Himot ja ällötykset

Ruokahalu menee kyl niin laidasta laitaan. Joku päivä maistuu kaikenlainen ja seuraavana pitää oikein keksimällä keksiä edes yks ruoka, jota vois kuvitella syövänsä. Käy vaan mielessä läpi listaa erilaisista ruuista ja raaka-aineista, et mikä vois olla siedettävää.

Välillä tulee sit selkeitä himoja, mitä tekee mieli. Joku päivä mietin, et haluun jotain aasialaista nuudelijuttua ja pitkään kävin ravintoloita läpi ja jahkailin, et mistä sitä tilaan (mikään ei ollut täysin nappiin, mitä halusin). Pian tilauksen jälkeen puhelin sit kysy, et haluatko tilata jtn lisää ja ekana siel loisti kuva hampparista ja ping pakko olikin saada hamppari. Lounas oli sit nuudeleita ja hampparia 😆 Vähän outo yhdistelmä.

Tänään himosin nepalilaista. Oon nyt jo parin tunnin sisään syöny sitä kahdesti ja harkitsen tässä santsaisinko taas lisää. 🙈

Nyt on tullukin tilattua sit extrapaljon ravintolasta ruokaa. Mut oon päättäny, et nyt raskaana saan ihan mitä haluan ja tekee mieli rahasta viis. ✌️ Jos sen avulla elämä olis vähän siedettävämpää ja jaksais paremmin rämpiä tän läpi.

Se on kyl jännä, et mitään herkkuja ei tee mieli. Ei makeeta eikä suolasta. Ekasta raskaudesta muistan, et oli ihan jäätävä makeanhimo koko ajan. Ostin silloin synnärille jättipussin karkkia, kun radirajoitukset loppu ja voin syödä niin paljon ku haluan. Mut ei sit enää tehny mieli 😆 Tokasta en muista enää, et oliko jtn tiettyä, mitä teki mieli raskaana 🤔

Täällä tuntuu olevan kaikki ruoat vahvasti ällötysten listalla nyt. 🤢 Raikkaat kylmät hedelmät, mauttomat suolakeksit ja tietty jogurtti menee, muuten ei tee mieli syödä mitään. Eli innolla odotan ruokahalun palaamista ja että pystyisi taas syömään oikeaa ruokaa. 😄

Joka-aamuiset ja -iltaiset maitorahkat ovat jääneet, ne ällöttävät. Jugurtti menee ihan okei. Joku noissa hyvin happamissa tuotteissa on nyt. 🤢

Monta viikkoa jo ollut ällötys kanaa ja lihaa kohtaan eli kasvisruokaa pääasiassa. Hampparit tai lihapiirakat ollut kuitenkin ok. Hirveen vaikeeta saada syötyä mitään oikeaa ruokaa, enemmän haluais vaan snäkätä kokoajan jotain :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Lemppareita ollut smoothiet, jugurtit, ruisleipä ja cream crakerit juustolla ja tuc keksit. Toivottavasti kohta voisi jo oikeetakin ruokaa syödä.

Ainiin ja ihmisenä joka ennen ei oo tykännyt kauheesti makeista asioista nii nyt haluais kokoajan jotain donitseja tai muita nami juttuja :D

Mulla maistuu ruoka suhkoht samalailla, kuin ennen raskautta, jotkut ruoka koostumukset alkaneet kuitenkin etomaan.
Tuntuu, että nälkä on yhä useemmin, ja tulee naposteltua herkkuja vähän liikaakin ehkä. 😅

Entisenä sipsien ja dippien suurkuluttajana (kuului aina viikonloppuihin) täällä mietin, että koskahan niitä tekis seuraavaksi mieli. Nyt jo kuudes viikonloppu menossa ilman. Sinänsä ihan hyvä, kun epäterveellinen tuote kyseessä. Mutta aika selkeä tuollainen, että ei ole kyllä asiat niinkuin ennen 😄

Mulla ei oo ollu suuria ällytyksiä, kunhan ruokaa on saatavilla. Ollu siis agressiivinen nälkä. Se on ollu kyllä uutta. Normaalisti arjessa pätkäpaastosin enkä syöny yhtään välipaloja enkä kokenut nälkäkiukkua koskaan. Nyt on oltava ruokaa kolmen tunnin välein tai tuntuu, että räjähdän 😅.

Puoliso on oppinu tekemään nopeasti evästä 😂.

Ruokahalu menee kyl niin laidasta laitaan. Joku päivä maistuu kaikenlainen ja seuraavana pitää oikein keksimällä keksiä edes yks ruoka, jota vois kuvitella syövänsä. Käy vaan mielessä läpi listaa erilaisista ruuista ja raaka-aineista, et mikä vois olla siedettävää.

Välillä tulee sit selkeitä himoja, mitä tekee mieli. Joku päivä mietin, et haluun jotain aasialaista nuudelijuttua ja pitkään kävin ravintoloita läpi ja jahkailin, et mistä sitä tilaan (mikään ei ollut täysin nappiin, mitä halusin). Pian tilauksen jälkeen puhelin sit kysy, et haluatko tilata jtn lisää ja ekana siel loisti kuva hampparista ja ping pakko olikin saada hamppari. Lounas oli sit nuudeleita ja hampparia 😆 Vähän outo yhdistelmä.

Tänään himosin nepalilaista. Oon nyt jo parin tunnin sisään syöny sitä kahdesti ja harkitsen tässä santsaisinko taas lisää. 🙈

Nyt on tullukin tilattua sit extrapaljon ravintolasta ruokaa. Mut oon päättäny, et nyt raskaana saan ihan mitä haluan ja tekee mieli rahasta viis. ✌️ Jos sen avulla elämä olis vähän siedettävämpää ja jaksais paremmin rämpiä tän läpi.

Se on kyl jännä, et mitään herkkuja ei tee mieli. Ei makeeta eikä suolasta. Ekasta raskaudesta muistan, et oli ihan jäätävä makeanhimo koko ajan. Ostin silloin synnärille jättipussin karkkia, kun radirajoitukset loppu ja voin syödä niin paljon ku haluan. Mut ei sit enää tehny mieli 😆 Tokasta en muista enää, et oliko jtn tiettyä, mitä teki mieli raskaana 🤔
Mulla kans tuli Kreikkalaisen ravintolan nähtyäni aivan hullu tarve kreikkalaiselle ruualle. Sitä piti sitten hommata 🙈😄.

Mulla on pannukakku ainoa, mikä on raskauden aikana tökkinyt. Ja jopa se, että joku muu syö sitä vieressä. Unohdin sit tietysti tänään ottaa eväät töihin ja lounasravintolassa on tietysti torstaisin pannukakkua.. No katotaan miten käy, tuskin jaksan kuitenkaan yksin lähteä minnekään muualle syömään kuin tehdasalueen lounasravintolaan..

Riisi ällöttää tosi vahvasti, sama homma oli edellisessä raskaudessa. Onneksi mikään muu ei ainakaan tällä hetkellä töki.

Mikään ruoka ei erityisesti ällötä,mutta kaikki suolainen himottaa. Erityisesti hampurilaiset ja pitsa jne. pikaruoka.

Mulla on tehnyt raskauden alusta asti mieli suolakurkkuja. En niinkää tykkää edes niistä enkä osta ikinä.
Nyt oli sitten pakko ostaa viime kauppareissulla. 😅

Oon jostain syystä miettinyt tosi paljon anjoviksia viime aikoina... pohdin että tekisin janssoninkiusausta, ehkä sillä sais tän mieliteon pois.

Mulla on tehnyt raskauden alusta asti mieli suolakurkkuja. En niinkää tykkää edes niistä enkä osta ikinä.
Nyt oli sitten pakko ostaa viime kauppareissulla. 😅
Normaalisti inhoan suolakurkkuja, nyt tekis mieli koko ajan laittaa voileivän päälle 😅

Mulla himoina ollut kreikkalainen salaatti ja uunifetapasta. Nektariinit ja turkkilainen jugurtti on olleet kans kovasti mieleen. Kivoja mielitekoja tällä kertaa kun esikoisesta olis maistunu tyyliin vain nugetit😅 Isoja ällötyksiä ei ole, mut tunkkaiset ja vahvan mausteiset ruoat jätän välistä.

Ruokahalu kateissa tässäkin raskaudessa.

Esikoisen kohdalla himoitsin mustikoita, maitopirtelöitä ja happamia hedelmiä.

Tässä raskaudessa himoitsen kirsikoita, vuohenjuustogoudaa ja raejuustoa. Ja jälleen happamia asioita.

Muutoin ihan erilaiset raskaudet. Saa nöhdä, kumpi kielii sitten enemmän tulokkaan sukupuolesta :D

Ruokahalu ollut täälläkin melko kateissa nyt alkanut pikkuhiljaa mennä monipuolisempi ruoka. Maitoa aloin himoitsemaan heti alusta alkaen, varmaan jokin kalsiumvaje kun en sitten ala-asteen ole maitoa juonut. Himo on mansikat ja vielä sellaiset oikein makeat, niitä on nyt haettu kaupan pihan kojuista niin, että kukkaro kiittää! Muita himoja oli yhdessä vaiheessa kalakeitto ja se olikin ainoa mitä silloin pystyin syömään😬

Siis tuo maitohimo on ihan ihme juttu! Syön paljon maitotuotteita ja söin pitkään jatkuneen imetyksen takia kalsiumlisää. Ja silti vaan hirveä maitohimo! 😅

Proteiinijuomia, jogurttia, rahkaa, kermaa, jäätelöä, raejuustoa, kaikkea pitäisi saada ja ihan jatkuvalla syötöllä. Iltapalamuroissakin kelluu vaan eksyneen näköisiä muroja, kun kulho on piripintaan täynnä maitoa 😁

Ja joo, laktoosi-intoleranssi löytyy 🙈

Takaisin