IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla 2 viikkoa punktiosta, eikä vuotoa. Voi kuulema johtua ovitrellestä. Käskivät testin kuitenkin tekemään. Kun vuoto alkaa, zumenon ja kohti PASia.

Mitä lääkkeitä teillä käytetty Gonalin kanssa lyhyessä kaavassa? Kävin katsomassa, että lääkäri määrännyt Gonal F:n lisäksi Fyremadel ja Ovitrelle. Gonal ja Ovitrelle olivat käytössä pitkässä kaavassa ja silloin jarruna Synarela-suihke. Ilmeisesti tuo Fyremadel on jarrupiikki, mutta itselleni ihan vieras, enkä muista täältä lukeneeni muiden kokemuksia. Onko jollain ollut se käytössä?

Yliopiston apteekin sivujen mukaan Fyremadel pistetään reiteen. Tekstissä mainittu ganireliksi, joten lienee Ganirelix-lääkkeen rinnakkaisvalmiste.
Mulla oli se nyt lyhyessä kaavassa yksityisellä. On sama lääke kuin Ganirelix ja oli mielestäni hyvä ja helppo pistää lääke. Ainoana oli et parina ekana päivänä pistokohtaan tuli punainen kutiava kohta, mut kutina helpotti aina parissa minuutissa. Osa on kokenut että sen neula olisi vaikea ja tylppä pistää mutta itseni mielestä näin ei ollut. Ganirelixin ainoa ongelma oli se että sitä oli tosi huonosti saatavilla ja piti tilata muutamaan päivää ennen kuin piti aloittaa pistäminen.

Nii 😭

Onko muilla kokemusta, milloin alkaa haamuilemaan?

Miten eteenpäin, jos ei positiiviseksi muutu?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Tänään rutistin yksivuotiasta erityisen paljon ja käytiin ostamassa pari laadukasta POPin vaatetta hänelle, mikä ihan poikkeuksellista, kun yleensä käyn kirppiksellä ja niissäkin tosi harvoin, olen ostanut lapselle tosi vähän mielestäni mitään (tavaroita silti sikana). Viime aikoina alkanut iskeä vähän kauhu, että voinko katua tällaista myöhemmin, että en ostele söpöjä vaatteita, juuri se mistä vuosikausia haaveilin! Kaikkea sitä. Ehkä voisin ennemmin keskittyä vaikka läsnäoloon😁

Mutta lapsen yrittämisessä tietenkin aina ajatukset jo seuraavassa stepissä! Eli uusi hoitokierros seuraavaksi taas julkisella. Jono kai 3 kk. Katsotaanko, onko se vika vai saadaanko lisää. Luulen että jos ei tuota tulosta julkisen hoidot, päädytään taas yksityiselle... Sinänsä molemmat ovat toimineet yllättävän samanlailla, nyt toki mietityttää, että keksivätkö julkisella mitään uutta kokeiltavaa vai toistetaanko samaa. Menopurin annos esim oli jo tosi iso, oliko se Pergoveris vai mikä viel yks vaihtis tällaiselle, jolla matala AMH ja ikää lähemmäs 40v ja vielä endometrioosikin. Aiemmin mietin että tarttisko endolle tässä tauolla jotain kuivattelua tms, mutta ei ole kyllä yhtään oireillut nyt kun ollut about kolmet menkat pillereiden jälkeen.

@Teijukka onnea hienosta alkio-tuloksesta! @Hertta7 ja @Pumpulipilvi toipumisia punktiosta ja voimia tulosten odotteluun sekä @MTTK ja @Kaihonkukka tsemppiä piinapäiviin!

@Ninnnnni Isoja pohdintoja ❤‍🩹 Vitsi kun ois kristallipallo josta katsoa, mitä tulevaisuus milläkin ratkaisulla tuo.

@ElinaHelmi Olen pahoillani kokemastasi endometrioosin suhteen ☹️ Niin paskaa, ettei sitä (edelleenkään?) kunnolla tutkita ja se pääsee leviämään aiheuttaen ongelmia.

@Kohta35vtyhjäsyli Tsempit pistelyihin, miullakin alkoi eilen. Meilläpäin tuota afc:tä ei katsota ollenkaan 🤔 Ois tavallaan ihan mielenkiintoista tietää, minullakin matala AMH. Miksi saat myös kortisonia? En usko, että saat kynästä ilmaa lääkkeen sijaan varsinkin jos tarkkailet, että ilmakupla on eri päässä kuin neula silloin kun pistät 😉 Mulle lri sanoi, ettei pisaran houkuttelua edes tarvitsisi tehdä 🤷🏻‍♀️ Ei pitänyt kauhean merkityksellisenä.

@Kirppuliini Helpottiko kivut kun kuukautiset alkoi? Miulla heti ekassa hoidossa Gonal-F annos 300 ja nyt toisessa Pergoveris myös maksimilla 300. Uskon, että liittyy matalaan AMH:n. Ovitrelleä ollut aina 1 annos, en kyllä tiedä onko kyniä eri annoksilla 🤔

@HaaveistaTotta Onko lri sanonut että ubikinoli pitää tauottaa hoitojakson ajaksi? Miulla alkoi pistelyt eilen, pitäisköhän miunkin laittaa se tauolle 🤔

Täällä ollut paljon pohdintaa lahjasoluista. Itselle asia tuntuu vielä vieraalta, ehkä toivo omilla onnistumisesta on vielä niin vahvasti läsnä. Vaikea sanoa, pystyisikö hoidot kuitenkaan lopettamaan tuloksettomina ennen kuin lahjasolu-korttikin on käännetty.. Lahjamunasoluilla edes miehellä olisi mahdollisuus biologiseen lapseen.

Ferritiini-arvosta: Keväällä -24 lapsettomuus-tutkimusten yhteydessä tulos 26. Nyt 10 kk kuuliaisen raudan popsiminen jälkeen arvo huimat 34 😂 Itkiskö vai nauraisko. Oletteko saaneet ferritiini-arvojanne nousemaan rautatableteilla, jos niin millä valmisteella? Minulla ollut käytössä Ainoa Rauta 100 mg + C-vitamiini 100 mg 1 kaps. joka toinen päivä, kuulemma imeytyy paremmin niin. Onko kukaan saanut rauta-infuusiota lapsettomuuteen, jos niin millä ferritiiniarvolla?

Täällä tosiaan toiselle IVF-kierrokselle hypätty eilen. Aikataulu meinas helmikuun lopun reissu-viikonlopun vuoksi mennä tiukaksi, kun menkat ei taskaan keltarauhastuen lopettamisen jälkeen meinanneet millään alkaa (meni reilu 7 vrk). Punktio ehdittäneen hyvin tehdä ennen reissua, tuoresiirron suhteen epävarmempaa. Tuntuu, että aina kun yrittää jotain muuta elämää suunnitella tän lapsettomuus-shaiban keskelle ni tulee rangaistus aikataulujen jännäämisen muodossa 😓
Mä oon saanut ferritiinin nostettua ja ylläpidettyä NutriWorx Iron Worx kapselilla. Raskausaikana söin sitä jopa 3 kapselia päivässä, kun on "vaan" 22mg ja ferritiinit meinas laskea. Sillä oon ylläpitänyt rauta-arvoja jo vuosia. Lisäksi, yleensä enemmän rauta-asioihin perehtyneet lääkärit ja ravitsemusterapeutit ei enää suosittele tuota joka toinen päivä metodia, vaan joka päivä, jotta rauta-arvot saadaan nostettua mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.
Ja kannattaa tosiaan yrittää tankata ferritiiniarvot yläkanttiin ennen raskautta, sillä ne tulee tippumaan ihan satavarmasti raskausaikana, vaikka söisi rautaa. Yhdellä tutulla just tippui 150->26, vaikka koko ajan söi rautaa! Itsellä raskausaikana tippui myös jostain sadan paikkeilta alle 50, vaikka söin rautaa koko ajan.

Tässä on hyvä artikkeli raudasta. Vaikka siinä puhutaan urheilijoista, niin ihan samat asiat pätee raskaudesta haaveileviin ja raskaana oleviin!

Mä otan raudan aina ennen lounasta tyhjään vatsaan ja sit syön tämän jälkeen (ei maitotuotteita, kahvia jne), tämä auttanut pitämään vatsaoireet kurissa.

@Pian 41 v. mulla tuli haamu tikkuu DPO12. Vielä kulkee mukana, nyt mennään 5+1.

@Kaihonkukka tunnistan ajatukset! Monet kerrat halannut esikoista ja miettinyt, että mitä jos hän jää ainoaksi. Nyt kun plussa tuli testiin, nousi myös ajatus, että tällä kertaa haluan nauttia raskaudesta vieläkin enemmän, sillä ikinä ei tiedä tuleeko uutta mahdollisuutta. Jos haluan jonkun kivan raskausvaatteen, niin sitten ostan, vaikka muuten oon tosi säästeliäs ja harkitseva vaatteissa. Tosin, ilokseni huomasin, että esim raskausfarkkuja löytyi pilvin pimein vintedistä, niin ei tarvii potea niin huonoa omaatuntoa, vaikka ostais useammatkin, kun voi ostaa käytettynä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään muulla ollut aivan mahdotonta fyysistä väsymystä IVF-hoidon jälkeen? Voisin vain nukkua koko ajan. Tällainen väsymys ei ole normaalia minulle. Tukilääkkeet lopetin alkuviikosta. Ilmeisesti hormonit heittelevät edelleen.
Mulla on aika kova väsymys ollut molemmissa kierroissa, toki syksyllä sotki kaamoksen alkaminen myös hommaa enkä oikeen tiennyt mikä johtuu sitten hoidoista ja mikä kaamoksesta. Mutta nyt ehdin selkeesti tässä välissä jo piristyä kun valon määrä on lisääntynyt, mutta hoitojen aikana tuntui taas aivan ylivoimaiselta päästä sängystä ylös. Ja löysin syynkin. Mulla on kello ranteessa joka mittaa unta aika tarkasti. Syksyllä en tajunnut kiinnittää asiaan huomiota, mutta nyt katsoin unitietoja. Aloitin Synarelan 30.12. ja muutama yö meni vielä hyvin, mutta 4.1. lähtien unet meni aivan totaalisen pirstaleiksi! Enkä keksi mitään muuta syytä kuin hormonitoiminnan muutoksen. Aiemmin nukuin tosi hyvin, kaikki parametrit vihreällä ja yöt tuntui hyvällä tavalla lyhyiltä, eli aivan kuin olisi nukkunut kuin tukki. Mutta nyt mittausarvoista suurin osa on punaisella ja kropassa ja päässä tuntee sen pyörimisen määrän. Kevyttä unta on ihan liikaa, syvää ja REM-unta aivan liian vähän, unijaksojen yhtäjaksoisuus on aivan kuraa eli jaksot jää tosi lyhyiksi. Eli todellakin uni on pirstaleina. Just tänään alkoi menkat ja toivon, oi toivon, että kun nää loppuu niin unikin palautuu normaalimmaksi. Pitäis melkeen kaivaa syksyltä ekalta kiekalta unitiedot esiin, että onko siinä ollut sama homma vai onko Synarela saanut tämän aikaan. Onko muut huomanneet tällaista?

Mulla on aika kova väsymys ollut molemmissa kierroissa, toki syksyllä sotki kaamoksen alkaminen myös hommaa enkä oikeen tiennyt mikä johtuu sitten hoidoista ja mikä kaamoksesta. Mutta nyt ehdin selkeesti tässä välissä jo piristyä kun valon määrä on lisääntynyt, mutta hoitojen aikana tuntui taas aivan ylivoimaiselta päästä sängystä ylös. Ja löysin syynkin. Mulla on kello ranteessa joka mittaa unta aika tarkasti. Syksyllä en tajunnut kiinnittää asiaan huomiota, mutta nyt katsoin unitietoja. Aloitin Synarelan 30.12. ja muutama yö meni vielä hyvin, mutta 4.1. lähtien unet meni aivan totaalisen pirstaleiksi! Enkä keksi mitään muuta syytä kuin hormonitoiminnan muutoksen. Aiemmin nukuin tosi hyvin, kaikki parametrit vihreällä ja yöt tuntui hyvällä tavalla lyhyiltä, eli aivan kuin olisi nukkunut kuin tukki. Mutta nyt mittausarvoista suurin osa on punaisella ja kropassa ja päässä tuntee sen pyörimisen määrän. Kevyttä unta on ihan liikaa, syvää ja REM-unta aivan liian vähän, unijaksojen yhtäjaksoisuus on aivan kuraa eli jaksot jää tosi lyhyiksi. Eli todellakin uni on pirstaleina. Just tänään alkoi menkat ja toivon, oi toivon, että kun nää loppuu niin unikin palautuu normaalimmaksi. Pitäis melkeen kaivaa syksyltä ekalta kiekalta unitiedot esiin, että onko siinä ollut sama homma vai onko Synarela saanut tämän aikaan. Onko muut huomanneet tällaista?
Mulla synarela aiheutti unettomuutta. Heräilin monta kertaa yössä tai aamu alkoi liian aikasin aamuyöstä. Huonoin yö oli sellanen ku nukuin 22.30-02 välillä 3 x 30 min pätkää ja sen jälkeen en enää sekuntiakaan. Oli aika pitkiä päiviä olla töissä tollasilla unimäärillä. Pisimmät unet synarelan aikana oli alle 5h.

@Pumpulipilvi kiitos kysymästä, melkoista parantelua ollut tämä viikko, kun lievä hyperi löysi tiensä tänne, kuten varoiteltiinkin 😅 Turvotus ja tukala ja vähän kipeäkin olo liikkuessa on siis läsnä ja viikon askeleet on kertyneet siitä, kun olen käynyt vessassa ja jääkaapilla. Josko se tästä alkaisi jo pian taittua parempaan 😊

Miten sun vointi? Ja ootteko saaneet väliaikatietoja hedelmöittyneistä?

Meille ei tule mitään väliaikatietoja vaan maanantaina sitten selviää pääsikö jotain pakkaseen asti 🤞🏼

Huomenna ultra 2..... Saa nähdä onko lähtenyt folleja kasvuun 🤞Tänään viides pistos 300iu gonalia.
Täällä mennään samoissa. Tosin lääkkeenä Menopur. Ekassa ultrassa näkyi viime ke 10+6, 5-6mm follia.
Täälläkin sama vaihe, tosin lääkkeenä Pergoveris 😅 Eka ultra tosin vasta ti, kp 8. Kierron alussa ei täällä ultrata lainkaan. Tänään ollut ovismaisia tuntemuksia alavatsalla ja turvotellakin alkaa. Ekassa IVF:ssä Gonalilla ei ollut missään vaiheessa mitään oireita. Voi, oispa tää hyvä merkki 🙏 Toki monella ollut hyvät munasolusaaliit ilman tuntemuksiakin.

Täällä on monilla jännittäviä päiviä edessä: toivotaan hyviä munasolusaaliita teille joilla punktio lähestyy 🥰

Hei täällä olisi kysymys kaikille joilla on toteutettu pitkän kaavan hoito: miuta kiinnostaisi tietää, kuinka monta päivää kesti että teillä alkoi vuoto synarelasumujen aloituksesta?

Saan aloittaa pian synarelan, ja yritän tässä hahmottaa tulevaa aikataulua 🤭

Hei, pakko kirjoitella nyt tänne kun ahdistus aaltoilee niin kovasti. Olen kirjoitellut aikaisemmin tuolla aikaisemmassa IVF ketjussa mutta piti pitää pidempi tauko ettei pää kävisi aivan ylikierroksilla.

Meillä pitkä historia ja muutamia kierrepalloja osunut matkalle.
Ehkäisy jätetty pois 2017. Ei yhden yhtä edes haamn näköistä tänä aikana. Alkuvuodesta 2022 minulla diagnosoitiin autoimmuunisairaus jonka lääkitys laittoi yrityksen paussille kahdeksi vuodeksi. 2024 saatiin lupa yrittää ja historian takia matka vei suoraan IVF hoitoihin. Ikää meillä molemmilla toistaiseksi vielä 35 mittarissa. Ei ole löytynyt mitään mikä selittäisi meidän tilannetta AMH 3.23 ja muut julkisen testit ovat normaaleja.

Hoidot OYS:ssa.
5-6/24 1. IVF kierros pitkällä kaavalla. Lääkkeenä Synarela + Ovaleap
8 munasolua joista hedelmöittyi ainoastaan 1. Tämä 5 päiväisen tuoresiirto ei tuottanut tulosta.

2. IVF suunniteltiin syksylle mutta satuin saamaan olkaniveleen pistetystä kortisoonpiikistä bakteeritulehduksen niveleen. Long story short. 2. IVF kierros siirtyi. 12/23-1/24 edelleen pitkä kaava Synarela + Menopur. 10 munasolua joista ICSI:llä 2 hedelmöittyi mutta vain 1 jaksoi 5 päiväiseksi. Tuoresiirto nega.

3. IVF nyt ilmoittauduttu tarkemmasta aikataulusta ei vielä tietoa mutta reseptit olivat tulleet. Pitkällä kaavalla mennään edelleen mutta nyt lääkkeenä Pergoveris. Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä?Tuntuu että olen vähän jo menettänyt kaiken toivon 😟

Muokattu viimeksi:
@Hertta7 kiitos kysymästä. Täällä voidaan oikein hyvin, oon kyllä ottanut silti iisisti. Punktiopäivä ja seuraava olivat vähän kipeitä, mutta selvisin ilman särkylääkkeitä.
Huomenna toivottavasti sitten tuoresiirto 🤞🏼
Me saatiin punktiosta seuraavana päivänä tietää hedelmöittyneiden lukumäärä ja jos siirrettävää on niin siellä saa kuulla sen hetkisen tilanteen. Äppiin päivittyy sitten vielä tieto jos kuudentena päivänä menee jotain pakkaseen.
Toivottavasti siellä on hyperin oireet jo helpottaneet ja tieto alkioiden tilanteesta tulee tämän päivän aikana

@Selja89 tervetuloa mukaan tähän ketjuun ja Taemppiä uuteen kierrokseen. Mulla itsellä ei ole kokemusta Pergoveriksestä, mutta se on saman tyyppinen kuin Menopur - sisältää sekä FSH ja LH hormonia ja että osalla sillä kasvaa follit todella hyvin. Saanko kysyä onko teillä tehty aina hedelmöitys ivf:llä vai onko käytetty ICSIä?

Myös muille pistelyvaiheessa oleville tsemppiä punktion odotteluun

Hei, pakko kirjoitella nyt tänne kun ahdistus aaltoilee niin kovasti. Olen kirjoitellut aikaisemmin tuolla aikaisemmassa IVF ketjussa mutta piti pitää pidempi tauko ettei pää kävisi aivan ylikierroksilla.

Ehkäisy jätetty pois 2017. Ei yhden yhtä edes haamn näköistä tänä aikana. Alkuvuodesta 2022 minulla diagnosoitiin autoimmuunisairaus jonka lääkitys laittoi yrityksen paussille kahdeksi vuodeksi. 2024 saatiin lupa yrittää ja historian takia matka vei suoraan IVF hoitoihin. Ikää meillä molemmilla toistaiseksi vielä 35 mittarissa. Ei ole löytynyt mitään mikä selittäisi meidän tilannetta AMH 3.23 ja muut julkisen testit ovat normaaleja.

8 munasolua joista hedelmöittyi ainoastaan 1. Tämä 5 päiväisen tuoresiirto ei tuottanut tulosta.

2. IVF suunniteltiin syksylle mutta satuin saamaan olkaniveleen pistetystä kortisoonpiikistä bakteeritulehduksen niveleen. Long story short. 2. IVF kierros siirtyi. 12/23-1/24 edelleen pitkä kaava Synarela + Menopur. 10 munasolua joista 2 hedelmöittyi mutta vain 1 jaksoi 5 päiväiseksi. Tuoresiirto nega.

3. IVF nyt ilmoittauduttu tarkemmasta aikataulusta ei vielä tietoa mutta reseptit olivat tulleet. Pitkällä kaavalla mennään edelleen mutta nyt lääkkeenä Pergoveris. Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä?Tuntuu että olen vähän jo menettänyt kaiken toivon 😟
Tsemppiä kovasti pitkä tie ja haasteita riittänyt matkalle. Itseäni jäi pohdittumaan miksi teille ei ole Icsiä tehty, kun Ivf aina kuitenkin hedelmöityneiden määrä ollut 1 tai 2, vaikka munasoluja tullut hyvin. Kyseisestä lääkkeestä itsellä ei ole kokemusta, ainoastaan Gonalista joka ei toiminut ollenkaan ja Menopurista joka on toiminut kohtalaisesti (3 kkm + 1 onnistunut raskaus)

@Pumpulipilvi 1. kierroksen tuloksen perusteella päädyttiin tässä toisessa kierroksessa ICSI:n mutta tulos ei ollut juurikaan parempi.
Sanottiin vaan että hedelmöittymisessä on haasteita mutta ei osata tietenkään sanoa mistä se johtuu.

@Anisiina minulla on alkanut vuoto 7-8 päivää Synarelan aloituksesta.

Nyt kun tarkemmin luin niin muutamallahan on tuo Pergoveris määrätty. Itselle oli aivan uusi nimi.

Tsemppiä kovasti pitkä tie ja haasteita riittänyt matkalle. Itseäni jäi pohdittumaan miksi teille ei ole Icsiä tehty, kun Ivf aina kuitenkin hedelmöityneiden määrä ollut 1 tai 2, vaikka munasoluja tullut hyvin. Kyseisestä lääkkeestä itsellä ei ole kokemusta, ainoastaan Gonalista joka ei toiminut ollenkaan ja Menopurista joka on toiminut kohtalaisesti (3 kkm + 1 onnistunut raskaus)
Anteeksi, minulla ei kirjoittaessa ajatus selkeästikkään pysynyt kasassa. Jäi mainitsematta että 2 kierroksella päädyttiin icsiin. Tulos oli siitä huolimatta lähes yhtä huono.

Pitäisi siirtää nyt katsetta eteenpäin ja toivoa että lääkkeen muutoksella saataisiin jotain muutosta.

Anteeksi, minulla ei kirjoittaessa ajatus selkeästikkään pysynyt kasassa. Jäi mainitsematta että 2 kierroksella päädyttiin icsiin. Tulos oli siitä huolimatta lähes yhtä huono.

Pitäisi siirtää nyt katsetta eteenpäin ja toivoa että lääkkeen muutoksella saataisiin jotain muutosta.
Itselläkin ajatus joskus kirjoittaessa mennyt sekaisin :). Kovasti voimia ja tsemppiä seuraavaan hoitoon, toivottavasti toisi vauvan teille :).

2. IVF suunniteltiin syksylle mutta satuin saamaan olkaniveleen pistetystä kortisoonpiikistä bakteeritulehduksen niveleen. Long story short. 2. IVF kierros siirtyi. 12/23-1/24 edelleen pitkä kaava Synarela + Menopur. 10 munasolua joista ICSI:llä 2 hedelmöittyi mutta vain 1 jaksoi 5 päiväiseksi. Tuoresiirto nega.

Moi Selja!

Täällä kaksi vuotta vanhempi kohtalotoveri, jolla myös lapsitoive 2017 lähtien, autoimmuunitautidiagnoosi 2020 ja hoidot jäissä pari vuotta. Pohjalla endometrioosi ja kolme pitkän kaavan kautta toteutettua IVF-hoitoa. Saimme näistä jokaisella kerralla kerätyksi 7-8 kypsää munasolua, mutta ensimmäisellä ja kolmannella hoitokierroksella ei päästy siirtoon saakka, vaikka kolmannella kerralla käytössä oli myös ICSI. Toinen hoitokierros sen sijaan oli hyvin poikkeava, sillä kaikki munasolut hedelmöittyivät blastokysteiksi asti ja siirtoja kertyi 6kpl. Koska mikään näistä alkioista ei jäänyt kiinni, todennäköisesti ongelmaa on myös kiinnittymisessä (syynä mahdollisesti kohdun adenomyoosi). En ole vielä valmis luovuttamaan, joten päätimme kokeillä vielä kerran yksityisellä, jossa hoito alkaa huhti/toukokuussa.

Onko sinulta mitattu ferritiiniä? Saamani rautainfuusio 1. ja 2. IVF-kierroksen välissä tuntui parantavan huomattavasti munisten laatua. Heikentävästi taasen vaikuttivat ilmeisesti stressitasot, jonka vuoksi jälkiviisaana on helppo sanoa, olisi pitänyt lykätä kolmatta kierrosta kunnes olisin päässyt yli pahimmista henkilökohtaisista suruista. Ymmärrän hyvin, että on todella turhauttavaa kun lääkärit eivät osaa sanoa miten hoitovastetta voisi parantaa tai missä ylipäätään on selvästi vika.

Koska aiomme maksaa itsemme kipeäksi yksityisellä toteutettavista hoidoista, olen päättänyt ottaa tälle viimeiselle kierrokselle kaikki poppaskonstit käyttöön. Ja edelleen, jälkiviisaana olisi pitänyt ottaa jo ennen tuota kolmatta julkisen kierrosta vaikkei lääkärit näistä mitään puhuneet. Minulla ei ole ollut missään kohtaa ongelmia ovulaation kanssa, joten olen alkanut ottaa omega-3, Q10, E-, C- ja D-vitamiinia purkista (omega-3:han voi sekoittaa ilmeisesti kiertoa). DHEA:aan toivon saavani piakkoin reseptin, sehän usein autoimmuunisairauksissa laskee alle normaalitason ja monien lähteiden mukaan vaikuttaa munasolujen laatuun. Jos jollain on vinkata vielä lisävinkkejä tähän coctailiin, otan ne kiitollisena vastaan.

Muista ettet ole yksin tällä matkalla ja että onneksi suurin osa onnistuu vielä jossain kohtaa saamaan lapsen syliinsä.

Takaisin