Raskaaksi 2025

Tänään dpo11-12. En tiedä kannattaisiko olla "pessimisti ei pety" -asenteella ja ajatella että meillä on huonot mahdollisuudet saada tässäkään kierrossa plussaa VAI kannattaisiko sittenkin olla varovaisen optimistinen kuitenkin 🤔 Kumpaan te olette kallistuneet?

Olen nyt ehkä ollut hyvin varovaisen optimistinen. Ei mulla mitään oireita ole kuitenkaan. Vähän vaan tuntuu että jos olisi realistisen pessimistinen niin sitten vaan olisin pitemmän aikaa surullinen. Join kuitenkin lonkeroa tuossa pari päivää sitten eli kovin kovissa itsepetoksissa ei uiskennella 😅
Ite oon todennut, että ajatusmaailma mennyt jo suuntaan "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ja silti aina pettyy. 😆
Esikoinen sai alkunsa sillä, että toivo meni ja vähän unohdinkin koko jutun ennen kuin havahduin siihen, että tissit olleet kipeät useamman päivän.
Nyt taas kaiken maailman oireita ollut melkein joka kierrossa ovulaatiosta lähtien, kun ei ennen raskautta oikeastaan mitään koskaan ollut, niin muutenkin vähän ulalla olo. Ja helpommin pessimistisemmällä asenteella.

Päätettiin jättää luultavemmin ainakin yrittäminen yhteen kertaan tällä kierrolla. Jos onnistaa niin kyllähän se yksikin riittää. 😅 Ja ovulaatio tuntemuksienkin perusteella pian varmaan huomenna aamun aikoihin.
Meillä kans vaan yhteen kertaan jäi tässä kierrossa. Toivotaan että se riittäis ja tärppäis nyt 💫 onko sulla mikä dpo nyt?

Täällä edelleen täysin oireetonta. Yleensä tosiaan tässä vaiheessa kiertoa on rinnat arat ja menkkajomoja, mutta nyt ei ole mitään! Flon appiin aina merkkailen ylös noita oireita ja näin oireetonta kiertoa ei ole ollut vuoteen eli todella outoa. Tietysti toivoisin tämän oireettomuuden olevan raskausoire, mutta katsotaan.. Menossa nyt kp 24 ja dpo 7-8.. Meillä tulee ensi kuussa vuosi yrittämistä täyteen eli plussa olisi kyllä enemmän kuin toivottu asia.

Meillä kans vaan yhteen kertaan jäi tässä kierrossa. Toivotaan että se riittäis ja tärppäis nyt 💫 onko sulla mikä dpo nyt?
Mulla on menossa vasta dpo3... Ja mietin jo milloin voin alkaa testaa mut varmaan ensi viikon lopulle kannattaisi odotella, saa nähä maltanko. 🤣

Ite oon todennut, että ajatusmaailma mennyt jo suuntaan "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ja silti aina pettyy. 😆
Esikoinen sai alkunsa sillä, että toivo meni ja vähän unohdinkin koko jutun ennen kuin havahduin siihen, että tissit olleet kipeät useamman päivän.
Nyt taas kaiken maailman oireita ollut melkein joka kierrossa ovulaatiosta lähtien, kun ei ennen raskautta oikeastaan mitään koskaan ollut, niin muutenkin vähän ulalla olo. Ja helpommin pessimistisemmällä asenteella.
Noista oireista on huono sanoa mitään. Olen lukenut aiheesta liikaakin, ja ainoa ero hormooneissa raskautumiskierroissa on oikeastaan progesteronin (ja ehkä estrogeenin) suurempi määrä loppukierrossa. Raskaushormonin tehtävähän on kertoa keltarauhaselle että pitää jatkaa progesteronin tuottoa. Alkuvaiheessahan HCG:tä on niin pieni määrä ettei se oireita aiheuta, vaan kaikki on noita keltarauhasen kiusallaan tekemiä oireita. Jos ei ole raskaana, niin progesteronin määrä kääntyy laskuun vähän ennen kuukautisvuotoa.

Ja aina kannattaa muistaa että keskimäärin alkiot kiinnittyvät 7-10 dpo (osa vasta 11-12 dpo), eli tuota ennen tapahtuvilla oireilla/oireettomuudella ei ole väliä.

Omaa napailua oireista:
Toissayönä en saanut nukuttua koska tissit tuntuivat jäävän käsien alle ja nännit kipeät, toisaalta eilen tuli semmoinen tyypillinen menkkoja edeltävä mielialan lasku, toisaalta ravasin illan pissalla, mutta sitten taas tänään pistävää kipua alavatsassa joka nyt varmaan liittyy menkkoihin. 🤣 Sitten semmoista vetistä valkovuotoa tullut kauheana, mutta voi olla että alkukierron letrot sotkeneet asioita.

Mulla nyt dpo13-14 ja illalla ajattelin että teen tänään testin, mutta sitten olisin kuitenkin joutunut sen uusimaan 12.pvä niin en tehnyt.

Mulla on menossa vasta dpo3... Ja mietin jo milloin voin alkaa testaa mut varmaan ensi viikon lopulle kannattaisi odotella, saa nähä maltanko. 🤣
Mennään näköjään ihan samoissa päivissä 😅 on kyllä tuskallista taas odotella 🤭

Pitänee lipua takaisin tänne vauvakuumeilun puolelle. 🫣 Meillä kotona kuopus vasta reipas 3kk, mutta selvästi oman mielen lisäksi myös puolison mieli haaveilee jo kolmannesta. Ihan vielä ei ole kolmas siis ajankohtainen, mutta ajattelin tulla tänne vähän esittäytymään etten vaikuta ihan kyttääjältä kun reagoin teidän juttuihin. 😄 Viimevuoden ketjussa olinkin mukana, niin täältä myötäelän ja seuraan hetken hiljakseltaan sivusta. 😍

Tänään kävin verikokeissa kun gynekologi viime viikolla määräs. Toivottavasti kaikki hyvin ja ne kaks kemiallista ja yks keskenmeno vain huonoa tuuria. 😔 Tosin toki jos joku arvo alhainen niin luultavasti toivottavasti ainakin korjattavissa. Kun lähinnä se ferritiini kiinnostaa sitä ei oo koskaan taidettu mitata, kilpirauhas arvotkin otettiin mutta niissä en usko että mitään on. 🤔 Kun se muutenkin seurannassa.

Lapsettomuuslääkäri soitti muissa asioissa ja tivasi sitten multakin kahteen kertaan että onko vuoto alkanut ja olenko tehnyt raskaustestiä vielä. Herätti itsellä nyt tarpeettomasti toiveita kun kuulosti siltä että menkat olisivat jo myöhässä.

KUITENKIN sovellus ennustaa menkkoja vasta huomiselle. Klinikalle ne laskee varmaan ovulaatiopäiväksi inssipäivän (eli olisi dpo14), mutta sovellus olettaa oviksen olleen inssiä seuraavana päivänä ja onhan se voinut olla kaksikin päivää positiivisen ovistestin jälkeen. Follikkeli ei ollut puhjennut inssissä kuitenkaan. Ja en tiedä, ehkä mulla on pitkähkö luteaaliaika (VAIHDETAAN KAKSI TURHAA LUTEAALIPÄIVÄÄ HYVIN LIIKKUVIIN SIITTIÖIHIN, KIITOS)

Olen psyykkisesti valmistautunut testaamaan virallisena testipäivänä ja olen luvannut itselleni että saan tehdä testin vaikka vuoto alkaisikin. Oletan aina jostain syystä kuitenkin että mulla on valemenkat tms niin sama odottaa virallinen testipäivä 🤣

Piti jo eilen tulla kertomaan kuulumiset mut pitkän päivän jälkeen sitä ei vaan jaksanut 🙈

Eli aukiolotutkimus oli eilen ja se meni oikein hyvin. Otin tuntia ennen 1 g Panadolia. Ihan pienen hetken tunsin lievää menkkakipua. Ihanat työntekijät selosti koko ajan mitä tekevät ja loivat turvallisen olon. Kaikki oli kuten kuuluukin eli munatorvet olivat auki ja kohtuontelo kunnossa. Koko toimenpide kesti vaan muutaman minuutin ja "ikävin osuus" kesti sekunteja. Tosi hyvä kokemus siis 😊 Klinikka menee pian kesätauolle joten seuraava kierto jää niin sanotusti "välistä" vaikka voihan sen hyödyntää.. Mulla on vaan mennyt täysin usko siihen, että luonnollisesti onnistuttaisiin raskautumaan. Siitä seuraavassa kierrossa aloitetaan ovulaation induktio + inseminaatio, jee! Pakkoa sanoa, että odotukset on korkealla 😳 vaikka tiedän ettei onnistumista ole taattu siltikään.

Elokuussa siis on meillä tosi kyseessä ja odotetaan innolla 😇 Taidan pitää taukoa täältäkin ellei tule jotain erityistä kerrottavaa. Pilkki24 kuulumiset toki tuun lukemaan 😊

Ihana kuulla, että meni hyvin @gooseberry ! Toivottavasti miulla kävisi yhtä hyvö tuuri. 😅 Noita aukkarikokemuksia lukiessa tuntuu, että se on ihan tuurista kiinni kuinka paljon sattuu. 😬
Toivotaan ja miksei menis 😊 Useimmiten niistä huonoista kokemuksista kirjoitetaankin. Harvemmin ihmiset jaksaa tai viitsii tulla kertomaan niistä hyvistä kokemuksista joita varmaan on kuitenkin suurin osa, joka on sinänsä harmi.

Toivotaan ja miksei menis 😊 Useimmiten niistä huonoista kokemuksista kirjoitetaankin. Harvemmin ihmiset jaksaa tai viitsii tulla kertomaan niistä hyvistä kokemuksista joita varmaan on kuitenkin suurin osa, joka on sinänsä harmi.
Kivasti sain vastauksia sinne aukkarikokemuksia-ketjuun ja osallahan oli mennyt tosi hyvin, mutta osalla tosi kivuliaastikin. Mieluummin varaudun pahimpaan ja helpotun kuin menen luottavaisena omaan onneeni ja järkytyn. 😅

Täällä kp1, eli uuteen yritykseen. Esikoinen tärppäsi yk2 eli kieltämättä on toiveet korkealla, mutta onhan tässä välissä ikääkin tullut pari vuotta lisää. 😅 Tässä kierrossa testaan myös ovista, kun viime kierrossa en vielä testaillut. (Sama juttu oli muuten esikoisen yritysaikana, että yk2 vasta testasin ekan kerran ovista.)

Suhtautuminen on kyllä paljon neutraalimpi nyt, kuin yk1. En niin malttamattomana odota testaamaan pääsemistä vaan yritän unohtaa koko asian tällä kertaa. Nyt on onneksi kaikenlaista kivaa tiedossa ainakin viikonloppuisin, että ehkä sekin auttaa.

@Pilkki24 perjantainako sulla oli se aukkari? Tsemppiä siihen, jospa tällä kertaa menisi maaliin asti! Itsellä oli kans posiviitinen kokemus, vaikka olinkin ehtinyt kehittää pikku paniikin sinne mennessä. :Face With Tears Of Joy: Tosi yksilöllisiähän nämä jutut toki muutenkin on, mutta toivotaan sullekin yhtä mukavaa kokemusta!

Täällä kp3 ja vuodon määrä on taas ollut ihan infernaalinen. Ovulaatiota odotellaan juhannuksen tienoille. Mies olisi halunnut lähteä kavereiden kanssa mökille, niin tokaisin sille, että sitten saa lähteä kun on kotona "velvollisuudet" hoidettu. :Face With Tears Of Joy: Itsehän olen töissä, että katsotaan miten hankalasti aikataulut menee ristiin.

Joo mulla on ollut seed cycling käytössä tammikuusta asti! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kyllästyin anovulatorisiin kiertoihin niin otin tammikuussa käyttöön sekä myo-inositolin (Donaferty) että seed cyclingin samaan aikaan, en tiedä kumpi tepsi vai tepsikö molemmat yhdessä kun sitten 2kk jälkeen tuli se ovis KP34 ja siitä vielä seuraava KP27, voi olla että olis pikkuhiljaa kierto lyhentynyt mutta ainakin letroilla sain nyt ovisplussan KP22! Mutta en uskalla lopettaa myo-inositolia enkä siementen syöntiä tässä kohtaa :rolling: 1 rkl kumpaakin siementä päivässä ei nyt kuitenkaan kuulosta kovin huonoltakaan hommalta, luulisi että joka tapauksessa on hyötyä siitä että niistä saa kuitua ja hivenaineita?

Mulla ei oo vielä ollut metformiinia testissä, tk-lääkäri kyllä sitä harkitsi ja teetti sokerirasituskokeen ja otatti hemoglobiini-a1c:n mutta niissä ei kyllä ollut mitään ihmeellistä enkä oo sen koommin kuullut asiasta, ehkä sit syksyllä tulee lisäohjeita jos päästään naistenpolille. Mutta oon sit kuitenkin yrittänyt syödä vähähiilarista ruokavaliota jos siitä vaikka olisi apua ja välttää korkean glykeemisen indeksin omaavia ruokia, en tiedä onko mulla insuliiniresistenssiä vai ei mut tuskinpa siitäkään on haittaa 🤷‍♀️
Ooo onpa kiva että ovis tullut aiemmin! Jospa se itselläkin tästä nyt siementen myötä lähtisin kulkemaan. Onko eka letrokierto? Jospa sieltä tulisi se plussa.

Nyt kun nää kierrot on luokkaa 42 pvää niin mietin vaan sitä siementen jakoa että söiskö aina vaan 14 kumpaakin siemenkomboa kunnes tulee menkat :tears: . Jonkun tällaisen ohjeen näin, en seuraa oviksen tuloa mitenkään niin tää ois varmaan helpoin ainakin. Kysyin tekoälyltä ja sekin oli samaa mieltä :tears:.

Mun mielestä mulla ei edes oo insuliiniresistenssiä mutta silti sain ne metut, jos oon oikeen ymmärtänyt niin ne on hyvin siedettyjä ja ns. helppoa syötävää. Esikoisen raskaudessa ei ollut raskausdiabetestä, ja ilman raskautta ei oo mitään arvoja mitattu :Grimacing Face:. Yksityiseltä gyneltä aikanaan saanut ekassa raskaustoiveessa reseptin ja siihen oon vaan hakenut jatkot… pitääpä muuten katsoa taas pitkästä aikaa tuo matalaglykeeminen ruokavalio, aina välillä yritän sitä palauttaa mieleen.

Yk 4 ja ovulaatiota odottelen viimeistään alkuviikolle. Odotukset eivät ole kovin korkealla, pyörii vaan mielessä, että ehkä se vuoden takainen kohtutulehdus ja imukaavinta teki tuhojaan ja lapsiluku on tässä. Pitäisi ajatella jotain varasuunnitelmaa ja tulevaisuutta siten, että kotiäitiys päättyy tulevana vuonna. Työarki ei vaikuta mun mielessä kovin houkuttelevalta tai valoisalta.
Olipas synkkä viesti, mutta johonkin pitää päästä purkamaan näitä ajatuksia..

Yk 4 ja ovulaatiota odottelen viimeistään alkuviikolle. Odotukset eivät ole kovin korkealla, pyörii vaan mielessä, että ehkä se vuoden takainen kohtutulehdus ja imukaavinta teki tuhojaan ja lapsiluku on tässä. Pitäisi ajatella jotain varasuunnitelmaa ja tulevaisuutta siten, että kotiäitiys päättyy tulevana vuonna. Työarki ei vaikuta mun mielessä kovin houkuttelevalta tai valoisalta.
Olipas synkkä viesti, mutta johonkin pitää päästä purkamaan näitä ajatuksia..
Tsemppiä tähän yrityskertaan. Eikä kannata lannistua vielä ❤️ aikanaan esikoinen tärppäs yk 6 ja toinen lapsi yk 3. Nyt itsellä lapset jo isoja (10 ja 15) ja haaveissa Iltatähti 🙄 nyt on yk 6 itsellä menossa ☺️

Omaa napaa päivitän

Eli yk 6 alkoi ja nyt menossa kp 6/24-25.

Aloitin hyvissä ajoin oviksen tikuttamisen eli heti kun vuoro loppui ja vaihdoin testien merkkiä. Katsotaan miten tässä kierrossa käy 😬 odotan et ovis olis viikonloppuna tai alkuviikosta heti.

Itse jännitän eniten tapahtuuko ovulaatiota, lääkitys on sellainen että voi vaikuttaa mutta nyt kipulääkkeet jätetty hyvissä ajoin pois. Jännä nähdä onko vaikutusta..

Lisäilen tähän testi seurantaa jos jotakuta kiinnostaa tää oviksen tikuttelu 😅
1000018860.jpg

Takaisin