Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei tartte huomioida mitään erityistä miun mielestä. Miulla käytössä noi ihan normit cb digit. Esimerkiks itellä oli tuo cb posi viime pe, la illalla oli ihan selkeät oviskivut (miulla ne on voimakkaat) ja meidän klinikka ainakin laskee siirtoon et ovis on siitä cb:n ekasta positiivisesta seuraavana päivänä. Lauantaina tapahtuneeseen ovikseen viittasi myös keskiviikon ultran tulokset. Toki nää on yksilöllisiä, mut kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa tästä kans. He kuulleet varmasti kauhean kasan kokemuksia noista asiakkailtaan ja ainakin meillä painotettiin kovasti, että digi on se luotettavin ja sitä kannattaa käyttää.Ovistesteistä tuli mieleen. Mie siis niitä keillä pc ainoa mikä toimii jotenkin liuskoista ja ajattelin nyt ottaa sen cb hymynaamahomman käyttöön hoitoihin (kun tuo pc vähän epävarma sekin välillä) niin pitääkö siinä huomioida jotain erikoista? Miulla on siis tosi lyhyt hormonihuippu ja ajattelin, että on luottavaisempi olo, jos ostan hoitoihin tuon tuplahormonitestin.
En muuten edes testannut tässä kierrossa ovista. Jotenkin unohtui koko homma.Toisaalta ei se kyllä jäänyt huomaamatta.
![]()
Minua aina ihmetyttää nuo viivanpaikat, kun en ole koskaan sellaista itse saanut, en myöskään haamujaMä oon tykännyt Pregcheckin testeistä, vaikka tuntuu niihinkin joskus joku viivanpaikka ilmestyvän. Itsellä käytössä saman merkin ovistestit ja aina saanut niillä oviksen kiinni jos olen testannut. Uskon, että tässäkin vaikuttaa se, että löytää itselle sopivat testit.
Ja noista viivanpaikoista vielä: kun vertaa niihin kertoihin kun olen todistetusti ollut raskaana niin on niillä haamuilla ja viivanpaikoilla ollut kyllä päivänselvä ero mitä testeihin ilmestynyt. Ja oikeastaan merkistä riippumatta itse ainakin tunnun näkevän haamuja/viivanpaikkoja koko ajanSitä ei vaan tahdo itsellensä aina myöntää kun niin kovasti toivoo testiin jotain ilmestyvän
Mutta halpoja ja hyviä, ja ilmeisesti myös aika luotettavia
![]()
Hei mulla ollut paljon uniongelmaa, ja selvittänyt asioita juurta jaksaen hermostosta hormoneihin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan magnesiumin illalla, mielellään noin 1h ennen nukkumaanmenoa ja muodossa magnesiumtauraatti. Esim. Puhdistamon triplamagnesium.KiitosTäällä uniongelmia muillakin, niin jaan että tällä viikolla juuri kaksi naista suositteli magnesiumia ihmelääkkeenä. Kiropraktikko joskus ennen lapsen kantamista jo sanoi, että se olisi hyvää myös mun jäykille niskoille. En tiedä enkö oikeasti vaan osaa rentoutua ja olkapäät on kokoajan jännityksessä ja sitten hermo niskassa kireällä ja pää kipeänä.
Nyt teen "uudenvuodenlupauksen" ja hommaan magnesiumia sekä otan @Pilkki24 :n neuvoja käyttöön tässä kuussa. Pakko on jotain itselleen tehdä että selviää ehjin nahoin ja vielä saisi aikaiseksi lapsenkin alulle (ihan jo sisältäen hoidettua fyysisen aktin suurinpiirtein oikeisiin aikoihin)
Meillä oli vaan suositus digille. Ja oman stressin minimoimiseksi ajattelin sen ottaa käyttöön.Ei tartte huomioida mitään erityistä miun mielestä. Miulla käytössä noi ihan normit cb digit. Esimerkiks itellä oli tuo cb posi viime pe, la illalla oli ihan selkeät oviskivut (miulla ne on voimakkaat) ja meidän klinikka ainakin laskee siirtoon et ovis on siitä cb:n ekasta positiivisesta seuraavana päivänä. Lauantaina tapahtuneeseen ovikseen viittasi myös keskiviikon ultran tulokset. Toki nää on yksilöllisiä, mut kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa tästä kans. He kuulleet varmasti kauhean kasan kokemuksia noista asiakkailtaan ja ainakin meillä painotettiin kovasti, että digi on se luotettavin ja sitä kannattaa käyttää.
Eli pitää koittaa muistaa aamuyön vessaherätyksellä tehdä.@Pilkki24 ne cb:n digitestit tulee tehdä aamun ekasta näytteestä eli silloin kun herää. Se on niissä ohjeena kun taas liuskoja ei pitäisi tehdä aamun ekasta vaan sitten päivemmällämutta muuta erikoista niissä ei oo. Musta ne on stressitömämpiä kuin viivatestit.
Pakko nyt kommentoida kun tunti sitten sain cb digiin hymynaaman.Eli pitää koittaa muistaa aamuyön vessaherätyksellä tehdä.![]()
Kiitos tästä vertaistuesta, koska aivan hulluksi tulee näistä oireista! Jee, raskausoireita ilman raskautta@Selah mulla oli viime maaliskuussa ihme oireita kokonaisen kuukauden kun vedin huomaamattani vanhentuneita omega-3:sia kans. Itkin kaikille että ihan kuin olisin raskaana ja kaikki testit negat. Kävin ihan verikokeissa selvittämässä. Huomasin vasta purkkia hävittäessä, että ne oli ehkä vähän vanhoja…
Sit miten saada peitto heilumaan jos stressiltä ei huvita: mä annoin miehelleni kapean tyhjän shottilasin ja hän ojensi mulle vaatevalinnan. Toteutettiin tuolleen ”kuppitalletus” jos tuo on ees sitä mitä se meinaanetistä luin ihan kivan koti inseminaatio ohjeen. Kuulemma lasi ei hyvä kun kylmä, mutta olin lämmittänyt sen reisien välissä ennen miehelle luovutusta
tuosta sit kehittelee omia variaatioita tai vaikka että kummatkin puuhaa omissa nurkissaan ja oven raosta kuppi seuraavalle… onneksi tyyli on vapaa
Mullakin oli vuosikausia uniongelmia, erityisesti vaikeuksia nukahtaa. Melatoniinista ei ollut apua.Hei mulla ollut paljon uniongelmaa, ja selvittänyt asioita juurta jaksaen hermostosta hormoneihin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan magnesiumin illalla, mielellään noin 1h ennen nukkumaanmenoa ja muodossa magnesiumtauraatti. Esim. Puhdistamon triplamagnesium.
Kaksi muuta suositusta:
* piikkimatto! Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Illalla matto sänkyyn ja sen päälle makaamaan ilman vaatetta. Aivan ihana kapistus!
* progressiivinen rentoutusharjoitus!
Youtubesta mielenterveystalon video päälle, voi kuunnella vaikka kuulokkeista sängyssä.
Näistä voi hyötyä nimenomaan, jos on stressiperäistä unettomuutta, koska vaikuttavat hermostoon rauhoittavasti.
Ovulaatiotesti mittaa eri hormonia, ja sen pitoisuus ei yleensä ole aamulla korkeimmillaan, joten ovulaatiotestiä ei sen vuosi suositella aamulla tehtäväksi, eikö useat ihmiset saakaan aamulla siksi ovisplussaa. Raskaushormoni kuitenkin käyttäytyy eri tavalla, ja se kyllä kannattaa mitata aamulla, etenkin noin aikaisilla päivillä. Helpoimmalla pääsisit kun malttaisit mielesi vielä, aika monet saa vaan stressiä negatiivisista tai erilaisten viivanpaikkojen ja haamuviivojen tulkitsemisesta!Huomenta! Mulla on nyt painiminen sen kanssa testaanko. Mulla näköjään vaan noita Pregcheck-liuskatestejä ja nyt vasta about Dpo10. Kai ne pitäisi aamun ekasta tehdä sit jos tekee..
Ehkä kyllä liian aikaista testata varsinkin ko. testillä? Siinä paketissakin lukee että herkkyys 25 ja voidaan suorittaa jo ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä..
Toinen vaihtoehto käydä rakko täynnä ostamassa digitesti.. Tai pissiä nyt pänttöön ja ottaa vain pieni vesihuikka ja miettiä sitten. Mies nukkuu, mutta oli sillä kannalla että voisihan sitä testata.
Oon miettinyt eikö se hcg muka hajoa rakossa ollessaan? Esim. Mulla ei koskaan aamun eka virtsa näytä ovulaatiotestissä plussaa.
En tiedä miksi, mutta heräsin klo 1 yöllä ja jalat oli tulikuumat. Piti käydä huuhtomassa niitä kylmällä vedellä. Sit rinnat on arat ja turvonneet. Mutta toisaalta saatan vain kuvitella liikoja, ehkä vaan vaihdevuodet alkaa![]()