Oireet

Väsyttää ja mielialat on totaalisen vuoristoradalla. Pahoinvointi alkaa ehkä jopa vähän helpottaa (tai sitten toiveajattelen), alavatsalla tuntuu painontunne. Mieli tekee kaikkea raikasta. Nälkä on lähes kokoajan.

Tänään herätessä oli ihan jäätävä tissikipu, kyljeltä toiselle kääntyminen piti tehdä hyyvin hitaasti ja varoen, nyt pystyy käyttämään vain pehmeitä liivejä. Valmiiksi on kuppia F, mitenköhän paljon nää tästä kasvaa. 😬 Paljoa isompia liivejä on vaikea löytää, kun ympärysmitta on 65. Maha on ihanan turvonnut pallo, onneksi viikonlopun saa hengailla kotivaatteissa. 😄

Löyhästi aiheeseen liittyen ja ohi, mulla on aina ollut paljon erilaisia niska- ja selkäkipuja ja nyt ekassa raskaudessa jännittää, että miten tissien ja mahan kasvu sekä muut kropan muutokset vaikuttavat. Etenkin, jos ei pääse jumppaamaan/liikkumaan ja kun pitää pärjätä ilman mitään kunnon lääkkeitä. Varmaankin vaivoja tulee eteen vasta loppuraskaudessa jos on tullakseen, mutta mietityttää jo.

3+5

Mahassa välillä pieniä nippailuja. Kauhee nälkä mutta mitään ei tee mieli syödä. Väsyttää, mutta unen laatu heikkoa ja herkästi herää eikä saa enää unta. Ja ärsyttää herkästi.

7+4. Viime päivinä oon nukkunut jopa 1,5h päikkärit, eilen mies viihdytti esikoista että sain nukkua ihan yksin ja tänään nukuttiin taas vierekkäin vauvan kanssa. Mielitekoja on, eilen tehtiin toasteja voileipägrillillä ja tänään oon syönyt varmaan painoni verran viinirypäleitä, omenia ja mandariineja.

Telkkarista tuli Yukonin eläinlääkäri, jossa piti lopettaa vanha, halvaantunut koira. Koiran ja isännän jäähyväiset avas ihan kaikki hanat ja vollotin aivan täysiä, samalla tietysti röyhtäytin esikoista. 😂

Täällä kans about 3+5, ei mitään tuntemuksia. Eipä ollut esikoisestakaan muuta oireita kuin kasvava maha 😅

Mulla tuli erikoisesti viikonloppuna vuorokauden kestänyt flunssa. Lauantaina päivällä alkoi kova nuha ja jatkuva niistäminen sekä lämpöä oli pienesti. Ajattelin että nyt sitä on tulossa kunnolla kipeäksi, mutta sunnuntaina olikin jo parempi olo ja tänään normaalisti töihin 🤷

Tänään jatkuva kuvotus palasi hetken tauon jälkeen. Mitään ei tee mieli syödä ja heti kun rupee lepäilee niin tuntuu et oksennus nousee kurkkuun. Samalla väsyttää ja paleltaa. Ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa 😅

En tiedä onko sattumaa, mutta kolmen päivän ajan korvat menee jatkuvasti lukkoon. Ja ehkä yksi selkeä oire alkaa nyt tulla: helposti ärsyyntyminen 😮‍💨

En tiedä onko sattumaa, mutta kolmen päivän ajan korvat menee jatkuvasti lukkoon. Ja ehkä yksi selkeä oire alkaa nyt tulla: helposti ärsyyntyminen 😮‍💨
Täällä myös hermot meinaa mennä, vaikka tavallisesti oon chilli viilipytty. Tai sit itkettää. 🙃

Täälläkin on eilen ja tänään pinna ollut tavallista kireämpi! Ihan itseäkin ärsyttänyt, kun alkaa niin nopeasti kiukuttaan asiat 😤

Nyt iltapäivästä on ollut orastavaa lievää etomista. Etenkin auton takapenkillä meinas tulla aika huono olo. En toivo, että tämä tästä aktivoituisi isommin 😅

Muokattu viimeksi:
Täällä ei ole vielä minkäänlaisia oireita. Ne vähäiset oireet (lievä väsymys ja lievä huimaus ) mitä oli, ovat hävinneet toistaiseksi. Odotellaan nyt viikolle 7 silloin esikoisen raskaus alkoi tuntumaan turvotuksen, jatkuvan huimauksen, totaalisen väsymyksen, jäätävän nälän ja ankaran pahoinvoinnin muodossa yhdessä yössä. Sormet ristissä ollaan, että olis hieman helpompi alku tällä kertaa.

Eilen illalla alkoi kuvotus. Nyt aamulla olo taas hyvä kunhan vaan syö heti herättyä. 😊

Mullakin hermo on myös hieman kireällä. Onneksi isommilla lapsilla alkaa kuun lopussa kesälomat niin ei voidaan aloittaa aamut rauhassa heräillen.

Pahoinvointi edelleen selkein oire. Lisäksi aivan jäätävä väsymys, eilenkin jouduin ottamaan kahdet päiväunet ja silti illalla piti mennä aikaisin nukkumaan. Yöt taas on katkonaista, vuorotellen palelee ja on liian kuuma.

Mulla on ollut niin järkky flunssa että en ole paljon muita tuntemuksia jaksanut seurata. Väsymystä on myös ollut mutta olen yskinyt niin kovaa öisin että yöunetkin on jääneet vähiin. Maanantaina tuli rusehtavaa vuotoakin, joka jatkui tiputteluna vielä eiliselle ja epäilen että yskimisellä on ollut jotain vaikutusta asiaan. :crying-face:

Pahoinvointi edelleen selkein oire. Lisäksi aivan jäätävä väsymys, eilenkin jouduin ottamaan kahdet päiväunet ja silti illalla piti mennä aikaisin nukkumaan. Yöt taas on katkonaista, vuorotellen palelee ja on liian kuuma.
Niin hei on muuten voinut myös olla raskausoire kun oon vuoron perään pukemassa vaatetta ja kohta heittämässä pois kun on hirvee hiki! Öisin varsinkin tuntuu että hikoaa vaikka ikkuna oli auki. Vaikka mulla on flunssa niin kuumetta ei ole ollut, joten en usko että se siitä johtuu.

Mullakin on ollut muutaman päivän iltaisin juuri hirveän kuuma. Luullut että johtuu kun ulkonakin ollut lämpimämpi. 😅 Mut ehkäpä se onkin sittenkin oireilua. Ja tukkoinen olo myös jonka laittanut allergioiden piikkiin. Sekä rintoja vähän aristanut sillain kun kävelee portaita ylös alas varsinkin. Päätä särkenyt mutta mitään hirveän pahaa huonovointisuutta ei ole ollut kuin kerran. Ruoka ei kyllä millään tunnu maistuvan. 😅

Siis mullakin nousee sykkeet herkemmin ja se on oikeastaan aika ärsyttävää 😅 en muistanutkaan tätä taas edellisestä. Käytiin sunnuntaina pidemmällä pyörälenkillä koko perhe ja totesinkin miehelle, että kyllä menee sykkeet nyt ihan omiaan taas. Ihan tavan reipas kävelylenkkikin koirien kanssa nostaa enemmän sykkeitä, ainakin kellon datan mukaan.

Täällä tuli oksennus tänä aamuna ekaa kertaa 🙈 pahoinvointia ollut nyt viimeisen viikon ajan koko ajan vain voimakkaammin. Tänään oli neuvola, maanantaina sitten varhaisultra. Sitä jännitellään 🩷

Myös sykkeet huitelee korkealla ja sit taas verenpaine tosi matalalla (alle 90/50), suolaa koittanu lisäillä ruokiin reippaammin kun nuo matalat paineet tekee niin heikon olon. Nenä tukossa jatkuvasti ja kylmä/hiki vuorotellen. Närästystä monesta ruuasta, mitään ei oikein tee mieli syödä.. En muista et esikoista odottaessa olisi näin aikaisin ollut näitä oireita, myöhemmin vasta.

Takaisin