Letrozolin käyttäjiä?

Täällä ois dpo10 ja pc testissä jotain viivanpaikkaa tai ihan megamegamegahailuraa. Oon kallellaan että on vaan viivanpaikka, joka luo illuusion että ois muka jotain varjoa sen vieressä. Sen verran kuitenkin harvinaista että saan luottotestilläni (PC) ees häiritsevää viivanpaikkaa, että on mennyt tää aamu tota testiä eri valoissa tuijotellen. 🫣

Täällä ois dpo10 ja pc testissä jotain viivanpaikkaa tai ihan megamegamegahailuraa. Oon kallellaan että on vaan viivanpaikka, joka luo illuusion että ois muka jotain varjoa sen vieressä. Sen verran kuitenkin harvinaista että saan luottotestilläni (PC) ees häiritsevää viivanpaikkaa, että on mennyt tää aamu tota testiä eri valoissa tuijotellen. 🫣
Vitsi miten jännittävää!!! 🤩 sormet ristissä että viiva vahvistuu lähipäivinä 🤞 voi olla kyllä aika pitkiä päiviä odotella!

Toi turvotus on kyllä kamalaa. 😅 Mikä on kiinnityspiikki? Nää piikit ja muut on ihan vieraita ittelle niin kiinnostaa kovasti. 😁
@Tellura Pahoittelut mulla on ihan jääny vastaamatta tähän sun kysymykseen piikeistä. Näidenkin käytöissä on varmasti eroja, mutta mulle on nyt määrätty tosiaan irroituspiikki ja sitten muutama päivä tästä kiinnityspiikki. Ilmeisesti PCOS vaikuttaa tähän. Irrotuspiikin tarkoitus on just auttaa sitä munasolua irtoamaan kun ovulaatiota ei tule normaalisti. Lisäks myös auttaa siinä munasolun kehittymisessä. Kiinnityspiikki puolestaan estää sitä ennen aikaista irtoamista.

Joku ammattilainen vois varmaa selvittää paremmin. 🙈 Itsehän en ymmärrä mitään niin omasta kehostani saati mitä lääkärit puhuu. 😂

Nyt on kp 18 menossa ja mietin, että peuhattiinko tarpeeksi miehen kanssa ja milloin kannattaisi tehdä rt vai teenkö ollenkaan ja odotan vain mahdollisten kk tuloa. Töissä on kans ollu niin hirveät pari viikkoa ja olen ollut fyysisesti niin loppu.

En löytäny erilistä keskustelua tästä, mutta metformiini on nyt osoittautunut ihaan hyväksi ja sivuoireita ei ole sen enempiä ollut. Paino on myös lähtenyt kivasti laskuun ja uskon että lääke on tukenut sitä tässä elämäntaparemontin yhteydessä.

@Tellura Pahoittelut mulla on ihan jääny vastaamatta tähän sun kysymykseen piikeistä. Näidenkin käytöissä on varmasti eroja, mutta mulle on nyt määrätty tosiaan irroituspiikki ja sitten muutama päivä tästä kiinnityspiikki. Ilmeisesti PCOS vaikuttaa tähän. Irrotuspiikin tarkoitus on just auttaa sitä munasolua irtoamaan kun ovulaatiota ei tule normaalisti. Lisäks myös auttaa siinä munasolun kehittymisessä. Kiinnityspiikki puolestaan estää sitä ennen aikaista irtoamista.

Joku ammattilainen vois varmaa selvittää paremmin. 🙈 Itsehän en ymmärrä mitään niin omasta kehostani saati mitä lääkärit puhuu. 😂

Nyt on kp 18 menossa ja mietin, että peuhattiinko tarpeeksi miehen kanssa ja milloin kannattaisi tehdä rt vai teenkö ollenkaan ja odotan vain mahdollisten kk tuloa. Töissä on kans ollu niin hirveät pari viikkoa ja olen ollut fyysisesti niin loppu.

En löytäny erilistä keskustelua tästä, mutta metformiini on nyt osoittautunut ihaan hyväksi ja sivuoireita ei ole sen enempiä ollut. Paino on myös lähtenyt kivasti laskuun ja uskon että lääke on tukenut sitä tässä elämäntaparemontin yhteydessä.
Ei se mitään. 😁 Joo on tää maailma kyllä aikamoinen kaikkine lääkkeineen ja oman kropan seuraamisineen. 😅
Mulla tänää tulee 2vkoa kun aloitin metforemin kolmannella kerran. Ja siis ottanut vain iltaisin. Nyt pitäisi koittaa saada ujutettus aamuunkin tbl niin kuin alkuperäinen ohje oli.

Lääkäri soitteli perjantaina vihdoin!! Nyt lisätään tämä emätinkapseli päivä oviksen jälkeen 12pväksi käyttöön. 😳🤔 Teroista en maininnut mitään, että omatoimisesti niitä nyt syön tähän kiertoon. 🫣🙈 Painoa kun saisi alaspäin, edelleen siis sama asia päällimmäisenä. 😩😞

Hetkinen apua?! Miten tämä annostus menee? Minulle on määrätty 2,5mg x 2 kiertopäiville 2-6, mutta otetaanko näitä siis kaksi kerralla voi aamuin illoin? En nyt muista yhtään mitä lääkäri sanoi ja kirjallisesti ei ole tuon tarkempaa ohjetta. Miten teillä muilla on samalla annostuksella? Laitoin viestin hoitavalle taholle, mutta sieltä vastataan vain arkena.

Muokattu viimeksi:
Ole hyvä. 👍🏻 Joo kerralla vaan niin vaikuttava määrä on kerralla isompi ja täten mun logiikalla kypsyttää paremmin.. 😅 Joo sitä ei ehkä kannata kovin lukea 🙄🙈 mäkin sen tavasin sillon ku aloitin ja ajattelin että olis voinu jättää välistä kyllä 😆😮‍💨

@Viikuna91 kuulostaa lupaavalta! 🤩 Jospa viiva vahvistuisi.

@Pepino mä olen ottanut letrot aamuin illoin, silleen ei ole päätä särkenyt niin paljoa😄 ei sillä varmaan ole oikeasti väliä, molempaa ohjetta olen nähnyt.

Huomenna inssiin! Ovistesti aamulla nega, pistin ovitrellen myös tänään.
Hei vau. Mulle ei oo ikinä tullu vastaan että letrot voisi ottaa aamuin illoin. 😳
Joka päivä oppii uutta. 🤗

Mulle määrättiin kans tämä cyclogest ja eilen alotin kuurin. Täytyy kyllä sanoa et enemmän tykkään suun kautta otettavista lääkkeistä kuin emättimen kautta. 🙄🙈 Lisäks ollu nyt muutamana päivänä kiristävää ja paineen tunnetta vatsassa. Toivotaan et se olis hyvä merkki ja jotain tapahtuis. Taas jaksais yhtään odottaa että tietäis että osuuko vaiko ei osu.

Huomenna inssiin! Ovistesti aamulla nega, pistin ovitrellen myös tänään.
Tsemppiä inssiin! Toivottavasti menee hyvin ja tärppää 🌈🌈
Mulle määrättiin kans tämä cyclogest ja eilen alotin kuurin. Täytyy kyllä sanoa et enemmän tykkään suun kautta otettavista lääkkeistä kuin emättimen kautta. 🙄🙈 Lisäks ollu nyt muutamana päivänä kiristävää ja paineen tunnetta vatsassa. Toivotaan et se olis hyvä merkki ja jotain tapahtuis. Taas jaksais yhtään odottaa että tietäis että osuuko vaiko ei osu.
Toivotaan että ikävä tuntemuksia seuraisi hyvä uutinen 🤞

Pienet turinat sitten näistä omista meiningistä… Mulla alkoi perjantaina ohjeen mukaisesti oviksen testaaminen. Meinasi jo vähän pettää hermo kun digi näyttää jatkuvasti negaa (mikä on siis tarkoituskin), niin heikolla hetkellä kävin ostamassa liuskoja, et josko niihin tulis haamuja… :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No ei tullut haamun haamua eilen illalla eikä aamulla, eikä välttämättä tulekaan eli hukkaan heitettyä rahaa taisi olla😆

Tänään on kp12 ja vasteultrapäivä, jota oon jännittänyt hurjasti. Mulla on ollut aina sellainen ajatus, että mun kehossa on jotain vikaa hedelmällisyyden näkökulmasta ja että mun raskautuminen ei tule onnistumaan helposti. Taustalla on myöhemmin Tilkan lääkärin toimesta kumottu PCOS-diagnoosi. Nyt sit yhtäkkiä pitäisi luottaa siihen että mun kehossa ei toistaiseksi ole tiedossa mitään erityistä häikkää, mut vaikeaa on. Nukuin tosi huonosti, heräilin useita kertoja ja olin yöllä selittänyt kumppanille myös jotain apteekin tarpeesta - ei mitään muistikuvaa tästä :Face With Tears Of Joy: Ei oo oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia missään. Oon vähän huonosti kirjannut aiemmissa kierroissa tuntemuksia, mut viime vuodelta on joiltakin kierroilta merkintöjä erilaisista oireista kp 16-20 välillä, eli sinänsä pitäis vaa nyt yrittää pitää maltista kiinni, koska koskaan ei oo yhtään oiremerkintää kp12 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No vasteultrassa oli kaikki hyvin, yksi 20mm follikkeli ja limakalvo 8,4mm eli ovulaatiota odotetaan ihan näille päiville. Jännitys siitä että toimiiko mun kroppa hellitti vähän mut nyt sit jännittää se ensimmäinen inssi 😂

Muokattu viimeksi:
Tulin nyt vastaamaan itse itselleni, kun sain lääkäristä vastauksen, että pillerit otetaan aamuin illoin. Noh, eilinen meni kerralla, mutta olen nyt ruodussa tästä aamusta lähtien. Toivottavasti ei hirveästi haitannut. 😅

Tsemppiä inssiin @Allinen ! Ja hyvältä kuulostaa vasteultra @Jupiter34. Itsekin pääsen nyt varailemaan ultraa, jännittävää.

Tulin nyt vastaamaan itse itselleni, kun sain lääkäristä vastauksen, että pillerit otetaan aamuin illoin. Noh, eilinen meni kerralla, mutta olen nyt ruodussa tästä aamusta lähtien. Toivottavasti ei hirveästi haitannut. 😅

Tsemppiä inssiin @Allinen ! Ja hyvältä kuulostaa vasteultra @Jupiter34. Itsekin pääsen nyt varailemaan ultraa, jännittävää.
No ompas metkaa. Ku näis on niin eri ohjeita 😅🙈 Mulla kun just ohjeena että kerralla 2tbl. 😆 Mutta hyvä kun sait varmistuksen omalta lääkäriltä. 😁

Inssi meni niin penkin alle kuin vain pystyi. Johtofollikkeli ei ollut kasvanut yhtään torstaista ja oli yhä 12mm, toisen munasarjan pienempi folli oli sen sijaan kasvanut mutta vain 14mm kokoiseksi. Koska pistin ovitrellen jo eilen, ei tässä kierrossa voi enää inssiä tehdä. Lääkäri kehotti kotiyhdyntään jos kävisi ihme ja ovitrelle ei irrottaisikaan follia vielä.

Masentaa, itkettää, vituttaa. Miehen näyte oli tosi hyvä kuulemma. Aloitan terot loppuviikosta joka tapauksessa jotta uusi kierto alkaisi ajoissa, seuraavassa kierrossa uusi yritys.🙁

Inssi meni niin penkin alle kuin vain pystyi. Johtofollikkeli ei ollut kasvanut yhtään torstaista ja oli yhä 12mm, toisen munasarjan pienempi folli oli sen sijaan kasvanut mutta vain 14mm kokoiseksi. Koska pistin ovitrellen jo eilen, ei tässä kierrossa voi enää inssiä tehdä. Lääkäri kehotti kotiyhdyntään jos kävisi ihme ja ovitrelle ei irrottaisikaan follia vielä.

Masentaa, itkettää, vituttaa. Miehen näyte oli tosi hyvä kuulemma. Aloitan terot loppuviikosta joka tapauksessa jotta uusi kierto alkaisi ajoissa, seuraavassa kierrossa uusi yritys.🙁
Ompa kurja tilanne. Tosi harmi. Mutta voisko tos lääkärin ehdotuksessa olla ideaa, josko juuri ton vitutuksen ja masennuksen takia ei niin olisi odotukset korkealla ja kävisin hyvä tuuri ja tärppäisi. 🤩

@Allinen voi kurjuus! Onpa tylsä juttu, oon pahoillani teidän puolesta. Nyt toivottavasti uusin avuin ja tiedoin seuraavaan kiertoon 🌈 Ja kuka tietää vaikka peuhaten vielä tärppäisikin.

@Allinen voi ei, niin toivon että ois teillä ollut onnistunut kierto, oli jo niin lupaavat merkit. 😔💔 Ymmärrän että harmittaa ihan tosi paljon. Mulla oli ennen letrojen aloitusta pitkiä kiertoja (ovuloimattomia todennäköisesti) ja se on niin turhauttavaa kun ei pääse edes "samalle viivalle" muiden yrittäjien kanssa. Että niillä joilla homma pelaa ja solut saa mahdollisuuden kohdata joka kuukausi, on niin etumatkalla että se turhauttaa itse katsella sieltä lähtöviivan takaa, ei pääse edes osallistumaan ja yrittämään. 😭
Onneksi ensi kierrossa taas osaavat lääkärit ottaa huomioon ja uskon että teille vielä löytyy se sopiva lääkekombo jolla follit saadaan kasvatettua haluttuun kokoon! 💛

@Jupiter34 onnea hyvistä vasteultratuloksista! 🤩

Ei tuu lokakuista tänne. 😔💔 Ne viivat, joita sydän kovasti halusi nähdä testeissä, on varmasti vaan viivanpaikkaa kun ei mitään muutosta pariin päivään. Nyt on dpo12, eli toivoa ei oikeastaan enää ole että vielä tulisi plussa. Ekaa kertaa otti tosi koville tässä kakkosen yrityksen kohdalla tää nega, varmasti senkin takia yritin viimeiseen asti nähdä jotain mitä ei edes niissä testeissä ole. 😔 Mutta en kyllä muista aiemmin nähneeni PC:n testeissä viivapaikkoja, vai oonko aiemmin osannut katsoa niitä enemmän järjellä kuin tunteella. Vaikea saada kuvaan mutta livenä on jotenkin niin selkeä harmaa viiva. 😮‍💨

Takaisin