Mulla on ollut viime keväästä asti yöheräilyä ja nyt talven aikana yöheräilyt ovat menneet pisteeseen, jossa en enää saa unta, vaan aloitan aamuni siinä klo 3, viimeistään klo 4. Aiemmin saatoin vielä tunniksi tai jopa kahdeksi nukahtaa ja herätä vasta kellonsoittoon. Ja sen nyt tietää, millaista elämä on 4-5 tunnin yöunilla. Mutta joskus, etenkin viikonloppuisin, saatan vetää sen 8h unta (yhdellä tai kahdella vessakäynnillä) ja olla silti aivan zombie. Siis tää jaksamattomuus ja vetämättömyys on niin rasittavaa.
Kävin lääkärillä. Itse asiassa pari vuotta sitten kävin samantyyppisestä aiheesta nimeltä jatkuva väsymys. Reseptiksi sain Brintellixin, jota en sitten tietenkään hakenut. Pari viikkoa sitten sain Mirtazapinia, koska se auttaisi nukkumaan yön putkeen ja olisi aamulla virkeämpi. Toiveikkaana otin 1/4 murusen ja totesin että oikeastiko ihmiset syö tällaisia lääkkeitä. Olin vuorokauden aivan koomassa, sydän muljahteli ja oli asentohuimausta. Olin totaalisen väsynyt ja olo oli karmea. Palautin pillerit apteekkiin.
Naislääkäri vain totesi, ettei voi vielä olla vaihdevuosia. Ilmeisesti pitää vain kestää.