BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@salamana Itellekkin joskus tulee noita alkukierron nousuja, mistä lie johtuu🤷🏼‍♀️ tsemppiä sinne oviksen metsästykseen🤞🏼🤞🏼

@Jolinda Tuuhan sit kertomaan ultrakuulumiset löytyikö johtofollia ja jos niin minkäkokosta🙏🏼 Tuohon käyräasiaan en osaa kyllä auttaa 😬

@Haaveilija25 Minkä apin käyrä tuo on? Missä kohtaa tuossa on siis ovis?🙈

@Yrttiteetä tekisi mieli Siis tuo on kyllä totta, tuntuu että muuten aika vaan liitää, mutta tässä hoitotaipaleella tuntuu että aika vaan matelee ja mitään ei tapahdu😂
Tsemppiä sinne oviksen odotteluun ja tylsään alkukiertoon🙏🏼

@Pogo Tsemppiä myös sinne oviksen odottamiseen🤞🏼

Täällä ei tosiaan mitään kummempaa, käyrä on tosi tasainen😂 lähinnä nyt vaan odottelen kesän lämpimiä kelejä ☀️ onneksi tämä 3kk odotteluaika osui just tähän kesälle! Lisäksi tilattiin nyt 3kk kuuri Sermatrop alfaa sillä oon nyt lähiaikoina kuullut siit paljon hyviä onnistumiskokemuksia, joten käännetään nyt sitten kaikki kivet ja kannot ennen hoitoja
IMG_9549.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Haaveilija25 Minkä apin käyrä tuo on? Missä kohtaa tuossa on siis ovis?🙈

Täällä ei tosiaan mitään kummempaa, käyrä on tosi tasainen😂 lähinnä nyt vaan odottelen kesän lämpimiä kelejä ☀️ onneksi tämä 3kk odotteluaika osui just tähän kesälle!
View attachment 144124
Tää on Ovy, sen Beurer OT30 -lämpömittarin sovellus. Hedelmällinen ikkuna näkyy vihreellä ja kirkkain päivä on ovulaatio, näin ainakin olen ymmärtänyt. Kaksi eri testiä näytti positiivista DPO-2 ja DPO-1 ja ultrassakin näkyi 6.5. että oli h-hetki lähellä eli aika tarkkaan sen oviksen pistäisin tuohon "kirkkaaseen" päivään 8.5. 🤔

Tässä kierrossa näköjään vähän hidas nousu 😅 Viimein DPO7 päästiin 37 asteeseen!

1000052723.jpg

Ja piti vielä kommentoida @Ansq että onneksi osuu kesälle, jos jokin aika vuodesta pitää odotella 3kk niin hyvä että se on kesä 👌 Onpahan hyvät kelit odotteluun!

@Malttamaton145 mä oon niin pahoillani, voimia sinne ❤️‍🩹❤️

Tullut nyt niin paljon viestejä, että vaikea kommentoida kaikille, joten omaa napaa. Joo oli tarkoitus pitää ehkä taukoa seuraamisessa tässä kierrossa, mutta tässäpä sitä taas ollaan 😅 näköjään se on mahdotonta 🤷Ovista saikin odotella, testin mukaan se tuli nyt myöhäisinpään aikaan mitä tässä seuratessa ollut. Alko olla jo miehelle vähän (fyysisesti) rankkaa, en osannut ollenkaan arvioida milloin ovis tulee ja puuhasteltiin varmuuden vuoksi. Jännät lämmöt nyt, yleensä oviksen tienoilla vähän siksakkia mutta selkeästi kuitenkin pian noussut, nyt on tasaista ja hidasta. Toivottavasti se huomenna lähtisi siitä nousuun!

IMG_20250515_095718.jpg

Hei mä omanapailen nyt vain, mutta haluan päivittää teille tilanteen 💔

Tänään tosiaan oli gynekäynti ja uus hcg mittaus. Arvot nousussa. Kohdunulkoinen raskaus 😩
Juuri sain nyt tuon metotreksaatti pistoksen ja sen vuoksi sitten 1kk karenssi yrittämiselle.

Eli täältä tulee nyt pidempi tauko, + että pitää tuo hcg arvo saada nollille ja kierron palautua.
Hirvittää mahdolliset haittavaikutukset, kivut ja pahoinvoinnit. Onneksi lääkäri kirjoitti pyynnöstä jo valmiiksi pahoinvointi lääkettä.

Mä varmasti silloin tällöin käyn lukemassa teidän juttuja ja jännäilen taustalla teidän puolesta 💖 Palaan sitten kun siltä tuntuu..

@Opahc no mut ainakin nuo turvottelut ja kipuilu viittaa siihen, että ovis on tapahtunut! Eiköhän sieltä kohta ala lämmötkin nousemaan :D

@salamana mä en meinannnut testata ellei oo jotain oireita tai menkat myöhässä. Ja joo toi FF on jännä, joskus laittaa niitä punaisia merkkejä ihan mininoususta ja joskus sit tuntuu ettei niitä tuu näkyviin millään 😆

@Ansq ihanaa, että tuli ilmoitus, että elokuussa heti jatkuu! Ja onneksi vaan nuo perustestit ja sit se kaikkein jännittävin eli simppakontrolli ✨ 3kk odottelu onneksi kesälle niin se menee varmaan tosi nopeesti. Mun mielestä Eero Varilakin mainosti simpukan webinaarissa tuota Sermatropia, en sit tiedä mikä siitä tekee niin ihmeellisen kun ainesosaluettelon perusteella ei kuitenkaan mitään super ihmeellistä sisällä 😅 Ehkä se on sit vaan se kokonaisuus et kaikki tarvittavat vitskut ja buustit on ympätty yhteen✨🙏

@Jolinda onneks ei kestänyt akupunktion kipu kauaa. Ehkä mäkin uskaltaudun menemään, täytyisi katsoa jotain hyviä, mielellään hedelmällisyyteen /naisen hormonitoimintaan erikoistuneita tekijöitä. Olis se ihan kiva kokeilla 😆

@Haaveilija25 mä meinasin kyllä kokeilla ottaa letrot aamulla.. ihan vaan et muistan silloin paremmin, kun on muutakin nappia otettavaksi. Onneks on kuitenkin vain 5pv, ehkä sen kestää. Mies on nyt syönyt joka toinen päivä yhden, eikä sille oo tullut mitään oireita 😅toki varmasti eri homma miehillä ja vaikuttaa muutenkin eritavalla. Tosi hyvä kuitenkin että ”syy” löytyi, niin siihen voi nyt sit keskittyä ja sitä hoitaa.

@SyysSumu tervetuloa mukaan piinakerhoon✨✨

@Malttamaton145 lämmin halaus✨💕 toivottavasti saadaan yhdellä lääkityksellä hoidettua tuo ku 😔 olipa kyllä harmi että meni noin, täällä ollaan kun haluat palata mittailemaan, mutta ota kaikki aika mitä tarvii niin itsellesi 🙏

Mä taisin jinxaa tän mun oman käyrän 😅just kun puhuin, et onpa seesteistä & tasaista ni sit tulee tämmönen droppi. Tosin tää viikko on yhtä sekoilua, teen nyt 12h päiviä töissä, kun on tapahtumaa järkättävänä ja yöunet se mukaiset 😅 et en tiedä kuinka totuudenmukaiset lämmöt on kun unet näissä lukemissa 😅
IMG_8550.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Haaveilija25 mä meinasin kyllä kokeilla ottaa letrot aamulla.. ihan vaan et muistan silloin paremmin, kun on muutakin nappia otettavaksi. Onneks on kuitenkin vain 5pv, ehkä sen kestää. Mies on nyt syönyt joka toinen päivä yhden, eikä sille oo tullut mitään oireita 😅toki varmasti eri homma miehillä ja vaikuttaa muutenkin eritavalla. Tosi hyvä kuitenkin että ”syy” löytyi, niin siihen voi nyt sit keskittyä ja sitä hoitaa.

@SyysSumu tervetuloa mukaan piinakerhoon✨✨

Mä taisin jinxaa tän mun oman käyrän 😅just kun puhuin, et onpa seesteistä & tasaista ni sit tulee tämmönen droppi. Tosin tää viikko on yhtä sekoilua, teen nyt 12h päiviä töissä, kun on tapahtumaa järkättävänä ja yöunet se mukaiset 😅 et en tiedä kuinka totuudenmukaiset lämmöt on kun unet näissä lukemissa 😅
View attachment 144159
Otan inositolin aamuin illoin ja mulla on siihen iltaisin hälytys niin keksin että voin käyttää sitä samaa hälytystä sit letron ottamiseen niin en unohda 🤔 Kerro sitten millasia oireita tulee jos tulee! Toivon mukaan selvitään vähällä 🙏 Jonkun päänsäryn vielä kestän mutta ei hitto jos musta tulee esim ärtynyt tai itkuinen läpi työpäivän, se kyllä todennäköisesti huomataan! Pitää pitää omaa käyttäytymistä silmällä 🤣 Veikkaan tosiaan että miesten hormoneihin ei ihan samalla tavalla vaikuta!

Ja voi ei käyrän dippaus! 😩 Toivon mukaan oli vain yksittäinen erikoinen päivä ja se nousee sieltä vielä vauhdilla takaisin! 🤞 Piina ei ole vielä ohi!!

@Haaveilija25 Ahaa nii aivan, eli siitä kuumemittarista menee tuonne suoraan lämpö! Hassun näköinen kun on tuohon FF’n käyrään tottunu ite, mutta kyllä totakin varmasti oppii lukemaan kun joka päivä katsoo!😁

@SyysSumu Nyt on ainakin hyvät tallettelut alla 🤌🏻 nyt ei muuta kun sit vaan taas herran haltuun loppukierto, hyviä piinapäiviä❤️

@Malttamaton145 Ei oo totta😭 Kumpa se yksi pistos nyt riittäisi, paljon tsemppihaleja ja täällä ollaan sitten kun palaat💕 oon tosi pahoillani😟

@Ness Joo en kyllä itsekkään tiedä mitä ihmeellistä siinä sermatropissa pitäisi olla, mutta just koska sitä yksityisillä klinikoilla suositellaan JA nyt on tässä ihan lähiaikoina kantautunu korviin parikin tapausta jossa sen aloituksen jälkeen on joko ihan sattumalta ja tuurilla, tai sit sen auttamana saatu aikaan tuloksia niin kyllä sit päätettiin kokeilla vaikka kallista olikin, 205€ maksoi kolmen kuukauden kuuri😅
Ohho mikä droppi!😂 Nousiko sielä lämmöt takaisin ylöspäin?

Täällä kanssa dpo10 ja lömmöt laski😂on kyllä hilautunut pikkuhiljaa alaspäin, ja tänään voi myös jo olla dpo11, mutta uutta kiertoa odotellessa!🫡
IMG_9568.jpeg

@Ness ja @Ansq en tiedä onko sattumaa vai ei sen kannalta että tuli tärppi, mut myös meillä mies söi 3kk kuurin tota sermatropia ennen ekaa inssiä. Tilasin sen silloin jostain alesta, niin ei kirpaissut niin paljon. Mut ei se raha näin jälkikäteen enää harmita 😅

@Ness ja @Ansq en tiedä onko sattumaa vai ei sen kannalta että tuli tärppi, mut myös meillä mies söi 3kk kuurin tota sermatropia ennen ekaa inssiä. Tilasin sen silloin jostain alesta, niin ei kirpaissut niin paljon. Mut ei se raha näin jälkikäteen enää harmita 😅
Eikä! Nyt jo kolmas tälläinen KAHDEN PÄIVÄN sisään kun kuulen, että on tuon kuurin jälkeen tärpänny, joko ihan sattumalta tai ei😂 tosin teidän tapauksessa tää nyt oli inssikierto joten liekö sillä vaikutusta, mutta silti. En usko että siitä haittaakaan on🤌🏻😅 pillerit tulee tänään niin pääsee heti aloittamaan🙈
Kyllä uskoisin että tuon kohjutoimenpiteen + tuon kuurin jälkeen voisi toivottavasti olla vähän parannusta arvoissa, elokuuta odotellessa et pääsee näkemään 🫣

@Malttamaton145 oon tosi pahoillani ❤️‍🩹
@Ness hyvännäkönen käyrä kyllä 👍🏻 voisko olla lämpödippi tulossa jos nousis vielä 🤞🏻

Sieltä ne lämmöt teki hirveen nousun. Vähän olin eilen kahen vaiheilla onko flunssa tulos ku tuli saatua kylmää sitä edellisenä päivänä. Tänään kuitenkin olo normaali. Nyt taas piinaillaan mitä käy 🤞🏻 Onneks on jonkin verran ohjelmaa niin saa ajatuksia välillä muualle myös.

IMG_4947.jpeg

Siis meillä tärppäs siitä kierrosta kun mies ehti sen vajaa kuukauden syödä noita 😁 en tie vaikuttiko asiaan, ja spermanäyte oli ainakin huimasti parantunut, ku otettiin tärpistä huolimatta kontrollinäyte! Tosin tärppikierrossa mulla oli myös ekaa kertaa myo-inositoli ja Cyclogestit käytössä. 😊

Me saatiin lapsettomuuspolilta monta näytepakkausta tota Sermatrop Alfaa ja sit jotain Oxigravidea.

Mä nyt taas nopeasti omanapailen ja kysyn neuvoa:

te parit, joilla on siemennestettä kontrolloitu, ootteko ottanut sen ajan tasan siihen kolmen kuukauden päähän? Alettiin tossa varailee sitä aikaa ja mut nyt jotenkin yllätti kun sieltä sanottiinkin, että jos haluaa olla varma, että se sperma on uusiutunut, niin suosittelevat että se otetaan reilun kolmen kuukauden jälkeen ja odotettais vielä se pari viikkoa. Itsehän en tietenkään haluaisi odottaa, koska toiveena vähän oli että jos sieltä tulee negatiivista tulosta, niin joo ei sille ennen kesäsulkuja ehtisi tk:ssa tehdä mitään, mutta saisi edes ennen sitä lähetettä menemään eteenpäin eikä vasta sit syksyllä. En tiedä että onko silläkään oikeesti mitään väliä, mutta en vaan haluais että nää asiat junnais vaan paikoillaan. Ehkä enemmän mieltä rauhottais, kun tietäis että jotain tehty/tapahtuu. Tietty en myöskään halua sitäkään että joudutaan tyyliin oottaa taas kolme kuukautta kun "kävitte liian aikaisin". Ollaan kyllä tuolta paikasta saatu jotenkin niin epämääräisiä ohjeistuksia. Itse analyysituloksissa puhutaan kontrolli 2-3 kuukauden kuluttua.

Mä nyt taas nopeasti omanapailen ja kysyn neuvoa:

te parit, joilla on siemennestettä kontrolloitu, ootteko ottanut sen ajan tasan siihen kolmen kuukauden päähän? Alettiin tossa varailee sitä aikaa ja mut nyt jotenkin yllätti kun sieltä sanottiinkin, että jos haluaa olla varma, että se sperma on uusiutunut, niin suosittelevat että se otetaan reilun kolmen kuukauden jälkeen ja odotettais vielä se pari viikkoa. Itsehän en tietenkään haluaisi odottaa, koska toiveena vähän oli että jos sieltä tulee negatiivista tulosta, niin joo ei sille ennen kesäsulkuja ehtisi tk:ssa tehdä mitään, mutta saisi edes ennen sitä lähetettä menemään eteenpäin eikä vasta sit syksyllä. En tiedä että onko silläkään oikeesti mitään väliä, mutta en vaan haluais että nää asiat junnais vaan paikoillaan. Ehkä enemmän mieltä rauhottais, kun tietäis että jotain tehty/tapahtuu. Tietty en myöskään halua sitäkään että joudutaan tyyliin oottaa taas kolme kuukautta kun "kävitte liian aikaisin". Ollaan kyllä tuolta paikasta saatu jotenkin niin epämääräisiä ohjeistuksia. Itse analyysituloksissa puhutaan kontrolli 2-3 kuukauden kuluttua.
Meillä on ensimmäinen näyte annettu 23.5.2024 ja kontrollinäyte 26.8.2024 eli tosiaan se 3kk täynnä. Se spermatogeneesi kestää yli 2kk, joten en usko että sillä niiin suurta merkitystä olis jos olis vähän alle 3kk, mutta varmuuden vuoksi odottaisin ite sen 3kk jotta varmasti se uusiutuminen on tapahtunut. Milloin teillä siis se ensimmäinen näyte annettiin?

Meillä on ensimmäinen näyte annettu 23.5.2024 ja kontrollinäyte 26.8.2024 eli tosiaan se 3kk täynnä. Se spermatogeneesi kestää yli 2kk, joten en usko että sillä niiin suurta merkitystä olis jos olis vähän alle 3kk, mutta varmuuden vuoksi odottaisin ite sen 3kk jotta varmasti se uusiutuminen on tapahtunut. Milloin teillä siis se ensimmäinen näyte annettiin?
27.2 oli se eka ja oltiin siis varaamassa 27.5 joka olis tasan sen kolme kuukautta, mutta sieltä sanottiin että kannattaisi odottaa vielä jonkin aikaa, viikko tai pari 🤷

Tää kierto tais mennä reissulle. Vielä ei ovista ole tullut testien ja lämpöjen mukaan. Mun tuurilla ovis tulee huomenna kun mies on reissussa sunnuntaihin asti eikä ole onnistunut yrityksestä huolimatta nyt ennen reissuun lähtöä. Mua masentaa niin paljon tää nyt. Tässä vaiheessa toivon että ovis menis vasta alkuviikkoon.

@Ness Voihan mikä droppi, toivottavasti tulisi vielä ylös ja jos ei, niin ainakin teillä on nyt inseminaatio ja letrot edessä 💪 mä itse syön letrot kans aamulla ja oon lähinnä saanut joskus päänsärkyä ja mielialat vaihdelleet, varsinkin kun oli tupla-annostus, mutta ainakaan mulla sivuoireet ei oo olleet mitään kamalia.

@Haaveilija25 oon syönyt donafertya tammikuun lopusta, mutta en loppukierrossa välttämättä ota aamuin illoin, vaan pelkästään aamulla esim ☺️ miten siellä on lämmöt edenneet?

@Ansq toivotaan, että toi ihmelääke tekisi leikkauksen kanssa parannuksia myös teillä! Ajattele jos luomuplussa vielä ehtisi yllättämään tässä syksyä odotellessa 🤩

@Malttamaton145 tosi pahoillani tosta kohdun ulkoisesta! Toivon todella, että yksi pistos auttaa ja kaikki menee hyvin ❤️ täällä ollaan sitten kun siltä tuntuu ❤️

@Opahc vau mikä nousu! Nyt sit vaan piianilemaan 😍

Omaa napaa:

Tänään oli kp10 ultra ja siellä oli jo 20mm johtofolli 💪 ihan hullua 😅 en osaa laittaa tätä muun kuin donafertyn piikkiin. Limakalvo oli valitettavan ohut yhä, 6.7-7mm, mutta lääkäri neuvoi ottamaan ovitrellen tänään, jotta monikkoriski ei nouse (johtofollin kaverina oli yksi 14mm folli, joka periaatteessa voisi kasvaa vielä). Kohtua/munasarjoja on kyllä pistellyt viime päivinä, mutta mitään muita merkkejä oviksesta ei ole näkynyt.. olisi ollut kiva, jos olisi näkynyt eggiksiä yms, mutta ehkä ne ehtii vielä 😅

Ärsyttää toi ohut limakalvo, mutta kuullema sille ei voi/tehdä mitään jos ei ole ivf kierto 🙄 toivon vaan, että limakalvo ehtisi vielä vähän paksuuntua

Mitä toi donaferty on? Useammin nähnyt siitä puhuttavan, mutta ei hajuakaan😂 mulla nyt ei oo itsellä pitkiä kiertoja, eikä follien/limiksen kanssa ongelmia kolmen ultran perusteella eli sinänsä omaan käyttöön ei tarvi enkä oo hommaamassa, mutta mielenkiintoinen kerta vaikuttaa noinkin että mitä se mahtaa olla🙈😂

@Jolinda mulla kp 12 oli suunnilleen yhtä paksu limakalvo ja noin 5 mm kokoisia folleja useampi. Selkeää johtofollia ei ollut näkyvillä. En tän perusteella ole odottanut ovista saapuvaksi ihan heti ja nyt todellakin toivon että menis siihen alkuviikkoon että tulis tai sitten ois sitkeitä siittiöitä jotka eläisi useamman päivän.

Takaisin