Neuvolaläynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootko löytänyt vielä? Jouduin itekkin etsiä sitä aika pitkään ennen kuin löysin 😅
En oo, en ymmärrä miten voi olla niin piilossa. Ja neuvolan ajanvaraus ihmiselle olin vaan että joo eiköhän se löydy. Olis pitänyt kuunnella ohjeet 😂

En oo, en ymmärrä miten voi olla niin piilossa. Ja neuvolan ajanvaraus ihmiselle olin vaan että joo eiköhän se löydy. Olis pitänyt kuunnella ohjeet 😂
Voi ei 😅 ite täytin Hyviksessä, siellä kohtaan aloita asiointi > valitset kotikunnan > terveyspalvelut > äitiyshuollon esitietolomake. En toki tiedä onko tuo oikea, mutta en oo kyllä muutakaan lomaketta löytänyt. Huomenna ensimmäinen neuvola, joten eiköhän siellä selviä, jos oon täyttänyt ihan väärän lomakkeen 😂

Voi ei 😅 ite täytin Hyviksessä, siellä kohtaan aloita asiointi > valitset kotikunnan > terveyspalvelut > äitiyshuollon esitietolomake. En toki tiedä onko tuo oikea, mutta en oo kyllä muutakaan lomaketta löytänyt. Huomenna ensimmäinen neuvola, joten eiköhän siellä selviä, jos oon täyttänyt ihan väärän lomakkeen 😂
Kiitos ihana!! Kokeilen sun vinkillä 😍 mä löysin aiemmin vaan jotain muita lomakkeita, jotka liitty mihin milloinkin esim leikkauksen esitietolomakkeet jne. 🫨

Tuli käytyä ekalla "neuvola" käynnillä. Eli ihan lääkärissä käytiin. Verikokeet tähän asti kaikki ok. Viime käynnillä otettiin lisää ja niistä tuloksista en ole kuullut mitään vielä. Käynti Kreikkalaisessa sairaalassa sai kyllä aikaan "koti-ikävän", ja kauhistelin hieman sairaalan kuntoa... Noh päästiin kuitenkin ultraan ja sydän lyö, ja on oikeassa paikassa. Täällä on tapana käydä joka kuukausi lääkärin luona tarkistamassa että kaikki on kunnossa. Nyt kuitenkin seuraava käynti tapahtuu Suomessa kesäkuussa, päätin että on aika tulla käymään kotona, ja ihan kiva asioida myös omalla äidinkielellä 😇

Viime perjantaina oli eka äitipoli-käynti (riskiraskaus) ja ensi viikolla eka neuvola. En kyllä haluaisi käydä neuvolassa kuin vain ne pakolliset että saa äitiyspäivärahan. Saas nähdä, otetaanko toive huomioon jos en halua muuta kuin kaksi käyntiä tai max kolme. Seutanta kuitenkin kuukausittain äitipolilla, sen vuoksi en jaksaisi molempia vaikka se suositeltavaa olisikin.

Täällä oli eka neuvola viime perjantaina, sillo 8+5. Neuvolan mukaan toki oli jo 9+1. Olin yllättynyt miten vähän nykyään on käyntejä, kuulemma uudelleen synnyttävillä niitä on vähennetty. Nyt odotellaan ultra-aikaa ja ens viikolla pitäis käydä verikokeissa

Meillä oli ensimmäinen neuvola 30.4. ja viikkoja silloin 8+4. Käytiin varhaisultrassa, jossa täsmentyi muutamalla päivällä pienemmäksi, mutta eivät neuvolassa vielä sen perusteella laskettua aikaa muuttaneet.

Meillä riskiraskaus (mulla epilepsia), joten kaikki tulevat ultrat on sairaalalla, ja seurataan tavallista tarkemmin, joten raskauden aikana yksi tai kaksi ylimääräistä tutkimusta. Ensi maanantaina olis ensimmäinen varsinainen ultra, silloin 12+2/11+6, katsotaan kuinka tarkentuu.

Labrassa kaikki tulokset oli ok ja tässä raskaudessa ei tarvitse käydä sokerirasituksessa, ihan mukavaa. Tää raskaus ollut paljon helpompi edelliseen verrattuna ja pahoinvointi loppui jo viikkoja sitten, kun aiemmassa pahoinvointi jatkui noin vk18 asti..Vähän jännittää, ettei se nyt ole huono enne. Vahva tunne paremman olon perusteella, että tämä pikkuruinen olis poika. Ken tietää!

Eka neuvola oli tän viikon maanantaina 19.5. Sillon rv 9+0. Mulla oli paljon kysyttävää ja en ollut varma miten pitkä se varattu aika oli, joten osa jäi kysymättäkin. Olin täyttänyt esikyselyitä Ipana-palvelussa netissä.

Muutan kesäkuussa toiseen kaupunginosaan, jossa on eri neuvola, joka vähän harmittaa kun tuo vaikutti tosi kivalta. Mutta se uusi neuvola on ihan mun uuden asuintalon vieressä, joten ainakin on helppo mennä! Tämän nykyisen kämpän vieressä tosin olis synnytyssairaala, joten sekin olis ollut plussaa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Meillä puoliso oli esikoista odottaessa kaikilla käynneillä mukana. Nyt joulukuisen ekalle käynnille ei päässyt, kun esikoinen oli flunssan jäljiltä sen verran räkäinen, ettei sitä kehdannut ottaa mukaan. Varhaisultrassa kyllä oli mukana ja toivottavasti seuraavilla neuvolakäynneillä ☺️

Luulen että käyn kaikissa raskausneuvoloissa yksin, puoliso oli usein mukana esikoisen kanssa mutta ei ne silloinkaan sitä ihan hirveästi kiinnostanut (enkä sitä sinne kaivannutkaan). Olis kuitenkin kiva että vauvan kanssa sit päästäis molemmat mahdollisimman usein. :)

Meillä mies myös pyrkii pääsemään kaikkiin mukaan 😊 Onneksi myös hänen duunipaikallaan ovat tosi joustavia käyntien suhteen.

Tuli tuosta @Pumpuliorava n viestistä mieleen että kuinka paljon teillä muilla on mapsin mukaan synnytyssairaalaanne? Itsellä 34 min ja vähän jännittää jos tuleekin vaikka kiire lähtö 😬😃
Kurkkasin just ja meillä myös näköjään tasan 34min/36km, hauska sattuma 😃 niinpä, se on kyllä jännää!

Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin, joten ei oo kokemusta spontaanista synnytyksestä, se ajoituksineen ja jännityksineen olis kiva tällä kertaa kokea! Ymmärtääkseni usein supistukset vahvistuu pitkän aikavälin kuluessa että on hyvin aikaa reagoida ja odotella.

Ajattelin pakata sairaalakassin hyvissä ajoin odottelemaan autoon niin jää ainakin stressi pois lähtötohinoista ja voi keskittyä siihen hetkeen 😊 kai sitä muuten on mentävä vaan tilanteen mukaan

Meillä oli puoliso mukana Ekassa neuvolassa ja varhaisultrassa ja tulee myös nt-ultraan ja rakenneultraan. Neuvolakäynneille sitten vähän miten töiden puolesta ehtii kun eihän siellä periaatteessa häntä "tarvita" vaikka oishan se ihana et pääsis kuulemaan vauvan sydänäänet aina.

Me asutaan aika lähellä Turun keskustaa niin sairaalaan on n. 7-10min ruuhkasta riippuen 😅

Me asutaan synnytyssairaalan naapurikaupungissa, mutta kehätietä pääsee 15-16 minuutissa.

Vinkki synnytysmatkalle: supistukset voi tuntua autossa inhottavilta, varsinkin jos on kiihdytyksiä, jarrutuksia ja töyssyjä. Penkinlämmitin täysille, niin lämpö helpottaa oloa 😄 sain tän vinkin kollegalta esikoisen synnytykseen ja se toimi.

Takaisin