Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kannattaa huomioida, että joistakin apteekeista saa Fyremadelia myös yksittäisinä. Ei siis tarvitse ostaa aina viiden pakkausta, jos lääkäri määrää esim. yhden pistelypäivän lisää.Jarruna on tosiaan Fyremadel ja nyt on se yksi paketti eli 5 määrätty ja sitten määrättiin vielä varalta yksi paketti lisää. Mikä ehkä tulee tarpeeseen.
mä osaan näistä vastata kysymykseen kyseisestä lääkäristä. Ollaan hänelle jo tässä vaiheessa niin paljosta kiitollisia. Hän on ollut meille ihan täydellinen match. Hänen avullaan löydettiin syy meidän toistuville keskenmenoille ja kahden epäonnistuneen IVF kierroksen jälkeen hän osasi vetää oikeista naruista sillä tavalla että meillä on neljä blastoa pakkasessaHei!
Mitenköhän Dextrassa suhtaudutaan 42 vuotiaaseen yrittäjään? Katsotaanko tilannetta yksilöllisesti vai tuleeko heti täystyrmäys iän takia? Löytyyköhän Suomesta enää hyviä, kokeneita lapsettomuuslääkäreitä kun Dextrasta ilmeisesti sekä Eero että Annika ovat jääneet eläkkeelle. Ketä lääkäriä suosittelisitte Dextrasta? Onko kenelläkään kokemusta lääkäristä jonka nimikirjaimet viittaavat viikon viimeisen päivän nimeen? Onko täällä ketään joka olisi käynyt sekä Felicitaksessa, että Dextrassa ja osaisi verrata klinikoita keskenään? Onko esim. molemmissa yhtä hyvä laboratorio? Onko molemmilla klinikoilla yhtä pitkä kokemus blastokystiviljelystä/alkiodignostiikasta? Onkohan vain sattumaa, että useampi " yksikään alkio ei selvinnyt siirtoon asti" tapaus vaikuttaa käyneen Felicitaksessa?
Hei!
Mitenköhän Dextrassa suhtaudutaan 42 vuotiaaseen yrittäjään? Katsotaanko tilannetta yksilöllisesti vai tuleeko heti täystyrmäys iän takia? Löytyyköhän Suomesta enää hyviä, kokeneita lapsettomuuslääkäreitä kun Dextrasta ilmeisesti sekä Eero että Annika ovat jääneet eläkkeelle. Ketä lääkäriä suosittelisitte Dextrasta? Onko kenelläkään kokemusta lääkäristä jonka nimikirjaimet viittaavat viikon viimeisen päivän nimeen? Onko täällä ketään joka olisi käynyt sekä Felicitaksessa, että Dextrassa ja osaisi verrata klinikoita keskenään? Onko esim. molemmissa yhtä hyvä laboratorio? Onko molemmilla klinikoilla yhtä pitkä kokemus blastokystiviljelystä/alkiodignostiikasta? Onkohan vain sattumaa, että useampi " yksikään alkio ei selvinnyt siirtoon asti" tapaus vaikuttaa käyneen Felicitaksessa?
Kiitos@Lia87 toivotaan että lääkemäärä olisi sopiva, ja saisitte hyvän saaliin!
Mulla jarruksi pitäisi tulla Ganirelix, mutta sitä ei aloiteta vielä ennen ekaa ultraa. Missähän tapauksissa päädytään Fyremadeliin ja milloin Ganirelixiin?
Edit/ vai onkohan ne ihan sama asia? Nopea googlaus viittaisi siihen![]()
Kiitos infosta!Kannattaa huomioida, että joistakin apteekeista saa Fyremadelia myös yksittäisinä. Ei siis tarvitse ostaa aina viiden pakkausta, jos lääkäri määrää esim. yhden pistelypäivän lisää.
Jarru aloitetaan myöhemmin, eikä sitä laiteta enää parina vikana päivänä. Itse pärjäsin yhdellä viiden pakkauksella.
Fyremadelin neula on paksumpi kuin Gonalissa, mutta ei yhtään niin paha kuin pelkäsin. Ehkä hiukan tylppä ja joutuu enemmän painamaan. Ohjeessa lukee, että pistetään reiteen, mutta Tilkassa ohjeistetaan pistämään sekin vatsaan. Tein iltaisin niin, että laitoin Gonalin ja Fyremadelin eri puolille vatsaa ja seuraavana päivänä toisin päin. Ennen pistämistä ja pistämisen jälkeen voi pitää vatsan päällä kylmäpussia, niin se hiukan turruttaa pistoskohtaa.
Hei!@Lia87 toivotaan että lääkemäärä olisi sopiva, ja saisitte hyvän saaliin!
Mulla jarruksi pitäisi tulla Ganirelix, mutta sitä ei aloiteta vielä ennen ekaa ultraa. Missähän tapauksissa päädytään Fyremadeliin ja milloin Ganirelixiin?
Edit/ vai onkohan ne ihan sama asia? Nopea googlaus viittaisi siihen![]()
Mulla on jotain pieniä kipuja tuntunut erityisesti oikealla, mutta hyvin vähänlaisesti kyllä. Neljä pistelypäivää nyt takana. Mutta eilen alkoi jotenkin tulla kuvottava oloHei!Miten on siellä sujunut? Mulla ei ole vielä ollut oikein mitään oiretta. Tänään lievää paineen tunnetta. Tänään alkaa myös jarrupistot.
Onkohan millaisia rajoitteita stimulaation aikana. Oon käynyt vielä saunassakin ynm Mut nyt alkanut ottaa rauhallisemmin
Mulla alkoi kunnon menkka vuoto reilu viikko siirron jälkeen..Heippa kaikille! Aloin juuri ketjun alkua lukemaan, ja pyrin hiljalleen lukemaan koko ketjun lävitse. Ihana että on paikka vertaistuelle
Tässä vähän miten meidän matka on edennyt, saa kysellä jos tulee kysyttävää mieleen hoitojaan alotteleville
Eli lasta ollaan yritetty 8/2023 saakka, viime syksynä mentiin lapsettomuustutkimuksiin ja 12/2024 oli ensikäynti lapsettomuuspolille. Alkuvuodesta tehtiin kolme epäonnistunutta inssiä. Lääkäreillä oli ongelmia löytää sopivaa lääkeannostusta. Eka inssi meni kun oppikirjassa, mutta ei tullut tulosta. Tokassa inssissä oli ovulaatio tapahtunut jo kp7 ja keltarauhanen muodostunut ennenkun mentiin ekaan ultraan, ja kolmannessa muodostuikin neljä follikkelia niin tuli yhdyntäkielto ja inssiä ei pystytty tekeen loppuun. Toukokuussa oli IVF suunnittelukäynti ja nyt kesäkuun alussa sitten punktoitiin 15 munasolua, 14 kypsää ja 12 alkiota saatiin. Meille siirrettiin 5 päiväinen erinomainen (AA) blastokysti ja alotettiin Terolutit.
Viime viikon tiistaina mulla tuli aamulla runsas kirkas verinen vuoto jossa hyytymiä, soitin polille ja sanoivat etteivät halua antaa turhia lupauksia ja on todennäköistä että raskaus ei jatku mutta ohjeeksi tuli kuitenkin jatkaa Teroluttia ja tehdä testi 22.6 alkuperäisen ohjeen mukaan. Noh verenvuoto oli vain tiistai aamupäivän, ja uusiksi tuli keskiviikko aamupäivänä ja sitten loppui kokonaan. Voimakkaita vihlontoja oli alavatsalla molempina päivinä.
Tein perjantai aamuna testin olettaen sen olevan selkeä nega mutta ei ollutkaan ja nyt olen testeillut joka aamu ja viiva on tummentunut. Todella hämmentynyt olo kun en ole aikaisemmin koskaan positiivista testiä nähnyt ja en uskalla iloita tuon verenvuodon vuoksi ja en ole varma onko ollut raskausoireita vai onko oireet johtuneet muusta kuin raskaudesta. Onko muilla ollut vastaavaa ja raskaus sujunut silti hyvin? Liitän vielä kuvan testeistä. Oma mieli heittää vuoristorataa ilon ja pelon välillä ja tunne on epätodellinen että voiko tää olla tottaView attachment 145251
Hei!Heippa kaikille! Aloin juuri ketjun alkua lukemaan, ja pyrin hiljalleen lukemaan koko ketjun lävitse. Ihana että on paikka vertaistuelle
Tässä vähän miten meidän matka on edennyt, saa kysellä jos tulee kysyttävää mieleen hoitojaan alotteleville
Eli lasta ollaan yritetty 8/2023 saakka, viime syksynä mentiin lapsettomuustutkimuksiin ja 12/2024 oli ensikäynti lapsettomuuspolille. Alkuvuodesta tehtiin kolme epäonnistunutta inssiä. Lääkäreillä oli ongelmia löytää sopivaa lääkeannostusta. Eka inssi meni kun oppikirjassa, mutta ei tullut tulosta. Tokassa inssissä oli ovulaatio tapahtunut jo kp7 ja keltarauhanen muodostunut ennenkun mentiin ekaan ultraan, ja kolmannessa muodostuikin neljä follikkelia niin tuli yhdyntäkielto ja inssiä ei pystytty tekeen loppuun. Toukokuussa oli IVF suunnittelukäynti ja nyt kesäkuun alussa sitten punktoitiin 15 munasolua, 14 kypsää ja 12 alkiota saatiin. Meille siirrettiin 5 päiväinen erinomainen (AA) blastokysti ja alotettiin Terolutit.
Viime viikon tiistaina mulla tuli aamulla runsas kirkas verinen vuoto jossa hyytymiä, soitin polille ja sanoivat etteivät halua antaa turhia lupauksia ja on todennäköistä että raskaus ei jatku mutta ohjeeksi tuli kuitenkin jatkaa Teroluttia ja tehdä testi 22.6 alkuperäisen ohjeen mukaan. Noh verenvuoto oli vain tiistai aamupäivän, ja uusiksi tuli keskiviikko aamupäivänä ja sitten loppui kokonaan. Voimakkaita vihlontoja oli alavatsalla molempina päivinä.
Tein perjantai aamuna testin olettaen sen olevan selkeä nega mutta ei ollutkaan ja nyt olen testeillut joka aamu ja viiva on tummentunut. Todella hämmentynyt olo kun en ole aikaisemmin koskaan positiivista testiä nähnyt ja en uskalla iloita tuon verenvuodon vuoksi ja en ole varma onko ollut raskausoireita vai onko oireet johtuneet muusta kuin raskaudesta. Onko muilla ollut vastaavaa ja raskaus sujunut silti hyvin? Liitän vielä kuvan testeistä. Oma mieli heittää vuoristorataa ilon ja pelon välillä ja tunne on epätodellinen että voiko tää olla tottaView attachment 145251
Reilun viikon saan vielä odotella.. viikkoa pitäis silloin olla 7+0. Me ollaan julkisella puolella hoidoissa@iLa ja @Pumpulipilvi Ihana kuulla että ei oo täysin mahdotonta tän raskauden jatkuaehkä uskallan ladata jonkun raskaussovelluksen ja huomenna toki soittelen polille et mitäs nyt.
Onko @iLa sulla varhaisultra millon ja ootko ollut hoidossa julkisella vai yksityisellä?