Haaveena esikoinen

Just hyvä että @Emri on kaikkea muutakin suunnitelmaa ja tekemistä kesälle yms. Itse kanssa oon buukannut kavereiden kanssa kesäreissun. Vois varmaan tulla katkerampia fiiliksiä helposti, jos jättäisi ison osan muun elämästä tauolle tänä aikana..

Tänään tuli ovistestiin pysyvä hymynaama, jee! MUTTA, sain mahataudin :loudlycrying: Mikä tuuri.. Aloin oksentaa eilen illalla ja tänään jatkui vielä aamulla. Sen jälkeen on onneks helpottanut, joten jos tää ois nopeasti ohi. Tein varuiksi raskaustestinkin, kun aattelin että jos ovulaatio sittenkin olisi ollut aiemmin ja testit näyttää nyt raskauden takia plussaa, mutta negatiivinen oli. Täytyy kyllä sanoa kun en hetkeen taas oo ollut mahataudissa, että ois se kyllä karseeta jos tulisi sellainen raskauspahoinvointi että pistäisi vaikka päivittäin näin oksentamaan :Grinning Face With Smiling Eyes: Ite meen ainakin ihan hyllylle tän kuntoisena. Toivotaan, että olo kohenee ja mies ei oo aivan järkyttynyt, ja päästään hyödyntää ovis vielä vaikka edes huomenna sitten :folded:

Kiva kuulla kesäsuunnitelmista! Onko muilla sellasia? Lomat jo lukittuna?😍

Meillä tiedossa rauhaisaa mökkeilyä suppailun ja kalastuksen merkeissä! Ja grillaus aidolla tulella! En malttais millään oottaa! Toki jos tässä tärppäis ennen kesää, niin joutus syömään naudanlihapihvit läpikypsinä, mutta oon luvannut itelleni, että jos ei, niin nautin niistä (+ lonkerosta keskellä järveä😂)

Meillä mies pitänee heinäkuussa loman. Itse kun ei mitään ole niin sama että milloin on hänellä loma. 😅 Kunhan siis on tietty... Jotain ulkomaan reissua mietitty mutta mitään ei olla lukkoon vielä lyöty. Mutta tosin jos raskaaksi ennen sitä tuun niin se saattaa muuttaa asioita.. 😆 Sitten varmaan vaan Suomessa lomaillaan riippuen millainen olo mulla on jos oonkin raskaana juuri heinäkuussa.

Niin, se on tietysti oma twisti kesäsuunnitelmiin jos tuleekin raskaaksi. Oispa ihanaa jos mahdollisimman moni meistä olisikin kesällä raskaana! Mutta ite oon kuitenkin aatellut, että jos raskautuisi pian, niin kesällä olisi vielä raskaus hyvin alkuvaiheessa, joten ulkomaanreissutkin todennäköisesti onnistuisi aivan hyvin ja turvallisesti. Toki huono olo saattaisi olla riesana..

Mun mahatauti meni onneksi nopeasti ohi, ja mieskään ei sitä saanut! Oisko ollut sitten joku ruokamyrkytys.. Ovis oli kaiketi eilen jos clearbluen pysyvä hymynaama tuli perjantaina? Niin päästiin vielä eilen sitten tallettamaan :Heavy Black Heart: :folded: Normaalisti ei kyllä tällaisten tautien jälkeen ihan heti oo läheisyyttä, mutta ois se vaan niin sääli heittää tän kierron tilaisuus sairastelun takia hukkaan :tears:

Meillä on ensimmäinen pakastealkio siirretty ja pitkästä aikaa siis todellinen piinailu meneillään ⏳

Toivon todella, että olen kesällä raskaana. Jos en tästä siirrosta niin sitten ainakin parin siirron jälkeen. Mutta suunnitelmia olen kyllä tehnyt sillä ajatuksella, että nyt en ole raskaana ja en voi tietää olenko koskaan. Toki silti vähän jännittää esim. tuleva ulkomaanmatka, että mikä tilanne silloin on. Et kyllähän tässä tällänen ”mitä jos…” ajatus on kulkenut mukana jo tämän reilun parin vuoden ajan monet kerrat 😄

Saa nähdä, millaisiksi kaikkien meidän kesät muodostuu! 🤞🏼

@Hertta7 sormet ristissä ja peukut pystyssä, että alkio tarraa tiukasti kiinni! :smiling face with heart-eyes:

Minä selitin miehelle just, että tästä kierrosta on pakko tärpätä, koska sitten pääsisin jäämään äitiyslomalle samaan aikaan kun joululomat alkaa! Tärkeitä syitä! :rolling:

Meillä on kesälle pieni häämatka tiedossa, loppukesällä. Toivon mukaan onnistuu ja päästäisiin reissuun. Ja toivon mukaan olisin silloin jo raskaana. Muuten mulla on vaan töitä, lomat ripoteltuna eikä isompia suunnitelmia.

Oo, menittekö @Maijjja milloin naimisiin? :Smiling Face With Smiling Eyes: Meillä on itseasiassa ensi viikonloppuna eka hääpäivä, ja elättelen toiveita että oispa tosi ihana plussata silloin :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Dpo on silloin kyllä vasta 7, joten epätodennäköistä, vaikka sattuisikin tärppäämään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Meillä oli viime syksynä isompi häämatka, ja yritys alkoikin sitten heti sen jälkeen :Smiling Face With Smiling Eyes:

@*Ninni* mentiin tuossa pari kuukautta sitten. Ei pidetty valtavia häitä vaan pienemmät lähimpien kanssa. On ollut kyllä mukavaa olla naimisissa, vaikka tosiaan kaikenlaisia möläytyksiä on sitten ihmisiltä tullut lapsiodotusten osalta. 🙄 Missä kävitte häämatkalla? :smiling face with heart-eyes: Tärppiuutisia odotellessa. 🤞

Mä sain juuri tietää että pääsen kesällä pariksi viikoksi kenttätöihin. Jotka voisi olla keskenmenotaustalla aika jännittäviä jos sattuisi olemaan alkuraskaus käynnissä, koska siellä ollaan kaksi viikkoa sähköttä ja satelliittipuhelimen varassa, ja työ on fyysisesti raskasta. Mutta katsotaan ja toivotaan 🌈 Kyllähän sitä sitten voi kysyä neuvolasta mitä mieltä ovat jos tärppi käy, eikä suunnitelmien tartte olla niin kiveen hakattuja ettei jotain tuollaista voisi lääketieteellisistä syistä perua jos se tuntuu järkevältä.

@Maijjja onneksi olkoon naimisiinmenosta ja @*Ninni* ekasta hääpäivästä! Me juhlittiin tänä vuonna toista. Kumppanin kanssa kalenteroitiin aikaa kesälomalle ja päädyttiin varaamaan pari viikkoa toukokuun loppuun, kun sen jälkeen tulee tasaisella syötöllä aina jommallekummalle työmatkoja ja/tai maastotöitä. Ehkä joitakin minilomia/pitkiä viikonloppuja sitten kesän mittaan... mä oon näillä näkymin enimmän aikaa työnhakija joten se voi tietyllä tavalla olla joustavaa muutenkin. Toiveissa olis käydä yhdessä vaelluksella, kun viime vuonna ei yhteiselle päästy. Ja ehkä käydä pienellä mökkilomalla kaveriperheen kanssa jos saadaan aikataulut ja matkat järjestymään...

Onneksi olkoon @Maijjja ! Ja kuulostaa tosi samalta konseptilta mitä me tehtiin, juhlittiin ihan lähimpien kanssa, ja ajateltiin pitää isommat juhlat sitten myöhemmin. Ja musta kanssa tää ensimmäinen vuosi naimisissa on ollut tosi ihana. Isoin syy varmasti on tämä että ollaan tässä lapsiasiassa samalla sivulla, ja ollaan ryhdytty tuumasta toimeen, ja se on semmoinen iso haave mitä tavoitella. Mutta muutenkin, saatiin esim. paljon kaikkia lahjakortteja muistamisena, niin ollaan vuoden mittaan vietetty tosi paljon treffejä, mikä on ollut aivan ihanaa. Eli häiden juhlinta ikäänkuin on jatkunut vuoden ympäri :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Noilta vauvamöläytyksiltä ollaan kyllä vältytty onneksi täysin. Mutta onpa ihan tosi kurjaa että teille niitä on tullut! Tosi tökeröä :Pouting Cat Face:

Me oltiin häämatkalla Japanissa, tykättiin kovasti :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Yksi syy miksi pidettiin pienemmät häät oli se että pystyi panostamaan nyt sitten matkaan mistä ollaan pitkään haaveiltu, ja kannatti kyllä :Heavy Black Heart: Haluttiin myös tehdä tällainen "unelmien häämatka" vielä kun ollaan kaksistaan. Mutta vaikka paikka olisikin lähellä tai kaukana, niin häämatka on varmasti aina erityinen :Two Hearts:Onko teillä @Maijjja millaisia häämatkasuunnitelmia?

Ja tosi mielenkiintoiselta kuulostaa @Yrttiteetä tekisi mieli työkuviot! Niin kiehtovaa, kuinka erityyppisiä töitä kaikki tehdäänkään. Onnea siis keikasta. Uskon kanssa, että jos raskaus toivottavasti tulee ajankohtaiseksi, niin työkuviot saa järjestettyä, joten kannattaa ehdottomasti tarttua tilaisuuteen :Smiling Face With Smiling Eyes:

Meillä oli toiveena käydä vaelluksella kesäkuussa, mutta voi olla ettei onnistukaan. Riippuu täysin siitä miten ne meinaa inseminaatiot tehdä (tai siis rupeavatko touko/kesäkuussa tekemään ennen kesäsulkuja). Ehkä tarkemmin tarkentuu sitten toukokuussa kun on käynti Tilkassa. En usko että super alkuraskaus kovin iso este on, ellei sitten itse oksentele koko aikaa.

Toisaalta tuntuu toiveajattelulta perua reissusuunnitelmia mahdollisen raskauden takia. 😅 Psyykkisesti irtiotto tekisi hyvää.

Mulla on jo paljon kesäsuunnitelmia lomalle. Ulkomaanreissua tosiaan mistä jo mainitsin, sekä pohjoisen reissua ja vaeltamista. Raskautumisesta kun ei voi etukäteen tietää ja tuntuu epätodennäköiseltä, niin en halunnut laittaa suunnitelmia paussille ja jossitella. Tosin, jos tärppäisikin, niin suunnitelman menee ainakin osittain uusiksi. Keskenmenon jälkeen tuli olo, etten uskalla poistua ollenkaan ainakaan Suomesta, oli raskaus ihan alussa tai vähän pidemmällä. Joten nyt vähän jännittää tuo jo maksettu ulkomaanreissu mikä olisi noin kuukauden päästä. Lokakuussa kun tuli keskenmeno niin mulla oli siinä just pieni ulkomaanreissu mitä en enää saanut peruttua, ja kovan pohdinnan tuloksena päätin kuitenkin reissuun lähteä vaikkei olisi huvittanut, koska siitä oli maksettu paljon. Reissu ei kuitenkaan siinä tilanteessa ja mielentilassa mikään paras ollut. Vaelluksellekkaan en taida uskaltaa lähteä jos satun ennen sitä raskautumaan.

@*Ninni* oi miten ihanan kuuloinen häävuosi ja häämatka teillä on ollut! Japani on kyllä kans sellainen unelmakohde, jossa ois kiva joskus käydä! Olitteko pitkäänkin? Me ollaan menossa Tanskaan Legolandiin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Saatiin häämatka häälahjana itse asiassa. Mulle Tanska on ihan tuttu ja tärkeäkin paikka, mutta mies ei ole koskaan käynyt. Harvemmin tulee muutenkaan käytyä missään, kun on näitä eläimiä, joille pitää aina löytää hoitaja.

Ja joo, mauttomalta ja ikävältä tuntuu nuo vauvakommentit, varsinkin kun on epävarmaa, voiko niitä lapsia edes koskaan saada. Ainakaan ihan helppoa se ei ole kun on vaivoja silleen "kerää koko sarja" -tyyppisesti. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mies osaa ottaa nuo kommentit jotenkin enemmän huumorilla, mutta itsellä menee ihon alle. Osaltaan siksikään en halunnut isoja häitä, koska en halunnut kaikkia sukulaisia sinne möläyttelemään kaikkia ajatuksiaan ilmoille. 😩:tears:

Onpa kivan kuuloisia kesäsuunnitelmia monilla! 🤩 mun kesää rytmittää viikonloput ja niihin osuvat kaikenlaiset juhlat, täyttä tykitystä heti touko-kesäkuun vaihteesta heinäkuun puoleen väliin joka vkl.. omat kolmekymppiset jää juhlimatta, kun niin paljon muiden juhlia, ehkä käydään perheen kanssa syömässä mutta ei sen ihmeellisempää. En muutenkaan niin välitä juhlien keskipisteenä olemisesta, oon sanonut että mun puolesta häitäkin voitais juhlistaa ”siinä sivussa” samalla kun toivottavasti tulevan lapsen nimiäisiä 😅 no, saas nähdä!

Oon seuraillut lämpöjä vuoden alusta tuolla Fertility Friendillä, se merkkas nyt ovulaation olleen torstaina. Menkat alkais siis toukokuun alussa eli jännityksellä sitä kohti, toki toivon ettei niitä tuliskaan. Eka kerran nyt aloin pistää oireita ovulaation aikaan myös kunnolla ylös, niin pysyy vähän paremmin kärryillä. Monta päivää nyt ollut semmosia ”sukkapuikkovihlaisuja” alamahalla ja myös alaselkää on poltellut nyt kohta viikon, nähtäväksi jää enteileekö nämä jotain vai liittyykö vaan tähän luteaaliin, todella huonosti tosiaan muistan edellisistä kierroista että miten pitkään on ollut mitäkin tuntemusta kropassa 😄

Olipa kiva lukea kaikkien kesäsuunnitelmia! 🥰 Ihanaa että on reissuja ja muuta kivaa odottamassa vaikka ei tärppäiskään!

Meillä on kesällä 5-vuotishääpäivä ja olis kiva juhlistaa sitä jotenkin, esim. tekemällä joku pieni kotimaanreissu (mies ei tykkää matkustaa niin varsinkaan ulkomaanmatkat ei meillä oo se juttu). Mutta nyt kun haetaan apua yksityiseltä ensi kuun alussa en vaan vielä yhtään tiedä aikataulusta. Saadaanko letrot käyttöön, seurataanko niiden tehoa ultralla, lyheneekö oma kierto, tai mitä lähikuukausina ylipäätään tapahtuu? Pitää ehkä odottaa lähemmäs hääpäivää ennen kuin varataan jotain. Mutta ehkä staycation jossain paikallisessa hotellissa illallisineen ja aamupaloineen vois kans olla kiva. Sitä ei tarvitsisi perua jos tulisikin jotain toimenpiteitä! 🤔 Pitääpä miettiä!

Meillä ei ole vielä tarkempaa aikataulua kesälle, molemmat yritetään saada mahdollisimman pitkät lomat, myös palkatonta lisäksi, että saataisiin kunnolla taukoa arkeen. Ehkä Norjan reissua olisi yhdessä tiedossa... Sitten käyn ehkä ystävien kanssa Italiassa, oma unelma, joka ei ole vielä toteutunut.. 🤩

voisin hyvinkin kuvitella olevani 40v synttäreitä piilossa jossain reissussa.. 🤔 sellainen olo, että en halua juhlia näitä synttäreitä kun en ole vieläkään päässyt äidiksi... 😔

Ihania juttuja, ja tulee niin hyvä fiilis kaikkien puolesta!😍

Meilläkin tehtiin nyt päätös, että ollaan jo yhteydessä eteenpäin yksityiselle, koska mies alko pohtimaan, että omassa työssään käsittelee vaarallisia aineita, jotka voi vaikuttaa hedelmällisyyteen🫣 voi olla, että kysäsen myös julkkaripuolelta, että onko tää syy aikaistaa meijän hoitoihin hakeutumista, ellen saa yksityiseltä suoraan siihen vastausta. Tälle päivää oon varannut maksuttoman konsultaation felicitakselta, jossa pääsen toivottavasti kysymään kaikkea ja siitä se sitten lähtee🤗 toki, nyt myös eletään dpo 8 tai 9, ja lämmöt on korkeella vielä, eli mahista on, mutta jotenkin ei itestä tunnu että ois napannut ja sieltä ne menkat kuitenkin alkaa. Mutta jos ne sieltä alkaa, niin ois sit valmis suunnitelma jo toivottavasti jatkoista🙌🏻

Takaisin