Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vkmk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vkmk

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtiäidit 2020
Elokuiset 2022
Maaliskuiset 2026
Tuolla yleisen puolella tästä alkoikin olla jo juttua ja varmaan salaisella puolella tulee puhuttua enemmän ja tarkemmin, mut aattelin nyt tehdä tännekin aiheesta oman ketjun (helpompi saada salaiseen ryhmään viestit kasaan, kun on keskusteluja 😄).

Eli mitä hankintoja vauvalle on suunnitteilla, aiotteko hommata uutena vai käytettynä, merkkiä vai merkitöntä? Otatteko äitiyspakkauksen vai rahan? Vinkkejä hyviksi todetuista hankinnoista?

Tuolla yleisen puolella tästä alkoikin olla jo juttua ja varmaan salaisella puolella tulee puhuttua enemmän ja tarkemmin, mut aattelin nyt tehdä tännekin aiheesta oman ketjun (helpompi saada salaiseen ryhmään viestit kasaan, kun on keskusteluja 😄).

Eli mitä hankintoja vauvalle on suunnitteilla, aiotteko hommata uutena vai käytettynä, merkkiä vai merkitöntä? Otatteko äitiyspakkauksen vai rahan? Vinkkejä hyviksi todetuista hankinnoista?
Juu tosiaan niiku tonne vähän mainitsinkin, oon ollut pienestä asti semmoinen keräilijä että säilyttänyt kaikki omat lelut/tavarat ym omia lapsia ajatellen että saavat leikkiä samoilla leluilla jne😊.
Ja molemmat isosiskoni kun odotti muksujaan 10 vuotta takaperin, he ovat kaiken kerennyt myymään eteenpäin eikä ajattelut että minäkin haluan muksuja😂.
Mutta joo, oon 25 ja mä oon kerenny haalimaan sitä vauvatavaraa tässä jo takasin monen vuoden aikana että mun ei tarvi oikeestaan yhtään mitään hankkia😂❤️ pinnasänky on ainut mikä uupuu mutta mies lupasi sen tehdä aivan itse❤️

Meillä isoimpana asiana hankintalistalla auto 😅 Auton osto olisi muutenkin juuri nyt ajankohtaista, kun mies on vaihtamassa työpaikkaa eikä autoetu enää siksi jatku, ja nyt siis pitää löytää sellainen malli, mihin saa kolme turvaistuinta (Touran ja S-Max tällä hetkellä harkinnassa).

Muutenkaan en ole säilönyt isommilta lapsilta juuri mitään, joten melkein kaikki pitää taas hankkia 🙀 Onneksi osa tavaroista on kierrätetty lähipiiriin ja saadaan varmaan samat/vastaavat sieltä kierrosta takaisin 😄

Rattaina meillä on isommilla ollut Bugaboon Beet, ja oon tykännyt niistä kovasti arkikäytössäkin, vaikka ovatkin melkein matkarattaat. Niihin on meillä vaunukoppakin olemassa, mutta tajusin just et koppa ja istuin on tosi matalalla, et pienemmän lapsen kanssa voi selkä kärsiä nostelusta 😬 Jotkut kotivankkurit täytynee siis hankkia. Esikoisella oli Smile kakkoset ja niistä kans tykkäsin kovasti, ehkä siis jotkut Smilet käytettynä tällekin 🤔

Äitiyspakkauskin varmaan otetaan. Toiselle lapselle otin rahana, mutta sit kun halusin sen laatikon ja makuupussin ja jouduin ne ostamaan, niin ois varmaan kannattanut ottaa koko pakkaus 😄 Oon siis päättänyt säilöä lapsille muistoesineitä sen verran, mitä laatikkoon mahtuu, niin siksi pitää jokaiselle olla oma, ja tietysti se oman vuoden 🤭

Juu tosiaan niiku tonne vähän mainitsinkin, oon ollut pienestä asti semmoinen keräilijä että säilyttänyt kaikki omat lelut/tavarat ym omia lapsia ajatellen että saavat leikkiä samoilla leluilla jne😊.
Ja molemmat isosiskoni kun odotti muksujaan 10 vuotta takaperin, he ovat kaiken kerennyt myymään eteenpäin eikä ajattelut että minäkin haluan muksuja😂.
Mutta joo, oon 25 ja mä oon kerenny haalimaan sitä vauvatavaraa tässä jo takasin monen vuoden aikana että mun ei tarvi oikeestaan yhtään mitään hankkia😂❤️ pinnasänky on ainut mikä uupuu mutta mies lupasi sen tehdä aivan itse❤️
Ite taas aattelin pitkään, etten lapsia halua lainkaan, mutta silti säilöin esim. omia kirjojani, ”että omat lapset saa sitten lukea”. Vähän ristiriitaista 😂

Aika hyvin, että oot jo ennakkoon saanut kaiken tarvittavan hankittua ja ihana tuo itsetehty pinnis 😍 Onko teillä jo turvakaukalokin, vai ettekö sellaista tarvitse? Entäs vaunut?

Ite taas aattelin pitkään, etten lapsia halua lainkaan, mutta silti säilöin esim. omia kirjojani, ”että omat lapset saa sitten lukea”. Vähän ristiriitaista 😂

Aika hyvin, että oot jo ennakkoon saanut kaiken tarvittavan hankittua ja ihana tuo itsetehty pinnis 😍 Onko teillä jo turvakaukalokin, vai ettekö sellaista tarvitse? Entäs vaunut?
Ihana että omia vanhoja kirjoja oot säästänyt🥰
Juu kaikki mahdollinen löytyy😍 eteisestä sisäänastuessa heti ekana tulee rattaat vastaan🤣 tosiaan asun omakotitalossa niin täällä hyvin tilaa säilyttää ja se on ollut ehkä oma työkalu käsitellä pitkään vaivannutta vauvakuumetta vaan haalia kaikki jo valmiiksi☺️

Meillä ei oikein ole lähipiirissä lapsia että saisi tavaraa kierrossa ja odotetaan itse ensimmäistä, täytyy siis tehdä paljon hankintoja.

Toisaalta lapsi olisi molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi niin varmaan tulevat isovanhemmat innostuvat ostelemaan jotain 😄

Aiotaan ottaa äitiyspakkaus. Periaatteessa tykkäisin, että tavara olisi käytettyä mutta olen laiska shoppailija ja uutena voi nopeammin löytyä se mitä etsii niin katsotaan miten käy.

Ei olla vielä tutkittu mitään merkkejä tai millaista mitään aiotaan ostaa. En tiedä missä vaiheessa raskauteen alkaa luottaa niin, että uskaltaa tehdä hankintoja. Vaikka muuten vihaan shoppailua, vauvan hankintoja vähän odotan 😍

Ihanaa @JasmiRubiini99 miten olet jo keräillyt kaikkea ja ihanaa saada itsetehty pinnasänky 😍

Meillä esikoiselta hyvin tallessa🫶 Emmaljunga nxt 60 käyttämättömällä vaunukopalla, pinnasänky, patjat yms… Kaukalon kerkesin laittaan kiertoon ko siinä käyttöaikaa enää ~2v ja ajattelin keväällä että tuskin meille tulee käyttöön🤣 Noh, selailin toria heti ko testin tehin niin löyty britax babysafe 3 kääntyvällä telakalla hyvään hintaan niin ostettiin se🤌 Tarvitaan oikeastaan vain itkuhälyttimet, vaunu/kaukalo adapterit ja jotain pientä sälää.

Äitiyspakkausta ei oteta, kun ajattelin että sillä rahalla saadaan semmosia mitkä meille hyödyllisiä. Esikoiselle täytyy kohta isompi peitto ostaa niin hänen äitiyspakkauksen peitto/lakanat menee sitten pikkusisarukselle. Äp:n haalari ja makuupussiki tallessa

Meillä löytyy esikoisen jäljiltä kaikki, eli ei oteta äitiyspakkaustakaan, mutta toki jos sukupuoli on eri niin jotain uusia vaatteita haluan ostaa.

Ainoat hankinnat, jotka nyt tulee mieleen on tuplarattaat ja uusi auto. 😂 En oikein tiedä noista tuplarattaista, tai lähinnä että kuinka kauan esikoinen vielä rattaissa istuu, mutta varmaan nyt ekan vuoden ainakin helpottaisi kulkemista.

Meillä löytyy esikoisen jäljiltä kaikki, eli ei oteta äitiyspakkaustakaan, mutta toki jos sukupuoli on eri niin jotain uusia vaatteita haluan ostaa.

Ainoat hankinnat, jotka nyt tulee mieleen on tuplarattaat ja uusi auto. 😂 En oikein tiedä noista tuplarattaista, tai lähinnä että kuinka kauan esikoinen vielä rattaissa istuu, mutta varmaan nyt ekan vuoden ainakin helpottaisi kulkemista.
Täällä kans uus auto olis aika jees. Qashqain takapenkki tunnetusti suoraansanottuna PERSEEEEEESTÄ🤣 Pistän miehen autokaupoille kuhan hän saa pitemmän työpaikan😎😎😎

Täällä kans uus auto olis aika jees. Qashqain takapenkki tunnetusti suoraansanottuna PERSEEEEEESTÄ🤣 Pistän miehen autokaupoille kuhan hän saa pitemmän työpaikan😎😎😎
Mulla kävi ittellä semmone "tuuri" ku satuin ajamaan kolarin mun entisellä autolla viime talvena (mikä iha perus 90-luvun porrasperä japsu) vaikka se oli mun rakas pikkune💚 sit uutta autoo kiikaroimaan, semmone vanha farmari tuli hommattuu, japsuissa kuiteki pysyin😂🚗
Oisin siis entisellä autolla ajellut vielä pitkään muuten, mut ehkä tämmösellä tahattomalla kolarillakin oli tarkoituksensa🤭

Meiltä puuttuu turvakaukalo, ja vaatteitakin oon aika hyvin kerennyt antamaan eteenpäin. Kaikki muu löytyy (paitsi tieysti tutit ym sitten erikseen). Talvella oli vielä vahva ajatus ettei viidettä lasta tule, mutta kevään tullen mieli muuttui❤️ 🙈
Äitiysavustus otetaan rahana, oon haaveillut jos saisi kunnon pitkän kantoliinan ❤️ ennestään meiltä löytyy manduca kantoreppu ja rengasliina.

Ensimmäinen tulossa ja täällä kans auton vaihto isompaan edessä jos kaikki menee hyvin. 😅 lastenhuonettakin aiotaan hiukan remontoida myöhemmin.

Mielenkiinnosta oon selaillut mm. vaunuja ja kuullut suosituksia ystäviltä, joilla pieniä lapsia. Äitiyspakkauksen aion näillä näkymin ottaa.

Muokattu viimeksi:
Meiltä myös löytyy taaperolta kaikki, ihan muutama hassu juttu pitää hankkia kuten turvakaukalon alusta ja sivuvaunu. Pinnasänky siirtyy sitten aikanaan taaperolta, kun tarvitsee juniori sängyn.

Meillä käytössä edelleen bugaboon fox 3 rattaat ja matkattaina butterflyt (autossa). Joku istumalauta pitää hommata taaperolle, kun en usko, että olisi enään tarvetta tuplarattaille? Me ollaan oltu tyytyväisiä näihin rattaisiin.

Turvakaukalo on Britax Baby-Safe Pro ja siihen kääntyvä alusta tarvitaan. Nykyinen alusta on taaperoa turvaistuimessa kiinni. Isoin hankinta on kyllä myös uusi auto, se ollut tiedossa jo pidemmän aikaa. Mutta toinen lapsi pakottaisi tähän hankintaa. Kotia ei tarvitse vaihtaa, 6kk sitten muutettiin nykyiseen.

Triptrap tuoli löytyy ja on taaperoa käytössä, siihen löytyy vauvan istuin kiinni ja syöttötuoliin kaari ja tarjotin. Ne oli meistä hyvät, varsinkin siihen vauvantukeen oli kiva laittaa yhdessä ruokailussa ym. Sitteri myös löytyy varastosta.

Äitiyspakkausta tuskin otamme, kun meillä on jo kaikki tarvittava. Toki varmasti jotain pientä, kuten tutteja, tuttipullonpäitä ym. Joutuu hankkimaan.

Sitten näistä merkeissä, mä kyllä ostelen käytettynä ja hyvällä alella merkkejä, koska mm. Polar o pyret pysyy todella hyväkuntoisena (ja saa ostettua käytettynä halvalla), jälleen myynti myös mielessä hankittu. Lindexillä laadukkaita vaatteita, ei värit haalistu tms. Ainoa mitä joutuu katsomaan, että meneekö sesonki vaatteet kuinka päälle, kun aikaisemmin ollut kesävauva 😅

Meillä kanssa tuplarattaat tulee ostoslistalle, kun ikäeroa näille kahdelle tulisi vain se 15kk. Meillä on kerrostalon käytävät ja hissi melkoisen kapeat, joten pitää olla peräkkäiset istuimet, mikä vähän harmittaa. Mitä nopeasti oon tarjontaa silmäillyt niin Cybex Gazelle tai Bugaboo Donkey 5 sarjat kiinnostaa. Jälkimmäinen olis fiksumpi, kun saa olemassa olevan Britaxin turvakaukalon adaptereilla kiinni runkoon. Gazelleen sopii vaan Cybexin oma kaukalo.

Meiltä myös löytyy taaperolta kaikki, ihan muutama hassu juttu pitää hankkia kuten turvakaukalon alusta ja sivuvaunu. Pinnasänky siirtyy sitten aikanaan taaperolta, kun tarvitsee juniori sängyn.

Meillä käytössä edelleen bugaboon fox 3 rattaat ja matkattaina butterflyt (autossa). Joku istumalauta pitää hommata taaperolle, kun en usko, että olisi enään tarvetta tuplarattaille? Me ollaan oltu tyytyväisiä näihin rattaisiin.

Turvakaukalo on Britax Baby-Safe Pro ja siihen kääntyvä alusta tarvitaan. Nykyinen alusta on taaperoa turvaistuimessa kiinni. Isoin hankinta on kyllä myös uusi auto, se ollut tiedossa jo pidemmän aikaa. Mutta toinen lapsi pakottaisi tähän hankintaa. Kotia ei tarvitse vaihtaa, 6kk sitten muutettiin nykyiseen.

Triptrap tuoli löytyy ja on taaperoa käytössä, siihen löytyy vauvan istuin kiinni ja syöttötuoliin kaari ja tarjotin. Ne oli meistä hyvät, varsinkin siihen vauvantukeen oli kiva laittaa yhdessä ruokailussa ym. Sitteri myös löytyy varastosta.

Äitiyspakkausta tuskin otamme, kun meillä on jo kaikki tarvittava. Toki varmasti jotain pientä, kuten tutteja, tuttipullonpäitä ym. Joutuu hankkimaan.

Sitten näistä merkeissä, mä kyllä ostelen käytettynä ja hyvällä alella merkkejä, koska mm. Polar o pyret pysyy todella hyväkuntoisena (ja saa ostettua käytettynä halvalla), jälleen myynti myös mielessä hankittu. Lindexillä laadukkaita vaatteita, ei värit haalistu tms. Ainoa mitä joutuu katsomaan, että meneekö sesonki vaatteet kuinka päälle, kun aikaisemmin ollut kesävauva 😅
Hei hyvä kun mainitsit tuon kääntyvän alustan turvakaukalolle, me tarvitaan toinen sellainen! Meillä myös Britaxin baby safe pro, mutta kun nykyinen vauva tarvii seuraavan istuimen niin alusta sopii vielä siihen. Joten kaukalo löytyy mutta alusta sit tarvitaan. Ollut kyllä ihan huippu ominaisuus tuo kääntyvä🙌🏻

Samaa mieltä PoP vaatteista, kestävät hyvin. Meillä taas Lindexin ovat alkaneet purkautua saumoista herkästi.

Me vaihdettiin viime kesänä tuplarattaat yksikkörattaisiin seisomalaudalla, eli esikoinen oli silloin 4v. Seisomalauta on käytössä edelleen, kun en oikein jaksa kitinää siitä ettei jaksa kävellä 🙈 Nyt esikoinen on pikkuhiljaa ruvennut kyllä kävelemään koiralenkeillä, aiemmin ollut rattaissa tai mennyt pyörällä. Ja puhuin jo ennen plussaa, että saakin ruveta kävelemään, ettei noin isot lapset enää rattaissa istu 😅
Äitiysavustus otetaan rahana, oon haaveillut jos saisi kunnon pitkän kantoliinan ❤️ ennestään meiltä löytyy manduca kantoreppu ja rengasliina.
Kantoliinat ja -reput onkin muuten ainoat asiat, mitkä multa löytyy 😄 Trikoisen pistin eteenpäin, kun nehän ei käyttämättä kovin hyvin säily. Mut kudotut liinat ja Tulan liinakankaisen repun säilöin ”kaiken varalta” 🤭
Meillä kanssa tuplarattaat tulee ostoslistalle, kun ikäeroa näille kahdelle tulisi vain se 15kk. Meillä on kerrostalon käytävät ja hissi melkoisen kapeat, joten pitää olla peräkkäiset istuimet, mikä vähän harmittaa. Mitä nopeasti oon tarjontaa silmäillyt niin Cybex Gazelle tai Bugaboo Donkey 5 sarjat kiinnostaa. Jälkimmäinen olis fiksumpi, kun saa olemassa olevan Britaxin turvakaukalon adaptereilla kiinni runkoon. Gazelleen sopii vaan Cybexin oma kaukalo.
Eiks Donkeyt oo vierekkäisillä istuimilla? Meillä oli pisimpään tuplina Emmaljungan tuplaviikkarit. En kyllä tykännyt niistä, mutta niitä sai silloin halvalla edullisesti ja Donkeyt maksoi maltaita 😅 Sit meni hermo niin viikkareihin lopullisesti, niin vuoden verran oli Mountain Buggyn Duetit ja ne oli kyllä tosi kivat, näppärät ja ketterät, eikä juurikaan yksikkörattaita leveemmät 👌 Kannattaa ne tsekata, sopisko teidän hissiin 😊

Äitiyspakkausta ei oteta. Kaikki lähes löytyy vauvalle esikoiselta. Puuttuvista tulee mieleen sitteri ja turvakaukalo. Kantoliinailua tekisi mieli kokeilla. Manducalla viimeksi pärjättiin.

Mäkään en ota pakkausta, koska esikoiselta suurin osa säilytetty. Meillä ei kyllä oo kun vaatteita hankintalistalla ja myös sitterin haluisin. Muuten kaikki löytyy!

Takaisin