Monikko-odottajat 2025

syllogismi

Näppärä viestien naputtelija
Elokuiset 2025
Hei! Onkos täällä muita, jotka odottelee useampia saapuvaksi kerralla tänä vuonna? 😊 Mulla tänään todettiin että rv 10+3 modi-kaksoset vastaa kooltaan 11+1, hirveitä jööttejä 😂 LA 8.8. mutta varmasti tulevat jo aiemmin, nähtäväksi jää sitten kuinka paljon aiemmin.

Mä menin tänään päivystykseen ku on 3-4 päivää tiputellut verta... Paljastuikin että sielä on kaksi tyyppiä omissa pussukoissaan 😁😂 oon aika shock. Neuvolassakaan en siis ole käynyt viä. LA kumminki jotain 4.9 mutta en tiiä.

Hei! Meillä todettiin rv 7+1 kaksoset, omissa pussukoissaan, yhteinen istukka :Hatching Chick::Hatching Chick:
Rv 10+jotain oli myös kerran verivuoto, pelästyimme mutta onneksi kaikki oli hyvin, syytä ei löyty.
LA 28.7, toivottavasti pääsemme mahdollisimman lähelle tätä päivämäärää :folded:
Kiva :Smiling Face With Smiling Eyes: Mulla tarkistui tänään LA kaksi päivää aiemmaksi, 6.8., eli todennäköisesti/toivottavasti meille molemmille heinäkuiset tulossa ❤️

Moikka! Kävin tnä ekassa nlassa jossa terkka ultrasi ja koko vastasi 8+4 molemmilla. Mun laskujen mukaan olis 8+6. Virallinen la papereissa 7.9. Onneksi kaksosraskaus seurataan äitipolilla ahkeraan vaikka tarkottaaki 300 km ajelureissuja tiheään. Huh jännitti tänään vieläkö he molemmat sielä ovat ja kyllä olivat. Omissa pusseissaan ja siis onko niillä sitten omat istukat... Se vaan sano et ei identtiset 😂 en ymmärrä kaksosista mitään!!

Moikka! Kävin tnä ekassa nlassa jossa terkka ultrasi ja koko vastasi 8+4 molemmilla. Mun laskujen mukaan olis 8+6. Virallinen la papereissa 7.9. Onneksi kaksosraskaus seurataan äitipolilla ahkeraan vaikka tarkottaaki 300 km ajelureissuja tiheään. Huh jännitti tänään vieläkö he molemmat sielä ovat ja kyllä olivat. Omissa pusseissaan ja siis onko niillä sitten omat istukat... Se vaan sano et ei identtiset 😂 en ymmärrä kaksosista mitään!!
Onnea! Jos on omat istukat niin melko varmasti ei oo identtiset 😊

Onnea! Jos on omat istukat niin melko varmasti ei oo identtiset 😊
Mulla on identtiset tytöt 10/14 ja olivat omissa pusseissaan ja omat istukat. Tää kaikki määräytyy, kuinka varhaisessa/myöhäisessä vaiheessa alkion jakautuminen kahdeksi on tapahtunut.

Onnea kaikille tuplien odottajille. ❤️❤️

Meillä didi-kaksoset, luontaisesti alkunsa saaneet tyttö ja poika, rv 28+5 menossa. Ihanaa kun löysin tämän ketjun! 🥰

Ensin vähän järkytyimme, kun lapsiluku 2 oli tavoitteena (entuudestaan poika synt. 2022), mutta nyt tuntuisi jotenkin pettymykseltä, jos olisi vain yksi tulossa 😅 Jotenkin vain puheissani en vieläkään osaa puhua "vauvoista", vaan yksikössä puhun... Jännää, miten aivoilla kestää sulatella tätä. Ehkä sen synnärillä viimein tajuaa 🤣

Olen jutellut tähän asti kesäkuisten odottajien ryhmässä, koska lasketun ajan piti olla ihan kesäkuun alussa. Nyt ollaan kuultu, että raskaus käynnistetään erilaisten komplikaatioiden välttämiseksi todennäköisesti jo 38 viikolla eli toukokuun puolella viimeistään saapuvat ❤️❤️

Teillä muilla taitaa olla heinäkuussa tai syksymmällä lasketut ajat? 🥰 Voin etukäteisvaroittaa, että rv 28 on jo maha ainakin itselläni saman kokoinen kuin pari viikkoa ennen esikoisen syntymää 😅 Ja liikkeet tuntuvat erittäin voimakkaina. Siellä on välillä melkoinen meininki. Lieko tappelevat jo tilasta 😆

Muokattu viimeksi:
Olen jutellut tähän asti kesäkuisten odottajien ryhmässä, koska lasketun ajan piti olla ihan kesäkuun alussa. Nyt ollaan kuultu, että raskaus käynnistetään erilaisten komplikaatioiden välttämiseksi todennäköisesti jo 38 viikolla eli toukokuun puolella viimeistään saapuvat ❤️❤️

Teillä muilla taitaa olla syksymmällä lasketut ajat? 🥰 Voin etukäteisvaroittaa, että rv 28 on jo maha ainakin itselläni saman kokoinen kuin pari viikkoa ennen esikoisen syntymää 😅 Ja liikkeet tuntuvat erittäin voimakkaina. Siellä on välillä melkoinen meininki. Lieko tappelevat jo tilasta 😆
Mulla on tänään rv 19+0 (la 6.8.) ja tuntuu ettei mahaa ole nimeksikään, näkyy kyllä jo vaatteiden alta mutta jos ei tiedä mun olevan raskaana niin en usko että sitä raskausmahaksi välttämättä tunnistaa. Lievällä kauhulla odotan mitä tästä vielä tulee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon tosin kyllä myös 180 cm pitkä eli ehkä tuurilla selviän vähän vähemmällä turpoamisella kuin pienikokoisemmat? :Face With Tears Of Joy:

Mulla on tänään rv 19+0 (la 6.8.) ja tuntuu ettei mahaa ole nimeksikään, näkyy kyllä jo vaatteiden alta mutta jos ei tiedä mun olevan raskaana niin en usko että sitä raskausmahaksi välttämättä tunnistaa. Kauhulla odotan mitä tästä vielä tulee :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon tosin kyllä myös 180 cm pitkä eli ehkä tuurilla selviän vähän vähemmällä turpoamisella kuin pienikokoisemmat? :Face With Tears Of Joy:
Mäkin olen 174cm ja edellisessä raskaudessa kesti tosi pitkään ennen kuin raskausmaha alkoi näkyä. Tosin entuudestaan synnyttäneillä se kai on tyypillistä, että maha tulee esiin aiemmin.

Oletko voinut ihan hyvin? Minulla todella voimakas raskauspahoinvointi alkuraskaudessa sai hakeutumaan varhaisultraan, missä sitten syykin pahoinvoinnille selvisi 😌 Myös väsymys poikkeaa ekasta raskaudesta. Toki tuo vipeltävä ja uhmainen 2.5-vuotiaskin vaikuttaa varmasti asiaan 😅

Mäkin olen 174cm ja edellisessä raskaudessa kesti tosi pitkään ennen kuin raskausmaha alkoi näkyä. Tosin entuudestaan synnyttäneillä se kai on tyypillistä, että maha tulee esiin aiemmin.

Oletko voinut ihan hyvin? Minulla todella voimakas raskauspahoinvointi alkuraskaudessa sai hakeutumaan varhaisultraan, missä sitten syykin pahoinvoinnille selvisi 😌 Myös väsymys poikkeaa ekasta raskaudesta. Toki tuo vipeltävä ja uhmainen 2.5-vuotiaskin vaikuttaa varmasti asiaan 😅
Mulla ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan onneksi, vain lievää lähinnä iltapäivään painottuvaa etovaa oloa joka loppui aika lailla ekaan kolmannekseen. Ivf-hoitoihin kuului mulla "automaattisesti" varhaisultra jossa tuplat selvisi, en kyllä yhtään osannut aavistaa vaikka mulle oli ihan hauska yllätys (kustannustehokasta lapsentekoa, kaksi yhden hinnalla! :rolling:)

Oma äiti on moneen kertaan kehunut kuinka hän selvisi kolmesta raskaudesta täysin ilman pahoinvointeja, että olisinkohan mäkin sitten yksikköraskaudesta päässyt ilman mitään etomisiakaan :Face With Tears Of Joy:

Mulla ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan onneksi, vain lievää lähinnä iltapäivään painottuvaa etovaa oloa joka loppui aika lailla ekaan kolmannekseen. Ivf-hoitoihin kuului mulla "automaattisesti" varhaisultra jossa tuplat selvisi, en kyllä yhtään osannut aavistaa vaikka mulle oli ihan hauska yllätys (kustannustehokasta lapsentekoa, kaksi yhden hinnalla! :rolling:)

Oma äiti on moneen kertaan kehunut kuinka hän selvisi kolmesta raskaudesta täysin ilman pahoinvointeja, että olisinkohan mäkin sitten yksikköraskaudesta päässyt ilman mitään etomisiakaan :Face With Tears Of Joy:

No oli kyllä onnekasta! 😍 Myös tuo pahoinvoinnin puuttuminen 😇 Mekin alkushokin jälkeen ollaan tajuttu, että onhan tämä yhdenlainen lottovoitto 🤩

Moikka! Olipa hyvä, että löysin tämän keskustelun. Mä odotan myös kaksosia, la 22.9. Olen yrittänyt laskea ja arvailla, milloin realistisesti syntyisivät, jos sinne saakka päästään (taustalla pitkä lapsettomuuspolku, joten en uskalla vielä nuolaista).

Tiedättekö, mistä voisi löytyä enemmän vertaistukea kaksosodotukseen? Hoitajani sanoi, että hän oli löytänyt jostain foorumilta (?) hyvän porukan, joiden kanssa on yhä yhteydessä, vaikka hänen kaksosensa ovat jo 8-vuotiaita. En tajunnut tuolloin kysyä, mistä hän tämän porukan löysi.

Mulla on ollut todella paha olo jo monta viikkoa, eikä lääkkeetkään ole auttaneet. Kokeilen nyt toista valmistetta, mutta ei tästä tunnu olevan mitään apua. Lääkäri sanoi, että pahimmillaan voi jatkua viikolle 16, eli vielä monta viikkoa 🤮😭 Vaikka pahimmissa kauhujutuissa ei lopu lainkaan...

Meillä meni vähän toisinpäin – me itse totuimme nopeasti ajatukseen kaksosista, mutta ympärillä olevat ihmiset eivät niinkään! 😅 Saa säännöllisesti korjata puheita: lapsi → lapset, poika → pojat, nimi → nimet..
Tykkään myös sanoa, että mun mahassa on tällä hetkellä kunnon ruuhka päällä ja välillä tuntuu kuin siellä olisi pingispeli käynnissä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Sama täällä, tuntuu että varsinkin nyt rv29 vauvat ovat alkaneet muksia toisiaan tai jumpata samaan tahtiin 🤭 Selvästi vuorovaikutuksessa keskenään. Välillä pelkään, että kokouksessa muutkin huomaavat, kun maha muljahtelee. Onhan se ulkopuolisille varsinkin aika outo näky.😅👽

Minä liittyin pari kk sitten: https://monikkoperheet.fi/
Sieltä löytyy eri paikkakuntien monikkoperheiden yhdistykset, joista saa vertaistukea.
Kun me saimme tietää kaksosista, katsoin heti monikkoperheiden tapahtumat. Juuri oli valitettavasti syksyn lähitapaamiset menneet ohi, mutta synnytysvalmennus (etänä) oli mielestäni aika hyvä. Olen lisäksi kuunnellut paljon podcasteja monikkoraskauksiin ja -elämään liittyen, tai no ehkä 4 löysin Spotifysta. Ja viimeisimpänä löytönä on Reddit, jossa on ympäri maailmaa kokemuksia 🤩

Takaisin