Raskaaksi 2025

Hei! Kysymys kuumeilijoille. Eli tein pregcheck liuskan, kun on ollut niin huono olo pari päivää. 5min sisään ei näkynyt mitään joten heitin testin tyhjään roskikseen. Halusin niinkuin useimmat piinailijat mennä katsomaan testin uudestaan noin 10 minuutin päästä ja siinä oli tosi haalea, mutta punertava viiva. Vaikea saada kuvaan. Mieskin sen näki.

Kysymys kuuluu… tekeekö pregcheck liuskan nykyään tätä? Oon ennenkin penkonut roskista eikä ole koskaan tullut minkäänlaista haamua edes hyvällä mielikuvituksella…

Haenko apteekista herkemmän testin?

Dpo 8–10 menossa arvio vain kun ovis ei ole varma paitsi tuntemusten mukaan…

View attachment 144715
Nyt on kyl niin näkyvä viiva, et ihmettelen jos ei oo posi. Itsekki kaivelen roskiksesta ja ei oo näin vahvaa värillistä viivaa ilmestyny pitkänkään ajan kuluttua. 😁

Tuli mieleen onko kenelläkään muulla sillä lailla että laskee etukäteen lasketun ajan yms kaikki tärkeät kohdat ja sitten ihan innostuu kun ja jos jokin päivä milloin jotain olisi jonain päivänä jolla itselle merkitystä? 🙈 Esim. nyt itse laskeskellut jos yritetään tässä kierrossa loppu aika ja laskettu aika ainakin osuisi miehen synttäreiden kohdalle. Joka olisi jännittävää. 🙊

Kun yritettiin ensimmäistä kertaa, niin silloin joka kuukausi laskin aikaa ja pohdin koska pääsisi pois töistä. Mutta yritys kesti tuolloin yhden todetun raskauden kkm (rv 12) kanssa yli vuoden. Joten siinä into ja usko lapsen saamiseen kyllä hiipui.

Nyt kun toista yritetään, niin vältetään mm. Kesävauvan saamista (nyt juhannuslapsi) ja jouluaattoa. Kiertoni mukaan olisi isot todennäköisyydet saada jouluaatto-vauva 🫣 Tammikuussa todettiin nt-ultrassa toistamiseen kkm, niin enempää ei rajata lapsen saamista. Todistetusti tulen kyllä raskaaksi, suht helpostikin, mutta mikä on sitten laatu niin se on eri asia.

Viimeisin raskaus oli "ylläri', eli ei oltu vielä ajateltu aloittaa yritystä. Nyt sitten otetaan rennosti, eletään arkea ja tavoitellaan niitä muita haaveita elämässä. Toinen lapsi tulee jos on tullakseen. Mihinkään hoitoihin en halua lähteä, en usko, että pääkoppa kestäisi sitä. Meillä on kuitenkin yksi lapsi, niin ollaan siitä kiitollisia 😊

Nyt kun toista yritetään, niin vältetään mm. Kesävauvan saamista (nyt juhannuslapsi) ja jouluaattoa. Kiertoni mukaan olisi isot todennäköisyydet saada jouluaatto-vauva 🫣 Tammikuussa todettiin nt-ultrassa toistamiseen kkm, niin enempää ei rajata lapsen saamista. Todistetusti tulen kyllä raskaaksi, suht helpostikin, mutta mikä on sitten laatu niin se on eri asia.
Täällä sama juttu, kun ikää alkaa olla niin ei haluta liikaa rajoittaa toisen lapsen yritystä. Ainoastaan miehen kiireisimmät työkuukaudet haluaisin rajata pois, koska sitten olisin tosi paljon yksin kahden lapsen kanssa heti kättelyssä. Mutta silti olen nyt ajatellut että ehkä siitä selviää jos niin käy, tärkeämpää se että toisen lapsen saisi kuin se ajankohta.

En kyllä minäkään halua rajoittaa milloin sen eka lapsi saadaan jos saadaan edes. Miettinyt kovasti vain milloin jos tässä kierrossa tärppää ja menee loppuun asti. 😅Ja silloin ehkä pettymys suurempi kun ajattelee noin kun voi vitsi kun nyt ei onnistunut kun olisi ollut juuri sopivaan ajankohtaan laskettu aika yms. 😆 Esim eka raskaus joka meni kesken laskettu aika olisi ollut lokakuussa lähellä oman äidin synttäreitä. Toisessa keskenmenneessä olisi ollut itsenäisyyspäivänä laskettu aika. Ja nyt olisi ollut tammikuussa lähellä siskon synttäreitä. 😭 Ehkä nyt en mieti näin tarkkaan kaikkea koska jos ei tule plussaa tai menee taas kesken...

Äh... Minulla jäi viime kierto kemialliseksi, kun oli sit lopulta niin kipeät ja runsaat menkat, ettei ole koskaan tuollaiset kyllä osunut kohdalle. Ne kuitenkin sain selätettyä ja nyt yk 5 menossa. Viime kierrossa ovulaatiotikkuun tuli kaksi vahvaa viivaa kp15, nyt kuitenkin menossa kp18 enkä ole ovulaatiota saanut tikutettua. Eilen premomin mukaan oli 0.47 ja clearbluen testi näytti vilkkuvaa hymynaamaa. Tänään testi kuitenkin premomin mukaan 0.11 ja Clearblue negatiivinen. Ovulaatio-oireita kyllä on, että en sit tiedä menikö tässä kierrossa LH huippu nopeasti ohi vai eikö tule nyt ollenkaan. Mies lähdössä huomenna reissuun, että taitaa tämä yrityskerta jäädä tähän, jos ovulaatio onkin vielä myöhemmin.

Vedin tänään pultit käveltyäni uusilla kengillä koirankakkaan. 😤 Siis kunnon raivoitkut vessassa kun huuhtelin sitä tahmaa kengänpohjista. 💩 En tiedä lukisiko tätä oireeksi vai onko vain tavallisia keltarauhasen aiheuttamia jekkuja. Vähän tässä noi alkukierron letrotkin sotkevat oireita.

Vedin tänään pultit käveltyäni uusilla kengillä koirankakkaan. 😤 Siis kunnon raivoitkut vessassa kun huuhtelin sitä tahmaa kengänpohjista. 💩 En tiedä lukisiko tätä oireeksi vai onko vain tavallisia keltarauhasen aiheuttamia jekkuja. Vähän tässä noi alkukierron letrotkin sotkevat oireita.
Voi ei! Että mie kanssa inhoan mänttipäisiä koiranomistajia, jotka eivät siivoa karvaturriensa jätöksiä! Meinaa tulla itku ja yrjö pelkästä ajatuksesta! 😅

Meillä tää kolmannen yhteisen yritys eroaa tosi paljon aiemmista, mulla on jotenkin aivan malttamaton mieli ja silti samalla mietin ollaanko hulluja, kun halutaan lisää lapsia. Mies on tosi zen, on vähän sellainen, että ottaa asiat vastaan rauhallisella asenteella.
Samalla tiedän, että raskausaika on mulle yhtä helvettiä ja pahoinvointia on vaikeaa jaksaa, kun pitää jaksaa hoitaa taaperotkin. Lisäksi inhoan sitä miten mun keho muuttuu raskausaikana ja stressaan, palaudunko enää mitenkään itseäni miellyttäviin mittoihin. Jokaisen neljän lapsen kohdalla tämä sama setti, joten en odota mitään muuta viidennenkään kohdalla.
Mutta silti, se vauvan kaipuu on kova.

Hei! Kysymys kuumeilijoille. Eli tein pregcheck liuskan, kun on ollut niin huono olo pari päivää. 5min sisään ei näkynyt mitään joten heitin testin tyhjään roskikseen. Halusin niinkuin useimmat piinailijat mennä katsomaan testin uudestaan noin 10 minuutin päästä ja siinä oli tosi haalea, mutta punertava viiva. Vaikea saada kuvaan. Mieskin sen näki.

Kysymys kuuluu… tekeekö pregcheck liuskan nykyään tätä? Oon ennenkin penkonut roskista eikä ole koskaan tullut minkäänlaista haamua edes hyvällä mielikuvituksella…

Haenko apteekista herkemmän testin?

Dpo 8–10 menossa arvio vain kun ovis ei ole varma paitsi tuntemusten mukaan…

View attachment 144715
Näyttää hyvin samalta, kun mun dpo10 haamulainen ja siitä se lähti vahvistumaan päivä päivältä 😍 Ja sain sitten heti dpo11 sellaiseen clearbluen digiin (ei viikko) tekstin raskaana.
Toivottavasti sun viiva tuosta vahvistuu eikä olisi mikään roskis haamu, koska itse en noin selkeitä ainakaan ole saanut! 🤗💕

Edit. Ja nyt, kun tämä päivitti kaikki tulleet viestitkin 😅, nii olitkin tehnyt jo uuden testin eli varovaiset onnittelut sinne ja tarrasukkia matkaan! 😍

En tiedä mistä johtuu mutta illalla tullut olo taas että voisi kokonaan luovuttaa yrittämisen suhteen ja hyväksyä ettei meille lapsia tule. Huono 2 päivää vähän ollut niin voi toki siitäkin johtua. Mutta en tiedä... Nyt taas vaihteeksi hirveän katkeralla päällä ollut ja kaikki vauvoihin liittyvät jutut ärsyttää ja melkein itkettää. Mainoksellekin jossa vauva meinasin ruveta itkemään.. ☹️ Että huonosti menee taas vaihteeksi mielialan suhteen.

En tiedä mistä johtuu mutta illalla tullut olo taas että voisi kokonaan luovuttaa yrittämisen suhteen ja hyväksyä ettei meille lapsia tule. Huono 2 päivää vähän ollut niin voi toki siitäkin johtua. Mutta en tiedä... Nyt taas vaihteeksi hirveän katkeralla päällä ollut ja kaikki vauvoihin liittyvät jutut ärsyttää ja melkein itkettää. Mainoksellekin jossa vauva meinasin ruveta itkemään.. ☹️ Että huonosti menee taas vaihteeksi mielialan suhteen.
Mä niin fiilaan tätä turhautumista..

Mutta kun ei haluaisi vielä heittää pyyhettä kehään.. ehkä vielä kerran passiin ja sit kesätauko

Yrittäjä83: on tuossa haamujen haamu, samanmoisen tein itse reilu 9v sitten kuopuksesta dpo 8.

Pingviiniemo onhan tuossa ihan selkeä viiva. Varovaiset onnittelut 👍

Omanapa: Tein aamulla ihan tyylipuhtaan nega rfsu:n herkällä enkä testin purettuakaan saanut siihen edes kuviteltua minkäänlaista viivan paikkaa. Oon kuitenkin ilmavaivoja lukuunottamatta niin oireeton että pakko testata vielä nyt illalla uus ja huomenna lissää aamulla. Haluaisin menkat jotta varmistuisin varmasti kierron alun, koska tämä kierto alkoi niin epämääräisesti ja toki koettaa kalastaa sen oviksen 😅.

Sain tänään lääkärin hämilleen. Hän soitti ja kertoi koe tulosten kuulumiset ja ilmoitti että mulla on esi diabetes, minä siihen tokaisin kirkkaasti että kyllähän mä sen tiesin että sellainen on. Kyseli hämillään että onko sellainen joskus diagnosoitu. Sanoin että ei sitä tarttee diagnosoida riittää että sen tiedostaa, lisäksi että on pco jonka oireena käsikädessä kulkee insuliiniresistenssi, lisäksi on keskivartalo lihavuus, herkkyys hiilareille. Sanoin myös paljon pätevämmin kuin hän että ruokavalio siihen auttaisi jos kerkeisi joskus syömään 😅 käski mennä yleislääkärille kun mukamas tietävät paremmin nämä asiat.

Aamusade: entäpä jos heität ajatuksen yrittämisestä pois, syöt hyvin, liikut ja keskityt muihin juttuihin ja touhustelette omalla painolla ilman yrittämisen pakkoa. En tiedä oletteko jo niin toimineetkin. Mutta varmasti helpompi sanoa kuin toteuttaa. 3 vuotta kuopusta yrittäneenä voin samaistua joltain osin

Aamusade: entäpä jos heität ajatuksen yrittämisestä pois, syöt hyvin, liikut ja keskityt muihin juttuihin ja touhustelette omalla painolla ilman yrittämisen pakkoa. En tiedä oletteko jo niin toimineetkin. Mutta varmasti helpompi sanoa kuin toteuttaa. 3 vuotta kuopusta yrittäneenä voin samaistua joltain osin
Juu varmaan pitäisi. Mutta tosissaan helpompi sanoa kuin toteuttaa. 😅 Miettinyt myös jos sitä tässä kierrossa vielä yrittää koska ovulaatio loppuviikosta ainakin gynekologin mukaan. Ja jos sitten ensi kuussa ei yritetä samanlailla jos tulos ei ole toivottu tässä kuussa. Eli jos testi nega tai raskaus kemiallinen... 🫤

Takaisin