Oireet

Mä liityn vuotajien joukkoon 😭
Viime yönä älyttömän kipee maha ja aamulla alkoi kirkas verinen vuoto
Toivottavasti olisi vaa jotain eikä olisi menny kesken..

Nyt ei varmaa voi muutakuin odotella

Voi ei! Onpa kurja kuulla, että sielläkin vuotoa. Varmasti ahdistavaa! Sormet ristissä, että olisi kuitenkin ihan harmitonta.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mulla ei oo tänään niin mitään oireita😅 Pakosta vähän alkaa taas miettimään, onko siellä oikeasti ketään, vaikka järki ja kokemus sanoo, että oireettomuus viikolla 5+jotain on täysin normaalia.

Muistan, kun kakkosta odottaessa iski muistaakseni 6+3 sellainen tunne, että _kaikki_ raskausoireet ovat kadonneet. Sitä ennen oli jo ollut jonkun verran selvää pahoinvointiakin. Koska olin jo aikaisemmin kokenut yhden kkm:n, olin aivan 100 % varma, että raskaus olin silloinkin mennyt kesken. Niinpä varasin heti ensimmäisen mahdollisen gyne ajan "keskenmenon toteamista varten". Olin oikeasti todella yllättynyt ja hieman myös nolotti, kun ultrassa löytyikin täysin viikkoja vastaava minityyppi😅 Tällä kertaa yritän pitää pään kylmänä ja selvitä ilman paniikkiultria.

Voi kurjuus, nyt todella pidetään peukut pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin! :red-heart:

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Täällä myös yksi, jolla ollut pientä tuhruvuotoa siitä lähtien, kun menkkojen piti alkaa. Välillä on ollut päiviä, ettei tule mitään, mutta aika jokapäiväistä kuitenkin. Olen tietysti ollut todella huolissani, mutta varhaisultrassa (7+3) todettiin, että kaikki ainakin toistaiseksi hyvin ja tuli suljettua ainakin kohdunulkoinen pois laskuista.
Esikoisesta ei ollut mitään vuotoja, eikä kyllä muitakaan oireita.

Muistan, kun kakkosta odottaessa iski muistaakseni 6+3 sellainen tunne, että _kaikki_ raskausoireet ovat kadonneet. Sitä ennen oli jo ollut jonkun verran selvää pahoinvointiakin.
Mulla nämä oireiset ja oireettomat päivät tuntuu aaltoilevan - tänään taas havahduin siihen ettei muuten ole kuvottanut koko päivänä, kun taas edellispäivinä on vaan yökkinyt menemään 😅

Kaikenlaisia pieniä tavallisesta poikkeavia oireita on, mutta kaipais jotain selkeää merkkiä joka veis huolta pois. Onneksi töissä aika menee nopeasti ja ajatukset saa suunnattua muualle!

Noniin nyt potkas hormonit ekan kerran oikein kunnolla. Olin ostanu maustepippuria mustapippurin sijaan ja itkuhan siitä tuli, ei mikään niiskutus vaan sellanen maailmanlopun itku. 🥲

Edit. Nyt tää jo naurattaa. 🤣

Muokattu viimeksi:
Tääl on ahdisteltu ja varmaan koko viikko samaa tiedossa. Ei oo vuotoja eikä mikään huonosti, raskausoireet on ja pysyy vahvoina mut edelliset näillä viikoilla keskenmenneet kummittelee 🥺 koitan tsempata itteäni et nyt testit näyttää tosi vahvaa plussaa ja oireet ei aaltoile et kaikki on varmasti hyvin 🙈
Tsemppiä teille ketkä joudutte kestämään viel vuotojakin ❤️

Iltaisin iskevä palelu on muuten kyllä turhauttavaa! Monena iltana oon mitannu yli 37 lämpöä, ja se tuntuu itsellä jo kuumeisena tuntemuksena. Sitten taas nukkumaan lähtiessä oli niin kuuma, ettei kärsinyt peittoa pitää päällä.. Onneks Ouran mukaan kehon lämpötila ois 0.4-0.6 astetta keskitason yläpuolella, eli en kuvittele näitä palelu- ja hikoiluoireita 😅

Joo siis tää palelu on kyllä inhottavaa 🥶 sauna lämpiää ahkeraan et pääsee iltaisin lämmittelemään 😄 nyt oon alkanut huomaamaan etovaa oloa heti, jos viime syömisestä on paria tai kolmea tuntia kauempaa ja välillä muutenkin, 6+1 menossa. Edelleenkään kovaa pahoinvointia ei kuitenkaan ole 😊

Palelua kans, väsyttää ihan kokoajan ja pahoinvointia syömisen jälkeen. Niin pienenpieni ihmisen alku ja saa näin hurjia oloja aikaseksi ❤️

Täällä oireina väsymys ja huonovointisuus. Täytyy syödä vähän ja usein. Palvelua myös havaittavissa aika ajoin.

Tää oireiden vaihtelevuus vie kyllä järjen. Eilen illalla mun rintojen aristus hävis ja ne alko näyttää ihan normaaleilta turvonneen sijaan ja vedin jo itkut että kesken on varmaan menny. Tänään onkin sitten taas ollu tosi kipeet 😅

Tämä mahdollinen raskaus paljastui sunnuntaina digitestin positiivisella mut viime viikolla palelu,pahoinvointi ja turvotus alkoi menkkojen odottelusta vaihtumaan kauan yritetyksi vauvaksi. Meidän ei pitänyt saada lapsia ollenkaan omin neuvoin mutta 1 v 11 kk tuhisee kainalossa ja toinen kait turvottaa mahassa 😂 Joulukuussa kierto oli myöhässä myös 5 päivää ja kamala pettymys vuodosta. Nyt taas on niin shokissa ettei osaa iloitakaan!

Tää oireiden vaihtelevuus vie kyllä järjen. Eilen illalla mun rintojen aristus hävis ja ne alko näyttää ihan normaaleilta turvonneen sijaan ja vedin jo itkut että kesken on varmaan menny. Tänään onkin sitten taas ollu tosi kipeet 😅
Hyvin sanottu, järki meinaa nimenomaan lähtee kun jatkuvasti kuulostelee oireita. Mulla oli jo tossa tosi arat rinnat ja jatkuvaa etovaa oloa, mut nyt pari päivää ollut taas yllättävän normaali olo… heti alkaa maalailee piruja seinille 👀

Täälläki aaltoilee!! Ei kyllä oo kivoja, koska jotenki sitä tarttuu niihin oireisiin että ne on ainoa hyvä merkki. Olin jo repsahtamassa aiempaan ultraan, mutta en varannutkaan, vaikka melkein olin jo nimen syöttänyt.

Mä oon ollut hirveen luottavaisella mielellä heti plussan jälkeen, mutta eilen sitten vihdoin iski se epävarmuus. Päivällä maha oli sekaisin ja löysällä, illalla sit taas kunnon menkkamaisia kipuja. Järjellä taas tiedän, että kaikki todennäköisesti ihan normaalia, mutta sit samalla mietin, että miten nyt 36-vuotiaana vois kaikki mennä näin helposti ja hyvin, kun alle 30-vuotiaana esikoisen saaminen tuntui olevan niin hemmetin vaikeaa (silloin siis noin vuoden yritys, johon mahtui 1 kkm).

Onko muut nähneet sellasia todella selkeitä realistisia unia? Mä oon nyt viikon nähny ja vissiin sekin voi tulla raskauden myötä? 😅

Närästys, tissien arkuus ja väsymys on helpottaneet. Tissit tosin on aivan valtavat, et en tiiä mihin niiden kanss oikein vielä joutuu. 🥲Iltapalelu on tullut tilalle. Tuhruttelu ja vähän voimakkaampi vuotelu jatkuu edelleen. 😬

Onko muut nähneet sellasia todella selkeitä realistisia unia? Mä oon nyt viikon nähny ja vissiin sekin voi tulla raskauden myötä? 😅

Närästys, tissien arkuus ja väsymys on helpottaneet. Tissit tosin on aivan valtavat, et en tiiä mihin niiden kanss oikein vielä joutuu. 🥲Iltapalelu on tullut tilalle. Tuhruttelu ja vähän voimakkaampi vuotelu jatkuu edelleen. 😬
Hep! Oon nähnyt ihan hirveesti unia nyt useamman viikon jo! Normaalisti tuntuu että tosi harvoin näkee unia tai ainakaan muistaa niitä enää heräämisen jälkeen. Viime yönä näin esim tosi todentuntuisen painajaisunen tulevaan varhaisultraan liittyen 😵

Onks täällä muita liikkuvia? Mä en nyt tiä onks tää raskausoire, mut oon kiinnittänyt huomioita nyt jo viikon verran hirveeseen janoon treenatessa. Yleensä 1,5 h talvella menee hyvin juomatta, mut äsken hiihtämässä tuntu, et olin aivan janokuoleman partaalla 🤣
Elättelen toiveita, et olis raskausoire niin mullakin olis jotain 🤦‍♀️

Takaisin