Meillä ei ole telkkaria, mutta näytetään puhelimelta tai koneelta piirrettyjä ja musiikkia lapselle ehkä päivittäin muutama jakso/biisi. Raskaana olevana ja mies uuden työn aloitettuaan ollaan annettu vähän enemmän katsoa lastenohjelmia kuin aiemmin, erityisesti silloin kun oon tosi kipeänä ollut.
Puhelinta sen sijaan on vaikea välttää, sillä kun pidetään yhteyttä ulkomailla asuviin isovanhempiin ja sukulaisiin. Toisaalta, videopuhelu on aika eri asia kuin ohjelman katsominen
Meillä lapsi tykkää Pipsasta ja Tuurista kovasti, Muumit pelottavat välillä vielä liikaa. Musiikki sen sijaan on parasta ja niinpä meillä pompitaan Munamiehen tahtiin ja tanssitaan Fröbelin palikoiden mukana.
Pääsääntöisesti ruutuaikaa on päivässä n. 10-20min. Eli aamulla Pipsa Possu jakson verran, jolloin pistetään vaippa (jota ei enää pottailun käynnistyttyä haluta muuten laittaa, mutta päiväkodin automatkalla aika oleellinen asia...), pestään hampaat, puetaan vaatteet ja laitetaan hiukset. Ilman Pipsaa tähän menisi helposti puolituntia viiden minuutin sijaan

Illalla sitten saa katsoa joko jakson Pipsaa tai Tuuria kun pestään hampaat.
Nyt meillä saa myös katsoa jakson Pipsaa, jos tekee kakat pottaan. Tämä Pipsalla palkitseminen on kyllä toiminut tosi hyvin pottaharjoittelussa. Parissa viikossa kotona ei juuri enää vaippoja tarvita, kun pissan jälkeen sai ensimmäisinä päivinä palkinnoksi Pipsaa. Nyt ollaan siirrytty siihen, että saa ottaa kirjan potalle mukaan ja lapsi on itse alkanut käydä aika omatoimisesti "lueskelemassa"

Jokaisesta pottaan väännetyistä tortusta sen sijaan pistetään vielä piirretty pyörimään, mutta toimijan palkitseminen muillakin tavoilla kuin vain ohjelmilla. Meillä se on vain toiminut hyvin, koska silloin jää itselle aikaa siivota se potta
Pyritään pitämään minimissä vielä nyt kännykän ja ohjelmien käyttö arjessa, koska kuopukselle toivottavasti pystytään tarjoamaan lähes yhtä hyvä "media pimento" kuin esikoisellekin. Ongelmana on se, että mies ja minä ollaan helposti harhautuvia: eli otetaan kiva kuva lapsesta ja sitten jäädään jumiin kännykälle. Itse irtaannun helpommin, heti kun lapsi haluaa huomiota, mutta mies... No, pitäähän sitä olla jotain riidan aiheitakin
Onneksi ollaan saatu hyviä vinkkejä millä tapaa lapsi pysyy ns. omissa oloissaan mutta poissa pahanteosta (eli seiniin piirtelystä

). Taikavärityskirjat, joissa maalataan pelkällä vedellä tai vesikynällä, ovat nyt kuuminta hottia. Lapsi viihtyy helposti kymmenen minuuttia maalaillen oman pöytänsä ääressä

Toinen on leikkiruoalla ja keittiövälineillä olohuoneessa kokkailu samaan aikaan kun laitetaan itse sitä oikeaa ruokaa keittiössä (avokeittiö, mistä seurataan meidän Gordon Ramsayn keitoksia. Mun lemppari oli jostain kaivettu kestovanulaput, jotka oli "lättyjä, nam!"

)