IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä on tosiaan Pirkanmaalta Terolut loppu joka paikasta. 😯 En pystyisi hakemaan 50km päästä tänään kun annos loppuu, joten vaihdetaan se Cyclogestiin. Toivottavasti vaihto ei aiheuta mitään ongelmia, hoitaja ei oikein osannut sanoa.

Kyllä on tosiaan Pirkanmaalta Terolut loppu joka paikasta. 😯 En pystyisi hakemaan 50km päästä tänään kun annos loppuu, joten vaihdetaan se Cyclogestiin. Toivottavasti vaihto ei aiheuta mitään ongelmia, hoitaja ei oikein osannut sanoa.
Käsittääkseni yleensä vaihto ei oo ongelma. Monesti jos näyttää että terot ei riitä niin ne lennosta vaihdetaan cycloihin. Cyclogest on järeämpää tavaraa ja siitä esim mulla tulee enemmän sivuoireita (raskausoireita). Cyclogestissa keltarauhashormoni on myös mitattavissa muodossa toisin kuin terolutissa.

Käsittääkseni yleensä vaihto ei oo ongelma. Monesti jos näyttää että terot ei riitä niin ne lennosta vaihdetaan cycloihin. Cyclogest on järeämpää tavaraa ja siitä esim mulla tulee enemmän sivuoireita (raskausoireita). Cyclogestissa keltarauhashormoni on myös mitattavissa muodossa toisin kuin terolutissa.
Kiitos, hyvä tietää noista oireista. Terolutista on tullut mulle raskausoireita myös, joten saa nähdä, että miten keho reagoi Cyclogestiin.

Ihme homma, vatsassa ties mitä tuntemuksia, vaikka edes alkiota ei ole siirretty, eikä edes tukilääkettä aloitettu🤣 Voikohan Ovitrelle aiheuttaa tällaisia oireita, siitä pari päivää. Aiemmin en ole saanut siitä muistaakseni mitään oireita. Kierron alussa oli myös Letrot ja Menopur. Vatsa sillee kuumottaa, jopa vähän viiltäviä tuntemuksia, vähän menkkamaista jomotusta ja jotenkin tunnen hassusti, että missä kohtu on. Kuinka paljon tuleekaan mieleen raskaus, vaikka tosiaan sitä tämä ei ainakaan ole. Pitää muistaa sitten mahdollisina piinapäivinä ettei ainakaan usko mihinkään oireisiin!

Moi! Oon lukenut kaikki viestit, mutten oo saanu aikaiseksi kirjoteltua. 😮‍💨 Nyt hyppään taas mukaan!

Nyt meidän toinen ivf(icsi) on taputeltu. Ei mennyt ihan niinkun toivottiin. ❤️‍🩹Punktiosta saaliiksi tuli 9 munasolua, 7 kypsää, 4 hedelmöittyi, ja päästiin vain tuore alkion siirtoon. Eilen tein negatiivisen testin. Ekassa hoidossa päästiin myös vain tuore alkion siirtoon. Parempaan suuntaan kuitenkin että enemmän hedelmöittyi ku viimeks. Harmittaa ihan hirveästi että pakkanen taas tyhjä, mutta ajattelen et parempi niin jos ne solut oli kuitenkin heikkoja.. 😞

Ollaan Husilla julkisella hoidoissa ja tänään saatiinkin sieltä jo viestiä että päästään vielä hoitoon jonon mukaan 2-3kk. Halutaan tätä siis edelleen vaikka tuntuu pahalta. Taas. ✨

Täällä jotkut olette maininnu alkioiden laadusta (esim. 4AA), oletteko yksityisellä vai julkisella hoidoissa? Meille ei ole kerrottu laadusta vaikka kysyttiin. Vai siksi ei kerro jos kehnon laatuisia?

Tulevaisuutta varten päätin aloittaa Donaferty ja q10. Joku aika sitten kävitte keskustelua tuosta q10, niin ajattelinkohan oikein että 2x100mg/pv olis hyvä annostus?
Tottakai näiden ohella liikuntaan ja terveelliseen ruokaan pitää keskittyä.

Ja siis lohduttavan aktiivista porukkaa täällä! 😍 Vaikka tuntuu että on vaikea pysyä perässä.. 🤭

Keräyksestä viisi päivää ja olo huomattavasti normaalimpi. Kipuja vain silloin, kun rakko täynnä. Neljä päivää kestänyt yökötyskin on onneksi poissa. Kävin viikonloppuna viemässä ruiskut ja lääkejämät apteekkiin ja ostin samalla ubikinonia. Aloitin ottamaan sitä 2 x 150 mg päivässä. Enempikin kävi mielessä. Puolisolle aion syöttää 150 mg päivässä.

Moi! Oon lukenut kaikki viestit, mutten oo saanu aikaiseksi kirjoteltua. 😮‍💨 Nyt hyppään taas mukaan!

Nyt meidän toinen ivf(icsi) on taputeltu. Ei mennyt ihan niinkun toivottiin. ❤️‍🩹Punktiosta saaliiksi tuli 9 munasolua, 7 kypsää, 4 hedelmöittyi, ja päästiin vain tuore alkion siirtoon. Eilen tein negatiivisen testin. Ekassa hoidossa päästiin myös vain tuore alkion siirtoon. Parempaan suuntaan kuitenkin että enemmän hedelmöittyi ku viimeks. Harmittaa ihan hirveästi että pakkanen taas tyhjä, mutta ajattelen et parempi niin jos ne solut oli kuitenkin heikkoja.. 😞

Ollaan Husilla julkisella hoidoissa ja tänään saatiinkin sieltä jo viestiä että päästään vielä hoitoon jonon mukaan 2-3kk. Halutaan tätä siis edelleen vaikka tuntuu pahalta. Taas. ✨

Täällä jotkut olette maininnu alkioiden laadusta (esim. 4AA), oletteko yksityisellä vai julkisella hoidoissa? Meille ei ole kerrottu laadusta vaikka kysyttiin. Vai siksi ei kerro jos kehnon laatuisia?

Tulevaisuutta varten päätin aloittaa Donaferty ja q10. Joku aika sitten kävitte keskustelua tuosta q10, niin ajattelinkohan oikein että 2x100mg/pv olis hyvä annostus?

Ja siis lohduttavan aktiivista porukkaa täällä! 😍 Vaikka tuntuu että on vaikea pysyä perässä.. 🤭
Tervetuloa mukaan @Jenny A. 🤗

Mä käytin 2x150mg/pv. Otin aamuisin molemmat. Jos vielä pitää hoitoja jatkaa, niin aattelin ottaa 450mg/pv. En huomannut omassa olossa mitään muutosta tuolla 300mg.

@Kaihonkukka Noi oireet on kyllä niin hämääviä! Itsekin tässä jo tovin tuskaillu kaikkien sekalaisten oireiden kanssa.

@ElinaHelmi Testasitko jo uudestaan vai odotteletko virallista testipäivää?

Tunnustan, että mä oon testannut jo monta päivää😅😂 Alotin jo aivan liian aikasin ja aion kyllä testata päivittäin viralliseen testipäivään asti. Vaikka ihan vaan siksi, että kun näitä kaikkia oireita on, niin en halua hirveetä shokkia, jos sieltä nega sitten tulee. Koska ajatukset kääntyy väkisinkin siihen, että mitä jos...Kivempi tällai pikkuhiljaa seurata alkaako mitään viivaa näkyä.

Meille taas Husista kerrottiin alkion luokitukseksi AB, kun lääkäriltä kysyin. Kiva kuulla että jono ei tuon pahempi, kun henkisesti sinne olen jo matkalla, vaikka alkio vielä siirtämättä.

Tervetuloa mukaan, ja muillekin uusille. Mulla on myös aina ollut Menopur lääkkeenä, alkuun vaste oli aika huono ja soluja saatiin vähän. Mutta laatu ilmeisesti ainakin ok. Nyttemmin vaste ollut hyvä ja saatu sitä tavoiteltua 12-15 solua kerättyä. Menopurilla on tosiaan tutkimusten mukaan (ainakin joidenkin) saatu parempilaatuista soluja (vs Gonal F). Toivottavasti punktio menee kuitenkin ok, kipulääkkeet toimenpiteen aikana on ainakin mulla toimineet aina hyvin. En sitä kivaksi sanoisi, mutta ei mahdotonkaan. Kipukynnys, lääkevaste ja totta kai esim endo voi kuitenkin vaikuttaa siihen isosti.

@Mariamimi joko siellä alkoi zumenon kuuri? Noita viestejä kun kurkin niin taitaa kyllä olla. Ja meidän hoitojakso taitaa olla pari viikkoa jäljessä, kun zumenonin alkuun on vielä viikko. Onko sullakin yksi tabletti aamulla ja yksi illalla?

@pääskyläinen sait kyllä odotella sitä vuotoa oikein urakalla.

Miten @Sarsabutt , @Betta, @ritukookoo teillä menee siellä? Onko seuraavat stepit jo selvillä?

Ja jos @Ellisvm84 ja @LunarShade käytte vielä kurkkimassa niin mitä teille kuuluu? Onko kaikki mennyt hyvin? (Saako sitä kysyä täällä.)
Olipa kiva bongata täältä kuulumiskysymys! 😊 Oon pitänyt hengähdystaukoa täältä, mutta nyt oon lueksellut viimeisimmät viestit, kiva kun täällä on näin aktiivista! Ja kiva että on useampi muukin 40v täyttänyt mukana.

Valitettavasti kuulumiset ei ole kovin hyviä 😕 Mulla siis alkoi marraskuussa pas:sta raskaus, mutta varhaisultrassa todettiin huono kasvu ja hidas syke. Kontrolliultrassa kasvu pysähtynyt, syke vielä hidastunut. Päädyttiin siis lääkkeelliseen keskeytykseen, josta nyt toipumisaika menossa. Pakkasessa yksi alkio, toivon että siirtoon päästäisiin helmikuussa. Vielä näin 4vkoa keskeytyksen jälkeen raskaustesti näytti positiivista, mutta jospa se siitä pian haalistuisi kokonaan..

On tämä raskasta hommaa! Vertaistuki on kyllä tosi tärkeää 😊

@Jenny A. Me ollaan HUSissa. Eivät kertoneet alkioiden laaduista mitään, sitten täältä lukiessa ymmärsin kysyä. Sitten kyllä kertoivat. Minusta outoa, etteivät kysyessä kerro, vaikka olisivatkin huonolaatuisia... Ei se kuitenkaan tarkoita, ettei raskaus onnistuisi. D-alkioita eivät kuulemma edes siirrä.

@Jenny A. Me ollaan HUSissa. Eivät kertoneet alkioiden laaduista mitään, sitten täältä lukiessa ymmärsin kysyä. Sitten kyllä kertoivat. Minusta outoa, etteivät kysyessä kerro, vaikka olisivatkin huonolaatuisia... Ei se kuitenkaan tarkoita, ettei raskaus onnistuisi. D-alkioita eivät kuulemma edes siirrä.
Sama kokemus HUS:sta, eivät kertoneet automaattisesti mutta kerran kysyin niin kertoivat kyllä 😊

Heippa kaikille!

Minäkin jo tovin lueskellut teidän kirjoitteluja, ihanan aktiivista porukkaa täällä.

Meillä eka IVF hoito menossa, ns h hetkeä odotellaan, et pääsee testin tekemään. Valmiiksi kyllä on jo vähän pessimistinen fiilis viivojen suhteen, mutta siihempä on jo totuttu 😅 Tsemppiä kaikille tämän myllerryksen keskellä ❣️

@Ellisvm84 oon todella pahoillani. Valtavasti voimia sinne tähän toipumiseen ja sitten aikanaan myös uuteen siirtoon valmistautumiseen ❤️‍🩹

@Jenny A. me ollaan yksityisellä, eikö sieltäkään koskaan ole luokituksia kerrottu. Oon ymmärtänyt että Felicitaksella pitää itse myös kysyä tietoa, enkä oo kokenut että saisin siitä mitään lisäarvoa.

@Hertta7 tsemppiä huomiseen folliultraan ja @ElinaHelmi olisin myös tullut kyselemään joko olet testaillut uudemman kerran. Ja @Pian 41 v. Onpa kiva että kuulitte väliaikatietojakin.

Täällä pistelyt jatkuu, ei mitään hakua mitä kropassa tapahtuu. Jotenkin sitä haluaisi aina täsäs kohtaa ”voida mahdollisimman hyvin”. Eli nukkua, syödä ja liikkua jotenkin tosi optimaalisesti, mutta enköhän taas ole nukkunut aivan todella huonosti ja väsyneenä ei kyllä mikään muukaan oo ihan optimaalista 🙈

Keräyksestä viisi päivää ja olo huomattavasti normaalimpi. Kipuja vain silloin, kun rakko täynnä. Neljä päivää kestänyt yökötyskin on onneksi poissa. Kävin viikonloppuna viemässä ruiskut ja lääkejämät apteekkiin ja ostin samalla ubikinonia. Aloitin ottamaan sitä 2 x 150 mg päivässä. Enempikin kävi mielessä. Puolisolle aion syöttää 150 mg päivässä.
Miksi sulla ol ollut yökötys? Mulla aivan järkyttävä kuvotus. Nyt keräyksestä 4 päivää. Väittivät, että ei johdu ivf-lääkkeistä, koska on mun kolmas hoito jo.

Olipa kiva bongata täältä kuulumiskysymys! 😊 Oon pitänyt hengähdystaukoa täältä, mutta nyt oon lueksellut viimeisimmät viestit, kiva kun täällä on näin aktiivista! Ja kiva että on useampi muukin 40v täyttänyt mukana.

Valitettavasti kuulumiset ei ole kovin hyviä 😕 Mulla siis alkoi marraskuussa pas:sta raskaus, mutta varhaisultrassa todettiin huono kasvu ja hidas syke. Kontrolliultrassa kasvu pysähtynyt, syke vielä hidastunut. Päädyttiin siis lääkkeelliseen keskeytykseen, josta nyt toipumisaika menossa. Pakkasessa yksi alkio, toivon että siirtoon päästäisiin helmikuussa. Vielä näin 4vkoa keskeytyksen jälkeen raskaustesti näytti positiivista, mutta jospa se siitä pian haalistuisi kokonaan..

On tämä raskasta hommaa! Vertaistuki on kyllä tosi tärkeää 😊
Olen niin pahoillani 😭

Onko vuotoa vielä? Voiko positiivinen hcg johtua istukanpalasta kohdussa? Pääsetkö ultraan? Mulla johtui siitä. Piti kaapia.

Ihanaa et saatte lisätietoa välissä 😍 Meille ei infota mitään alkioiden viljelyn edistymisestä, vasta pakastettujen määrä ilmoitetaan. Helpottais mahdollisen pettymyksen määrää, jos tietäis päivittäin moniko on lopettanut kasvamisen 😥
Niin me ollaan yksityisellä. Päivänä 5 soittaa taas. Päivänä 6 biopsia ja pakastus. Tsemppiä!!!

20250128_073407.jpg

Virallinen testipäivä vasta perjantaina, mutta tänään tuli ensimmäinen haamu sitten esikoisen raskauden! 🥹😍😭
Tai siis itseasiassa ensimmäinen haamu ikinä, kun silloin testasin ekan kerran vasta 2 päivää kuukautisten väliinjäämisestä viikkonäytöllisellä. Mutta tässä 1,5v yrityksen aikana ei ole tullut ainuttakaan positiiviseen viittaavaa. Livenä näkyi paremmin kuin kuvissa.

Olin taas jo ihan varma että menkat alkaa ihan just, kun pari päivää ollut tuntemuksia alavatsalla, mut samoin odotin esikoisen kohdalla useamman päivän kuukautisten alkua vatsan nipistelyiden takia. Nyt vaan toivon että pikkuinen tarraa tiukasti ja kehittyy loppuun saakka! ❤️

Nyt on 12pv ovulaatiosta ja (5-6 päiväisen) alkion siirto oli maanantaina, eli 8pv sitten.

Meille ei myöskään kerrottu alkioiden laadusta muuta kuin että kehittyi hitaanlaisesti, mut oli kuitenkin hyvälaatuisia.

Ja ubikinonista, oon syönyt pääasiassa Nutriworksin 200mg aamuisin aamupalan yhteydessä ja välillä myös päivällä toiset 200mg. Vähän pohdin että jatkaisin mahdollisesti myös raskauden ajan.

Takaisin