Raskaaksi 2025

Mulla on ollut nyt jo monta viikkoa jäätävää menkkjomottelua ja vaan ootan koska ne alkaa mut edelleenkään ei kuulu ei näy🙄 ärsyttävää kun kropalla kestää palautua synnytyksestä ja sit vielä antaa tälläsiä oireita jatkuvasti ni on vielä enemmän ulapalla omasta kehosta😩

Mulla on ollut nyt jo monta viikkoa jäätävää menkkjomottelua ja vaan ootan koska ne alkaa mut edelleenkään ei kuulu ei näy🙄 ärsyttävää kun kropalla kestää palautua synnytyksestä ja sit vielä antaa tälläsiä oireita jatkuvasti ni on vielä enemmän ulapalla omasta kehosta😩
Mulla ainaki ollu synnytyksen jälkeen tosi erilainen fiilis kropassa kuin ennen esikoisen raskautta. Kaikki kivut tuntuu jotenki paljo vahvemmin ja ehkä just kauemmin ku yleensä.. ärsyttävää!

Tässä kierrossa tosiaan pidin päivittäin kirjaa oireista ja selkeesti jomotukset alko jo ovulaation jälkeen heti. Voi olla että näin on ollu jo tän koko vuoden synnytyksen jälkeen (kierto palautu sillo heti) mutta nyt oli vaan herkemmin kuulostelemassa.

Muokattu viimeksi:
Täällä vietetty taukoa yrityksen ajattelusta menkkojen verran. Oli niin karvas pettymys kyllä tuo viimekierto, sitä oli aivan varautunut että kyllähän se nyt ekasta tärppää. Mutta pyh eihän se useimmiten niin mene. Nyt pieni innostus alkaa nousta kun menkat alkaa olla taputeltu. 🙂 Tässä kierrossa pidän kyllä enemmän pään kasassa. Onneksi on aika kiirettä myös tää kierto niin ei niin pahasti toivottavasti tule kytättyä oireita. 🫡

Mä taas puolestani ihmettelen ovulaatiotestejä. Nyt kolmatta päivää testiviiva kontrolliviivaa vahvempi ja päivä näitä ennen oli tasavahvat. Testattu kaksilla eri merkkisillä testeillä. Oon tarkoituksella jatkanu testaamista ekan positiivisen tuloksen jlk jotta näkee miten viiva heikkenee. Tiedän, että lh on suurimmillaan joillain pidempäänkin mutta nyt kyl jo ihmetyttää et miten voi edelleen olla noin vahva viiva.. Jos jollain kokemuksia ni kertokaa 😄 ja siis aiemmin sillon ku oon jatkanu testaamista plussan jälkeen ni testit on odotetusti lähteny haalistumaan. Minkä ihmeen päivän merkkaan nyt ovulaatiopäiväksi? 😅

Täällä kp15 menossa ja päätin etten tässä kierrossa tikuta ovista. Mennään fiiliksen mukaan, koska aika hyvin pystyn sanomaan mille ajalle ovis suunnilleen ajoittuu kierrossa niin yritetään nyt sitten tässä viikon aikana touhuilla noin joka toinen päivä 🤭

Täällä vasta kp7 ja huomenna lääkärin jälkeen aattelin että tiistaina testaan missä mennään ovulaation suhteen, toivottavasti vaan ovis ei mene ohi kun vuotokin loppui jo melkein 4 päivää sitten. Ellei lääkärissä tule jotain yllättävää tietoa ettei kannata edes yrittää joka mun pahin pelko. 😳 No toisaalta hyvä se sitten on tietää on.

Mies varmaan ihan kyllästyny mun spekulaatioihin mikä voisi olla syynä toistuviin keskenmenoihin kun lukenut paljon niistä ja selittänyt hänellekkin paljon mitä lukenut oon. Sanoi vaan eilen että turha spekuloida kaikkea koko ajan kyllä se siellä lääkärissä varmasti selviää. 😅 Helpommin sanottu kun tehty...

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja plussatuulia :Two-hearts:!

Oon taustaillut vaan viimeaikoina. Pcos taas näyttää parhaita puoliaan, viime kierto venyi lopulta 43 päivään. Olkaa kiitollisia normimittaisista kierroista, tuntuu koko yritys epätoivoiselta kun kierrot kestää tämän verran :loudlycrying:. Nyt kp2 ja yrityskierto 5, päätin tietenkin ryhdistäytyä kaikkien lisäravinteiden ottamisessa :Smiling Face With Halo:. Pakko kyllä soitella terveyskeskukseen tai johonkin kesän jälkeen että saa syksylle jo ajan ja sitä myötä lähetteen jos tässä raskautumisessa kestää taas. Onneksi on nyt kesälle kaikkea kivaa niin jospa ajatukset ei täysin pyörisi yrittämisen ympärillä…

Huomenna ois yksityiselle se aika. En saa unta kun jännittää vaikka aika vasta iltapäivällä. Niin pitkä päivä huomisesta tulossa. 🥴 Jännittää selviääkö mitään ja että voiko yritystä jatkaa tai onko se edes järkevää. Ja vaaditaanko lisätutkimuksia yms yms...

Meinasin kysyä onko jotain lääkettä joka auttaisi mahdollista tulevaa raskautta jatkumaan niin ettei menisi kesken alkumetreillä. Että voisiko sitä määrätä heti vai pitääkö verikokeilla tutkia ekaksi. 🤔

Yritän positiivisesti ajatella vaikka vaikeaa että ainakin olen raskaaksi tullut jo tänä vuonna 3 kertaa. Vaikka kaikki meni kesken heti alkujaan kaikki 3. Ja se että kuukautiskierto aika säännöllinen ja ovuloin. Niin yritän ajatella positiivisesti että nuo asiat ainakin kunnossa. Tosin pelottaa ajatella mistä nuo sitten johtuvat. 😭 No jospa sitä tulisi vielä neljännen ja viimeisen kerran raskaaksi tänä vuonna. Ja viimeisen siksi että kestäisi loppuun asti.

Laskettu aika nyt menisi tässä kierrossa maaliskuulle joka symbolista sinänsä kun eka ja toka keskenmeno oli maaliskuussa ja miehen syntymäpäivät myös maaliskuussa.

Tsemppiä huomiseen @aamusade! Onneksi ei tarvitse enää odottaa pidempään vaan toivottavasti saat jotain selvyyttä asioihin huomenna, edes sen että miten nyt edetään.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja plussatuulia :Two-hearts:!

Oon taustaillut vaan viimeaikoina. Pcos taas näyttää parhaita puoliaan, viime kierto venyi lopulta 43 päivään. Olkaa kiitollisia normimittaisista kierroista, tuntuu koko yritys epätoivoiselta kun kierrot kestää tämän verran :loudlycrying:. Nyt kp2 ja yrityskierto 5, päätin tietenkin ryhdistäytyä kaikkien lisäravinteiden ottamisessa :Smiling Face With Halo:. Pakko kyllä soitella terveyskeskukseen tai johonkin kesän jälkeen että saa syksylle jo ajan ja sitä myötä lähetteen jos tässä raskautumisessa kestää taas. Onneksi on nyt kesälle kaikkea kivaa niin jospa ajatukset ei täysin pyörisi yrittämisen ympärillä…
Mun edelliset 2 kiertoa oli nimenomaan 45 päivää ja 39 päivää pitkät, mä niin fiilaan tätä pcos-kirousta :red-heart: Mulla jäi ovis välistä 3 kiertoa putkeen niin aloin ottamaan Donafertyä, 2kk jälkeen sain ton 45 pv kierron (ovis KP 35) ja 3kk jälkeen ton 39 pv kierron (ovis jo KP27!) mutta en kyllä jaksanut nyt vuotta enempää odottaa vaikka menikin jo parempaan suuntaan. Nyt on vuoden luomuyrityksen jälkeen eka letrokierto ja kovasti jännittää että tuleeko tästä yhtään lyhyempi kierto 🤞
Oliko sulla aiemmin letrot tms käytössä?

Dpo 6 ja oireita ollut kyllä ovulaatiosta asti ja tulee kuulosteltua oloja kun kierukan jälkeen eka Kierto ja haluan selvittää mitä kroppa koettaa kertoa kierron vaiheista. Tänään kuitenkin koko kehon jäätävä turvotus, tuntuu että iho on ihan kipeä joka puolelta. Suolasta on tullut syötyä.

Aamulla kuitenkin heräsin alaselkäkipuun, ei se oikein antanut nukkua minun yölläkään. Hieronta vähän auttoi. Selkää jomotellut koko päivän sekä alavatsa myös kumman kipeä, ei silleen menkkamaisesti vaan oikeastaan kuin olisin jotenki alavatsaa treenannut ainoastaan tuolta syvemmältä. Voi olla kyllä jotain suolisto kipuakin mutta enemmän minä sen paikallistan tuohon kohdun alueelle. Vähä jyrä alle jäänyt olo kaikkineen.

Huomenna sokerirasitus kun siellä olisi pitänyt edellisten raskauksien jälkee käydä 2v välein mutten ole saanut aikaiseksi. Ottavat muitakin kokeita samalla. Mietityttää mitähän mahtaa lukemat näyttää kun tullut herkuteltua ihan törkeenä viime aikoina, sen takia varmaan onki vähä huono olo.

Täällä pitäisi menkat alkaa ihan pian. En tiedä voimistaako mieli kaikkia oireita yrittämisen aikana vai meinaako kehossa yrittää tapahtua oikeasti jotain, kun nyt kun ei hommailtu otollisiin aikoihin ja jätettiin kierto välistä niin luteaalivaihe on ollut paljon oireettomampi. Menkat pitäisi alkaa muutaman päivän päästä ja nyt vasta on ollut jotain oireentynkää, kun yrityskierroissa tuntuu kaikenlaista nippailua ja jomotusta oviksesta menkkoihin ja menkkajomotuksetkin alkavat monta päivää ennen.

Tuli mieleen onko kenelläkään muulla sillä lailla että laskee etukäteen lasketun ajan yms kaikki tärkeät kohdat ja sitten ihan innostuu kun ja jos jokin päivä milloin jotain olisi jonain päivänä jolla itselle merkitystä? 🙈 Esim. nyt itse laskeskellut jos yritetään tässä kierrossa loppu aika ja laskettu aika ainakin osuisi miehen synttäreiden kohdalle. Joka olisi jännittävää. 🙊

@aamusade
Mulla sovellus laskee lasketun ajan (nyt 18.2., lähellä äidin syntymäpäivää) ja kyllä kiinnitän huomiota, jos osuu lähelle tärkeää päivää. Toisaalta tässä yli vuoden kestäneen yrityksen aikana on huomannut, että jokaisessa kuukaudessa kyllä olisi puolensa jos vaan plussa tulisi. Välillä toivon että tulisi edes kemiallinen raskaus, vaikka se olisi kyllä kauheampaa kuin tämä totaalinen hedelmättömyys.

Pari kertaa on käynyt niinkin että olen innostunut miettimään milloin olisi äitiysloman aika ja milloin kertoisin läheisille raskaudesta. Mulla aina kuukausi pyörii samalla kaavalla rationaalisuudesta totaaliseen itsepetokseen ja toivomiseen. Nytkin IUI:sta järjellä ajateltuna 0% onnistumismahdollisuudet (siis mulle ei edes ole Tilkan omapolulle avattu sitä "ilmoita positiivisesta raskaustestistä" 🤣), silti kuitenkin huomaan olevani kasvavan optimistinen ja kuulostelevani oireita. Seuraavat päivät tulevat olemaan pahoja, kun teoreettiset kiinnittymispäivät edessä. Mutta kyllähän meillä järjellä ajateltuna on mahdollisuudet, koska luomusti talleteltiin ja kyllähän siellä varmasti simppoja on ollut vastassa vaikkakin vähän.

Vähän auttaa, kun löysin kivan baarin joka ajateltiin käydä testaamassa jos/kun negatiivinen testi pärähtää. On jotain odotettavaa siis siinäkin tapauksessa.

Dpo 7. Ainoa huomio jonka tein oli että viime yön nukuin poikkeuksellisen levottomasti. Pitkään aikaan en ole heräillyt yöllä tai aikaisin kuten ennen viittä. Tuntuu että muutenkin olin hyvin tietoinen yön aikana omasta makkarissa olosta. Illalla selkäkipu ja alavatsalla paineen tunne tms. Vielä oli mutta aamulla ei niin mitään. Milloinkahan sitä uskaltaisi tuon pika testin tuhlata.... Aamustako ne nyt pitikään tehdä

Mitä varhaisia testejä suosittelette? Ei malta odottaa normitestien herkkyyspäiville. 🙈

Takaisin