BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu Jospa juhannuksessa olisi sitä taikaa✨✨
Ja joo, yritän parhaani mukaan ollakin postiivisin mielin ja katse edessäpäin, mut välillä tällein kun on tosiaan yrityskiertoja 27 takana jo, ja ensikäynnistäkin polilla yli vuosi aikaa ja tuntuu että hoidot on hamassa tulevaisuudessa niin pistää mielen maahan, varsinkin kun on tälläset harmaat säät😂 odotin kesää niin paljon, että on lämmintä, aurinkoista ja saa hyvän fiiliksen niin sellaisia ilmoja ootellessa..🫣 hetkittäin tulee tosiaan näitä ”ei tästä tuu mitään” - vaiheita, mutta eiköhän täältä taas nousta🙏🏼

@Ness En tosiaan tiedä, jostainhan se noita arvioita vetää mut toisaalta siihen sun linkkaamaan kaavioon kun vertaa niin aika lähellä ne sitä on🤔 et varmasti jotain tosiperää, joskaan ei varmasti ihan sitä 100% totuutta, sitä ei välttämättä osaa kukaan sanoa ja arviothan on aina arvioita🤷🏼‍♀️😂 Mutta onhan tässä jo se 2 vuotta yritystä takana, et selkeesti ei onnistumisprosentti kovin suuri olekkaan🤣
Voihan kurjuus! Tosi mälsää, ettei ne letrot auttanu laisinkaan siihen että ovis tulisi aiemmin. Nyt ei auta kun toivoa, että ei tule lauantaina. Sanoiko ne sulle mitään, että onko sellaista kiertopäivää jolloin oviksen katotaa tulleen liian ’myöhään’ eikä inssiä tehdä? PASissa ainakin joskus on tälläinen ollu, jos on tullut ovis tyyliin kp23 jälkeen, niin katsovat että siinä on ollu jotain häiriötä eivätkä oo suostuneet siirtoa tekemään (vaikka kierto olisi ollut normaalistikin joskus vähän pidempi).

ON: ei kummempaa vieläkään, lämmöt pysyttelee vielä tuola matalalla mutta selkeästi alkukiertoa ylempänä. Jos normi käyrän mukaan mennään niin huomenna pitäis lähtä nousuun😇
IMG_9929.jpeg

@Ansq joo totta. Siihen käyrään verrattuna kuulostaa kyllä nuo % mahdollisuudet ihan todennäköisiltä mitä ChatGPT laittoi 😄 Ja kyllähän tuo pitkä yritysaika myös komppaa, ettei mahdollisuudet luomuna suuret ole. Muakin jotenkin vähän jo ahdistaa kun 2 v tulee kohta täyteen 😅 Hmm ei ollut mitään puhetta, että jätetäänkö inssi jonkun kp:n jälkeen kokonaan tekemättä vaikka ovis tulisikin. Sanoivat kyllä vastaanotolla, et jos maanantaihin mennessä ei ole tullut ovis, niin täytyy olla heihin yhteydessä ja pohtivat seuraavan kierron lääkitystä? Eli tuo kommentti voisi kyllä puoltaa sitä, etteivät sitten halua tehdä liian myöhään kypsyneellä munasoluja hoitoa jos alkavat pohtia jo seuraavaa kiertoa 🤷‍♀️

@Puolikuu Noniin pitää sit toivoa että juhannus on taas teidän aikaa! 🤞
Harmi että teilläkin menee välillä työstä! 😅 Joo mä oon sen verran reaktiivinen että pystyn kyllä hommiin minä päivänä tahansa mut mieheltä ei välttämättä suju ihan joka päivä, alkaa tulemaan performanssihaasteita jos liian tiheään pitää yrittää. Ei nyt haluta mitään traumoja tästä niin sit vaan todetaan että huomenna uudestaan jos ei vaan mitenkään lähde!

@Ness Voi ei, eikö vieläkään 😩 Mulla kyllä ihan sama, pari päivää sitten jo innostuin kun oli vähän limaisaa, mutta sen jälkeen on ollut kuivaa ja testitkin näyttää samalta kuin sulla, jatkuvasti haaleeta ja tyyliin joka toinen päivä haalistuu entisestään. Onpa kyllä älytöntä että folli kasvoi mutta sitten se ei vaan irtoa! Mutta ihan sama homma täälläkin. 😅 Ollaan siis samassa uppoavassa veneessä... 😂 Mutta toivotaan vielä huomiselle jymy-yllätystä! 🤞

@Ansq Noniin toivon mukaan tulee huomiselle kunnon nousu! 😊 Onneksi on ne elokuun labrat ja vuodenvaihteen IVF mitä odottaa jos ei muutoin tärppää. Mutta sormet ristissä että tapahtuisi vielä ihmeitä! 🤞
Joo ovuloin kyllä kahdessa viime kierrossa omatoimisesti KP27 ja KP34, olihan ne myöhään mutta muutoin oli ihan oppikirjamaista; aivan selkeät ovistestit kahdelta eri merkiltä, limat, BBT drop, toispuoleinen jomottelu, BBT luteaalinousu... Kaikki viittaa siihen että ovis tapahtui itsestään. Jos vaan ei tapahtuisi niin hiton myöhään! 😅 Plus en tosiaan tiedä että oliko ne irtoavat follit sitten ok vai, jos ei vaikka kypsyneet loppuun asti.

Tosiaan tänään KP18, mua naurattaa tässä mun kaaviossa tää maailman hitain droppi. 😂😂 Vaihdoin toissayönä kevyempään peittoon niin ehkä sekin vaikuttaa lämpötiloihin, mutta silti jotenkin jännä, saa nähdä mihin päästään huomenna. 🤣
Testit vieläkin ihan haaleina, mutta ClearBlue monitor vaihtui tänään "high"-tilaan? 😳 En tiedä mistä se sen näkee, kun mun silmään sekä liuska että CB testi näyttää vaan haaleeta viivaa, mutta jostakin se sen keksii. Periaatteessa "high" pitäis tulla muutama päivä ennen ovisplussaa ja sit vaihtua hymynaamaan kun on ovisplussan aika, mutta mulla on yleensä ollut sitä "high" yli 10 päivää putkeen ennen kuin viimein saan sen hymynaaman. Katsotaan mitä tällä kertaa käy, tuleeko 5 päivän sisään huippu vai saako taas jatkaa tikutusta 20 päivää putkeen 🤞

1000054335.jpg

Liitteet

• 1000054335.jpg
    1000054335.jpg
    325.1 KB · Katsottu: 34
Omaa napaa nyt, vastailen muiden juttuihin myöhemmin ajan kanssa ✨

Meillä oli nyt tämä hedelmällisyyskatsaus (olikin mennyt sillä nimellä eikä ensikäynnin nimellä) ja oli jollain tavalla vähän erikoinen käynti, mutta samalla myös hieman toivoa tuova. Jännitin etukäteen, että mitä miehen tuloksissa näkyy, kun mies kertoi että tuntuu ettei taaskaan tullut tarpeeksi näytettä. Mutta tulokset olivat hieman parantuneet edellisestä, edelleen kuitenkin "hedelmöityskyky alentunut". Tilavuus oli nyt 1.4 ml, siittiöiden tiheys 16,5 ml ja kokonäismäärä 23.10 milj eli oligozoospermia. Laittoi hänelle lähetteet tarkempiin hormonilabroihin. Puhui alkuun että mieskin tutkittais nyt, mutta taisi loppua aika kesken kun se sitten jäi 🤷 se vähän jäi harmittaa.

Mun tilanne näytti ultrassa hänen mielestä todella hyvältä, kp13 ja limojen perusteella epäilin että ovisplussa tulee tänään tai huomenna ja sanoi että näyttäs siltä että olen oikeassa. Limis oli 10.8mm ja follikkeli 20mm. Luteaalista hän oli hyvin eri mieltä kuin moni gyne näyttää olevan, hänen mielestä 10 päivän luteaali on ihan hyvä ja tuohon mun matalaan progearvoon hän epäili sitä, että progesteroni olisi ollut aiemmin korkeampi, mutta kierron loppua kohden ehtinyt jo lähteä laskemaan, kun kolmen päivän päästä tuosta se vuoto jo alkoi. Kun kysyin että onko siitä luteaalituesta hyötyä, hän oli aika vastahakoinen. Puhui myös siitä, mistä oon kyllä jossain kuullut aiemminkin, että mieluummin tuettais ovulaatiota, eikä itse luteaalia. Kun sitten itse siinä pohdin asiaa vielä, hän pitkin hampain kirjoitti lugesteron reseptin.. Itselle jäi nyt vähän siitä sitten epämääräinen olo, että kannattaako sitä aloittaa vai ei 🤷

Hän oli myös aika ehdoton myös sen suhteen, että kaikki ylimääräiset vitamiinit ja luontaistuotteet tulisi jättää pois 🥲 mietin jo hetken että alkavatko kohta puolison kanssa riitelemään aiheesta, kun mun mies on aina rakastanut syödä kaikenmaailman vitamiineja 😅 ja kyseli jo lääkäriltä, että onko tieteellistä näyttöä, että juuri näitä ei saisi käyttää 😂 mutta kyllä itsekin yllätyin, kun hän kävi mun vitamiini listan läpi että käski jopa omega3 jättämään pois 🤷 ainut mitä saisin syödä oli Mama vitamiini ja d-vitamiinia lisänä. Miehelle suositteli sitä Sermatrop Alfaa, jos jotain haluaa käyttää.
Mutta hän oli tälläinen vanhempi rouvashenkilö ja tuntui että hänellä oli hyvin jykevät mielipiteet moneen asiaan ja jäätiin monesta asiasta vähän monttu auki 😁 esimerkiksi sanoi mulle, kun olen holiton, että ei sun yrittämisen takia tarvitse olla holiton, että kyllä sitä voi välillä juoda. No, en olekaan sen takia holiton, mutta kyllä alkoholilla varmasti jonkin verran vaikutusta asioihin on.

Laittoi meille nyt lähetteen menemään julkiselle puolelle. Sanoi myös kuitenkin, että ei epäile etteikö raskaus onnistuisi vähintäänkin sitten pienellä avustuksella.. Tästä tuli itselle ehkä vähän positiivisempi olo ja helpotti tätä omaa olotilaa, mikä on viime aikoina ollut ☺️
Anteeksi, kauheen pitkä viesti 😅Tossa vielä käyrää ja testejä, testasinkin ovista käynnin jälkeen ja lh onkin lähtenyt kohoamaan, eiköhän tänään tuu plussa!

IMG_20250605_133737.jpg
IMG_20250605_133820.jpg

Muokattu viimeksi:
@Ansq Ymmärrän, pitkä yritys teillä takana. Sitähän varten täällä ollaan, että saa purkaa olojaan. Ja koitetaan tsempata toisiamme. ♥️ Mulla on varmaan meidän iän takia samaa luokkaa onnistumisprosentit, mutta pidän toivoa yllä, josko se vielä tärppäisi jossain kohtaa. 🙏

@Ness ja @Haaveena Edelleen pidetään peukkuja, et se ovis sieltä tulisi ajoissa, sopivassa sellaisessa. 🙏🙏

@SyysSumu Hienoa, että jäi positiivinen mieli käynnistä, vaikka jotain myös jäi hampaankin koloon. Olipa yllättävän jyrkkä mielipide vitamiineista ja lisäravinteista, perusteliko sitä mitenkään? Jännä kommentti myös holittomuuteen, toki kiva kuulla tuohon suuntaan kommenttia, että ei tarvitse ainakaan potea huonoa omaatuntoa, jos joskus jotain ottaa. Ja voihan se toimia myös rentouttavana asiana silloin tällöin, mikä taas tukee yritystä. (Itse nykyisin otan jotain n. 1-4 kertaa vuodessa ja aina poden väsymystä niin pitkään, että taas menee aikaa seuraavaan kertaan. Toki sitä väsymystä aiheuttaa tod.näk. valvominen eniten, mitä siihen liittyy.) Mutta jos on muutenkin omasta tahdostaan holtiton, niin mikäs siinä! Toivottavasti läheteasia etenee nopeasti, ellei nyt sitten ehdi tärpätä sitä ennen. ☺️

@Ansq Joo pcos se tekee taikojaan, ei ole kyllä kauhean usein onneksi näin pitkiä kiertoja ollut.

@Puolikuu Joo just sain työterveyden kautta reseptin terolutille. Pitänee sitä kokeilla jos alkais kierto pelaamaan vähän paremmin. Onko kellään kokemuksia, että kannattaako suoraan syödä useampi kierto putkeen vai kannattaako koittaa antaa aikaa jos kävis maailman kahdeksas ihme ja ovulaatio tuliskii joskus 😂 kerta terolut ei ilmeisesti auta ovulaatioon millään tavalla.

Omaa napaa nyt, vastailen muiden juttuihin myöhemmin ajan kanssa ✨

Meillä oli nyt tämä hedelmällisyyskatsaus (olikin mennyt sillä nimellä eikä ensikäynnin nimellä) ja oli jollain tavalla vähän erikoinen käynti, mutta samalla myös hieman toivoa tuova. Jännitin etukäteen, että mitä miehen tuloksissa näkyy, kun mies kertoi että tuntuu ettei taaskaan tullut tarpeeksi näytettä. Mutta tulokset olivat hieman parantuneet edellisestä, edelleen kuitenkin "hedelmöityskyky alentunut". Tilavuus oli nyt 1.4 ml, siittiöiden tiheys 16,5 ml ja kokonäismäärä 23.10 milj eli oligozoospermia. Laittoi hänelle lähetteet tarkempiin hormonilabroihin. Puhui alkuun että mieskin tutkittais nyt, mutta taisi loppua aika kesken kun se sitten jäi 🤷 se vähän jäi harmittaa.

Mun tilanne näytti ultrassa hänen mielestä todella hyvältä, kp13 ja limojen perusteella epäilin että ovisplussa tulee tänään tai huomenna ja sanoi että näyttäs siltä että olen oikeassa. Limis oli 10.8mm ja follikkeli 20mm. Luteaalista hän oli hyvin eri mieltä kuin moni gyne näyttää olevan, hänen mielestä 10 päivän luteaali on ihan hyvä ja tuohon mun matalaan progearvoon hän epäili sitä, että progesteroni olisi ollut aiemmin korkeampi, mutta kierron loppua kohden ehtinyt jo lähteä laskemaan, kun kolmen päivän päästä tuosta se vuoto jo alkoi. Kun kysyin että onko siitä luteaalituesta hyötyä, hän oli aika vastahakoinen. Puhui myös siitä, mistä oon kyllä jossain kuullut aiemminkin, että mieluummin tuettais ovulaatiota, eikä itse luteaalia. Kun sitten itse siinä pohdin asiaa vielä, hän pitkin hampain kirjoitti lugesteron reseptin.. Itselle jäi nyt vähän siitä sitten epämääräinen olo, että kannattaako sitä aloittaa vai ei 🤷

Hän oli myös aika ehdoton myös sen suhteen, että kaikki ylimääräiset vitamiinit ja luontaistuotteet tulisi jättää pois 🥲 mietin jo hetken että alkavatko kohta puolison kanssa riitelemään aiheesta, kun mun mies on aina rakastanut syödä kaikenmaailman vitamiineja 😅 ja kyseli jo lääkäriltä, että onko tieteellistä näyttöä, että juuri näitä ei saisi käyttää 😂 mutta kyllä itsekin yllätyin, kun hän kävi mun vitamiini listan läpi että käski jopa omega3 jättämään pois 🤷 ainut mitä saisin syödä oli Mama vitamiini ja d-vitamiinia lisänä. Miehelle suositteli sitä Sermatrop Alfaa, jos jotain haluaa käyttää.
Mutta hän oli tälläinen vanhempi rouvashenkilö ja tuntui että hänellä oli hyvin jykevät mielipiteet moneen asiaan ja jäätiin monesta asiasta vähän monttu auki 😁 esimerkiksi sanoi mulle, kun olen holiton, että ei sun yrittämisen takia tarvitse olla holiton, että kyllä sitä voi välillä juoda. No, en olekaan sen takia holiton, mutta kyllä alkoholilla varmasti jonkin verran vaikutusta asioihin on.

Laittoi meille nyt lähetteen menemään julkiselle puolelle. Sanoi myös kuitenkin, että ei epäile etteikö raskaus onnistuisi vähintäänkin sitten pienellä avustuksella.. Tästä tuli itselle ehkä vähän positiivisempi olo ja helpotti tätä omaa olotilaa, mikä on viime aikoina ollut ☺️
Anteeksi, kauheen pitkä viesti 😅Tossa vielä käyrää ja testejä, testasinkin ovista käynnin jälkeen ja lh onkin lähtenyt kohoamaan, eiköhän tänään tuu plussa!

View attachment 144773View attachment 144774
@SyysSumu Näin se taitaa olla, että monia vitamiineja syödään turhaan, jos ruokavalio on tasapainoinen ja on perusterve ihminen. Omega3 esim. vaikuttaa veren hyytymiseen, joten voi olla ihan perusteltua lopettaa, kun yrittää raskautua. Tsemppiä teille yritykseen!

Täällä taustalla seurailen ihmisten kuulumisia ja haaveilen 🩷💙

@SyysSumu Ompas ihan todella mielenkiintoinen käyntikokemus!😅 Tai jotenkin poikkeava siitä, mitä moni muu on mieltä mm. 10 päivän pituisesta luteaalista. Onhan se varmasti ihan totta, että sitä ovulaatiota kannattaa tukea mutta luulis, että luteaalin olis silti hyvä olla pidempi kun 10 päivää🤔 vaikka se ilmeisesti on sellainen ns. ”alaraja” sille luteaalin riittävälle pituudelle. Limakalvo ja johtofolli on oikein hyvät! Joko tuli plussa?😊 Miehen näytteessä tuo tiheys on onneksi normaali, joskin määrä sit jää vähän alhaiseksi😕 hyvä että kuitenkin parempaan päin menty😊 Mitä kaikkia vitamiineja oot syönyt?

@Ness Okei aivan🤔 kieltämättä kyllä kuulostaa sille, että jos se ovulaatio ei tässä piakkoin tule ni sit on jo katse tulevaan, mutta jännä nähdä miten nyt käy. Onko vieläkään mitään merkkejä lähestyvästä ovulaatiosta?🫣

@Haaveilija25 No johan nyt sielläkin odotuttaa vaikka se jf oli jo niin iso!🫠 tosin voihan LH kohota ihan yllättäen nollasta sataan😂 teillä nyt ei ”onneksi” oo niin päivän päälle, kun on vaan OI mutta ei inssiä😊 toivottavasti kuitenkin irtoais, mikälisikäli ei oo aiemmin ollut ongelmaa siinä ovulaatiossa. Lämmöt ainakin vaikuttaisi siltä, että ovulaatio on lähestymässä!

@Puolikuu Kyllä ja se täällä onkin todella hienoa, että täällä saa avautua ja ’itkeä’ eikä kukaan tuomitse vaan päinvastoin, on tällein etänä tukena ja tsemppaamassa, tää ryhmä on kyllä kultaa💕

Ähh täällä ei vieläkään lämmöt nousseet??😩 oisko nyt huono / hidas keltarauhanen vai mikähän mättää😕 laitan tohon alle normi käyrän ja sen alle vielä muutaman verrokkikäyrän josta huomaa, että nyt mennään oikeesti aika reilustia normaalia alempana, keltanen on tämä kierto. Tosin alkukiertoa ylempänä että uskon vahvasti, että ovis on tapahtunut mutta ehkei sitten keltarauhasen toiminta tässä kierrossa ole yhtä hyvä kuin edeltävissä tms 🤷🏼‍♀️
IMG_9952.jpeg
IMG_9954.jpeg

@Haaveilija25 miltäs näytti testit tänään? Ja toivottavasti sulla tuo lämpödroppi enteilisi lähestyvää ovulaatiota 🌈🌈 on tää tikutus kyllä yhtä maratonia 😅😅

@SyysSumu hyvä että ensikäynti tarjosi edes jonkin verran tietoa. Ainakin ultrassa kaikki näytti hyvältä, limakalvot ym. Jännä, ettei tuohon luteaaliin sen kummemmin ottanut kantaa. Sehän voi olla, että kokee ettei sinussa ole ns. ”Vikaa” kun miehestä löytyi jotain. Meillä kävi ainakin niin, että kun miehestä alkoi löytyä yhtä sun toista niin mut laitettiin ihan täysin vaihtopenkille 🤣 onneksi nyt lähete julkiselle vetämässä niin kesän aikana ”jonotusaika kuluu” 🙏 Jos miehen siemennesteessä ja horminiarvoissa on vikaa, niin tosi usein lääkärit pyytää jättämään kaikki lisäravinteet pois. Etenkin ulkomailta/netistä tilatuissa ravinteissa on tutkimuksissa todettu olevan hormonitoimintaa häiritseviä ainesosia, niin tästä syystä meiltäkin syynättiin ne tarkkaan ja otettiin pois kaikki, mitä ei tarvitse. Toki lääkäri oli sitä mieltä, että suomalaiset apteekkituotteet ovat turvallisia käyttää.

@Ansq no mitähän ihmettä nyt oikeen sun lämmöt touhuilee 😅 Olisko siellä sit ovis tapahtunut vähän myöhemmin vai mistähän kyse… toivottavasti huomenna olisi jo pomppua näkyvissä🌈✨

Täällä edelleen testi haaleaa hailuraa. Ollaan yritetty talletella kotona nyt muutama kerta kun mies läheee vklp reissuun, mutta ei vaan onnistu 😅 Tuo letrozol lääke aiheuttanee haluttomuutta, joka on yksi sivuoire noin 50% miehistä, jotka sitä käyttää. Lääkärinkin mainitsi tästä, että saattaa ilmaantua. Täytyypä nyt katsoa että jatkuuko sivuoireet vai lieventyvätkö ajan kanssa. Vähän vaikea tässä on projektia edistää jos ei vehkeet pelitä 😅 On tää kyllä vaikeaa…. Voi kun vaan voitaisiin olla normaaleja eikä tarvitsisi kaiken maailman nappuloihin turvautua.

@Malttamatonq Okei, hyvä juttu, kannattaa niitä kokeilla! Mä söin 3kk kuurin vajaa 5v sitten, ennen kuin raskauduin sitten 3. kierrossa. En tiedä, oliko vaikutusta. Mulla oli yleensä säännöllinen kierto, välissä joku pitkä, niin siksi sain ne. Kierto ei lyhentynyt, mut todistetusti ovulaatio ainakin tapahtui. 😅

@Ansq Voi hitsit, jos nyt näyttää siltä, että lämmöt laahailee. 😕 Toivotaan, että sieltä vielä nousee.

@Ness Ja voi harmi sinnekin, kun noin vastustelee. 😔 Ehkä ja toivottavasti nyt pieni tauko auttaisi asiaan.. ♥️

Onko teillä kokemusta siitä, että voiko kuukautisten pituudesta tehdä johtopäätöksiä limakalvon riittävyydestä? Mulla kesti tällä kertaa vain 2 päivää. Edelliset on kestäneet ainakin 5 päivää, toki reilumpaa vuotoa vain se pari päivää. Nyt loppui kuin seinään. Mut tuli nyt mieleen heti, että pitäiskö käydä gynellä tarkistuttamassa, kun ei sitä oo tsekattu. Esikoisen yritysaikana oli muistaakseni myös lyhyitä vuotoja, mistä sitten perhesuunnitteluneuvolaan olin yhteydessä, sain ne Terot, mut ehkä enemmän kuitenkin siihen kiertojen säännöllistämiseen, en tiedä oliko niistä apua.

Omanapailen tähän pikaisesti. Ovistesti tänään positiivinen, eli ei inssiä tähän kiertoon. Surettaa, harmittaa ja vituttaa kun mikään ei tunnu onnistuvan ja odotus senkun jatkuu. Uutta inssiä ei todennäköisesti ehdi tehdä ennen kesäsulkua ellei tule joku superaikainen ovis+. Mutta en sen varaan nyt laskisi. Jään tästä nyt taustalle hengähtämään, sillä mitään piinailtavaa tähän kiertoon ei ole. Tsempit kaikille kierron vaiheisiin 💕

Muokattu viimeksi:
@Puolikuu No sen verran oon ite kuullu että yhdellä on tosi niukat ja vaan muutaman päivän kestävät menkat, mutta limakalvo ollu ultrassa hyvin paksuuntunut🙏🏼 että ihan niin mustavalkoisesti se vuodon niukkuus ja lyhyys ei kulje käsi kädessä limakalvon paksuuden kanssa mutta toisaalta, voihan se siitäkin kertoa🤔 jos pääsis ultraan oviksen aikoihin niin olis viisaampi taas siltä osin😊

@Ness En usko että ovis olis ollu myöhemmin, kun kuitenkin kaikki kp14 jälkeiset lämmöt on olleet tuola korkeemmalla alkukiertoa verraten ja sitä tukis myös se ovistesti ja limat🤔mut jokuhan tossa keltarauhasessa varmaan mättää, tai jotain, en tiedä😂
Ei oo totta!😭 miten voikin taas olla niin huono tuuri, että viikon ainoana päivänä jolloin ei saa tulla niin se tulee. Oon tosi pahoillani, kun tekin odotitte sitä inssiä ja varmaan kaikki aateltiin, että teidän hoitopolku pääsee käynnistymään🥺 kurjaa myös tietysti ettei letrojen takia kotona yrittäminen onnistu, paljon tsemppiä sinne ja palaat sitten kun siltä tuntuu 💕

En tiedä mikä näitä lämpöjä riivaa kun nyt tuli tollanen megapomppu😅 no, pääasia että nous, kai?🤷🏼‍♀️😂
IMG_9976.jpeg

@Ness Mä olen niin pahoillani 💔 ei tunnu kyllä yhtään reilulta, että just sinä yhtenä päivänä kun ovis ei saisi tulla, se tulee 😩 iso halaus sulle ❤️

@Ness Voi ei, olen myös niin pahoillani. Kohtuuttomalta tuntuu. 💔😭 Voimahali sinne! ♥️

@Ansq Kiitos kokemusperäisestä tiedosta. Eihän sitä varmaankaan tiedä ennen kuin tutkii asiaa. Ehkä tässä kuitenkin tosiaan kannattaa asia tsekkauttaa, niin tietää kuinka toimia jatkossa, eikä tarvi arvailla.
Tosi hienoa, että siellä lämmöt pomppasi ylös! 🤗

@Ness oon tosi pahoillani 😔❤️‍🩹 ymmärrän harmituksen hirveän hyvin. Jos ensi kiertoon kuuntelevat toiveitanne, niin suostuisikohan ne aloittamaan sulle pistoksina induktion ja ovitrellen? Muistan, että inhoat piikkejä, mutta olisi varmasti tehokkaampi induktio, voisi aientaakin ovista ja ovitrellella saisi varmistettua, ettei ovis satu huonolle päivälle. Tsemppiä ❤️

Tosta vitamiiasiasta kun moni oli kommentoinut asiaa. Perustelut oli juurikin tuota luokkaa, mitä @RabbitRabbit kirjoitti, että just perus hyvästä ravinnosta saa mitä tarvitsee ja toisekseen tämä mitä @Ness sanoi, että kun lisäravinteita ei tutkita samallalailla kuin lääkkeitä, että niistä ei voi olla varmaa onko niissä mukana jotain ylimääräistä. Itse ymmärrän kyllä nämä molemmat pointit ja itsellä tämä vitamiiniarsenaali on suht vähäinen ( @Ansq kysyit niin, lähinnä tuo Mama vitamiini, d-vitamiini, Q10, Omega3 ja magnesium unta tuomaan, eli tuota Q10 lukuunottamatta hyvin perus vitskuja), mutta miehellä vähän suurempi lähinnä sen takia, että hän on kokenut niistä olleen hyötyä tavoitteellisessa lihasten kehittämisessä. Mutta meidänkin taloudessa on ollut käytössä pelkästään suomalaisten luotettavina pidettyjen yritysten (puhdistamo, puhdas+ joita myy ihan apteekitkin) tuotteita ja en jotenkin jaksaisi uskoa, että niistä löytyisi mitään ylimääräistä saatika jotain steroideja, mistä lääkäri puhui. Mutta joo, ei noiden lopettaminen mikään ongelma ole ja uppiniskaisuudestaan huolimatta mieskin taisi omia vitamiinejaan tuolta hyllystä siirtää sivuun 😅 lähinnä tää oli nyt mielenkiintoista, tälläkin palstalla aika usealla on aika pitkät vitamiinilistat (ymmärrettävästä syystä kun sitä omaa tilannetta haluasi jotenkin auttaa).

@Ness Hmm niin, vähän ehkä sellainen olo itellenikin jäi, et varsinkin sen jälkeen kun ultrassa kaikki näytti hänen mielestään niin hyvältä, että sitten nämä minun "vaivat" sivutettiin ja keskityttiin vaan mieheen 🤷
voi eii, mä oon niin pahoillani 😭😞 tää on nyt aivan kohtuuttoman huonoa tuuria, isot halaukset sinne ❤️ @minttutuuli oli hyvä pointti, en tiedä miten he ottavat vastaan omia toivomuksia, mutta noistahan voisi kysyä, jos sillä voisi vähän ohjata sitä ovulaation ajankohtaa. Jokatapauksessa tsemppiä sinne ja palailen sitten kun siltä tuntuu❤️

@Ansq no jep, kun tuntuu että muille puhutaan että olisi hyvä et se olisi vähintään sen 12. Mutta ehkäpä näissä asioissa on sit vähän eri koulukuntia ja hän tuntuikin olevan sellainen vanhan koulukunnan lääkäri mielipiteineen 😁 Itsehän jäin miettimään kun olen yliananalysoija, että jos hänen mukaansa mulla silloin dpo7 on vaan lähtenyt jo proge laskemaan, niin eikö se kiinnittyminen yleisesti tapahdu dpo7-9, niin miten se kiinnittyminen voi tossa kohtaa tapahtua, kun proge on jo valmiiksi matala 🤔 mutta nää varmaan ei ole yksiselitteisiä asioita.
Ehkä tosiaan sulla on nyt jostain syystä ollut jotenkin vähän hitaasti syttyvä keltarauhanen tällä kertaa? Mutta hienon pompun lämmöt tosiaan sulle nyt teki, jospa ne nyt pysyisi ylhäällä! Täällä ovis+ oli ehkä eilen 🧐, kirjoitan tonne alas enemmän.

@Puolikuu joo varmastikaan ei tarvitse potea huonoa omatuntoa siitä, että joskus juo alkoholia 😊 itse lopetin kokonaan juuri sen takia, kun jo 1-2 annoksesta tuli alakuloa/masennusta seuraavana päivänä, joten en vaan nähnyt siinä enään mitään pointtia.
Toi vuodon vaihtelu kierroissa on mun käsittääkseni ihan normaalia ja normaali vuoto on kaikkea väliltä 2-8 päivää. En huolestuisi tosta 😊 Itsellä kuukautiset pidentyi, kun lisäsin ruokavaliooni lihaa, uskon että raudassa oli itsellä ehkä jotain heittelyä ennen sitä, että tälläiset ravinto asiatkin voi vaikuttaa kierrottain. Ja mullahan on toi vuoto sen 2-3 päivää runsaampaa ja sitten päivän pari niukkaa ja ainakin nyt näytti ultrassa hyvältä.

@Haaveilija25 mikä tilanne siellä nyt oviksen suhteen? 😊

Juuri kun menin sanomaan lääkärille, että vaikka mulla noi lh huiput on tosi nopeita enkä niitä aina saa kiinni, niin silti oviksen niistä hyvin huomaa kun lh lähtee vain kerran nousuun ja sitten laskee eikä enään kohoile sen jälkeen. No, nyt sitten tietty ei ollutkaan näin vaan kahtena päivänä peräkkäin lh ollut koholla 🤦😅 musta tuntu että nukuin ke-to yön niin huonosti jännittäen tuota lääkärikäyntiä, että säikäyttikö huonot yöunet sitten ovulaation pois ja uusi yritys sitten eilen..? Tänään lh oli tosi matala, että jos se pysyy nyt matalana, niin pitäiskö mun olettaa etten sitä vaan eilen saanut kiinni ja se tuli eilen.. Mutta no, lämmöistähän se sitten toivottavasti varmistuu. Pohdin tätä tarkkaa ajankohtaa nyt sen takia, että jos otan kokeiluun se Lugesteronin tähän kiertoon ja se pitäis ottaa ovisplussasta laskettuna neljän päivän päästä.

IMG_20250607_113345.jpg

Screenshot_2025-06-07-11-33-00-99_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Muokattu viimeksi:
@Ness Eiiiii voi olla todellista!! 😭😭 Oon niin turhautunut teidän puolesta!! Ääähh!! En pysty nyt muuta tekemään kuin lähettämään jaksamista ja halauksia sinne suuntaan! ♥️
Kylläpä nyt on esteitä kerrakseen!! 😞 Oon niin vahvasti myötäelänyt kun on ollut kierto synkassa, oon niin hiilenä että voisinpa soittaa sinne teidän lääkärille että olis parasta perua kesälomat että pääsette ens kierrossa inssiin! Hiton kesäsulkukin vielä. 😩 Mutta haluan uskoa että kaiken tän jälkeen jonakin päivänä teilläkin vielä tärppää! 💪
Mun tiukutusmaratoni tuntuu jatkuvan ikuisesti, piti tilata lisää testejä kun ei vieläkään plussaa näkyvissä mutta jos se tästä joku päivä! 😅

@Ansq Onneksi lämmöt viimein nousi! Kylläpä se pomppu antoi odotuttaa itseään, onko sielläkin lämmöt siirtyneet kesämoodiin? 😅 Tuntuu että mulla sahaa nyt ihmeellisesti alempana lämmöt mutta saattaa tosiaan johtua kevyemmästä peitosta.
Mutta ainakin nyt siellä voi jatkaa piinailua varmemmalla otteella! 💪

@Puolikuu Mulla yleensä päinvastainen tilanne eli menkat jatkuu 5-7 päivää, siitä huolimatta oli ainakin KP10 ohut se limis ja KP15 6mm, mutta voi olla että paksuuntuu sitten myöhemmin jos mulla vaan on tää hidas kierto.
Ultra oviksen aikaan vois varmasti kyllä auttaa kertomaan että on sullakin nykyään tarpeeksi paksu limis oikeaan aikaan! 👌

@SyysSumu Kommentoin näin myöhään että aika tomerat kommentit on lääkärillä ollut, mäkin oon vuosikausia elänyt holitonta elämää (perheessä alkoholismia niin en ole ikinä oikein itse siitä innostunut vaikka aikuisena pari kertaa yrittänyt jotain maistaa) niin jos mulle lääkäri sanois että kyllä sä voit juoda niin toteaisin vaan että juu ei kiitos. 😂
Mutta muutoin mäkin oon yrittänyt minimoida lisäravinteet ja monipuolistaa ruokavaliota niin että söis vähintään 10-15 eri kasvista päivittäin (on muuten välillä vaikeaa!), etenkin lehtikaalia ja parsakaalia, ja muutaman saksanpähkinän päivittäin ja kalaa vähintään 2-3 kertaa viikossa (oon siirtynyt tiukemmasta kasvissyönnistä kala-kasvissyöjäksi) jotta saa tarpeeksi omega3:a ravinnosta. Mutta on mullakin käytössä äitiysvitamiinit ja D-vitamiini, ja PCOS:n takia myo-inositol ja Q10 kun niiden pitäisi parantaa kehittyvien munasolujen laatua PCOS:ssä. Terveyskeskuslääkäri tyrmäsi myo-inositolin kun ei tiennyt että mikä se on kun taas yksityinen gyne (joka ennen ollut vuosikausia töissä naistenpolilla) kannusti sen käyttöön joten varmasti myös vaihtelee lääkäristä toiseen että mitä suositellaan. Mutta varmasti joistakin lisäravinteista voi olla vähän huonosti tutkimustietoa ja joissakin jäänteitä jostain muusta aineesta ja sit vielä sekin että mikä kaikki on turvallista hedelmällisyydelle, niin kyllähän varmaan parempi sitten suositella että jättää pois kuin että syö sellaisia mistä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. 🤔
Jopa aloin jaarittelemaan mutta tää on kyllä hirveän mielenkiintoinen aihe! Välillä googlaillut että mitkä ruoat on hyväksi hedelmällisyydelle ja yrittänyt sitten saada niitä enemmän lautaselle. 😆

Mulla KP20 eikä vieläkään ovista, testit edelleen haaleita vaikka CB onkin high... Ollaan nyt urheasti talleteltu joka toinen päivä maanantaista asti, saa nähdä milloin meiltä loppuu puhti. 😅 Edellisen luomukierron ovis oli KP27 eli onhan tässä siihen vielä aikaa mutta en kyllä käsitä että mihin ne mun isot follit jäi kun on jo kohta viikko siitä ultrasta?? Kesäsulun takia ei ole meilläkään tarkempaa seurantaa ensi kierrossa vaan sokkona sama letroannostus (tai tällä kertaa vain 5 päivää eikä lisäpäiviä) niin saa nähdä että miltä silloin kierto näyttää...

1000054452.jpg

Voisin vannoa että testit näytti ihan vähän tummemmalta tänään mutta en uskalla vielä toivoa 🙈 Tää käyrä yrittää nyt kyllä piirtää jotain tosi hienoa kuviota, tulee mieleen ne puuhakirjojen "yhdistä pisteet"-tehtävät 🤣 Mikähän hahmo tässä on?
1000054480.jpg

Takaisin