Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vkmk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me vaihdettiin viime kesänä tuplarattaat yksikkörattaisiin seisomalaudalla, eli esikoinen oli silloin 4v. Seisomalauta on käytössä edelleen, kun en oikein jaksa kitinää siitä ettei jaksa kävellä 🙈 Nyt esikoinen on pikkuhiljaa ruvennut kyllä kävelemään koiralenkeillä, aiemmin ollut rattaissa tai mennyt pyörällä. Ja puhuin jo ennen plussaa, että saakin ruveta kävelemään, ettei noin isot lapset enää rattaissa istu 😅

Kantoliinat ja -reput onkin muuten ainoat asiat, mitkä multa löytyy 😄 Trikoisen pistin eteenpäin, kun nehän ei käyttämättä kovin hyvin säily. Mut kudotut liinat ja Tulan liinakankaisen repun säilöin ”kaiken varalta” 🤭

Eiks Donkeyt oo vierekkäisillä istuimilla? Meillä oli pisimpään tuplina Emmaljungan tuplaviikkarit. En kyllä tykännyt niistä, mutta niitä sai silloin halvalla edullisesti ja Donkeyt maksoi maltaita 😅 Sit meni hermo niin viikkareihin lopullisesti, niin vuoden verran oli Mountain Buggyn Duetit ja ne oli kyllä tosi kivat, näppärät ja ketterät, eikä juurikaan yksikkörattaita leveemmät 👌 Kannattaa ne tsekata, sopisko teidän hissiin 😊
Joo piti korjatakin että Donkeyt oli rinnakkain.. pahus sentään :Grimacing Face: Parasta olis jos saa hyödynnettyä jo olemassa olevan turvakaukalon runkoon, mutta se on tottapuhuen vaan plussaa eikä välttämättömyys.
Kiitos vinkistä, en olekaan kuullut noista Mountain Buggyistä:smiling-eyes: Meillä ei siis ole ulko-oven edessä edes ramppia, vaan vain muutama porras ja sellaine hassu"soraramppi" joka aina leviää kun siitä menee:rolling:

Hei hyvä kun mainitsit tuon kääntyvän alustan turvakaukalolle, me tarvitaan toinen sellainen! Meillä myös Britaxin baby safe pro, mutta kun nykyinen vauva tarvii seuraavan istuimen niin alusta sopii vielä siihen. Joten kaukalo löytyy mutta alusta sit tarvitaan. Ollut kyllä ihan huippu ominaisuus tuo kääntyvä🙌🏻

Samaa mieltä PoP vaatteista, kestävät hyvin. Meillä taas Lindexin ovat alkaneet purkautua saumoista herkästi.

en kyllä itse selviytyisi ilman kääntyvää alustaa tai istuinta. Kyllä se helpottaa kaukalon laittaamista autoon ja istuimeen laittoa ja pois ottamista!

Meillä Lindexillä ollu ongelmana "vain" kun oon menny peseen merinovilla 60 asteessa 😆 Mutta toki meillä on enemmän muiden merkkien vaatteita. Maia-family on kans tosi kiva ja menee pitkään, ihan unohdin koko merkin.

Mä en oo yhtään kirppis/nettikirppisihminen että varmaan tulee pitkälti hankkttua uutena 😅

Vähän haaveilen että jos varhaisultrassa pieni on messissä niin mentäisii käymään jossain lastentarvikeliikkeessä. Siis ekaa kertaa ikinä! Apua 🤭

Mä melkeen vannon vintedin nimeen 😅 Sieltä tulee tilattua taaperolle vaatteita ja kenkiä. En sillee jaksa kirpparille mennä, kun se vaatii sit vähä järkkäilyä. Mutta ihan pienille vauvoille löytyy niin paljon käytettynä ja erittäin hyväkuntoista

@Vkmk teillä kuulostaa hankintalista aika samanlaiselta kuin meillä 🤭
Kolmas lapsi tulossa ja haasteena että miten jatkossa menee takapenkille kolme istuinta.

Kasailin Facebookin turvaistuinryhmästä listan suosituksia isoista viisipaikkaisista tai sitten suoraan seitsemänpaikkaisista autoista. Muuten oltaisiin kyllä tiedetty mikä auto halutaan mutta budjetti ei siihen kyseiseen malliin nyt taivu 😂 mut katsellaan ja mietitään, onneksi tässä on hyvin aikaa 😊

Pitää myös hommata turvakaukalo, vaunukoppa, vaunuihin sisarukselle seisomalauta ja ainakin leikkimatto.
Kaksi poikaa ennestään ja jos olisi tyttö niin vaatteiden hankintaa myös 😂

Mä melkeen vannon vintedin nimeen 😅 Sieltä tulee tilattua taaperolle vaatteita ja kenkiä. En sillee jaksa kirpparille mennä, kun se vaatii sit vähä järkkäilyä. Mutta ihan pienille vauvoille löytyy niin paljon käytettynä ja erittäin hyväkuntoista
Vinted on kyllä hyvä, mutta pitää olla jonkun verran pelisilmää. Meinaan merkistä riippuen käytetyt vaatteet voivat ollakin pienempiä todellisuudessa. Esim. Newbien bodeista/housuista kokemusta, että ovat kutistuneet ainakin sen yhden koon käytettyinä. Pari kertaa joutunut siis pettymään kun koon 68 housut olleetkin enintään 62..

Onko muuten kokemuksia Metsolasta? En ole uutena raaskinut ostaa, mutta tehnyt mieli käytettynä. En kuitenkaan tiedä minkä kokoista vaatetta on kun vertaa esim. PoP, Newbie, Maia-Family..

Vinted on kyllä hyvä, mutta pitää olla jonkun verran pelisilmää. Meinaan merkistä riippuen käytetyt vaatteet voivat ollakin pienempiä todellisuudessa. Esim. Newbien bodeista/housuista kokemusta, että ovat kutistuneet ainakin sen yhden koon käytettyinä. Pari kertaa joutunut siis pettymään kun koon 68 housut olleetkin enintään 62..

Onko muuten kokemuksia Metsolasta? En ole uutena raaskinut ostaa, mutta tehnyt mieli käytettynä. En kuitenkaan tiedä minkä kokoista vaatetta on kun vertaa esim. PoP, Newbie, Maia-Family..
Metsola on aika pientä kokoa, jotain bodyja ostin käytettynä, mutta en tykännyt niiden istuvuudesta. Muutenkin vähän liian kalliita edes käytettynä. Gugguu kans pientä kokoa. Taaperolle ostin -70% alesta pipon ja se ollu aika kiva keväällä ja menee vielä syksyllä. Ehkä pidempäänkin. Mololta meillä vaan uikkareita ja ne ollu hyvät. Kenkiä käytetään froddoja ja Affenzahnia, niissä ostanu vaan erinomaisessa kunnossa olevia tai sit alesta.

Joo piti korjatakin että Donkeyt oli rinnakkain.. pahus sentään :Grimacing Face: Parasta olis jos saa hyödynnettyä jo olemassa olevan turvakaukalon runkoon, mutta se on tottapuhuen vaan plussaa eikä välttämättömyys.
Kiitos vinkistä, en olekaan kuullut noista Mountain Buggyistä:smiling-eyes: Meillä ei siis ole ulko-oven edessä edes ramppia, vaan vain muutama porras ja sellaine hassu"soraramppi" joka aina leviää kun siitä menee:rolling:
Noihin buggyihin oli ainakin johonkin kaukaloon adapteri, en muista mihin 😅 Peräkkäin olevatkin kuulostaa kyllä aika hankalilta tollasen sorarampin kanssa 🫣 Tsemppiä etsintöihin!

en kyllä itse selviytyisi ilman kääntyvää alustaa tai istuinta. Kyllä se helpottaa kaukalon laittaamista autoon ja istuimeen laittoa ja pois ottamista!
Mun mielestä taas kääntyvä alusta on kaukalolla aika turha 😅 Meillä oli esikoisella perustelakka ja nuoremmalla kääntyvä, välillä tuntu et kääntyvä on melkein hankalampi 😅 Joka tapauksessa vauva kulkee yleensä autoon ja sieltä pois siinä kaukalossa, niin aika näppärä se on vaan naksauttaa tavalliseenkin telakkaan. Sen sijaan 1-3v kääntyvä istuin on kyllä ihan must! Mahtaakohan esikoisen istuimessa käyttöikä riittää vielä nyt nuorimmalle 🤔 Se ei onneks nyt oo tän hetken murhe 😄
@Vkmk teillä kuulostaa hankintalista aika samanlaiselta kuin meillä 🤭
Kolmas lapsi tulossa ja haasteena että miten jatkossa menee takapenkille kolme istuinta.

Kasailin Facebookin turvaistuinryhmästä listan suosituksia isoista viisipaikkaisista tai sitten suoraan seitsemänpaikkaisista autoista. Muuten oltaisiin kyllä tiedetty mikä auto halutaan mutta budjetti ei siihen kyseiseen malliin nyt taivu 😂 mut katsellaan ja mietitään, onneksi tässä on hyvin aikaa 😊
Mä siellä ryhmässä itse asiassa just anona kysäisin, et mikä auto ois hyvä kolmelle istuimelle 🤭 Ei tullut miehen katsomalle Touranille mainintoja, niin varmaan päädytään S-Maxiin 🤔

Me ei oteta äitiyspakkausta.
Ostettavia
-sivuvaunu
-rattaat
-turvakaukalo
-tutit yms.
Toivon mukaan mahdollisimman paljon löytyy käytettynä (pl. kaukalo). Vaikka oon suuren osan esikoisen vaatteista hävittäny, veikkaan että alkuun pärjätään. Ja mitä uupuu niin haetaan paikalliselta lastenvaate kirppikseltä.

Meillä kun olisi kolmas tulossa, niin otan kyllä rahana avustuksen 😊
Tekis mieli nostaa se käteisenä ja kerätä kirppiksiltä yms. itelle semmonen paketti, että mitä kaikkea sillä rahalla saikaan 😁 paljon on hyvää kamaa käytettynäkin liikkeellä onneks 😊

Itse ottaisin kanssa avustuksen rahana😊 Toinen tulossa ja aikalailla kaikki tarpeelliset tavarat löytyy ennestään. Vaatteita olen jonkin verran säästänyt esikoiselta.😌

Mun mielestä taas kääntyvä alusta on kaukalolla aika turha 😅 Meillä oli esikoisella perustelakka ja nuoremmalla kääntyvä, välillä tuntu et kääntyvä on melkein hankalampi 😅 Joka tapauksessa vauva kulkee yleensä autoon ja sieltä pois siinä kaukalossa, niin aika näppärä se on vaan naksauttaa tavalliseenkin telakkaan. Sen sijaan 1-3v kääntyvä istuin on kyllä ihan must!
Täysin samaa mieltä. Meillä oli kääntyvä telakka kaukaloon, ja ei tullut yhtään käyttöä sille kääntymistoiminnolle. Aina se oli siinä samassa asennossa, koska vauva just kannettiin siinä kaukalossa autoon ja autosta.

Mutta nyt turvaistuimessa sen sijaan meillä ei ole kääntyvää telakkaa, ja se jos mikä kaduttaa. No, sitä odotellessa kun lapsi alkaa kiivetä istuimeen itse. 😅 Tälle maaliskuiselle ostetaan kyllä kääntyvällä telakalla istuin.

Minä en ole hankkinut mitään! Enkä varmasti uskalla ensimmäisen kolmanneksen aikana hankkiakaan. Katsotaan sitten myöhemmin. Äitiyspakkauksen varmasti otan, kun on esikoinen kyseessä. Kaverilla on myös helmikuinen 2025 ja heidän viimeinen lapsi, joten uskoisin sieltä liikkuvan meille päin kaikenlaista. :smiling-eyes:

Mulla on kaunis ajatus, että haluaisin käyttää kestovaippoja ainakin kotona. Saapa nähdä, jaksanko. 😅 Onko muita, joita kiinnostaa kestoilu?

Mulla on kaunis ajatus, että haluaisin käyttää kestovaippoja ainakin kotona. Saapa nähdä, jaksanko. 😅 Onko muita, joita kiinnostaa kestoilu?
Esikoisen kohdalla haaveilin tästä ja hommasin vaipat ja kaikki. Mut en saanut oikein miestä innostumaan ja pian totesin että olisin tarvinnut siihen toisen tukea. Käyttämättä aika pitkälle jäikin siis 😔

Minä olen kahden edellisen kanssa pääasiassa kestoillut siihen asti, että aloittivat hoidon, ja toivon kestoilevani tämänkin kanssa. Suurin osa vaipoistakin on vielä tallella, tosin pitää niiden kunto tarkistaa, kun säilöminen jäi vähän vaiheeseen 😅 Ihan pieniä vaippoja mulla ei myöskään ole, S-kokoisia pitää varmaan hommata ja vastasyntyneen vaipat voisin tällä kertaa koittaa vuokrata Kodin kestot ry:ltä. Heidän sivuihinsa ja fb-sivuihin kannattaa ehdottomasti tutustua, jos kestoilu kiinnostaa 😊

Pitää hommata tolle 9kk ikäiselle pinnasänky jotta uus tulokas voi nukkua mun kainalossa. Ja sitte ne tuplavaunut.... Ei muuta tarviikkaan.. ehkä kokoon taitettava vanna. ^^

Se on hassuu ku jotkut kerennyt hävittämään jo tavaroita kun "lapsiluku täysi" ku mä itse säästäisin kaiken lapsenlapsille jne🤣 harmittaa just ku omat vauvakamat meni siskojen myötä myyntiin ku oisin itse halunnut ne, kun taas itsellä ajatus pikemminkin kaikesta laittaa polvelta toiselle☺️🩷

Se on hassuu ku jotkut kerennyt hävittämään jo tavaroita kun "lapsiluku täysi" ku mä itse säästäisin kaiken lapsenlapsille jne🤣 harmittaa just ku omat vauvakamat meni siskojen myötä myyntiin ku oisin itse halunnut ne, kun taas itsellä ajatus pikemminkin kaikesta laittaa polvelta toiselle☺️🩷
Se on kyllä ekologista kuluttaa tavarat loppuun mutta vie melkoisen paljon tilaa säilyttää aivan kaikki. ^^

Takaisin