Himot ja ällötykset

Liityn maitokerhoon, mä en juo juuri ikinä maitoa, mut nyt raskaudessa on joka ateria tuntunut siltä et se kaipaa lasin maitoa mukaansa 😅

Mulla ei (edelleenkään) ole mitään tunnistettavia himoja tai ällötyksiä ollut!
Esikoisen kohdalla muistan, että mun mielestä oral B hammastahana tuoksui ihmeellisen ihanalle ja siitä asti olen käyttänyt sitä hammastahnaa. :Face With Tears Of Joy: Ja hänen raskausaikanaan myös himoitsin niitä Pätkis -suklaita.

Nyt ei ole niin mitään vielä!

Ja ehkä ruokahaluttomuus on ollut kantava teema. Oli tosi vaikea suunnitella syömistä kun ei tiennyt mikä tunnin päästä maistuu ja menee alas. Nyt sekin onneksi vähän helpottanut.

Kanan syöminen tuntui ja tuntuu edelleen aika kamalalta. Tässä on tullut tutustuttua hieman paremmin kasvisruokavaihtoehtoihin, mikä ei ole ollenkaan paha asia terveydelle pidemmälläkin tähtäimellä! Oma suuri herkkuni on ollut jääkaappikylmät purkkipersikat, ja muutenkin hedelmälautaset.

Mua on taas ällöttänyt melkein kaikki kasvisruuat (sama edellisessä), joten on pitänyt taas palata lihatuotteisiin. Ajatus kalasta myös ällötti, mutta nyt pystyy onneksi syömään ainakin osassa ruokia. Hassua myös että suklaa ei ole juuri maistunut, vaikka muuten rakastan suklaata!

Eniten on nyt ainakin tähän mennessä houkutellut kaikki raikkaat hedelmät ja marjat. Muuten ei kyllä ole ollut mitään varsinaista himoa mihinkään. Tosiaan varmaan se pahoinvointi on lähinnä vienyt ruokahalun, vaikka nälkä olisi.

Takaisin