Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Rohkeasti vaan jos siltä tuntuu.Minulla on nyt päivää vaille 2 viikkoa synnytyksestä, jälkivuoto on jo muutaman päivän ajan ollut erittäin niukkaa (en imetä), varmaan loppuukin kokonaan tässä viikon sisään, veikkaisin. On ollut jo aika hyvä olo, eikä mitään kummallisempia vaikeuksia paranemisessa/palautumisessa, niin mietin, uskaltaisikohan jo pian kokeilla![]()
Taaperon jäljeltä meni varmaan yli kuukausi vai jopa kaksikin...vaikka kai mun paikat olivatkin kunnossa jo paljon aiemmin. Vaan miehen silmissä minä olin muuttunut äidiksi= naiseksi johon ei saa / voi koskea, koska? Ei ole osannut vastata itsekkään tuohon kysymykseen, vaan niin kuulemma oli vain käynyt...Eikö tänne uskalla kukaan muun tulla tunnustamaan joilla menny vähän kauemmas seksin aloitus![]()
Miulla oli todella vaikea etenkin se loppuraskausaika ja sen jälkeen synnytys ja kävi tosissaan mielen päälle etten pystynyt tekemään asioita mistä pidin. Tai ylipäätään edes elämään normaalia elämää. Jotenkin se, että pystyi peuhaamaan sängyssä, vaikka en vielä pystynyt edes kunnolla käymään kävelylenkillä oli miulle itselle todiste siitä, että edes joku hyvää mieltä tuottava asia elämässä on normaalia. Seksi on kuitenkin itselle ollut ja on edelleen todella tärkeä osa elämää. Mies oli meillä varautunut odottamaan paaaljon pidempään, kun oli kuunnellut vanhempien kavereidensa juttuja.Mullakin tikkausta ja tuntui vähän oudolta, enkä osannut ihan hahmottaa onko kaikki ok. Ei ollut itsellä mitään tuollaista fiilistä, että olisi tarvinnut todistella itselle mitään, eikä kyllä ollut halujakaan. Olin jo etukäteen sanonut miehellekin, että jälkitarkastukseen katsottaisiin niin ei tullut häneltäkään mitään vihjailuja ennen. Eli jälkitarkastuksen jälkeen kun sain ulkopuolisen vahvistuksen, että kaikki ok, niin sitten.
Tunnistan sun ajatukset tosi hyvin. Mulla vaan toi hätiköiminen ekan synnytyksen jälkeen pahensi tilannetta. Meillähän oli sillon raskausaikana seksiä ihan olemattomasti kun mun limakalvot oli kuivat kuin sahara. Mikään määrä liukkaria ja rasvoja ei auttanut.Miulla oli todella vaikea etenkin se loppuraskausaika ja sen jälkeen synnytys ja kävi tosissaan mielen päälle etten pystynyt tekemään asioita mistä pidin. Tai ylipäätään edes elämään normaalia elämää. Jotenkin se, että pystyi peuhaamaan sängyssä, vaikka en vielä pystynyt edes kunnolla käymään kävelylenkillä oli miulle itselle todiste siitä, että edes joku hyvää mieltä tuottava asia elämässä on normaalia. Seksi on kuitenkin itselle ollut ja on edelleen todella tärkeä osa elämää. Mies oli meillä varautunut odottamaan paaaljon pidempään, kun oli kuunnellut vanhempien kavereidensa juttuja.Se oli miulle tärkeämpää saada pois alta ja varmistus, että pystyn siihen.
![]()
Harva meistä tuntee itseään ja omia tarpeitaan edes hyvin.Tunnistan sun ajatukset tosi hyvin. Mulla vaan toi hätiköiminen ekan synnytyksen jälkeen pahensi tilannetta. Meillähän oli sillon raskausaikana seksiä ihan olemattomasti kun mun limakalvot oli kuivat kuin sahara. Mikään määrä liukkaria ja rasvoja ei auttanut.Nyt kakkosen kanssa tätä ei onneksi ollut. Ja olo oli sillon muutenkin ihan romu synnytyksen jälkeen. Ja tosiaan ekalla kerralla kaikki tuntu vaan ihan väärältä, joten säikähdin että oonko pilannut mun kehon kokonaan. Kun mullekin seksi on tärkeä osa elämää ja jossain mielen syvissä syövereissä rupesin pelkäämään että oon menettänyt tärkeän osan itseä, vaikka kaikki johtu vaan hätiköimisestä ja siitä että mun keho tarvitsi enemmän aikaa. Mutta homma toimii taas eli ei ole tarkoitus olla pelottelutarina. Keho kyllä palautuu kun antaa aikaa sille ja itselle jos eka kokeilu ei tunnukaan vielä hyvältä
![]()
Harva meistä tuntee itseään ja omia tarpeitaan edes hyvin.Tunnistan sun ajatukset tosi hyvin. Mulla vaan toi hätiköiminen ekan synnytyksen jälkeen pahensi tilannetta. Meillähän oli sillon raskausaikana seksiä ihan olemattomasti kun mun limakalvot oli kuivat kuin sahara. Mikään määrä liukkaria ja rasvoja ei auttanut.Nyt kakkosen kanssa tätä ei onneksi ollut. Ja olo oli sillon muutenkin ihan romu synnytyksen jälkeen. Ja tosiaan ekalla kerralla kaikki tuntu vaan ihan väärältä, joten säikähdin että oonko pilannut mun kehon kokonaan. Kun mullekin seksi on tärkeä osa elämää ja jossain mielen syvissä syövereissä rupesin pelkäämään että oon menettänyt tärkeän osan itseä, vaikka kaikki johtu vaan hätiköimisestä ja siitä että mun keho tarvitsi enemmän aikaa. Mutta homma toimii taas eli ei ole tarkoitus olla pelottelutarina. Keho kyllä palautuu kun antaa aikaa sille ja itselle jos eka kokeilu ei tunnukaan vielä hyvältä
![]()