Nii5AB. Esikoinen ja aiemmat siirretyt olleet huonommat luokitukset saaneita. Huoh.
Onko muilla kokemusta, milloin alkaa haamuilemaan?
Miten eteenpäin, jos ei positiiviseksi muutu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nii5AB. Esikoinen ja aiemmat siirretyt olleet huonommat luokitukset saaneita. Huoh.
Mulla oli se nyt lyhyessä kaavassa yksityisellä. On sama lääke kuin Ganirelix ja oli mielestäni hyvä ja helppo pistää lääke. Ainoana oli et parina ekana päivänä pistokohtaan tuli punainen kutiava kohta, mut kutina helpotti aina parissa minuutissa. Osa on kokenut että sen neula olisi vaikea ja tylppä pistää mutta itseni mielestä näin ei ollut. Ganirelixin ainoa ongelma oli se että sitä oli tosi huonosti saatavilla ja piti tilata muutamaan päivää ennen kuin piti aloittaa pistäminen.Mitä lääkkeitä teillä käytetty Gonalin kanssa lyhyessä kaavassa? Kävin katsomassa, että lääkäri määrännyt Gonal F:n lisäksi Fyremadel ja Ovitrelle. Gonal ja Ovitrelle olivat käytössä pitkässä kaavassa ja silloin jarruna Synarela-suihke. Ilmeisesti tuo Fyremadel on jarrupiikki, mutta itselleni ihan vieras, enkä muista täältä lukeneeni muiden kokemuksia. Onko jollain ollut se käytössä?
Yliopiston apteekin sivujen mukaan Fyremadel pistetään reiteen. Tekstissä mainittu ganireliksi, joten lienee Ganirelix-lääkkeen rinnakkaisvalmiste.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Tänään rutistin yksivuotiasta erityisen paljon ja käytiin ostamassa pari laadukasta POPin vaatetta hänelle, mikä ihan poikkeuksellista, kun yleensä käyn kirppiksellä ja niissäkin tosi harvoin, olen ostanut lapselle tosi vähän mielestäni mitään (tavaroita silti sikana). Viime aikoina alkanut iskeä vähän kauhu, että voinko katua tällaista myöhemmin, että en ostele söpöjä vaatteita, juuri se mistä vuosikausia haaveilin! Kaikkea sitä. Ehkä voisin ennemmin keskittyä vaikka läsnäoloonNii
Mä oon saanut ferritiinin nostettua ja ylläpidettyä NutriWorx Iron Worx kapselilla. Raskausaikana söin sitä jopa 3 kapselia päivässä, kun on "vaan" 22mg ja ferritiinit meinas laskea. Sillä oon ylläpitänyt rauta-arvoja jo vuosia. Lisäksi, yleensä enemmän rauta-asioihin perehtyneet lääkärit ja ravitsemusterapeutit ei enää suosittele tuota joka toinen päivä metodia, vaan joka päivä, jotta rauta-arvot saadaan nostettua mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.@Teijukka onnea hienosta alkio-tuloksesta! @Hertta7 ja @Pumpulipilvi toipumisia punktiosta ja voimia tulosten odotteluun sekä @MTTK ja @Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin!
@Ninnnnni Isoja pohdintoja ❤Vitsi kun ois kristallipallo josta katsoa, mitä tulevaisuus milläkin ratkaisulla tuo.
@ElinaHelmi Olen pahoillani kokemastasi endometrioosin suhteenNiin paskaa, ettei sitä (edelleenkään?) kunnolla tutkita ja se pääsee leviämään aiheuttaen ongelmia.
@Kohta35vtyhjäsyli Tsempit pistelyihin, miullakin alkoi eilen. Meilläpäin tuota afc:tä ei katsota ollenkaanOis tavallaan ihan mielenkiintoista tietää, minullakin matala AMH. Miksi saat myös kortisonia? En usko, että saat kynästä ilmaa lääkkeen sijaan varsinkin jos tarkkailet, että ilmakupla on eri päässä kuin neula silloin kun pistät
Mulle lri sanoi, ettei pisaran houkuttelua edes tarvitsisi tehdä
Ei pitänyt kauhean merkityksellisenä.
@Kirppuliini Helpottiko kivut kun kuukautiset alkoi? Miulla heti ekassa hoidossa Gonal-F annos 300 ja nyt toisessa Pergoveris myös maksimilla 300. Uskon, että liittyy matalaan AMH:n. Ovitrelleä ollut aina 1 annos, en kyllä tiedä onko kyniä eri annoksilla
@HaaveistaTotta Onko lri sanonut että ubikinoli pitää tauottaa hoitojakson ajaksi? Miulla alkoi pistelyt eilen, pitäisköhän miunkin laittaa se tauolle
Täällä ollut paljon pohdintaa lahjasoluista. Itselle asia tuntuu vielä vieraalta, ehkä toivo omilla onnistumisesta on vielä niin vahvasti läsnä. Vaikea sanoa, pystyisikö hoidot kuitenkaan lopettamaan tuloksettomina ennen kuin lahjasolu-korttikin on käännetty.. Lahjamunasoluilla edes miehellä olisi mahdollisuus biologiseen lapseen.
Ferritiini-arvosta: Keväällä -24 lapsettomuus-tutkimusten yhteydessä tulos 26. Nyt 10 kk kuuliaisen raudan popsiminen jälkeen arvo huimat 34Itkiskö vai nauraisko. Oletteko saaneet ferritiini-arvojanne nousemaan rautatableteilla, jos niin millä valmisteella? Minulla ollut käytössä Ainoa Rauta 100 mg + C-vitamiini 100 mg 1 kaps. joka toinen päivä, kuulemma imeytyy paremmin niin. Onko kukaan saanut rauta-infuusiota lapsettomuuteen, jos niin millä ferritiiniarvolla?
Täällä tosiaan toiselle IVF-kierrokselle hypätty eilen. Aikataulu meinas helmikuun lopun reissu-viikonlopun vuoksi mennä tiukaksi, kun menkat ei taskaan keltarauhastuen lopettamisen jälkeen meinanneet millään alkaa (meni reilu 7 vrk). Punktio ehdittäneen hyvin tehdä ennen reissua, tuoresiirron suhteen epävarmempaa. Tuntuu, että aina kun yrittää jotain muuta elämää suunnitella tän lapsettomuus-shaiban keskelle ni tulee rangaistus aikataulujen jännäämisen muodossa![]()

Mä oon testannut jo, vaikka ei varmasti pitäisi. Ei mitään tuntemuksia, DPO11 tänään.Nii
Mulla on aika kova väsymys ollut molemmissa kierroissa, toki syksyllä sotki kaamoksen alkaminen myös hommaa enkä oikeen tiennyt mikä johtuu sitten hoidoista ja mikä kaamoksesta. Mutta nyt ehdin selkeesti tässä välissä jo piristyä kun valon määrä on lisääntynyt, mutta hoitojen aikana tuntui taas aivan ylivoimaiselta päästä sängystä ylös. Ja löysin syynkin. Mulla on kello ranteessa joka mittaa unta aika tarkasti. Syksyllä en tajunnut kiinnittää asiaan huomiota, mutta nyt katsoin unitietoja. Aloitin Synarelan 30.12. ja muutama yö meni vielä hyvin, mutta 4.1. lähtien unet meni aivan totaalisen pirstaleiksi! Enkä keksi mitään muuta syytä kuin hormonitoiminnan muutoksen. Aiemmin nukuin tosi hyvin, kaikki parametrit vihreällä ja yöt tuntui hyvällä tavalla lyhyiltä, eli aivan kuin olisi nukkunut kuin tukki. Mutta nyt mittausarvoista suurin osa on punaisella ja kropassa ja päässä tuntee sen pyörimisen määrän. Kevyttä unta on ihan liikaa, syvää ja REM-unta aivan liian vähän, unijaksojen yhtäjaksoisuus on aivan kuraa eli jaksot jää tosi lyhyiksi. Eli todellakin uni on pirstaleina. Just tänään alkoi menkat ja toivon, oi toivon, että kun nää loppuu niin unikin palautuu normaalimmaksi. Pitäis melkeen kaivaa syksyltä ekalta kiekalta unitiedot esiin, että onko siinä ollut sama homma vai onko Synarela saanut tämän aikaan. Onko muut huomanneet tällaista?Onko kenelläkään muulla ollut aivan mahdotonta fyysistä väsymystä IVF-hoidon jälkeen? Voisin vain nukkua koko ajan. Tällainen väsymys ei ole normaalia minulle. Tukilääkkeet lopetin alkuviikosta. Ilmeisesti hormonit heittelevät edelleen.
Mulla synarela aiheutti unettomuutta. Heräilin monta kertaa yössä tai aamu alkoi liian aikasin aamuyöstä. Huonoin yö oli sellanen ku nukuin 22.30-02 välillä 3 x 30 min pätkää ja sen jälkeen en enää sekuntiakaan. Oli aika pitkiä päiviä olla töissä tollasilla unimäärillä. Pisimmät unet synarelan aikana oli alle 5h.Mulla on aika kova väsymys ollut molemmissa kierroissa, toki syksyllä sotki kaamoksen alkaminen myös hommaa enkä oikeen tiennyt mikä johtuu sitten hoidoista ja mikä kaamoksesta. Mutta nyt ehdin selkeesti tässä välissä jo piristyä kun valon määrä on lisääntynyt, mutta hoitojen aikana tuntui taas aivan ylivoimaiselta päästä sängystä ylös. Ja löysin syynkin. Mulla on kello ranteessa joka mittaa unta aika tarkasti. Syksyllä en tajunnut kiinnittää asiaan huomiota, mutta nyt katsoin unitietoja. Aloitin Synarelan 30.12. ja muutama yö meni vielä hyvin, mutta 4.1. lähtien unet meni aivan totaalisen pirstaleiksi! Enkä keksi mitään muuta syytä kuin hormonitoiminnan muutoksen. Aiemmin nukuin tosi hyvin, kaikki parametrit vihreällä ja yöt tuntui hyvällä tavalla lyhyiltä, eli aivan kuin olisi nukkunut kuin tukki. Mutta nyt mittausarvoista suurin osa on punaisella ja kropassa ja päässä tuntee sen pyörimisen määrän. Kevyttä unta on ihan liikaa, syvää ja REM-unta aivan liian vähän, unijaksojen yhtäjaksoisuus on aivan kuraa eli jaksot jää tosi lyhyiksi. Eli todellakin uni on pirstaleina. Just tänään alkoi menkat ja toivon, oi toivon, että kun nää loppuu niin unikin palautuu normaalimmaksi. Pitäis melkeen kaivaa syksyltä ekalta kiekalta unitiedot esiin, että onko siinä ollut sama homma vai onko Synarela saanut tämän aikaan. Onko muut huomanneet tällaista?
Täällä mennään samoissa. Tosin lääkkeenä Menopur. Ekassa ultrassa näkyi viime ke 10+6, 5-6mm follia.Huomenna ultra 2..... Saa nähdä onko lähtenyt folleja kasvuunTänään viides pistos 300iu gonalia.
Huomenna ultra 2..... Saa nähdä onko lähtenyt folleja kasvuunTänään viides pistos 300iu gonalia.
Täälläkin sama vaihe, tosin lääkkeenä PergoverisTäällä mennään samoissa. Tosin lääkkeenä Menopur. Ekassa ultrassa näkyi viime ke 10+6, 5-6mm follia.
Tsemppiä kovasti pitkä tie ja haasteita riittänyt matkalle. Itseäni jäi pohdittumaan miksi teille ei ole Icsiä tehty, kun Ivf aina kuitenkin hedelmöityneiden määrä ollut 1 tai 2, vaikka munasoluja tullut hyvin. Kyseisestä lääkkeestä itsellä ei ole kokemusta, ainoastaan Gonalista joka ei toiminut ollenkaan ja Menopurista joka on toiminut kohtalaisesti (3 kkm + 1 onnistunut raskaus)Hei, pakko kirjoitella nyt tänne kun ahdistus aaltoilee niin kovasti. Olen kirjoitellut aikaisemmin tuolla aikaisemmassa IVF ketjussa mutta piti pitää pidempi tauko ettei pää kävisi aivan ylikierroksilla.
Meillä pitkä historia ja muutamia kierrepalloja osunut matkalle.
Ehkäisy jätetty pois 2017. Ei yhden yhtä edes haamn näköistä tänä aikana. Alkuvuodesta 2022 minulla diagnosoitiin autoimmuunisairaus jonka lääkitys laittoi yrityksen paussille kahdeksi vuodeksi. 2024 saatiin lupa yrittää ja historian takia matka vei suoraan IVF hoitoihin. Ikää meillä molemmilla toistaiseksi vielä 35 mittarissa. Ei ole löytynyt mitään mikä selittäisi meidän tilannetta AMH 3.23 ja muut julkisen testit ovat normaaleja.
Hoidot OYS:ssa.
5-6/24 1. IVF kierros pitkällä kaavalla. Lääkkeenä Synarela + Ovaleap
8 munasolua joista hedelmöittyi ainoastaan 1. Tämä 5 päiväisen tuoresiirto ei tuottanut tulosta.
2. IVF suunniteltiin syksylle mutta satuin saamaan olkaniveleen pistetystä kortisoonpiikistä bakteeritulehduksen niveleen. Long story short. 2. IVF kierros siirtyi. 12/23-1/24 edelleen pitkä kaava Synarela + Menopur. 10 munasolua joista 2 hedelmöittyi mutta vain 1 jaksoi 5 päiväiseksi. Tuoresiirto nega.
3. IVF nyt ilmoittauduttu tarkemmasta aikataulusta ei vielä tietoa mutta reseptit olivat tulleet. Pitkällä kaavalla mennään edelleen mutta nyt lääkkeenä Pergoveris. Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä?Tuntuu että olen vähän jo menettänyt kaiken toivon![]()
Anteeksi, minulla ei kirjoittaessa ajatus selkeästikkään pysynyt kasassa. Jäi mainitsematta että 2 kierroksella päädyttiin icsiin. Tulos oli siitä huolimatta lähes yhtä huono.Tsemppiä kovasti pitkä tie ja haasteita riittänyt matkalle. Itseäni jäi pohdittumaan miksi teille ei ole Icsiä tehty, kun Ivf aina kuitenkin hedelmöityneiden määrä ollut 1 tai 2, vaikka munasoluja tullut hyvin. Kyseisestä lääkkeestä itsellä ei ole kokemusta, ainoastaan Gonalista joka ei toiminut ollenkaan ja Menopurista joka on toiminut kohtalaisesti (3 kkm + 1 onnistunut raskaus)
Itselläkin ajatus joskus kirjoittaessa mennyt sekaisin :). Kovasti voimia ja tsemppiä seuraavaan hoitoon, toivottavasti toisi vauvan teille :).Anteeksi, minulla ei kirjoittaessa ajatus selkeästikkään pysynyt kasassa. Jäi mainitsematta että 2 kierroksella päädyttiin icsiin. Tulos oli siitä huolimatta lähes yhtä huono.
Pitäisi siirtää nyt katsetta eteenpäin ja toivoa että lääkkeen muutoksella saataisiin jotain muutosta.
Moi Selja!Hei, pakko kirjoitella nyt tänne kun ahdistus aaltoilee niin kovasti. Olen kirjoitellut aikaisemmin tuolla aikaisemmassa IVF ketjussa mutta piti pitää pidempi tauko ettei pää kävisi aivan ylikierroksilla.
Meillä pitkä historia ja muutamia kierrepalloja osunut matkalle.
Ehkäisy jätetty pois 2017. Ei yhden yhtä edes haamn näköistä tänä aikana. Alkuvuodesta 2022 minulla diagnosoitiin autoimmuunisairaus jonka lääkitys laittoi yrityksen paussille kahdeksi vuodeksi. 2024 saatiin lupa yrittää ja historian takia matka vei suoraan IVF hoitoihin. Ikää meillä molemmilla toistaiseksi vielä 35 mittarissa. Ei ole löytynyt mitään mikä selittäisi meidän tilannetta AMH 3.23 ja muut julkisen testit ovat normaaleja.
Hoidot OYS:ssa.
5-6/24 1. IVF kierros pitkällä kaavalla. Lääkkeenä Synarela + Ovaleap
8 munasolua joista hedelmöittyi ainoastaan 1. Tämä 5 päiväisen tuoresiirto ei tuottanut tulosta.
2. IVF suunniteltiin syksylle mutta satuin saamaan olkaniveleen pistetystä kortisoonpiikistä bakteeritulehduksen niveleen. Long story short. 2. IVF kierros siirtyi. 12/23-1/24 edelleen pitkä kaava Synarela + Menopur. 10 munasolua joista ICSI:llä 2 hedelmöittyi mutta vain 1 jaksoi 5 päiväiseksi. Tuoresiirto nega.
3. IVF nyt ilmoittauduttu tarkemmasta aikataulusta ei vielä tietoa mutta reseptit olivat tulleet. Pitkällä kaavalla mennään edelleen mutta nyt lääkkeenä Pergoveris. Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä?Tuntuu että olen vähän jo menettänyt kaiken toivon![]()