enään ennen kuin lapsen saisin. Jotenkin vain sellainen selittämätön tunne takaraivossa että aika loppuu kesken. 🫣 Ennenkin eri asioissa ollut tuollainen tunne, en sitä ole koskaan osannut kellekkään selittää kelle siitä puhunut. No joka tapauksessa elämä jatkuu... Ainakin joka pettymyksen jälkeen nämä pettymys tunteiden käsittely nopeutuu. 😅

//Niin joo ja koska olen yli-innokas niin katsoin jo tämän kierron mahdollisen lasketun ajan ja se osuisi mun ja miehen tapaamisen toiselle vuosipäivälle. 🙈
Haluaisin kyllä tähän myös sanoa, et ei pidä ajatella positiivisesti. Sulla on just nyt iso pettymys, oli viivaa testissä, kauheeta jännitystä, toivoa ja sit putoaminen sieltä. Juuri tällä hetkellä saa olla ihan paska olo. Saa antaa nyt itselle hetken surra ja rypeä, sit voi vaikka huomata, et alkaa helpottaa ja tunteet siskon raskautta kohtaan muuttua, mut ei sitä tarvi nyt, tässä hetkessä ja omassa harmituksessa pakottaa. ❤️

Juu siis kävin kesäkuun alussa yksityisellä jossa ultrattiin ja mitään huonoa ei näkynyt, sen jälkeen sain lähetteen verikokeisiin jossa toinen kilpirauhaseen liittyvä oli koholla, ja samoin oli vähän alhainen ferritiini. Siitä lähtien syönyt rautalisää ja nostin kilpirauhaslääkitystä lääkärin neuvosta. Ja tämän kuun alussa julkisen puolen lääkärillä kävin sitten, verikokeetkin otettiin kanssa joista mitään ei tällä kertaa löytynyt joka selittäisi syyn. Kun kilpirauhaseen kaikki liittyvä nyt olivat hyvällä tasolla, että lääkkeen nosto oli vaikuttanut, ferritiinistä en tiedä koska sitä ei julkisella puolella mitattu. Mutta olettaisin olevan vähän parempi jo kun kaksi kuukautta syönyt rautalisää. Vaikka se taitaa mitä olen lukenut aika hitaasti nousta ylöspäin. 🤔Ja mulla se oli siis 26 kesäkuun alussa.

Siksikin luulin et tämä kierto olisi meidän kun mitään syytä keskenmenneille/kemiallisille ei löytynyt. Tai no lääkäri sanoi että kilpirauhasen vajaatoiminta voi selittää ehkä ne koska söin liian vähän lääkettä. Mutta sanoi että nyt ei pitäisi olla mitään esteitä raskauden onnistumiselle. Kun sekin nyt kunnossa. Niin siksi luulin että helppoa tästä eteenpäin olisi... 🤣No eihän se tosissaan ole niin helppoa vaikka kaikki olisikin kunnossa.

Onneksi on muuten tämä foorumi jossa jakaa ajatuksia. Kun en tiedä mitä muuten tekisin tai kenelle juttelisin näistä. Tämä on kyllä aivan ihana paikka! ❤️
Miullahan on myös kilppariarvot olleet vajaatoiminnalla. Tsh on nyt ok mutta tyroksiini ei ole noussut eli jotain vikaa siellä on. Toisaalta sitten kyllä ovuloin ja kaikki kunnossa niin en tiedä sitten onko tuo se ongelma. 🤔 Pitäisi syksyllä käydä kontrolleissa.

Kannattaa kyllä se rauta tsekata vielä! Kaikilla se ei nouse niin hyvin kaikilla valmisteilla.

@Kali mäkin just mietin sitä ferritiiniä. Joskus mua varoiteltiin siitä, että rauta ei aina nouse pelkillä rautanapeilla vaikkei omakohtaista kokemusta tästä olekaan.

Pidin vähän taukoa foorumista, niin täällähän on kivasti tullut plussia välissä! Onnea kaikille :smiling face with heart-eyes: jospa tästä nyt plussatuulet alkaisi puhaltelemaan.

Kp35 ja nega testattu, viime kierrot olleet 40-42 päivää joten aika aikaseen testasin mutta oli muka niin selvät oireet :tears::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Vielä olisi yksi testi jäljellä, jos sen tekisi vaikka kp43 jos sinne asti joutuu.

Dpo 8 meneillään ja huomenna tai ylihuomenna ajattelin testata varhaisella testillä. Intuitio sanoo ettei tärppi ole käynyt. Menkkoja edeltävät juilinnat tosiaan alkaneet ja tekis mieli heittää hanskat tiskiin, vaikka ei tässä nyt kovin montaa pettymyskiertoa ole takana.🫠

Täällä viimeaikoina tulleet plussauutiset luovat hitusen toivoa että ehkä joskus itsellekin tärppi käy.

Mulla siis endo ja tuntuu että tää yritys on taistelua aikaa vastaan. Taitaa olla jotain PMS-oireilua, mutta tällä hetkellä olotila on aika lannistunut.😅 Vaikka en oo sitä negaakaan vielä edes tehnyt, heh. Miten sais enemmän toiveikkuutta ja optimismia tähän yrittämiseen.😂

Noniin eli nyt sitten odotellaan. Ovistesti oli lähtenyt haalistumaan ja hommailut osui hyvin kohdilleen. Oli kyllä selkeät oireet. Illasta tuli ovisjuilintaakin. Vahvasti kyllä epäilen että edellisessä kierrossa en olisi ovuloinut, koska kaikista kierroista poiketen ei ollut mitään selkeitä oireita. Nyt olisin arvannut oviksen ilman testiäkin, mutta testillä sain vahvistuksen. Eipähän tarvitse arpoa. 😊Lämpöjä en ole sitten kuitenkaan jaksanut mittailla. Aamut on muutenkin nyt niin hirveää säätöä ettei ole aikaa mittailla. 😅

Aloin tuossa laskeskelemaan, että meille on tulossa läheisiä vierailemaan silloin kun mulla on oletettavasti dpo 6-8. Ollaan menossa erääseen musiikkitapahtumaan, ja yleensä en oo jättänyt drinksuja väliin noissa tapahtumissa :No Evil Monkey: En haluisi kertoa, että yritetään raskautta, mutta mun juomattomuus varmasti herättää epäilyksiä. Nyt mietinkin, että uskallanko juoda yhden tai kaksi ja väittää, ettei vaan maistu, vai täräytänkö suoraan tiskiin, että en tiedä olenko raskaana, ja siksi en juo 😂

Dpo 8 meneillään ja huomenna tai ylihuomenna ajattelin testata varhaisella testillä. Intuitio sanoo ettei tärppi ole käynyt. Menkkoja edeltävät juilinnat tosiaan alkaneet ja tekis mieli heittää hanskat tiskiin, vaikka ei tässä nyt kovin montaa pettymyskiertoa ole takana.🫠

Täällä viimeaikoina tulleet plussauutiset luovat hitusen toivoa että ehkä joskus itsellekin tärppi käy.

Mulla siis endo ja tuntuu että tää yritys on taistelua aikaa vastaan. Taitaa olla jotain PMS-oireilua, mutta tällä hetkellä olotila on aika lannistunut.😅 Vaikka en oo sitä negaakaan vielä edes tehnyt, heh. Miten sais enemmän toiveikkuutta ja optimismia tähän yrittämiseen.😂
Täällä juuri aikaistettiin hoitoja endon pahenemisen takia. Pari vuotta ilman hormoneja on tehnyt tehtävänsä... 🥴 Mutta siis miulla oli alkuun pitkään se endo aika rauhallinen synnytyksen jälkeen. Ja pahenee sellaisissa kertarykäyksissä ja saattaa sitten taas olla samanlaista pitkiäkin aikoja. Eli voi olla, että ehdit hyvin raskautua ennenkuin mitään ikäviä oireita tulee. ☺️

TMI omanapailua: Täällä alkoi tnän noin kp20 tienoilla perus kohtamenkatalkaa-ripuli. Tietää ettei tässäkään kierrossa siis tärpännyt. Myös perus pms-ketutus yhdistettynä heikkoihin treenituloksiin kertoo miulla hormonidropista.

Aloin tuossa laskeskelemaan, että meille on tulossa läheisiä vierailemaan silloin kun mulla on oletettavasti dpo 6-8. Ollaan menossa erääseen musiikkitapahtumaan, ja yleensä en oo jättänyt drinksuja väliin noissa tapahtumissa :No Evil Monkey: En haluisi kertoa, että yritetään raskautta, mutta mun juomattomuus varmasti herättää epäilyksiä. Nyt mietinkin, että uskallanko juoda yhden tai kaksi ja väittää, ettei vaan maistu, vai täräytänkö suoraan tiskiin, että en tiedä olenko raskaana, ja siksi en juo 😂
Jos et halua juoda niin tilaat jonkun alkoholittoman drinksun. Et vaan tee siitä mitään numeroa. Minä olen tehnyt tätä välillä ihan muutenkin, kun en jaksa "miks et juo"-kyselyitä. 😉 Ja joka paikassa on nykyään alkoholittomia oluita ja viinejä yms. mistä ei lasissa ollessa voi sanoa onko alkoholia vai ei. Taktikoit vaan sen tilaamisen sopivaan aikaan. Ilmoitat, että pitää vastata vaikka johonkin mailiin tms, että käykää vaan hakemassa juomat ennen sinua, että haet sitten kohta.

Itse ottaisin hienovaraisesti holittomia. Ulkonäöltään ne kyllä jekuttaa hyvin pitkälle. Eli jos pystyt yksin käymään tiskillä tilaamassa (mitään hajua mikä tapahtuman asetelma) niin pyydät sieltä jonkun alkoholittoman lasiin. Itse esikoisen kanssa ennen plussausta kävin yöelämässä mutta salaa otin pelkkiä holittomia. Sit raskaanakin piilotin vatsan vaatteisiin (oman mukavuuteni vuoksi) ja yöelämään holittomana. Tosin baarimikkojen kanssa sai olla tarkkana, kun jopa useamman kerran mulle yritettiin antaa alkoholiversio ja jouduin palauttamaan juomia.

Mutta jos ei oo mahdollisuutta olla hienovarainen niin sanoisin että tänään ei haluta juoda ja en joisi yhtään. Jos eläisimme täydellisessä maailmassa niin pelkkä ”ei kiitos” riittäisi määrittelemään mitä kehoonsa laittaa minäkin hetkenä.

Jos haluaa turvautua valkoiseen valheeseen niin ainahan voi sanoa että aikoo myöhemmin yöllä ajaa tai että huomenna menoa heti aikaisin aamusta tai että terveydenhuollonammattilainen neuvonut olee juomatta stressin takia tai jotain. On monia syitä olla juomatta onneksi kuin pelkästään raskaus.

Peukalosääntöhän on että ennen plussaa ei tarvisi muuttaa käytöstään. Mutta toisaalta myös alkoholin välttely jo yrittäessä olisi parempi.

Toisaalta monet myös juo ”kiinnittymispunkkua”… Sanoisin, että ota pari jos tekee mieli, jos ei, niin vaivihkaa vain holittomia. Jos joku alkaa tivaamaan, niin voithan vaikka sanoa, että päätä särkee, yöunet menee tms.

Mää käytin sitä, et oon nukkunut huonosti ja haluan suojella yöunia, kun oon ollu vähän väsynyt. Ei ikinä kukaan kysy enempää, koska kaikki ymmärtää tän ja yksikin annos vaikuttaa 😅

tämä lun 2kumpoani jonka kans alettiin yrittää lasta muutti mielensä ja haluais että jos tuun raskaaks et tekisin abortin ja painostaa mua siihen että meidän suhde ei voi jatkua jos lapsi tulee
Tosi kurja ja varmasti raskas tilanne, varsinkin jos olit jo ehtinyt ajatella lasta. Kenenkään ei pitäisi painostaa sua. Juttele asiasta jonkun luotettavan ystävän, perheenjäsenen tai ammattilaisen kanssa, niin et jää yksin. Täällä saa myös purkaa tuntojaan, mutta "oikeassa elämässä" tuttu ihminen osaa tukea paremmin vaikeassa tilanteessa ❤️

Tosi kurja ja varmasti raskas tilanne, varsinkin jos olit jo ehtinyt ajatella lasta. Kenenkään ei pitäisi painostaa sua. Juttele asiasta jonkun luotettavan ystävän, perheenjäsenen tai ammattilaisen kanssa, niin et jää yksin. Täällä saa myös purkaa tuntojaan, mutta "oikeassa elämässä" tuttu ihminen osaa tukea paremmin vaikeassa tilanteessa ❤️
Ovulaatio oli mahdollisesti oireiden ja tuntemusten perusteella 9.8-11.8 välillä ja tällöin peittoheilui tosi aktiivisesti eli raskaus on mahdollinen

@Syssymyssy Tekisin kans samalla tavalla mitä täällä on jo ehdotettu eli menisin tiskiltä tilaamaan vaivihkaa alkoholittomia juotavia. Näin tein viime viikonloppuna juhlissa eli kävin kaataa vaivihkaa omaa alholitonta lonkeroa lasiin.

@Pilkki24 Kiitos kun kommentoit!☺️ Hienoa, että pääsette hoitoihin. Ite kans mietin millon nää oireet tästä pahenee. Huomannut nyt jo kk-kipujen hieman voimistuneen, toki tilanne ei ole lähellekään sama kuin ennen leikkausta, jolloin olin melkein toimintakyvytön menkkojen aikaan. Endo leikattu 2015, joka auttoi tosi paljon kipuihin ja ilmeisesti raskautumiseen. Toinen munanjohdin tosin aivan vänkyrä ja virtausta ei saatu leikkauksen yhteydessä eli todennäköisesti toinen munanjohdin poissa pelistä. Noh, tästä huolimatta raskauduin kahdesta ensimmäisestä lapsesta erittäin nopeasti, mutta tilanne toki nyt vähän erilainen.

Ovulaatio oli mahdollisesti oireiden ja tuntemusten perusteella 9.8-11.8 välillä ja tällöin peittoheilui tosi aktiivisesti eli raskaus on mahdollinen
Onko kumppanin mieli muuttunut parissa päivässä? Toki voi olla myös mahdolliseen lapsen saamiseen liittyvää pelkoa ja siitä kumpuavaa käytöstä, mutta yleisesti ottaen kyllä itse unohtaisin lisääntymisen ihmisen kanssa, joka yhtäkkiä alkaa uhkailla suhteen loppumisella, vaikka lapsen yrittämisestä on yhdessä sovittu.

Takaisin