IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Angel88 helpottavaa kuulla että vuodosta huolimatta saitte terveen lapsen syliin❤️ mulle ohjattiin että testipäivään saakka pitäisi käyttää Terolutia ja sitten lopettaa. Mutta ehkä vielä jatkan ku pakkauksessa on jäljellä niitä jos kyse olisikin tosta🤔 mulla on aina ollut luteaalivaihe luonnostaan tosi lyhyt 10-11päivää maksimissaan ja sen takia nyt hoidoissa joka kiertoon tullut tulilääkitys eli toi vois kyllä olla syy mun kohdalla. Suostuiskohan ne julkisella mittauttaan asiaa tai mittamaan hcg:n määrää että sais enemmän mielenrauhaa onko arvot sellaset kun pitäis tässä vaiheessa olla…

@iLa okei eli hetki vielä sitten sullakin ultran odottelua😊 ite jotenkin ajattelen että se tois vähän lisää varmuutta ja tuntuis raskaus todellisemmalta että pääsis jo varhaisultraan varmistaan että kaikki hyvin
Oliko sulla ultra tulossa?
Kauanko odottamista?

Joo tässä nyt jännitellään onko siel kaikki hyvin vaiko ei.. Digi ei ainakaan vielä 3+ näyttänyt vaikka pitäisi mutta yritän ajatella että hcg nousee vaa hitaammin..
Myös mietin että toisaalta pessimisti ei pety 😅
Mut toivottavasti viikko menisi nopeasti!

Tohon julkiseen ja hcg arvoon nii ei mulla ainakaan sitä suositellut kun kyselin sen perään kun vuotoa oli.
Sitä kun joutuu käydä mittauttaa useampaan kertaan että kertoo yhtään mitään..

Mut suosittelen ehdottomasti kyselee! Ei siinä ainakaan mitään häviä!

Mulla on jotain pieniä kipuja tuntunut erityisesti oikealla, mutta hyvin vähänlaisesti kyllä. Neljä pistelypäivää nyt takana. Mutta eilen alkoi jotenkin tulla kuvottava olo 😩 Tänään ollut enemmänkin nyt sitä. Aaltoillen tulee huono olo. Mietin että voiko olla Gonaliin liittyvää, ei ole koskaan aiemmin tullut mitään tällaista OI-hoidoissa mutta voisko nyt tää korkeampi annos vaikuttaa näin. Vähän kyllä harmittaa jos loppupistelyaika on tällaista että vähän väliä meinaa oksettaa.

Luulisin että yleisesti ottaen hyvä vaan ottaa rauhakseen, eli ei kovaa tärähtelevää liikuntaa missä munasarjat voisivat kiertyä. Saunonut oon itsekin kyllä, pitäen tietty huolta nesteytyksestä. 🤔
Itse olin stimulaation aikana pahoinvoiva. Pahoinvointi alkoi aina iltaa kohden ja aika tarkasti samaan aikaan. Opin sitten ajoittamaan tekemisiä, liikuntaa ja syömistä siten, että olo mahdollisimman hyvä. Pahoinvointi saattoi mennä pois makuuasennossa ja palasi heti, kun nousin ylös. Opin myös, että vaikka todella yököttää, niin en oksenna, niin se helpotti pahoinvoinnin sietämistä. Pahoinvointi jatkui vielä nelisen päivää keräyksen jälkeen. Lääkäri arveli, että johtuu isosta hormonimäärästä ja kasvavista munasarjoista. Ohjeistivat, että syö vaan mitä alas saat, ei väliä vaikka olisi joka ilta pakastepizzaa.

Onkohan millaisia rajoitteita stimulaation aikana. Oon käynyt vielä saunassakin ynm Mut nyt alkanut ottaa rauhallisemmin
Itselleni ei ole sanottu hoitojen stimulaatiovaiheeseen mitään kummempia ohjeita, eikä mitään rajoitteita. Oman olon mukaan voi liikkua ja parhaimmillaan pystyy käymään treenaamassa vielä pari päivää ennen keräystä. Sen jälkeen sitten ainakin viikko pitää välttää raskasta liikuntaa. Kävelyä nimenomaan suositellaan operaation jälkeen.

@Angel88 helpottavaa kuulla että vuodosta huolimatta saitte terveen lapsen syliin❤️ mulle ohjattiin että testipäivään saakka pitäisi käyttää Terolutia ja sitten lopettaa. Mutta ehkä vielä jatkan ku pakkauksessa on jäljellä niitä jos kyse olisikin tosta🤔 mulla on aina ollut luteaalivaihe luonnostaan tosi lyhyt 10-11päivää maksimissaan ja sen takia nyt hoidoissa joka kiertoon tullut tulilääkitys eli toi vois kyllä olla syy mun kohdalla. Suostuiskohan ne julkisella mittauttaan asiaa tai mittamaan hcg:n määrää että sais enemmän mielenrauhaa onko arvot sellaset kun pitäis tässä vaiheessa olla…

@iLa okei eli hetki vielä sitten sullakin ultran odottelua😊 ite jotenkin ajattelen että se tois vähän lisää varmuutta ja tuntuis raskaus todellisemmalta että pääsis jo varhaisultraan varmistaan että kaikki hyvin
Kannattaa varmasti olla yhteydessä omaan klinikkaan. Itselläni on keskenmeno kierroissa
otettu hcg, joka ollut aina klinikan mielestä erittäin hyvä useita tuhansia, mutta varhaisuä:ssä valitettavasti on totuus sitten paljastunut :(. Itselläni kertaalleen katsottiin julkisella progesteroni vuosia sitten siirron jälkeen ja julkisen mielestä arvo oli hyvä, mutta siirto ei onnistunut. Nyt yksityisellä arvo oli siirron aikaan 10 pykälää korkeampi niin silti määrättiin lisää tukilääkettä, josta olen erittäin kiitollinen, koska positiivisen raskaustestin jälkeen arvo romahtikin täysin tukilääkkeistä huolimatta. Tietysti mikään ei ole varmaa vielä
tässä vaiheessa, kun rv 5+ vasta menossa, mutta veristä vuotoa ei ole näkynyt, toisin kun onnistuneessa raskaudessa sekä kolmessa keskenmenossa. Toivottavasti teillä kaikki menisi hyvin vuodosta huolimatta :).

Mulla on jotain pieniä kipuja tuntunut erityisesti oikealla, mutta hyvin vähänlaisesti kyllä. Neljä pistelypäivää nyt takana. Mutta eilen alkoi jotenkin tulla kuvottava olo 😩 Tänään ollut enemmänkin nyt sitä. Aaltoillen tulee huono olo. Mietin että voiko olla Gonaliin liittyvää, ei ole koskaan aiemmin tullut mitään tällaista OI-hoidoissa mutta voisko nyt tää korkeampi annos vaikuttaa näin. Vähän kyllä harmittaa jos loppupistelyaika on tällaista että vähän väliä meinaa oksettaa.

Luulisin että yleisesti ottaen hyvä vaan ottaa rauhakseen, eli ei kovaa tärähtelevää liikuntaa missä munasarjat voisivat kiertyä. Saunonut oon itsekin kyllä, pitäen tietty huolta nesteytyksestä. 🤔
Toivotaan, että olisi vain väliaikaista pahoinvointi ja olo helpottaisi! 🩷 Mulla tuli letroista sellaista oksettavaa oloa eikä oikein ruokakaan maistunut. Nyt Gonal-F ei ole aiheuttanut vielä paljoa oireita. Eilen oli paineen tunnetta vähän sellaista menkkamaista, mut tänään taas ei ole tuntunut paljoa. Toivon tosiaan että siellä tapahtuu kasvua!
Joo nyt oon ottanut rauhallisesti sekä vältellyt juoksua ynm.

@iLa tänään soitin polille ja varhaisultra varattiin heinäkuun puoleen väliin joka tuntuu kyllä ikuisuudelta😅

Polilta ei suostuttu mittaan hcg:tä eikä progesteronin määrää, mutta antoivat uuden reseptin Teroluttiin ja ohjeen syödä niitä ainakin varhaisultraan saakka❤😊

Mä olen ollut koko aamupäivän kuin tulisilla hiilillä. 🙈 Jännittää niin paljon! Olen käynyt tänään jo kolmesti omakannassa. Odotan siis meidän punktion tuloksia! Punktiosta on nyt 6 päivää ja tänään tulosten pitäisi tulla. Tulos on joko 0-1-2- tai 3. Nolla jos ihan surkeasti käy ja silloin saattaa myös puhelin soida. Kolme, jos kaikki olisivat olleet kypsiä ja hedelmöityneet ja kehittyneet blastoiksi asti. Realistisesti ajattelen että tulos olisi ehkä 1.

Kai ne laittaa ne tulokset ennen kello kolmea tai neljää viimeistään 😀😃😅🤷‍♀️

Voi ei @Saaruski. Ehdin reagoida optimistisena ekaan viestiisi, mutta poistin sen kun huomasin päivityksen alla. Teillä siis punktion jälkeen kaikki jätettiin viljelyyn, tuoresiirtoa ei tehty? Oon pahoillani raskaista uutisista 😞

@Saaruski oon niin pahoillani teidän tuloksista! :crying-face: Sitä niin toivoisi, että kaikki saisivat hyviä tuloksia lopulta! Mitä ajatuksia jatkosta?

Meillä mies kävi uudestaan siemennesteanalyysissä yksityisellä, kun päätettiin, ettei enää odotella ja mietitä, vaan halutaan yrittää itse edistää asioita. Vaikka mies on pudottanut painoa, syönyt vitamiineja ja antioksidantteja, on arvot menneet huonompaan suuntaan. :sad-face: Jutteli tänään tuloksista yksityisen lääkärin kanssa ja vaikka arvot eivät ole vieläkään todella huonot, niin sanoi että letrazol kuuria voi kokeilla, kunhan käy ensin testosteroni ja LH testeissä. Kuukauden jälkeen labroihin uudestaan ja katsotaan muuttuuko arvot parempaan suuntaan, ja jos ei, niin kuuria on turha jatkaa ja jos paranee, niin 3kk kuuri.
Halutaan käyttää hyödyksi kesätauko ja se aika kun itsellä kuivatellaan endometrioosia ja adenomyoosia procrenin kanssa. Ei haluta olla siinä tilanteessa, että syksyllä päädytäänkin uuteen IVF-kierrokseen ja siittiöparametrit on edelleen huonot, kun tämä aika nyt voidaan käyttää hyödyksi. Toivottavasti toki heti kuivatuksen jälkeen ensimmäinen PAS toisi tulosta, mutta toisaalta, hyvät siemenneste tulokset kyllä kertoo terveydestä, eikä käsittääkseni letrazolista ole miehillä varsinaista haittaa. Letrazol kuuri vain vähentää testrosteronin muuntumista estrogeniksi ja siten nostaa testosteroniarvoja.

@Sarsabutt meillä mies myös letrokuurilla vaikka nuo hormonilabrat oli ok tasolla. Senkin takia on todella pieni annostus kun ei tarvitse testosteronitasoa nostaa. Ei ainakaan mitään sivuvaikutuksia onneksi havaittavissa. Meillä ei 1kk jälkeen ollut labraa vaan vedetään suoraan siihen 3kk rajapyykkiin elokuulle ja uuteen siemennesteanalyysiin niin näkee onko tullut lisää siittöitä ja sillä tavalla saadaan enemmän valinnanvaraa icsiin joka on sitten syksyllä edessä.
Veikkaan että nuo labrat halutaan ottaa juuri siksi että jos siemennesteanalyysin arvot eivät olleet "tosi huonot", niin varmistetaan ettei hormonit sitten heitä häränpyllyä. Tai sit vaan koska niin yksityinen saa enemmän käyntejä, who knows. Sanoi muutenkin että aloitetaan kuuri tabletti joka toinen päivä. Itsestä tuntuu että kunhan jotain tehdään ja seurataan arvoja, niin näkee et mennäänkö oikeaan suuntaan. Mä tosin veikkaan että miehen testoarvot tuskin on kovin korkeat, sen verran ilmeisesti ollut stressiä yms., eikä vaikuta siltä että halut olisi ainakaan kovin korkealla. Mut joo, vähän itsekin mietin, et miksi ottaa kuukauden kuluttua labroja, kun tulokset siemennesteessä näkyy kuitenkin vasta 3kk kuluttua.

Rehellisesti turhauttaa ihan hitokseen, ettei näitä asioita voitu hoitaa kuntoon jo vuosi sitten, vaan tuntuu että lääkärit ovat koko ajan ajatelleet, että tullaan raskaaksi ihan itsellään ja minimi vaivalla. Vaan tässä ollaan kaksi vuotta yrityksen aloituksesta, ei yhtään pidemmällä kuin vuosi sitten ja enää hiukan yli vuosi siihen, että mulla tulee julkisen ikäraja vastaan...

@Sarsabutt Meillä on nyt 3 alkiota pakkasessa ja elokuussa leikkaussuunnittelu. Syksyllä siirtoihin. Tätä ennen endon kuivattelua ja toivon että dienogest nyt sopii mulle ettei tarvii hulluissa oireissa olla siihen asti.

Neljättä IVF:ää suunnittelivat pari viikkoa sitten Gynovalle mutta en taida henkisesti jaksaa sitä ruljanssia taas.

@Saaruski oon tosi pahoillani, ettei tästä hoitokierrosta saatu alkioita 😔 Niin kurjaa joutua käymään kaikki läpi ja kuitenkin jäädä ilman tulosta. Toivon että endon osalta tilanne saataisiin rauhoitettua ja syksyn siirrosta/siirroista saisitte sen pysyvän plussan ❤️

Lyhyesti tän päivän ultrasta, kun 5 päivää Gonal-F 150 pistelyä takana:
Oikealla 8 x 9-10mm ja 8 x 11-12mm
Vasemmalla 10 x 9-10mm

Eli yhteensä 26, mutta suurin osa noita pikkuruisia eikä luultavasti kaikki lähde kasvuun. Perjantaina uusi ultra sitten. Samalla lääkeannoksella jatketaan ja tänään myös jarru mukaan.

Voi ei @Saaruski :sad-face: Toivottavasti aiemmin pakastetuiden alkioiden kanssa onnistaa!
Tsemppiä @Misa ja @Lia87 pistelyihin 😊
Me mahduttiin myös vielä ennen kesäsulkuja lyhyen kaavan hoitoon ja tänään (kp3) alkoi pistelyt Gonalilla (225IU). En jännittänyt niinkään itse pistämistä vaan kaikkia valmisteluja ym että jos mokaankin jotain ja lääkettä menee hukkaan. Jarru tulee mukaan lauantaina (6.pv) ja apteekissa yritin muistella, mitä täällä oltiin sanottu fyremadel vs ganirelix neuloista kun molempia oli tarjolla mut muistin väärin ja pitäydyin fyremadelissa 🙈 toivottavasti ei oo liian paha. Ekaa ultraa ei oo vielä laitettu mut kuulema tulee 1. tai 2.7., silloin on jo 8-9 pv pistelty, mikä kuulostaa pitkältä ajalta ennen ekaa ultraa 🤔 siinä ei varmaan sitten tehdä hirveesti lääkitysmuutoksia enää, keräys oli maisassa merkitty vk 27 eli varmaan menee sit perjantaille? Tässä kyllä vaan viedään, eikä auta kuin vikistä 😄 ihanaa et vihdoin jotain tapahtuu mut silti pelottaa, kun ei varmaan oo ku tää yksi hoitokerta.

@Sarsabutt Meillä on nyt 3 alkiota pakkasessa ja elokuussa leikkaussuunnittelu. Syksyllä siirtoihin. Tätä ennen endon kuivattelua ja toivon että dienogest nyt sopii mulle ettei tarvii hulluissa oireissa olla siihen asti.

Neljättä IVF:ää suunnittelivat pari viikkoa sitten Gynovalle mutta en taida henkisesti jaksaa sitä ruljanssia taas.
Onpa ikäviä uutisia. Voimia sulatteluun.

Itselläni takana kaksi hoitoa nollatuloksella. Molempien jälkeen olen ajatellut, etten lähde hoitoon enää uudelleen, mutta ajan myötä mieli muuttunut.

Me mahduttiin myös vielä ennen kesäsulkuja lyhyen kaavan hoitoon ja tänään (kp3) alkoi pistelyt Gonalilla (225IU). En jännittänyt niinkään itse pistämistä vaan kaikkia valmisteluja ym että jos mokaankin jotain ja lääkettä menee hukkaan. Jarru tulee mukaan lauantaina (6.pv) ja apteekissa yritin muistella, mitä täällä oltiin sanottu fyremadel vs ganirelix neuloista kun molempia oli tarjolla mut muistin väärin ja pitäydyin fyremadelissa 🙈 toivottavasti ei oo liian paha. Ekaa ultraa ei oo vielä laitettu mut kuulema tulee 1. tai 2.7., silloin on jo 8-9 pv pistelty, mikä kuulostaa pitkältä ajalta ennen ekaa ultraa 🤔 siinä ei varmaan sitten tehdä hirveesti lääkitysmuutoksia enää, keräys oli maisassa merkitty vk 27 eli varmaan menee sit perjantaille? Tässä kyllä vaan viedään, eikä auta kuin vikistä 😄 ihanaa et vihdoin jotain tapahtuu mut silti pelottaa, kun ei varmaan oo ku tää yksi hoitokerta.
Itselläni ollut molemmilla kerroilla eka ultra kahdeksan tai yhdeksän pistospäivän jälkeen. Tuo on käsittääkseni ihan perusrytmi Tilkassa. Itselläni lisättiin ultran jälkeen loppustimulaation ajaksi Gonalin annostusta.

Fyremadelin piikki on hiukan paksumpi ja tylpempi eli pitää painaa enemmän. Se pistetään vinottain vatsaan. Olisi hyvä, että tuo pistotapa ohjeistettaisiin kaikille heti, eikä kukin ihmettelisi lääkepakkauksen ja Tilkan videon erilaisia ohjeita.

Muokattu viimeksi:
Mut joo, vähän itsekin mietin, et miksi ottaa kuukauden kuluttua labroja, kun tulokset siemennesteessä näkyy kuitenkin vasta 3kk kuluttua.
Voisiko olla niin, että nuo muut labrassa mitattavat asiat reagoi nopeammin lääkitykseen vaikka siemennesteen kanssa on aina se 3 kk viive?

Mitä lisäravinteita teillä on syöty?

Meillä on ollu myös testot vähän matalalla ja tilannetta on koitettu parantaa seuraavilla tavoilla:
  • Uusien ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio (kalaa lähes viikottain, 800 g kasviksia/marjoja/hedelmiä päivässä ja osa liharuoista on korvattu vegaanisilla vaihtoehdoilla).
  • Maksimivoimaa ja lihasmassaa nostavaa kuntosaliharjoittelua.
  • Säännöllinen vuorokausirytmi ja 7.5-8 h unta yössä.
  • Lisäravinteet ja vitamiinit (Folaatti, Gelee Royale, Omega 3+A+D3+E, C, Ubikinoli, Sinkki ja NAC).
  • Alkoholi pois kokonaan.

@Toiveissa hippunen Mulla kanssa todennäköisesti vuotojen syy keskenmenneessä spontaanissa raskaudessa oli alhainen proge. Tuo todettiin nyt ekan tuoresiirron jälkeen hCG-mittauksen yhteydessä, missä tuoresiirto epäonnistui. Spontaanissa raskaudessa ei ole edes ollut luteaalitukea (mulla oli nyt tukena siirrossa Cyclogest x 2), joten sen takia vuotoa todennäköisesti oli alusta lähtien ja meni sitten kesken. Nyt alkusyksystä tulevan PASin yhteydessä mun luteaalituki tuplataan, koska selvästi ei riittänyt. Terolut yksinään on aika kevyt tuki ja siinä on varmasti nostovaraa, jos niikseen tulee tai voidaan rinnalle aloittaa esim. Cyclogest. Progen voi käydä mittauttamassa omakustanteisesti myös, toki on n. 100 e tutkimus, mutta itse ajattelin sitä kontrolloida, jos raskaudun. Olen siis julkisella, joten en usko, että sitä suostutaan kontrolloimaan raskauden alussa sen kummemmin paria kertaa lukuunottamatta.

Takaisin