Raskaaksi 2025

Mulla ei o oikein tässä kierrossa ollut mitään ovis oireita. Tänään tein aamulla ja iltapäivällä ovistestit ja näyttää suht tummaa mut ei varmaan vielä plussa. Oon ihmetelly kun yleensä on tosi vahvat oireet.. Mut laskennallisesti pitäs olla parin päivän sisään

View attachment 145085

Mulla ei oo testi edes vahvistunut yhtään. Sulla tosi hyvin vahvistumista!!

Tulihan ne oviskivut vihdoin. Yleensä mulla ovulaatio aina kp 12-13, tänään kp 16 ja kunnon kivut oikealla puolella heti herätessä. Tässä oli pari päivää jo semmoista kestojomotusta molemmin puolin alavatsaa, mut tää kipu ei jää epäselväksi. Äh toivottavasti tallettelut riittää, dpo -3 ja -2...

Kp30 ja ei menkkoja. Ei ollut kotona enää testejä, että olisi aamulla voinut testata. Tietysti sitä mieli alkaa miettiä olisko ovis ollut kuitenkin myöhemmin, kun en sitä tikuttanut 🙈🙄 No käyn tänään kaupassa ja ostan testin. Koitan malttaa aamuun testin tekoa, mutta voihan se olla että hätähousuna teen sen jo päivällä 🙄

@Viherkasvi mennään aika samoissa! Miulla kanssa tänä aamuna jomottelee ja testi näytti aamupissasta melkein plussaa. En ole nyt tikutellut niin voisin kuvitella olleen plussa eilen tai yöllä. Tai sitten on tulossa tosi kivulias ovis ja irtoaa vasta huomenna. 😅 kumpikin sopii, kun talleteltiin eilen ja huomenna ehtii seuraavan kerran.

Jotain outoa kyllä tapahtui, kun aamulla holahti jotain tosi nestemäistä housuun. Miulla ei siis ole mitään pissavaivoja. Enemmänkin mietin, että onko sitä keittosuolaliuosta voinut jäädä tuonne jonnekin systeemiin ja ne holahtivat nyt loputkin ulos? 🤔 Se neste ei siis tuoksunut oikein millekään.

Iski muuten sen aukkarin takia taas pientä toivonkipinää, että tässä voidaan vielä onnistua ilman apuja. 😊

Joo on eka letro-kiero! 😊 Jännittää että tulisko heti plussaa mutta pitää muistaa että se on edelleen 20% mahis. 🙈 Mutta sit on jännää nähdä olisko seuraavassa kierrossa vielä vähän aikaisempi ovis! 🤞

Joo toi yli 40 päivän kierto on vähän hankala niiden syklien kannalta. 😅 Mä googlasin että niitä kannattaa silti vetää 2 viikon sykleissä, esim. vaikka kuun kierron mukaan jos ei oma kierto ole lähellekään 14+14. Kuulosti ihan hulvattomalta huuhaalta mut en muutakaan aikataulua keksinyt niin silleen mä sit huvikseen tein. Nyt kun sain tikutettua oviksen vaihdoin kyllä oviksesta seesami/auringonkukansiemen-vaiheeseen, TOSIN uskomaton sattuma, samana päivänä oli vielä täysikuu! 🤯 Oonko mä nyt sit kuun kanssa synkassa, en kestä 🤣🤣🤣

Aijaa, hyvä tietää että myös ilman insuliiniresistenssiä metformiinista on hyötyä! Pitääpä harkita kesäsulun jälkeen että pyydänkö sen käyttöön jos ei oo muuten vielä tärpännyt 🤔
Tavallaan toivon että mekin päästäisiin kokeilemaan nuo letrot pian. Ainakin enemmän mahdollisuuksia vuoteen jos saa oviksen aiemmin vrt. pitkät kierrot! Pidetään sormet ristissä että nappaisi pian 🤞

Päädyin myös lopulta tuohon 14+14 ja aloin syömään sitä loppukierron siemenkomboa. Maha ainakin toimii paremmin, että ei siitä mitään haittaa ole 😂. Näin tiktokissa jonkun videon jossa oli että jos menkat alkaisi täysikuun aikaan niin on noita, niin mitenkäs nyt jos sulla oli ovulaatio sen kanssa yhtäaikaa 😂😅.

Tänään kp16 ja aamuyöstä heräsin todella koviin oviskipuihin, onneksi menivät nopeasti ohi. En muista että olisi hetkeen ollut näin kipeä ovulaatio.

Mietin että mistähän johtuu, että välillä on ihan kunnon kivut, välillä vähän nipistelee ja joskus jopa melko oireeton ovulaatio, tuntuu vaihtelevan joka kierrossa 🤔

Tänään kp16 ja aamuyöstä heräsin todella koviin oviskipuihin, onneksi menivät nopeasti ohi. En muista että olisi hetkeen ollut näin kipeä ovulaatio.

Mietin että mistähän johtuu, että välillä on ihan kunnon kivut, välillä vähän nipistelee ja joskus jopa melko oireeton ovulaatio, tuntuu vaihtelevan joka kierrossa 🤔
Mikähän juttu, kun tää vois olla ihan mun kirjoittama viesti. 😂 Ei oo varmaan ikinä ollu näin kipeä olo, meinas äsken taju lähteä kivusta kun oikeen viilteli ja kävelykin teki tuskaa. Tekis mieli ottaa kunnon särkylääkkeet mut taidanpa kärvistellä. 🥹

Voisikohan tää nyt alkaa olla ovisplussapäivä. Tein nyt aamusta testin ja se on aina haaleempi ku ip ja tulos oli tämä 🤔

1000019243.jpg

Mulla tänään kp24/28. En tikuttanu ovista mut arvioisin et nyt dpo 9. Oon mittaillu lämpöjä jonku verran tässä kierrossa ja nyt on selkeesti paljon matalammat. Ei yleensä näin ajoissa oo kyllä tipahtanut mut tulee näitä kuumia aaltoja myös mitä joka kierrossa niin ei oo kyllä enää toivoa.

Laskin että 30pv kierrolla pitäisi nyt olla noin rv 3+6 eli eilen olisi ollut 3+5 ja tosiaan normi herkkyyden testi nega 🤔 Moni kuitenkin tuntunut saavan plussia jo aiemminkin 🤔🙈 No huomennapa tuon näkee että alkaako menkat vai teenkö testi ja näkyykö siinä sitten mitään 🙈

Moi! Oon viikon verran seuraillut taustalla ja ajattelin esittäytyä, ettei tuu ihmettelyä kuka random reagoi postauksiin 😅

Taustoista vähän: kotona viikaroi 4/24 syntynyt touhutaapero, joka sai alkunsa lähes vuoden yrittämisen jälkeen, pari viimeisintä yrityskiertoa tikuttelin ovulaatiota. Taaperon vauvavuonna mulla todettiin jonkin asteista hormoniepätasapainoa, jonka vuoksi mm. imetys ei onnistunut ollenkaan.

Nyt on menossa yk2, kp25/29, dpo11. Viime viikolla tein negatiivisen raskaustestin dpo7, vahingossa liian aikaisin, kun katsoin menkkojen alkamispäivän väärin. Piinaviikko meneillään, sillä en yksinkertaisesti uskalla tehdä testiä vielä. Fiilis on samalla lailla varma kuin esikoisen kohdalla, mutta hormoniheittelyiden vuoksi epäilen, ettei hcg nouse kovinkaan nopeasti. 🤔

Ristiriitaiset fiilikset, tekisi mieli testata ja samalla ei tee. Esikoisesta tein muistaakseni varhaisella testillä haamun dpo10-12, joten plussausmahdollisuus olisi, mutta mutta... Jäätävä tällainen testipelko!

Lisäyksenä vielä, Oura on raportoinut kohonneesta lämmöstä nyt 7 vrk, jota ennen oli vuorokauden dippi + leposyke on ollut nousujohteinen saman ajan... jotain siis on kyllä meneillään. Lämpö on pudonnut aiemmissa kierroissa alas dpo12 ja menkat alkaneet seuraavana päivänä, joten jännä nähdä kuinka käy...

Muokattu viimeksi:
Ovistesti näytti tänään mun arvion mukaan plussaa. Saa nähdä miten saadaan tallettelut ajoitettua, eikös se ollut optimaalisinta päivää ennen ja päivän plussan jälkeen?
Hirveät paineet tulee, vaikka ilman yritystä ei ole mikään ongelma vaikka päivittäin puuhailla, mikäli vaan saadaan tilaisuus. 😅

Ajattelin tulla tänne päivittelemään meidän tilanteesta, vaikka en nyt hetkeen ole aktiivinen täällä ollutkaan.

Nt-ultrassa selvisi, että meidän pieni on menehtynyt viikoilla 9+0. Kovin on tyhjä olo. Oli aika musertavaa nähdä jo kovasti niin ihmisen näköinen pieni eloton käpertyneenä kohdussa. Suututtaa, että olin jo kerennyt luottamaan, että tämä raskaus kestää. Tämä on meidän toinen keskenmeno, tosin ensimmäinen jota varten jouduin tyhjennyslääkkeet ottamaan.

Kovasti toiveena olisi vielä tälle vuotta raskautua, mutta saa nähdä. Ehkäpä siis palailen vielä uudestaan tänne piinailemaan, kunhan tästä keskenmenosta on joten kuten selvitty.

Mukavaa kesää kaikille ja plussatuulia piinailijoille! Tsemppiä kaikille muille tällä hetkellä sureville.

@Yrittäjä83 testaisin itse vielä siihen asti, että viiva haalenee. Toki siihen voi kulua testejä, mutta ainakin tällöin pystyy paremmin havainnoimaan LH-huipun. Sinun ovistesti ei ole minun silmään ihan vielä postitiivinen, vaikkakin hyvin lähellä 🙂 Testiviiva kuitenkin hieman kontrollia vaaleampi. Ehkä plussa myöhemmin tänään tai huomenna?

@Veranda93 mulle tuli joskus aiemmin jostain vastaan eräs kaavio missä oltiin kuvattu otollisimmat päivät tulla raskaaksi. Laitan sen tähän alle.
IMG_8146.png

Eli yleisestiottaen se päivä, jolloin saa ovisplussan ja pari päivää ennen sitä olisi tämän mukaan otollisimmat päivät. Olettaen, että ovulaatio tapahtuu seuraavana päivänä ovisplussasta.

IMG_8144.webp

Osanotot menetyksen johdosta @Edenn 💔
Ja paljon voimia myös muille sureville, elämä on kyllä joskus niin epäreilua 😢

Olen lueskellut ketjun alusta loppuun lähiaikoina ja nyt uskaltaudun itsekin osallistumaan keskusteluun.
Ikää 29 ja miehellä 33, viime kuussa aloitettiin yrittämään kolmatta lasta, vanhemmat lapset 2v ja 4v.

Taustalla pcos-tyyppistä oireilua (ei tosin dg) ja epäsäännöllisiä kiertoja (pisimmillään 47 päivää) mutta ollaan kuitenkin saatu luomusti alulle kaksi edellistä.
Ovulaation metsästys ollut kahden aiemman lapsen yrityksessä ajoittain haasteellista testailuista huolimatta ja kaikissa kierrossa en ole onnistunut sitä bongaamaan ollenkaan, ehkä siis myös ovuloimattomia kiertoja. Alkuvuodesta ennen yrityksen varsinaista aloittamista meillä oli yksi varhaisen vaiheen km.

Olen alkanut pohtimaan pitäisikö kokeilla jotain tässäkin ketjussa mainittuja keinoja joilla saisi mahdollisesti tota kiertoa vähän säännöllisemmäksi, mutta sit taas joku kierto saattaa ollakin yhtäkkiä sen 28-33 päivää, eli kierrot ei aina veny. Olen saanut painoa pudotettua muutaman kilon, yritän jatkaa samalla linjalla jos se tulisi raskautumista ja kiertoja osaltaan myös.

Hyppään nyt sitten tänne ketjuun mukaan kuumeilemaan 😊

Takaisin