Raskaaksi 2025

Ovistesteistä tuli mieleen. Mie siis niitä keillä pc ainoa mikä toimii jotenkin liuskoista ja ajattelin nyt ottaa sen cb hymynaamahomman käyttöön hoitoihin (kun tuo pc vähän epävarma sekin välillä) niin pitääkö siinä huomioida jotain erikoista? Miulla on siis tosi lyhyt hormonihuippu ja ajattelin, että on luottavaisempi olo, jos ostan hoitoihin tuon tuplahormonitestin.

En muuten edes testannut tässä kierrossa ovista. Jotenkin unohtui koko homma. 🙈 Toisaalta ei se kyllä jäänyt huomaamatta. 🤣
Ei tartte huomioida mitään erityistä miun mielestä. Miulla käytössä noi ihan normit cb digit. Esimerkiks itellä oli tuo cb posi viime pe, la illalla oli ihan selkeät oviskivut (miulla ne on voimakkaat) ja meidän klinikka ainakin laskee siirtoon et ovis on siitä cb:n ekasta positiivisesta seuraavana päivänä. Lauantaina tapahtuneeseen ovikseen viittasi myös keskiviikon ultran tulokset. Toki nää on yksilöllisiä, mut kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa tästä kans. He kuulleet varmasti kauhean kasan kokemuksia noista asiakkailtaan ja ainakin meillä painotettiin kovasti, että digi on se luotettavin ja sitä kannattaa käyttää.

Mä oon tykännyt Pregcheckin testeistä, vaikka tuntuu niihinkin joskus joku viivanpaikka ilmestyvän. Itsellä käytössä saman merkin ovistestit ja aina saanut niillä oviksen kiinni jos olen testannut. Uskon, että tässäkin vaikuttaa se, että löytää itselle sopivat testit.

Ja noista viivanpaikoista vielä: kun vertaa niihin kertoihin kun olen todistetusti ollut raskaana niin on niillä haamuilla ja viivanpaikoilla ollut kyllä päivänselvä ero mitä testeihin ilmestynyt. Ja oikeastaan merkistä riippumatta itse ainakin tunnun näkevän haamuja/viivanpaikkoja koko ajan 🤣 Sitä ei vaan tahdo itsellensä aina myöntää kun niin kovasti toivoo testiin jotain ilmestyvän 🙈 Mutta halpoja ja hyviä, ja ilmeisesti myös aika luotettavia 👍🏻
Minua aina ihmetyttää nuo viivanpaikat, kun en ole koskaan sellaista itse saanut, en myöskään haamuja 🤔 ehkä en testaile niin paljon, että olisi sattunut eteen. Minulla on onestepit olleet halpoja ja hyviä, näyttää plussan ja nega on täysin nega. Täytyy kyllä sanoa, että noilla ”viivalaseilla” on kyllä merkitystä myös 😅 täällä on aika usein postattu kuvia viivanpaikoista, joita ei ainakaan kuvista kyllä erota.

Kiitos @Sinertävää huomioista! Ihan taatusti on myös käyttäjäperäistä ongelmaa näissä omissa kokemuksissa, tuppaan lukemaan ne ohjeet kyllä mutta tehnyt myös muistin varassa. Ja jostain syystä tuossakin on eroja, mie esimerkiksi näen sen viivan paikan herkästi mutta mies taas ei koskaan. Saattaa olla oman mielen tulkintaa, eroa näössä tai sitten siinä et mie tiedän mihin sen oikean viivan kuuluu tulla, joten voin sen aavistuksen ehkä siinä helpommin erottaa? Mene ja tiedä.
Mitään ongelmaahan ei ole varmasti oikeasti yhdessäkään testissä (jos ei ole viallinen yksilö) kun vaan malttaisi odotella tarpeeksi kauan eikä alkaisi tekemään etuajassa, jolloin näihin testin tulkitsemisiin itsensä altistaa 😄 Ihailen jokaista, joka malttaa etenkin hoidoissa ollessaan odottaa sinne viralliseen testipäivään 🙈

@Selah mulla oli viime maaliskuussa ihme oireita kokonaisen kuukauden kun vedin huomaamattani vanhentuneita omega-3:sia kans. Itkin kaikille että ihan kuin olisin raskaana ja kaikki testit negat. Kävin ihan verikokeissa selvittämässä. Huomasin vasta purkkia hävittäessä, että ne oli ehkä vähän vanhoja… 😅

Sit miten saada peitto heilumaan jos stressiltä ei huvita: mä annoin miehelleni kapean tyhjän shottilasin ja hän ojensi mulle vaatevalinnan. Toteutettiin tuolleen ”kuppitalletus” jos tuo on ees sitä mitä se meinaa 🤣 netistä luin ihan kivan koti inseminaatio ohjeen. Kuulemma lasi ei hyvä kun kylmä, mutta olin lämmittänyt sen reisien välissä ennen miehelle luovutusta ☺️ tuosta sit kehittelee omia variaatioita tai vaikka että kummatkin puuhaa omissa nurkissaan ja oven raosta kuppi seuraavalle… onneksi tyyli on vapaa

Kiitos 🤗 Täällä uniongelmia muillakin, niin jaan että tällä viikolla juuri kaksi naista suositteli magnesiumia ihmelääkkeenä. Kiropraktikko joskus ennen lapsen kantamista jo sanoi, että se olisi hyvää myös mun jäykille niskoille. En tiedä enkö oikeasti vaan osaa rentoutua ja olkapäät on kokoajan jännityksessä ja sitten hermo niskassa kireällä ja pää kipeänä.

Nyt teen "uudenvuodenlupauksen" ja hommaan magnesiumia sekä otan @Pilkki24 :n neuvoja käyttöön tässä kuussa. Pakko on jotain itselleen tehdä että selviää ehjin nahoin ja vielä saisi aikaiseksi lapsenkin alulle (ihan jo sisältäen hoidettua fyysisen aktin suurinpiirtein oikeisiin aikoihin)
Hei mulla ollut paljon uniongelmaa, ja selvittänyt asioita juurta jaksaen hermostosta hormoneihin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan magnesiumin illalla, mielellään noin 1h ennen nukkumaanmenoa ja muodossa magnesiumtauraatti. Esim. Puhdistamon triplamagnesium.

Kaksi muuta suositusta:
* piikkimatto! Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Illalla matto sänkyyn ja sen päälle makaamaan ilman vaatetta. Aivan ihana kapistus!
* progressiivinen rentoutusharjoitus!
Youtubesta mielenterveystalon video päälle, voi kuunnella vaikka kuulokkeista sängyssä.

Näistä voi hyötyä nimenomaan, jos on stressiperäistä unettomuutta, koska vaikuttavat hermostoon rauhoittavasti.

Ei tartte huomioida mitään erityistä miun mielestä. Miulla käytössä noi ihan normit cb digit. Esimerkiks itellä oli tuo cb posi viime pe, la illalla oli ihan selkeät oviskivut (miulla ne on voimakkaat) ja meidän klinikka ainakin laskee siirtoon et ovis on siitä cb:n ekasta positiivisesta seuraavana päivänä. Lauantaina tapahtuneeseen ovikseen viittasi myös keskiviikon ultran tulokset. Toki nää on yksilöllisiä, mut kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa tästä kans. He kuulleet varmasti kauhean kasan kokemuksia noista asiakkailtaan ja ainakin meillä painotettiin kovasti, että digi on se luotettavin ja sitä kannattaa käyttää.
Meillä oli vaan suositus digille. Ja oman stressin minimoimiseksi ajattelin sen ottaa käyttöön.

Mie syön magnesiumia joka ilta (ellei ole rautakuuri päällä jolloin otan magnesiumin aiemmin). Ei ainakaan miulla ole vaikuttanut uneen. Ei myöskään ashwagandha (vai miten se nyt kirjoitetaan) eikä valeriaana. Melatoniinikaan ei auta. 🙈 Kaikki on kyllä testattu tässä kolmen vuoden unettomuuden aikana. 😅

@Selah Mulla auttaa stressiin parhaiten liikunta ja luonnossa oleminen. Erityisesti jooga on ollut iso apu hermoston rauhoittamisessa ja oman kokemuksen mukaan lisää myös haluja.🧘‍♀️ Tsemppiä isoihin muutoksiin!

Täällä yksi uniongelmainen. En nuku ilman lääkkeitä tai oikeammin kyllä nukun, mutta unen laatu on olematon, kun heräilen kymmeniä kertoja yössä. Tulossa unitutkimukset syksyllä, josko saisi jotain selkoa tuohon. Ajoitus on vähän huono, jos tässä ehtii raskautua tai aloitella jotain hormonilääkehoitoja, jotka vois vaikuttaa uneen, mut ei voi mitään.

Itsellä käytössä iltamagnesium ja piikkimatto. Piikkimattoa suosittelen ihan kaikille! Rentouttaa mukavasti et uni kyllä tulee, mut ei sit mulla auta siihen aamuyön heräilyyn. Myös melatoniini ja ne lääkkeet, joista luovun heti jos plussaan. Olen miettinyt akupunktiota, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Olen saanut siitä apua endokipuihin, niin miksei uniongelmaankin voisi auttaa. Hengitysharjoituksia vois aina tehdä vähän enemmän ja meditaatio on hankalaa (mutta ois just tarpeellista koska), mieli harhailee välittömästi.

@Pilkki24 ne cb:n digitestit tulee tehdä aamun ekasta näytteestä eli silloin kun herää. Se on niissä ohjeena kun taas liuskoja ei pitäisi tehdä aamun ekasta vaan sitten päivemmällä 😊 mutta muuta erikoista niissä ei oo. Musta ne on stressitömämpiä kuin viivatestit.

Täällä varmaan menossa suunnilleen dpo3. En tehnyt ovistestejä joten täysin varma en voi olla, mutta oletan että suunilleen noissa päivissä mennään. Talletukset saatiin tehtyä dpo -2 ja dpo -1 suunilleen eli ehkä ihan oivalliseen hetkeen. Perjantaina mennään sitten mies antamaan siemennestenäyte ja minä käyn otattamassa gynen pyytämän kilppari verikokeen. Siitä seuraavana perjantaina sitten aika gynellä.
Kesäloma loppuu tiistaina ja pääsee taas palailemaan arkeen. Opintojen pariin palaililinkin jo tällä viikolla. Pitäisi taas jaksaa aktivoitua tuon painonhallinankin suhteen, että saisi sitä painoa edes vaikka sen 5-10kiloa alaspäin!

@Pilkki24 ne cb:n digitestit tulee tehdä aamun ekasta näytteestä eli silloin kun herää. Se on niissä ohjeena kun taas liuskoja ei pitäisi tehdä aamun ekasta vaan sitten päivemmällä 😊 mutta muuta erikoista niissä ei oo. Musta ne on stressitömämpiä kuin viivatestit.
Eli pitää koittaa muistaa aamuyön vessaherätyksellä tehdä. 🙈

Dpo6 ja tänään olevinaan jotain kohtutuntemuksia. Nyt alkaa tepposia tekee😆 Jänniä aikoja! Sovittiin että tehdään yhdessä testi miehen kans, miten mä pystyn odottaa sinne. Dpo10 ja mä aloittelen jo dpo8 yleensä 😂

Eli pitää koittaa muistaa aamuyön vessaherätyksellä tehdä. 🙈
Pakko nyt kommentoida kun tunti sitten sain cb digiin hymynaaman.
Viime kierrossa testasin ovuaaltiota ekan kerran ja sain sen kiinni apteekin omilla illasta kun digit loppu ja koko kylässä ei niitä myyty… ihan räikyvän punainen oli. Nyt tässä kierrossa testasin apteekin omilla taas kun ovis lähestyi ja ihan hailakkaa, varmistin vielä digillä aamusin. Tänään aamulla tein pelkän digin kun apteekin omat loppui. Ei hymynaamaa. Kuitenkin päivän aikaan himot kasvo ihan mahottomiks ja muitakin ovisoireita ja tein äskön gb digin ja PAM hymynaama ☺️ elikkäs ite ainakin nyt vain kahden kierron kokemuksella illalla on näyttänyt mulle lh piikit 👌 voisin mielenkiinnosta kyl testata aamullakin et näkyykö viel silloin

@Selah mulla oli viime maaliskuussa ihme oireita kokonaisen kuukauden kun vedin huomaamattani vanhentuneita omega-3:sia kans. Itkin kaikille että ihan kuin olisin raskaana ja kaikki testit negat. Kävin ihan verikokeissa selvittämässä. Huomasin vasta purkkia hävittäessä, että ne oli ehkä vähän vanhoja… 😅

Sit miten saada peitto heilumaan jos stressiltä ei huvita: mä annoin miehelleni kapean tyhjän shottilasin ja hän ojensi mulle vaatevalinnan. Toteutettiin tuolleen ”kuppitalletus” jos tuo on ees sitä mitä se meinaa 🤣 netistä luin ihan kivan koti inseminaatio ohjeen. Kuulemma lasi ei hyvä kun kylmä, mutta olin lämmittänyt sen reisien välissä ennen miehelle luovutusta ☺️ tuosta sit kehittelee omia variaatioita tai vaikka että kummatkin puuhaa omissa nurkissaan ja oven raosta kuppi seuraavalle… onneksi tyyli on vapaa
Kiitos tästä vertaistuesta, koska aivan hulluksi tulee näistä oireista! Jee, raskausoireita ilman raskautta 😬

Vitsit kun onkin monella ongelmia unien kanssa. Mulla ne alkoi jo 14v sitten ja sain kroonisen väsymyksen paperit, mutta nyt on onneksi parempi olo kuin silloin. Unet on kyllä tärkeä perusta, myös vauvayrityksessä 💕

Magnesiumista on ilmeisesti tosi monta muotoa. Meiltä kaapista löytynyt versio ei ChatGPT:n mukaan auta uniin kuin ehkä placebo-efektinä 😅 @Forumo olikin löytänyt jo toimivan merkin, GPT sanoi että mulle tuota parempi olisi ihan pelkkä glycinaattimuotoinen magnesium, esim Puhdas+ . Laitan sen nyt tilaukseen.

Kiitos kaikista hyvistä vinkeistä 😘 Yritän nyt saada yöunet aikaisemmaksi ja aamulle jotain omaa aikaa (ulkoilua & rentoutumista), että jaksan päivät järjissäni ja saan tehokkaasti asiat hoidettua. Kun vain saisi lopetettua tämän kännykällä roikkumisen! 🫣

Piikkimatto kuulostaa ihan mielenkiintoiselta kokeilla. Pitää huomenna kyläillessä kysyä olikohan äidillä sellainen vielä tallessa.

Hei mulla ollut paljon uniongelmaa, ja selvittänyt asioita juurta jaksaen hermostosta hormoneihin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan magnesiumin illalla, mielellään noin 1h ennen nukkumaanmenoa ja muodossa magnesiumtauraatti. Esim. Puhdistamon triplamagnesium.

Kaksi muuta suositusta:
* piikkimatto! Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Illalla matto sänkyyn ja sen päälle makaamaan ilman vaatetta. Aivan ihana kapistus!
* progressiivinen rentoutusharjoitus!
Youtubesta mielenterveystalon video päälle, voi kuunnella vaikka kuulokkeista sängyssä.

Näistä voi hyötyä nimenomaan, jos on stressiperäistä unettomuutta, koska vaikuttavat hermostoon rauhoittavasti.
Mullakin oli vuosikausia uniongelmia, erityisesti vaikeuksia nukahtaa. Melatoniinista ei ollut apua.
Otin muistaakseni vuodenvaihteessa ton Puhdistamon tripla-magnesiumin testiin kun PCOS-asioita tutkiessani moni suositteli magnesium-glysinaattia rauhoittumiseen ja nukahtamiseen, ja siinä oli juurikin sitä.
Nykyään nukahdan 85% ajasta aika helposti ja oikeesti voin sanoa että suurin osa öistä on hyvin nukuttuja, varmaan ekaa kertaa elämässäni! Mitään ihmeitä se ei tee jos on joku stressinaihe tai jännitys päällä, mutta normi-iltoina tekee tehtävänsä.
Eli en tiedä onko se sitten tuo magnesium-glysinaatti vai -tauraatti, mutta pitäydyn tässä kun kerran molemmat löytyy samasta!

Huomenta! Mulla on nyt painiminen sen kanssa testaanko. Mulla näköjään vaan noita Pregcheck-liuskatestejä ja nyt vasta about Dpo10. Kai ne pitäisi aamun ekasta tehdä sit jos tekee..

Ehkä kyllä liian aikaista testata varsinkin ko. testillä? Siinä paketissakin lukee että herkkyys 25 ja voidaan suorittaa jo ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä..

Toinen vaihtoehto käydä rakko täynnä ostamassa digitesti.. Tai pissiä nyt pönttöön ja ottaa vain pieni vesihuikka ja miettiä sitten. Mies nukkuu, mutta oli eilen sillä kannalla että voisihan sitä testata.

Oon miettinyt eikö se hcg muka hajoa rakossa ollessaan? Esim. Mulla ei koskaan aamun eka virtsa näytä ovulaatiotestissä plussaa.

En tiedä miksi, mutta heräsin klo 1 yöllä ja jalat oli tulikuumat. Piti käydä huuhtomassa niitä kylmällä vedellä. Sit rinnat on arat ja turvonneet. Mutta toisaalta saatan vain kuvitella liikoja, ehkä vaan vaihdevuodet alkaa 😂

Muokattu viimeksi:
@Mamiii itse oon sellainen kuumeilija että testaisin, mutta riippuu miten pahalta susta tuntuisi jos se on nega. Mulle se ei olisi kuin korkeintaan lievän vitutuksen aihe, mutta jos negat tuntuu henkisesti raskailta niin hankkisin herkän testin tänään ja testaisin vasta huomenna aamulla.

Huomenta! Mulla on nyt painiminen sen kanssa testaanko. Mulla näköjään vaan noita Pregcheck-liuskatestejä ja nyt vasta about Dpo10. Kai ne pitäisi aamun ekasta tehdä sit jos tekee..

Ehkä kyllä liian aikaista testata varsinkin ko. testillä? Siinä paketissakin lukee että herkkyys 25 ja voidaan suorittaa jo ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä..

Toinen vaihtoehto käydä rakko täynnä ostamassa digitesti.. Tai pissiä nyt pänttöön ja ottaa vain pieni vesihuikka ja miettiä sitten. Mies nukkuu, mutta oli sillä kannalla että voisihan sitä testata.

Oon miettinyt eikö se hcg muka hajoa rakossa ollessaan? Esim. Mulla ei koskaan aamun eka virtsa näytä ovulaatiotestissä plussaa.

En tiedä miksi, mutta heräsin klo 1 yöllä ja jalat oli tulikuumat. Piti käydä huuhtomassa niitä kylmällä vedellä. Sit rinnat on arat ja turvonneet. Mutta toisaalta saatan vain kuvitella liikoja, ehkä vaan vaihdevuodet alkaa 😂
Ovulaatiotesti mittaa eri hormonia, ja sen pitoisuus ei yleensä ole aamulla korkeimmillaan, joten ovulaatiotestiä ei sen vuosi suositella aamulla tehtäväksi, eikö useat ihmiset saakaan aamulla siksi ovisplussaa. Raskaushormoni kuitenkin käyttäytyy eri tavalla, ja se kyllä kannattaa mitata aamulla, etenkin noin aikaisilla päivillä. Helpoimmalla pääsisit kun malttaisit mielesi vielä, aika monet saa vaan stressiä negatiivisista tai erilaisten viivanpaikkojen ja haamuviivojen tulkitsemisesta!

Takaisin