Raskaaksi 2025

Täällä kanssa muksuannoksella thyroxinia ja aukkaria odotellessa.

Tänään kp1 ja sain aukkariin ajan ensi viikolle! En vaan usko, että se toteutuu ennenkuin romut on sisällä, kun tässä on nyt jo useampi kierto odoteltu. 🙈🙈🙈
Joo heti kun kp1 saapuu niin mäkin pirautan ajan itelleni! Onneks loma alkaa nyt niin on hyvin aikaa hoidella tommosia. Toivotaan että sieltä saisi vastauksia tai edes voisi yrittää inseminaatiota!

En ole kirjoitellut aikoihin mitään, kun arki on tuntunut niin täydeltä ja hektiseltä, ettei yrittämisen pohtimiselle juurikaan ole jäänyt aikaa. Parin päivän ajan olin kiinnittänyt huomiota korkeaan leposykkeeseen, surkeaan HRV:hen ja ei-palauttavaan uneen, joka ei kuitenkaan tehnyt minua väsyneen tuntuiseksi. No, lounastauolla haettu testi vahvisti sen, mitä tietysti toivoin, mutten oikein osannut uskoa. Ovulaatiota en ole testaillut eikä mulla ole kellontarkkaa kiertoa, mutta yhdyntöjen ajoitusten perusteella viikkoja lie 3+6-4+1. Viiva taitaa olla siihen nähden päivävirtsasta ehkä ~3 tunnin pidätyksellä tehdyksi ihan jees?
View attachment 144785
Paljon onnea! 🥳😍 Viiva näyttää oikein hyvältä noille viikoille ja päivä pissasta tehtynä 😊

Päätettiin jättää luultavemmin ainakin yrittäminen yhteen kertaan tällä kierrolla. Jos onnistaa niin kyllähän se yksikin riittää. 😅 Ja ovulaatio tuntemuksienkin perusteella pian varmaan huomenna aamun aikoihin.

Oon vuotanut 1.6 lähtien ja on ollu ihan reilua vuotoa. Tein parin tunnin pidätys ajalla ja Digi sanoi näin..

Klinikan kanssa yhteyksissä ja ne sanoivat et nyt mennään sillä että olisin raskaana.. uus testi ma/ti mieluiten jos malttaisin odottaa ens viikon torstaihin asti 😂 en tiiä malttaako.

Tänään olisi 4+2 mut en tiiä uskooko ennenkuin en tehnyt uuden testin ensi viikolla.. kun vuoto ei oo ollu mitään kevyttä pyyhintä vuotoa vaan ihan kunnon monsuuni menkat ollu 😬

Mulla oli tokasta alkuvaiheessa ihan kunnon vuotoa, luulin että meni kesken. Myöhemmin selvisi, että istukka oli kohdunsuulla ja ilmeisesti se aiheutti mulla alkuvaiheen vuotoa.

Toivottavasti siellä pysyy tyyppi matkassa 🙏

• Optimistinen
Reaktiot: iLa
Mä tosiaan tein pari viikkoa sitten useita positiivisia raskaustestejä. Tein myös sellaisen viikkonäytöllisen tällä viikolla ja se näytti 1-2. Sovelluksen mukaan olen viikolla 6+2. Kävin gynellä ultrassa ja hänellä oli ensinnäkin vaikeuksia löytää koko kohtua ja kun sen löysi, niin ei kuulemma nähnyt siellä mitään.. sitten mut laitettiin verikokeisiin, jospa siitä näkyisi että olenko raskaana vaiko en… maanantaina kuulemma tulee soittoa sitten. Alkoi kyllä pelottaa todenteolla, että onko tässäkin raskaudessa jokin ”ongelma”, kun edellinen tosiaan meno kesken🥺

Mä tosiaan tein pari viikkoa sitten useita positiivisia raskaustestejä. Tein myös sellaisen viikkonäytöllisen tällä viikolla ja se näytti 1-2. Sovelluksen mukaan olen viikolla 6+2. Kävin gynellä ultrassa ja hänellä oli ensinnäkin vaikeuksia löytää koko kohtua ja kun sen löysi, niin ei kuulemma nähnyt siellä mitään.. sitten mut laitettiin verikokeisiin, jospa siitä näkyisi että olenko raskaana vaiko en… maanantaina kuulemma tulee soittoa sitten. Alkoi kyllä pelottaa todenteolla, että onko tässäkin raskaudessa jokin ”ongelma”, kun edellinen tosiaan meno kesken🥺
Kuulostaa siltä, ettei se ultraus mennyt ihan nappiin, jos oli vaikeuksia löytää kohtuakin. 🤔 Toivottavasti tulisi hyviä uutisia verikokeesta!

Kuulostaa siltä, ettei se ultraus mennyt ihan nappiin, jos oli vaikeuksia löytää kohtuakin. 🤔 Toivottavasti tulisi hyviä uutisia verikokeesta!
Hän on kyllä tosi kokenut gynekologi ja viimeksi kun oon hänellä ollut niin löytyi kohtu. En tiedä mitä tuossa tapahtui, mutta löytyi tosiaan kohtu lopulta mutta ilmeisesti tyhjänä🤷🏼‍♀️tai jos siellä jotain oli niin tooooodella pieni

Tuun sivusta huuteleen kun lueskelin sillon sun plussatessa noita viestejä, mutta eikö ollu siis niin että et ollu keskenmenon jälkeen tehny ollenkaan negatestiä? Keskenmenon jälkeenhän kohtuun saattaa jäädä jotain jäämiä mikä pitää hcg:tä yllä, ja tän takia suositellaan negatestiä ennen uutta yritystä. Toivotaan tietysti kovasti että ei olis kyse tästä ja olis kyseessä uus raskaus ja kaikki menis hyvin 🤞🏼❤️

Tuun sivusta huuteleen kun lueskelin sillon sun plussatessa noita viestejä, mutta eikö ollu siis niin että et ollu keskenmenon jälkeen tehny ollenkaan negatestiä? Keskenmenon jälkeenhän kohtuun saattaa jäädä jotain jäämiä mikä pitää hcg:tä yllä, ja tän takia suositellaan negatestiä ennen uutta yritystä. Toivotaan tietysti kovasti että ei olis kyse tästä ja olis kyseessä uus raskaus ja kaikki menis hyvin 🤞🏼❤️
Joo en tosiaan tehnyt uutta testiä. Eli toki tuokin voi olla mahdollista! Mulla tuli normisti menkat kuitenkin välissä niin siitä syystä jätin testin tekemättä🙈

Täällä kanssa muksuannoksella thyroxinia ja aukkaria odotellessa.

Tänään kp1 ja sain aukkariin ajan ensi viikolle! En vaan usko, että se toteutuu ennenkuin romut on sisällä, kun tässä on nyt jo useampi kierto odoteltu. 🙈🙈🙈
Oikeesti kaikki usko ja toivo nyt siihen, että vihdoin mun ja sun kohdalla aukkari toteutuu! Mä sain ajan maanantaiksi jo, jippii! :Grinning Face:
Mennään niin samoissa, että saanen udella millanen tausta sulla/teillä on? Itsellä ikää 31v ja miehellä 33v. Itsellä tosiaan entuudestaan 1 lapsi aiemmasta suhteesta, miehellä ei oo lapsia entuudestaan. Mitään ns selkeää selittävää tekijää ei oo löydetty meidän lapsettomuuteen, yritys aloitettu syksyllä 2022 :Grimacing Face:

Oikeesti kaikki usko ja toivo nyt siihen, että vihdoin mun ja sun kohdalla aukkari toteutuu! Mä sain ajan maanantaiksi jo, jippii! :Grinning Face:
Mennään niin samoissa, että saanen udella millanen tausta sulla/teillä on? Itsellä ikää 31v ja miehellä 33v. Itsellä tosiaan entuudestaan 1 lapsi aiemmasta suhteesta, miehellä ei oo lapsia entuudestaan. Mitään ns selkeää selittävää tekijää ei oo löydetty meidän lapsettomuuteen, yritys aloitettu syksyllä 2022 :Grimacing Face:
Miulla taitaa olla siellä salaisella lapsettomuuspuolella esittely (oletko jo löytänyt sinne? mie oon aina sekaisin missä ketjussa kukakin on kirjoittanut🤭). Mutta siis meillä on miehen kanssa entuudestaan yksi lapsi. Ruvettiin vuosi sitten vuodenvaihteen tienoilla yrittämään. Hoitoihin hakeuduttiin tämän vuoden tammikuussa ja joitain tutkimuksia on tehtykin. Kummassakaan ei kai ole varsinaista vikaa. Miun amh on vähän matalanpuoleinen, mutta reserviä tuntuu löytyvän. Riskitekijöitä tukkeumille on ja itse epäilen joko tukkeumaa johtimissa tai keltarauhashormonitasojen riittämättömyyttä. Yritän saada progemittaukset tai vähintään keltarauhastuen ruikutettua siinä yhteenvetokäynnillä. Toki jos on tukkeumaa niin taitaa kuulua peruscocktailiin, kun silloin ainoa vaihtoehto on suoraan IVF? 🤔

Miulla taitaa olla siellä salaisella lapsettomuuspuolella esittely (oletko jo löytänyt sinne? mie oon aina sekaisin missä ketjussa kukakin on kirjoittanut🤭). Mutta siis meillä on miehen kanssa entuudestaan yksi lapsi. Ruvettiin vuosi sitten vuodenvaihteen tienoilla yrittämään. Hoitoihin hakeuduttiin tämän vuoden tammikuussa ja joitain tutkimuksia on tehtykin. Kummassakaan ei kai ole varsinaista vikaa. Miun amh on vähän matalanpuoleinen, mutta reserviä tuntuu löytyvän. Riskitekijöitä tukkeumille on ja itse epäilen joko tukkeumaa johtimissa tai keltarauhashormonitasojen riittämättömyyttä. Yritän saada progemittaukset tai vähintään keltarauhastuen ruikutettua siinä yhteenvetokäynnillä. Toki jos on tukkeumaa niin taitaa kuulua peruscocktailiin, kun silloin ainoa vaihtoehto on suoraan IVF? 🤔
Ihanaa kuulla etten ole ainoa joka arpoo mitä olikoon puhunut viimeksi ja missä ketjussa 🤭🤣

Hei! Minulla on nyt tänään dpo11 positiivinen rtesti. Eilen sain myös haamun. Ovulaatio oli kp26 tikutettu ja lämmöt vahvisti. Eli mulle tyypillisesti myöhään. Osaako kukaan auttaa miten raskausviikot vois laskea ovulaation avulla eikä kuukautisten mukaan. Kiitos jos joku osaa auttaa😄

Hei! Minulla on nyt tänään dpo11 positiivinen rtesti. Eilen sain myös haamun. Ovulaatio oli kp26 tikutettu ja lämmöt vahvisti. Eli mulle tyypillisesti myöhään. Osaako kukaan auttaa miten raskausviikot vois laskea ovulaation avulla eikä kuukautisten mukaan. Kiitos jos joku osaa auttaa😄
Sivusta huutelen, että hoidoissa ainakin lasketaan ovulaatiosta niin, että ovulaatio on rv 2+0 eli sulla olisi nyt rv 3+4 😊 toki neuvolassa usein laskettu aika lasketaan kuukautisista vaikka ovulaatio olisikin tikutettu ja la tarkentuu sitten vasta nt-ultrassa, jos silloin heittää paljon.

Onnea kuitenkin ja paljon tarrasukkia! 😊

@Pipsis Ootko katsonut vielä raskauslaskurista? Monessa on se vaihtoehto laittaa hedelmöittymispäivän mukaan. Mutta oisin sanonut samaa kuin @Lilies. En sitten tiedä, että miten neuvolaan kannattaisi ilmoittaa tai voisiko tuolla perusteella saada ultran, jossa määritetään alkion/sikön koko.

• Tykkään
@Lilies @Pionina Okei. Kiitos paljon vastauksista! Tiedän että neuvolassa ne laskee kuukautisten mukaan😄 selventyy sit ultrassa👍 lähinnä itseä ajatellen sen ovulaation mukaan haluaisin tietää, ettei sitten ole tottunut "vääriin" viikkoihin ja menis ultrassa ihan uusiksi.

@Pionina en oo vielä katsonut. Pitää kurkata sitä!
ja kiitos onnitteluista, vaikka onkin ihan aikainen vielä. Toivottavasti pysyy mukana tämä❤️

Tuo 1-2 kuulostaa pieneltä noille raskausviikoille ja jos ultrassa ei näkynyt mitään, niin voisiko olla, että et olekaan niin pitkällä, kuin luulet? 🤔

Toki kuten tuolla mainittiin, niin keskenmenosta voi jäädä jotain jäämiä, jos ei tosiaan koskaan nega testiäkään tehty, että voisi olla sekin mahollista, että se näkyy testeissä.

Mutta onneksi nyt otettiin verikokeet, jos siitä jotain selviäis sitten! 💕 Tsemppiä sinne! 🥹

• Tykkään
Takaisin