Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkanut pieni tiputteluvuoto, eli mahdollisesti kp1. Tosin kipuja ei ihme kyllä ole, tavallisesti ois jo aika hurja kipulääketankkaus tässä kohtaa menossa. Ehkä ne nuo royal geleet sit helpottaa itsellä endokipuja, oikeastaan jostain sen suuntaisesta tutkimuksesta luinkin joskus syksyllä ja halusin senki vuoksi itekki kokeilla näitä. Tutkimusryhmänä tosin rotat 😅

Oon kokeillut vaikka ja mitä ja jokaisella on yhtä tahkiaa... Parhaiten toimii se. Että hiilareita Maks 120g päivässä, niin ei paino nousee... mieluiten noin 90g niin saattaa jopa laskea. Ja kaloreitakaan en saa liikaa rajoittaa kun sitten menee säästöliekille 🤦‍♀️ olen ollut ylipainoinen 9 vuotiaasta, joten painon vartijat kokeilin lukion aikana sitä ennen vain terkkarin ohjeita... Sitten tuon -26kg tukena oli Cambridge ja homeopatia ja liikun silloin useamman kerran viikossa. Sen jälkeen kun Burn outin takia paino tuli takaisin tein fitfarmin dieetin, paino putosi 6 kg 2kk ennen ohjelman lopussa ollutta hiilareiden tankkaus päivää..sen yhden päivän jälkeen aamulla vaaka näytti +3kg 👀 enkä saanut niitä pois loppu ohjelman aikana vaikka yhtä tarkasti seurasin ohjelmaa kuin ennen tankkaus päivää... Saldo oli sit lopulta -3kg mikä toki sekin oli ihan jees.. mutta en voinut olla miettimättä, että olisiko ilman tankkausta ollut -9 🙈
Onko sulla joku appi jolla seuraat noita hiilareita? Oon käyttäny Lifesumia, mut mua risoo se ainainen punnitus ja träkkääminen 🙈 Joo tää on kyl aikamoista tasapainoilua, et paino putoaa, mut liikaakaan ei voi kaloreista nipistää kun sit iskee se samperin säästöliekki 🫠 Toi Cambridge oli toki sanana tuttu, mut piti käydä muuten tutustumassa siihen vähän. Kyllähän elimistön kuormitustila pistää koko kropan sekaisin, aineenvaihduntaa myöten, joten ei ihme, että burn outin jälkeen tulokset jäi pienemmiksi. Aika hurja toi hiilareiden tuoma painonlisäys yhdessä päivässä! Ja sit miten se jotenkin jumitti painon koko loppuajaksi. Me ollaan niin yksilöitä tässäkin asiassa, et joskus sitä vaan ihmettelee miten se oma keho oikein toimii. Ihan nurinkurisesti välillä.

Mä oon ollut aina tosi hoikka, kunnes aloitin hormonilääkityksen endoon. Sit paino rupes nousee ja kun sairastuin moneen uuteen sairauteen, ne sekoitti mun koko kropan ja söin eri lääkkeitä, en pystynyt harrastaa liikuntaa ja lisättiin viel vähän lisää hormoneja endon takia ni kappas yhteensä +40kg. 19kg pitäis saada pois vielä ni sit oisin normaalipainoinen. Siihen tähtään. Jos nyt tulisin raskaaksi ja siitä tulis joku +20kg, niin apua, siis jaksamisen ja sairauksien takia. Pitäisi kyllä tosi tarkasti katsoa syömisiä silloinkin. Vauva kai aina ottaa omansa kuitenkin. Ja siis toki menisin vauva edellä ja puhuisin tästä neuvolassa jne. Eli en siis varsinaisesti pyrkisi laihduttamaan, vaan syömään kulutuksen mukaan ravintorikkaasti, jotta paino nousisi järkevästi.

Mulla kans ylipainoa ja muistan et oon ollut ylipainoinen jo 10v ikäisestä. Oon laihtunut useamman kerran reilusti mut en koskaan saavuta BMI mukaista normipainoa, en varmaan saisi syödä oikeesti mitään et saavuttaisin sen 😅 väitän et mun kroppaa ei oo siihen luotu. BMI yläraja paino on 62kg ja pienimmilläni oon painanut 66kg ja siinä pysyin kun söin 1000kcal päivässä eli ei tosiaa mun kropan kuulu olla niin pieni. Pitkään paino oli 70-75kg mut nyt on taas 82kg. Raskautumiseen ei oo vaikuttanut. Mut olis ihana saada pidettyä paino pienempänä mutta itsekuri ei riitä. Imetyksen lopetin 1,5kk sit ja nyt oon ollut muutama vko ilman makeita herkkuja. Raskaana ja imetyksen aikana söin niitä usein ja ehkä nyt hormonit on normaalimmat kun pystyy olemaan ilman herkkuja? Tsemppiä kaikille painonpudotukseen ❤️

Mulla kans ylipainoa ja muistan et oon ollut ylipainoinen jo 10v ikäisestä. Oon laihtunut useamman kerran reilusti mut en koskaan saavuta BMI mukaista normipainoa, en varmaan saisi syödä oikeesti mitään et saavuttaisin sen 😅 väitän et mun kroppaa ei oo siihen luotu. BMI yläraja paino on 62kg ja pienimmilläni oon painanut 66kg ja siinä pysyin kun söin 1000kcal päivässä eli ei tosiaa mun kropan kuulu olla niin pieni. Pitkään paino oli 70-75kg mut nyt on taas 82kg. Raskautumiseen ei oo vaikuttanut. Mut olis ihana saada pidettyä paino pienempänä mutta itsekuri ei riitä. Imetyksen lopetin 1,5kk sit ja nyt oon ollut muutama vko ilman makeita herkkuja. Raskaana ja imetyksen aikana söin niitä usein ja ehkä nyt hormonit on normaalimmat kun pystyy olemaan ilman herkkuja? Tsemppiä kaikille painonpudotukseen ❤️
Kiitos samoin! Nää on tosi vaikeita juttuja. Itse kans meinaan et paino tippuu nykyään vasta kun mennään sinne 1000kcal kieppeille. Laskennallisesti mun kulutus ois 1600kcal, mut en sillä kyllä paino pysy vaan lihoo, joten ei mun kroppa toimi normaalisti. Hyvä et paino ei oo haitannu raskautumista. Ja ihan varmasti hormonit vaikuttaa näläntunteeseen ja syömiseen.

Mie epäilen, että oma ylimääräinen paino haittaa raskautumista, vaikka ovis tuleekin normaalisti.

Mie oon ollut ennen raskautta hoikka normaalipainoinen. Satunnaisia kausia, kun elimistössä ollut jotain häikkää ja paino noussut sen takia, mutta silloinkin aika maltillisesti verrattuna nykytilanteeseen ja laskenut takaisin normaaliin, kun elimistö on taas voinut paremmin.

Raskausaikana nousi paino 30kg ja edelleen on noin 20kg ylimääräistä. 😬 Paino ei kuitenkaan tipu oikein millään konstilla. Ainakin kilpirauhashormonit ovat vähän huonolla tolalla lääkityksestä huolimatta ja ne ovat ennenkin nostaneet painoa. Ne ovat joskus pikkujuttuja jotka vaikuttavat todella paljon ja itsekin olen aina ollut herkästi lihovaa sorttia. En viitsi laskea kaloreita ihan hirveän alas, että jaksan liikkua ja puuhata töissä ja kotona. Mieluummin olen sitten vähän pullukka. 💁🏼‍♀️

Mie epäilen, että oma ylimääräinen paino haittaa raskautumista, vaikka ovis tuleekin normaalisti.

Mie oon ollut ennen raskautta hoikka normaalipainoinen. Satunnaisia kausia, kun elimistössä ollut jotain häikkää ja paino noussut sen takia, mutta silloinkin aika maltillisesti verrattuna nykytilanteeseen ja laskenut takaisin normaaliin, kun elimistö on taas voinut paremmin.

Raskausaikana nousi paino 30kg ja edelleen on noin 20kg ylimääräistä. 😬 Paino ei kuitenkaan tipu oikein millään konstilla. Ainakin kilpirauhashormonit ovat vähän huonolla tolalla lääkityksestä huolimatta ja ne ovat ennenkin nostaneet painoa. Ne ovat joskus pikkujuttuja jotka vaikuttavat todella paljon ja itsekin olen aina ollut herkästi lihovaa sorttia. En viitsi laskea kaloreita ihan hirveän alas, että jaksan liikkua ja puuhata töissä ja kotona. Mieluummin olen sitten vähän pullukka. 💁🏼‍♀️
Mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta, mut se on ollut mulla pitkään, silloinkin kun olin alipainoinen. Nykyisin mulla on siihen jopa tarkoituksella vähän ylikorjattu lääkitys, et ei pitäisi kilpparista kiinni olla tämä, mut mistä sitä oikeasti tietää 🤷‍♀️ Hankalia nää hormoniasiat.

Sun kannattais kyl ehdottomasti lääkäri kanssa keskustella niistä kilppariarvoista. Jospa niiden kuntoonlaittaminen auttais painoon ja sit myös raskautumiseen? Ootko koska viimeks käyny kontrollilabroissa? Se on vähän yksilöllistä säätämistä niiden kanssa, toisilla pitää olla just enempi korjausta ja toisilla riittää vähempi. Ja tärkeintähän on se, et pystyy ja jaksaa tehdä. Et ois hyvä olo kropassa.

Kiitos samoin! Nää on tosi vaikeita juttuja. Itse kans meinaan et paino tippuu nykyään vasta kun mennään sinne 1000kcal kieppeille. Laskennallisesti mun kulutus ois 1600kcal, mut en sillä kyllä paino pysy vaan lihoo, joten ei mun kroppa toimi normaalisti. Hyvä et paino ei oo haitannu raskautumista. Ja ihan varmasti hormonit vaikuttaa näläntunteeseen ja syömiseen.
Joo mulla ei enää paino laske todellakaan niinkuin 9v sit. Vaikka jättää herkut tms ni kaikki kalorit pitäisi laskea. En jaksa sellaista niin kauan kuin lapset on pieniä. Ja se 1000kcal on todella vähän ruokaa! Olin silloin 26v kun tota kokeilin monta kk ja liikuin paljon, silti ei tosiaan normipaino tullut millään. Ja vasta myöhemmin huomasi et miten vajaat kalorit oli, jaksaminen oli heikkoa. Mut kun söin enemmän niin paino alkoi nousta heti 😅 Lääkärille jos näitä selittäisi niin ei usko et paino ei vaan laske tarpeeksi alas edes dieetillä 🤭

@Zebra syksyllä on kontrollit. Nyt oli tsh tullu alas, mutta ei vielä kauheasti vaikutusta t4v arvoon. Pahimmat oireilut ovat kyllä helpottaneet, mutta tyroksiini ei ole noussut sinne missä on ollut normaalisti. Näin alhaalla (vaikka nyt jo viitteissä) se vaan vaikuttaa miulla aineenvaihduntaan ihan hirveästi.

En jaksa liikaa stressata noista painoasioista, kun ei niille hetkessä saa tehtyä mitään. Syön terveellisesti, herkuttelen maltillisesti ja liikun ja se on pääasia, että jaksan liikkua ja elää normaalia elämää. 😊 Ehkä se painokin sitten joskus siitä normalisoituu.

Joo mulla ei enää paino laske todellakaan niinkuin 9v sit. Vaikka jättää herkut tms ni kaikki kalorit pitäisi laskea. En jaksa sellaista niin kauan kuin lapset on pieniä. Ja se 1000kcal on todella vähän ruokaa! Olin silloin 26v kun tota kokeilin monta kk ja liikuin paljon, silti ei tosiaan normipaino tullut millään. Ja vasta myöhemmin huomasi et miten vajaat kalorit oli, jaksaminen oli heikkoa. Mut kun söin enemmän niin paino alkoi nousta heti 😅 Lääkärille jos näitä selittäisi niin ei usko et paino ei vaan laske tarpeeksi alas edes dieetillä 🤭
Joo, ite vihaan sitä laskemista 🙈 Tää on just tätä, et jos ei oo ite kamppaillut näiden asioiden kanssa niin on niin helppoo luulla et se kaikilla menee "kuluta enemmän ku syöt". Silleenhän sen luulis menevän, mut ei se aina mene! Mulla on perhepiirissä yks ihminen, joka aina jaksaa vahtia mun painoa ja syömistä, huomautella siitä. Katsoo silleen tuomitsevasti päästä varpaisiin. Kiva jos sulla on helppoo, kaikilla ei oo.

Joo, ite vihaan sitä laskemista 🙈 Tää on just tätä, et jos ei oo ite kamppaillut näiden asioiden kanssa niin on niin helppoo luulla et se kaikilla menee "kuluta enemmän ku syöt". Silleenhän sen luulis menevän, mut ei se aina mene! Mulla on perhepiirissä yks ihminen, joka aina jaksaa vahtia mun painoa ja syömistä, huomautella siitä. Katsoo silleen tuomitsevasti päästä varpaisiin. Kiva jos sulla on helppoo, kaikilla ei oo.
Periaatteessahan se menee juuri noin, mutta sen laskeminen ei aina ole niin yksinkertaista. 😅 Ja jos on vähän liiankin tehokas varastoija niin elämänlaatu kärsii ihan hitokseen, jos söisi vain sen mitä kuluttaa. Toisten elimistö, kun onnistuu ottamaan siitä yhdestä porkkanastakin talteen kaiken mahdollisen samaan aikaan kun toisen elimistö paskoo puolet siitä ulos.

Mää oon löytänyt sellasia naisen hormonitasapainoon tähtääviä ruokavalmentajia. Olen nyt lueskellut niitä juttuja ja koittanut syödä sen mukaan. En kestä dieettejä liian pienillä kaloreilla kun oon sitten kiukkunen ku ampiainen 😆 nyt on ainaki ollu hyvä olo ja turvotus pois! Toivottavasti tää nyt sitten vaikuttaa siihen hormonitasapainoonkin 🤔

Pantis: itsellä kans oli hakusessa oviksen tikutus mutta nyt viimeksi omojen perusteella hymynaama testeillä tikutin sekä myös pc:n liuskoilla. Illalla klo 19 aikaan sain plussan eka hymynaamaan sekä tikkuun kun halusin varmistaa tikulla. Hyvö että sait oviksen kiinni 👍.

Henskuu: meillä myös tilanne ettei yrittämällä yritetä mutta silti tikutan ovista " jotta saan kiinni millainen mun Kierto on" ja aloitin jo ekasta kierrosta raskaustestien teon ihan kuin kuopuksesta 3 vuoden yrittämisen jälkeen 🤣 mieskin on mukana tallettelemassa ja kattoo mun tikku tulokset ihan innoissaan. 😍

Marsku: kuulostaa ihan normaalilta sekoamiselta 😁

Kesäheinä85: mikä siinä onkin niin vaikeaa muuttaa oma elämäntapa paremmaksi, kun puhutaan vain ruokailutottumusten muuttamisesta. Oon itsekin huomannut vuosien varrella kun kausittain on niitä hetkiä että saan itseäni niskasta otettua kiinni ja sillon myös paino putoaa. Sitten tulee täysi stoppi ja lähden sille makaroni, hiilari pullamössö linjalle. Yhtään ei voi siimaa antaa itselle kun Mopo karkaa käsistä. Kroppa alkaa huutamaan jotai nopeeta energiaa nostavaa että jaksaa esim. Työvuoron loppuun. Epäsäännöllinen rytmi vuorotyön takia. Kun ei aina edes kerkeä ruokataukoa pitää ja kun tiedän että 2-3h välein pitäisi syödä sitä jotain terveellistä ja että se sopii mulle tosi hyvin. Miksi ja viel kerran miksi sitä aina palaa siihen että ei se kerta oo niin paha kun se yksikin kerta riittää mulle että en saa itseä palautettua takas siihen.

Ootko huomannut että niistä metforminista olisi ollut apua painon pudotukseen?
Oon itse sellainen että jos lääkkeitä pitää alkaa syömään niin koen etten oo itse vielä yrittänyt tarpeeksi muuttaa omia elämä tapojani ja lääke aivan viimeinen keino. Oon kokeillut superdieetit, keto, ja nyt viimesimmäksi Jenni levövaaran reset menu ja se oli kyllä lempein, järkevin ja edelleenkin osa elämän tapaa. Pitäis varmaan työt lopettaa kun se tuntuu vievän terveyden. 🫣 resetillä sain menkat itselleni kierukan aikana, tosin tulivat millon tulivat. Ja toi perustuu puhtaaseen prosessoimattomaan ruokaan ja jos mikä niin lisäaineet on yks joka vaikuttaa kyllä negatiivisesti hormoni toimintaan.

Omanapa: itsellä taitaa olla nyt dpo 5 menossa ja on niin oireetonta kun pystyy vaan olemaan. Ei mitään rintojen arkuutta, pms, alavatsa tuntemuksia vain hyvin lieviä ja satunnaisia, liekkö progestetonia tuotan ollenkaan 🤔 pienen ryhtiliikkeen oon saanut tehtyä syömisten osalta että joka päivä tulee syötyä jotain kasviksia, eilen olisin joutanut jalkapuuhun sen spaghettivuokan takia kun se sai aikaan sen että ihan hirvee nälkä iltavuoron jälkeen ja ihan väkisin kaasutin töiden jälkeen kaupan karkki hyllylle ja maistoin spagettia vielä ennen nukkumaan menoa 🤮 ei sitä siinä hetkessä ajattele kun tulee se mieliteko että olo helpottaisi yhtä lailla kun söisi vaikka ihan hyvän salaatin.

Muokattu viimeksi:
@lucky87 vuorotyö on kyllä välillä ihan arsesta ja sellaista ärsyttävää tasapainoilua kaiken kanssa. Pahin on joku myöhäinen iltavuoro, jonka aikana ei ole ehtinyt syömään. Yöllä tyhjentää sitten kotona jääkaapin. 🫣 Mie kannan mukana sellaista terveellistä pikkupurtavaa esim pähkinöitä ja hedelmiä ja yritän muistaa sitten syödä niitä ahtaissa väleissä ettei tulisi sitä kaameaa herkkuhimoa. Muuten vedän kaksin käsin leipää tai ruokaa juuri ennen nukkumaanmenoa ja sitten kärsii jo unetkin!

Pantis: itsellä kans oli hakusessa oviksen tikutus mutta nyt viimeksi omojen perusteella hymynaama testeillä tikutin sekä myös pc:n liuskoilla. Illalla klo 19 aikaan sain plussan eka hymynaamaan sekä tikkuun kun halusin varmistaa tikulla. Hyvö että sait oviksen kiinni 👍.

Henskuu: meillä myös tilanne ettei yrittämällä yritetä mutta silti tikutan ovista " jotta saan kiinni millainen mun Kierto on" ja aloitin jo ekasta kierrosta raskaustestien teon ihan kuin kuopuksesta 3 vuoden yrittämisen jälkeen 🤣 mieskin on mukana tallettelemassa ja kattoo mun tikku tulokset ihan innoissaan. 😍

Marsku: kuulostaa ihan normaalilta sekoamiselta 😁

Kesäheinä85: mikä siinä onkin niin vaikeaa muuttaa oma elämäntapa paremmaksi, kun puhutaan vain ruokailutottumusten muuttamisesta. Oon itsekin huomannut vuosien varrella kun kausittain on niitä hetkiä että saan itseäni niskasta otettua kiinni ja sillon myös paino putoaa. Sitten tulee täysi stoppi ja lähden sille makaroni, hiilari pullamössö linjalle. Yhtään ei voi siimaa antaa itselle kun Mopo karkaa käsistä. Kroppa alkaa huutamaan jotai nopeeta energiaa nostavaa että jaksaa esim. Työvuoron loppuun. Epäsäännöllinen rytmi vuorotyön takia. Kun ei aina edes kerkeä ruokataukoa pitää ja kun tiedän että 2-3h välein pitäisi syödä sitä jotain terveellistä ja että se sopii mulle tosi hyvin. Miksi ja viel kerran miksi sitä aina palaa siihen että ei se kerta oo niin paha kun se yksikin kerta riittää mulle että en saa itseä palautettua takas siihen.

Ootko huomannut että niistä metforminista olisi ollut apua painon pudotukseen?
Oon itse sellainen että jos lääkkeitä pitää alkaa syömään niin koen etten oo itse vielä yrittänyt tarpeeksi muuttaa omia elämä tapojani ja lääke aivan viimeinen keino. Oon kokeillut superdieetit, keto, ja nyt viimesimmäksi Jenni levövaaran reset menu ja se oli kyllä lempein, järkevin ja edelleenkin osa elämän tapaa. Pitäis varmaan työt lopettaa kun se tuntuu vievän terveyden. 🫣

@lucky87 vuorotyö on kyllä välillä ihan arsesta ja sellaista ärsyttävää tasapainoilua kaiken kanssa. Pahin on joku myöhäinen iltavuoro, jonka aikana ei ole ehtinyt syömään. Yöllä tyhjentää sitten kotona jääkaapin. 🫣 Mie kannan mukana sellaista terveellistä pikkupurtavaa esim pähkinöitä ja hedelmiä ja yritän muistaa sitten syödä niitä ahtaissa väleissä ettei tulisi sitä kaameaa herkkuhimoa. Muuten vedän kaksin käsin leipää tai ruokaa juuri ennen nukkumaanmenoa ja sitten kärsii jo unetkin!
Kyllä pähkinöitä on usein mutta työnlaatu on sitä nälkäisenä mussutan joka välissä aina kun olen autossa eli 15-1h välein. Ei voi juoda tarpeeksi kin ei pääse vessaan sillon ku olisi tarvis. Sit jo neste vajauksessa kroppa koettaa huijata että olis muka nälkä.... Pitäisi opetella tekee eväät vaikka kylmälaukkuun..

Kyllä pähkinöitä on usein mutta työnlaatu on sitä nälkäisenä mussutan joka välissä aina kun olen autossa eli 15-1h välein. Ei voi juoda tarpeeksi kin ei pääse vessaan sillon ku olisi tarvis. Sit jo neste vajauksessa kroppa koettaa huijata että olis muka nälkä.... Pitäisi opetella tekee eväät vaikka kylmälaukkuun..
Meillä kanssa vähän vaikeaa välillä tuo vessaan pääsy, mutta se on jo ihan työsuojelukysymys niin olen käynyt aina tarvittaessa vessassa, vaikka siitä aiheutuisi ylimääräistä säätöä. Eli en rajoita vedenjuontia. Tuollainen pieni kylmälaukku pitäisi itsellekin varmaan ostaa. 😅

@lucky87 mä oon tätä ennenkin tehnyt ja sit tiedän et harmittaa jos raskaustestiin ei tuu kahta viivaa tai jos ovulaatio jää käyttämättä 😅 vaikka väitän et oon ihan tulee jos tullakseen asenteella mut oikeesti oon niin kärsimätön et kaikki tänne heti on enemmän mun juttu 🤣🤣 Toki synnytyksen jälkeen mulla alkoi menkat tasan 5vko päästä ja aloitin silloin minipillerit ni en oikeesti tiedä millainen kierto on kun viime vko la lopetin niiden syömisen 🤭 Tunnistatko oviksen? Mulla on niin voimakkaat oireet (tai oli ainakin ennen nykyistä vauvaa) ettei voi jäädä huomaamatta ni periaatteessa turha testailla mut haluan silti pissailla tikkuun 🤣

@lucky87 mä oon tätä ennenkin tehnyt ja sit tiedän et harmittaa jos raskaustestiin ei tuu kahta viivaa tai jos ovulaatio jää käyttämättä 😅 vaikka väitän et oon ihan tulee jos tullakseen asenteella mut oikeesti oon niin kärsimätön et kaikki tänne heti on enemmän mun juttu 🤣🤣 Toki synnytyksen jälkeen mulla alkoi menkat tasan 5vko päästä ja aloitin silloin minipillerit ni en oikeesti tiedä millainen kierto on kun viime vko la lopetin niiden syömisen 🤭 Tunnistatko oviksen? Mulla on niin voimakkaat oireet (tai oli ainakin ennen nykyistä vauvaa) ettei voi jäädä huomaamatta ni periaatteessa turha testailla mut haluan silti pissailla tikkuun 🤣
Joo tunnistan ja ovuloin oireiden perusteella myös kierukan aikana, joka oli mulla 8v. Lääkäri sanoi, että iän myötä pcos voisi helpottua eikä tilanne munasarjoissa ollutkaan niin paha kun ultrasi vaikka aikamoista helminauhaa munikset olikin. Luultavasti nyt nää kaksi kiertoa kierukan jälkeen ovuloin molemmilta puolilta vaikka ennen oikea oli huonompi. Toki sitä ekaa en saanut tikkuun mutta oireet oli paljon voimakkaammat myös oviksen jälkeen. Tyhjennys vuoto myös runsasta. Tikutan, jotta on lääkärille kertoa dokumenttia kropan toiminnasta ja itsekin hahmotan tilannetta. Sanoi että elokuulle aikaa jos ennen ei positiivista saada aikaiseksi.

Mutta myöntää pittää että ihan tässä tikuttamisen ilosta tätä tekee ja ihana kun mieskin on mukana tässä. Hänen oli varmaan vaikee ymmärtää, että sitä voi millon vaan ja tuosta vaan raskaaksi tulla.

Joo tunnistan ja ovuloin oireiden perusteella myös kierukan aikana, joka oli mulla 8v. Lääkäri sanoi, että iän myötä pcos voisi helpottua eikä tilanne munasarjoissa ollutkaan niin paha kun ultrasi vaikka aikamoista helminauhaa munikset olikin. Luultavasti nyt nää kaksi kiertoa kierukan jälkeen ovuloin molemmilta puolilta vaikka ennen oikea oli huonompi. Toki sitä ekaa en saanut tikkuun mutta oireet oli paljon voimakkaammat myös oviksen jälkeen. Tyhjennys vuoto myös runsasta. Tikutan, jotta on lääkärille kertoa dokumenttia kropan toiminnasta ja itsekin hahmotan tilannetta. Sanoi että elokuulle aikaa jos ennen ei positiivista saada aikaiseksi.

Mutta myöntää pittää että ihan tässä tikuttamisen ilosta tätä tekee ja ihana kun mieskin on mukana tässä. Hänen oli varmaan vaikee ymmärtää, että sitä voi millon vaan ja tuosta vaan raskaaksi tulla.
Mun mies ei ymmärrä mitään näistä tikutus hommista enkä oo enää vuosiin hönelle raportoinut 🤭 Mulla kans ovulaatio oli selvä myös kierukan kanssa ja siis niin kipeä että otan särkylääkkeitä siihen. En edes pysty seksiin kun kipu on pahimmillaan. En koskaan tunnista kummalta puolelta ovuloin kun ihan koko alavatsa sattuu, ei oo mitään puolieroja. Kun yritän raskautua niin on todella vaikee pärjätä ilman Buranaa! Ja liikkeellä ollessa kipu myös pahenee, lääke ainut joka hieman auttaa.

Takaisin