Ompa paha olla. Kaikkea tapahtunut. Liikaa. Hyviä ja huonoja asioita: lapsen kuolema, monta vuotta kestänyt paperisota lapsen kuolemaan liittyen, useita muuttoja lapsiperheenä, pari ostettua omakotitaloa, töissä köyntiä, 4 syntynyttä lasta, mielenterveysongelmia. Nyt alkaa pakka hajota käsiin.
Olen kärsinyt puolivuotta eriasteisista uniongelmista. Saatan yöllä herätä ja valvoa 3 tuntia putkeen. Yhdessä vaiheesaa heräsin liian aikaisin. Töissä on ollut muutoksia ja uuden oppimista joka on kuormittanut entisestään. Kroppakin on niin tiltissä, että en pysty enää harrastamaan liikuntaa. Tai jos harrastan, niin tiedän, että unet menee
kävin jo psykiatrilla, mutta ei se tuntunut tajuavan tilannettani. Tapaaminen oli ilalla ja silloin yleensä mielialani ja vireystilani kohoaa. Olen ensin itkenyt öisin unettomuutta, mutta nyt itken aamuisin ja päivälläkin välillä.
Nyt alkaa olla olo, että pitää alkaa napsia pillereitä tähän oloon. En enää helpotusta. Lapsen kuolemankin jotenkin rämmin ilman pillereitä. Kuitrnkin pelottaa, että mieliala/masennuslääkkeet (millä nimellä niitä mahdetaankin kutsua) vievät ojasta allikkoon. Tai en pääisis pillereistä enää eroon ja söisin niitä lopun elämääni.
Siksi kysyn, millaisia kokemuksia teillä on lääkkeistä, niiden aloituksesta ja mahdollisista haittavaikutuksista?
Olen kärsinyt puolivuotta eriasteisista uniongelmista. Saatan yöllä herätä ja valvoa 3 tuntia putkeen. Yhdessä vaiheesaa heräsin liian aikaisin. Töissä on ollut muutoksia ja uuden oppimista joka on kuormittanut entisestään. Kroppakin on niin tiltissä, että en pysty enää harrastamaan liikuntaa. Tai jos harrastan, niin tiedän, että unet menee
kävin jo psykiatrilla, mutta ei se tuntunut tajuavan tilannettani. Tapaaminen oli ilalla ja silloin yleensä mielialani ja vireystilani kohoaa. Olen ensin itkenyt öisin unettomuutta, mutta nyt itken aamuisin ja päivälläkin välillä.Nyt alkaa olla olo, että pitää alkaa napsia pillereitä tähän oloon. En enää helpotusta. Lapsen kuolemankin jotenkin rämmin ilman pillereitä. Kuitrnkin pelottaa, että mieliala/masennuslääkkeet (millä nimellä niitä mahdetaankin kutsua) vievät ojasta allikkoon. Tai en pääisis pillereistä enää eroon ja söisin niitä lopun elämääni.
Siksi kysyn, millaisia kokemuksia teillä on lääkkeistä, niiden aloituksesta ja mahdollisista haittavaikutuksista?
Muokattu viimeksi:
en kuitenkaan halunut saikkua, kun ajattelin että kevät loma ja viimeistään kesäloma toisi helpotuksen, mutta nyt lomalla tilanne oikestaan vaan vaikeitui.