Raskaaksi 2025

HOOOOH tätä odottelua taas 😤 kp 22 ja yleensä kierto 29pv, mutta välillä myös esim 34 🥲 nyt on ehkä dpo 4, ehkä 5? Haluaisin testata vasta kun menkat on oikeesti myöhässä, mut en tiiä kannattaako pitää hullua niin kauan jännityksessä 😏

Ja odotan testausta enemmän siks, et pääsis taas vaan uuteen kiertoon. Ei oo sit niinku yhtään tärpänny olo. Mullahan tuli ovistestiin plussa perjantaina ja ovis oireet loppu siihen päivään. Sunnuntaina oli sit kuitenki kunnon menkka särkyä koko päivän, joka jatku myös maanantaina ja siitä asti on alavatsaa nippaillu vähän välillä. Kiinnittyminen tai muu ei oo voinu tos vaihees olla niiiin eiköhän se oo ne menkat jotka siel jo valmistautuu tulevaan kidutus urakkaansa 🥳

Missäs vaiheessa kiertoa muut mennee?

HOOOOH tätä odottelua taas 😤 kp 22 ja yleensä kierto 29pv, mutta välillä myös esim 34 🥲 nyt on ehkä dpo 4, ehkä 5? Haluaisin testata vasta kun menkat on oikeesti myöhässä, mut en tiiä kannattaako pitää hullua niin kauan jännityksessä 😏

Ja odotan testausta enemmän siks, et pääsis taas vaan uuteen kiertoon. Ei oo sit niinku yhtään tärpänny olo. Mullahan tuli ovistestiin plussa perjantaina ja ovis oireet loppu siihen päivään. Sunnuntaina oli sit kuitenki kunnon menkka särkyä koko päivän, joka jatku myös maanantaina ja siitä asti on alavatsaa nippaillu vähän välillä. Kiinnittyminen tai muu ei oo voinu tos vaihees olla niiiin eiköhän se oo ne menkat jotka siel jo valmistautuu tulevaan kidutus urakkaansa 🥳

Missäs vaiheessa kiertoa muut mennee?
Mä muistan miten ekaa ennen mulla kierrot heitteli 20-33 päivän välillä. Olin ihan jo täysin menettänyt toivoni enkä edes jaksanut miettiä testaamista. Ihmettelin yksi päivä miten väsytti niin paljon mutta ajattelin sen menevän uuden työn aiheuttaman väsymyksen piikkiin. Lopulta hoksasin että hei mullahan oli silloin kp 34 menossa eikä menkkoja näkynyt iltaan mennessä. Testasin illalla ja ei ollut epäilystäkään tuloksesta vaan tuli suoraan leffaviivat.

Täällä vähän mietin onko ovis mennyt jo vai vasta tulossa. Menossa on kp x ja jos keskimääräisen kierron mukaan mennään niin ovis ois ollut nyt ihan näinä päivinä mutta voi olla että ovis ois vasta tulossa. Just pahimmassa vaiheessa loppui oikeat ovistestit enkä nyt tiedä sen takia missä mennään. No jos sen pari viikkoa jaksais odottaa miten käy. Ei haittaisi kyllä yhtään vaikka menkat jäis tulematta kokonaan ja tulis toiseen testiin plussa.

Sopivasti oon nyt saikulla kun migreenin estolääkkeitä haetaan kohdalleen. Tää on ihan hanurista kun yli 20 päivää kuusta on migreeni päällä eikä mikään lääke auta kuin maksimissaan hetkellisesti.

Mä muistan miten ekaa ennen mulla kierrot heitteli 20-33 päivän välillä. Olin ihan jo täysin menettänyt toivoni enkä edes jaksanut miettiä testaamista. Ihmettelin yksi päivä miten väsytti niin paljon mutta ajattelin sen menevän uuden työn aiheuttaman väsymyksen piikkiin. Lopulta hoksasin että hei mullahan oli silloin kp 34 menossa eikä menkkoja näkynyt iltaan mennessä. Testasin illalla ja ei ollut epäilystäkään tuloksesta vaan tuli suoraan leffaviivat.

Täällä vähän mietin onko ovis mennyt jo vai vasta tulossa. Menossa on kp x ja jos keskimääräisen kierron mukaan mennään niin ovis ois ollut nyt ihan näinä päivinä mutta voi olla että ovis ois vasta tulossa. Just pahimmassa vaiheessa loppui oikeat ovistestit enkä nyt tiedä sen takia missä mennään. No jos sen pari viikkoa jaksais odottaa miten käy. Ei haittaisi kyllä yhtään vaikka menkat jäis tulematta kokonaan ja tulis toiseen testiin plussa.

Sopivasti oon nyt saikulla kun migreenin estolääkkeitä haetaan kohdalleen. Tää on ihan hanurista kun yli 20 päivää kuusta on migreeni päällä eikä mikään lääke auta kuin maksimissaan hetkellisesti.
Kuulostaa hurjalta tuo sinun migreenisi! Itse kärsin siitä harvakseltaan ja silloinkin mietin kuinka pyllystä se on. 😬 Toivottavasti saat pian lääkityksen kuntoon!

Miullakin oli ennen lasta kierto ihan sekaisin sekä pillereillä että ilman. En tiedä mitä synnytyksen jälkeen on tapahtunut, kun kierto on säännöllistynyt, mutta helpottaa elämää, kun vuoto on ennakoitavissa, eikä niin, että saattaa vuotaa kahden viikon tai kuuden viikon välein. 🤪

Mulla on just toistepäin 🫣 Ennen lasta oli tosi säännöllinen kierto ja vuoto kesti 4vrk piste. Nyt tosiaan on tota heittelyä, oireet oviksen ja menkkojen välissä on ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä ja vuoto kestää aina vähintään 7vrk, välillä jopa 2vk 🫠🫠🫠

Ja voi eii, mulla on kans joka kuukausi migreeni, mut et 20 päivää kuukaudesta. 😱 Ihan hirveetä, toivottavasti löytyisi joku apu 🥺🥺

Mulla tänään kp 28. Toissapäivänä tuli pienen pientä vuotoa, kaikki ärsytti ja tissit oli kipeät. Vuoto kuitenkin loppui heti, eikä menkat alkanutkaan eilen, kuten oletin. Omasta kierrosta ei tosiaan ole tietoa, kun tämä on ensimmäinen varsinainen luomukierto. Oletus on, että tänään alkaa vuoto, mutta jos ei, niin pitänee viikonloppuna testailla kuitenkin. Ei kyllä ole ainakaan yhtään sellainen olo, että olisin raskaana, eli en aio olla yhtään toiveikas. :tears:

muoks// ja heti alkoi menkat, kun vähän manasin täällä. 🤭

Muokattu viimeksi:
@Pogo Toi migreeni on kyllä niin viheliäinen tauti, toivottavasti estolääkkeet alkaa pian toimimaan! Mulla oli jokunen vuosi sitten tosi inhottava vaihe migreenin kanssa, mutta silloin saatiin onneksi estolääkekuurilla tilanne hallintaan ja nykyään on kohtauksia onneksi tosi harvoin.

Täällä mennään kp 7, odottavan aika on pitkä, kun ovikseenkin on vielä jonkun verran aikaa. Mulla on kierrot yleensä noin 30pvä, niin oviskin on usein vasta siinä kp 16-17 tienoilla.

Kp 7 ja testailin tänään ekaa kertaa ovista, koska toi viimeisin kierto oli niin lyhyt - ei jää sitten vahingossa havaitsematta, jos se tuleekin tosi aikaisin. Ihan selkeä nega kuitenkin oli, odotetusti. Saa nähä ovuloinko tässä kierrossa ollenkaan/myöhään, koska flunssa on ollut tosi sitkeä ja kuumettakin on ollut. 🤧

Lähipiiristä tuli taas vauvauutisia... On kamalaa, kun on niin ristiriitaiset fiilikset sen suhteen. Haluaisi olla vain puhtaasti onnellinen toisen puolesta, mutta siihen sekoittuu kuitenkin pelkoa ja surua omasta mahdollisesta (ikuisesta) lapsettomuudesta.

En nyt muista kiertopäivää (mennään varmaan jossain 7-9 kohdalla), mutta aloin kanssa jo testailemaan ovista, kun alkaa pikkuhiljaa kropassa olemaan sellainen olo. Negaa näytti vielä, mutta normaalisti miulla testiviiva ihan blankko niin alkaa jo tummumaan eli hormoni on ainakin vähän jo nousussa. 💪🏻

En nyt muista kiertopäivää (mennään varmaan jossain 7-9 kohdalla), mutta aloin kanssa jo testailemaan ovista, kun alkaa pikkuhiljaa kropassa olemaan sellainen olo. Negaa näytti vielä, mutta normaalisti miulla testiviiva ihan blankko niin alkaa jo tummumaan eli hormoni on ainakin vähän jo nousussa. 💪🏻
Mullakin ihan hailakka viiva on erotettavissa, eli ilmeisesti sitä hormonia on kuitenkin kehossa kierrossa tällä hetkellä. Lupaavaa. 😊 Saa nähdä, alkaako vahvistua. Voisin testailla vaikka parin päivän päästä uudestaan.

Mä tein ihan huvikseni tossa viikko-pari sitten ovistestin, joka oli ihan hilkun alle tasavahvuinen. Eilen tein huvikseni toisen ja se oli lähes blanko. Gynellä kun kävin silloin viikko sitten oli munikset ihan levossa. Terolutit aloitin pari päivää sitten, jotta päästäisiin virallisesti ekaan yrityskiertoon. Harmi, että vasta nyt, koska peitto on heilunut kyllä tiheään 😅

Yritin huijata itseäni, että voisin oviksesta mennä sen pari viikkoa eteenpäin ajattelematta yhtään mikä dpo on meneillään. 😆 Havahduin kuitenkin alavatsan nippailuihin ja nähtävästi olisi dpo6 meneillään. Varmaan joku alitajuntainen juttu, kun esikoisesta tunsin kiinnittymisen näillä päivillä niin mieli taitaa kovasti haluta samaa nytkin.😅 Mielestäni oli samat tuntemukset siis viime kierrossakin tähän aikaan, niin tuskin on oikeasti mitään kummempaa.🤔

Nyt tais kuitenkin kääntyä kp1.. Olin jo niin varma, varmasti tää lyhyt luteaalivaihe syynä😔 Siihen ei myöskään varmaan apua saa ennen pidempää yritystä, nyt lähtee sitten käyntiin yk4..
Tää on kyllä joka kerta kamala pettymys, vaikka yritystä ei ookkaan vielä kauaa takana😭

Tuun nyt tänne huutelemaan kun ei oikein oo muuta paikkaa tätä pohtia ja yleensä uusi kierto sit alkaakin heti kun täällä on ehtinyt haihatella 😁 Tänään kp27 / dpo11 ja eilen sekä toissa päivänä tosiaan tuli jotain punertavaa tuhrua pyyhittäessä, ei kuitenkaan vielä kunnon vuoto sitten alkanutkaan. Koko ajan kuitenkin jomottelee ja turvottaa niin että kohta varmaan alkaa. Ehkäisyn jätön jälkeen ollut kierto 23-25vrk, tässä kierrossa tosin ovis vasta 2 päivää tavanomaista myöhemmin. Lupaavalta kuulostaa toki ja oli nyt sitten pakko yksi testi tehdä päiväpissasta, aamulla ei ollut mahdollisuutta niin siksi näin. Mutta nega oli. Ompas rasittava kierto kun toivon ja pettymyksen tunteet vaihtelee päivittäin ja näin monen päivän ajan. 🙈 Epäilen kyllä kuitenkin vahvasti että huomenna tai ihan viimeistään su alkaa vuoto. Mutta samalla tämä tuntuu eka kertaa kierrolta jolloin olisi voinutkin tärpätä. 🤞

Täällä tosi ristiriitaiset fiilikset, mulla on niitä usein viikko ennen menkkoja 🤣. Dpo8 tehty testi oli puhdas neg eikä nyt ole pääsyä testeihin (onneksi). Joskus dpo6 alkoi tulla iltaisin semmoisia palelukohtauksia, jotka sittemmin vaihtuivat jatkuvaan paleluun. Pidin tätä raskausoireena pitkään, mutta nyt tuntuu perinteistä "kaksi päivää menkkoihin" -kramppeja. Noh, toivo on virallisesti menetetty vasta kun vuoto alkaa. 💪

Täällä menossa kp 32/28 eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Jos mietitte miksi en ole tehnyt vielä yhtään raskaustestiä, niin siksi että en usko vähääkään että olisin raskaana 😄 Tänään kävin kuitenkin ostamassa Pregcheckin testit ja ajattelin testata maanantaina, jos ei kuukautisia kuulu. Valkovuotoa tulee runsaasti ja välillä pitää käydä tarkistamassa alkoiko kuukautiset. Pientä jomottelua alavatsalla ja hiukset rasvoittuu hetkessä, mutta näitä molempia myös ennen kuukautisia, joten... 🤷‍♀️

Täällä menossa kp 32/28 eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Jos mietitte miksi en ole tehnyt vielä yhtään raskaustestiä, niin siksi että en usko vähääkään että olisin raskaana 😄 Tänään kävin kuitenkin ostamassa Pregcheckin testit ja ajattelin testata maanantaina, jos ei kuukautisia kuulu. Valkovuotoa tulee runsaasti ja välillä pitää käydä tarkistamassa alkoiko kuukautiset. Pientä jomottelua alavatsalla ja hiukset rasvoittuu hetkessä, mutta näitä molempia myös ennen kuukautisia, joten... 🤷‍♀️
Ihailtavaa itsekuria, itse en todellakaan pystyisi olemaan testaamatta😂 toivotaan että ei alakaan 👍👍

Itsekurista tuli mieleen että mitenkähän joskus vuosikymmeniä sitten kun ei ole mitään testejä ollut ainakaan samalla tavalla kuin nyt. Miten ihmiset on yleensä saaneet tietää raskauksista ja missä vaiheessa ne raskaudet on selvinneet? Ei mulla ainakaan kärsivällisyys riittäisi olla testaamatta pitkään jos on pienikin mahdollisuus raskauteen.

Muokattu viimeksi:
Ihailtavaa itsekuria, itse en todellakaan pystyisi olemaan testaamatta😂 toivotaan että ei alakaan 👍👍
Kylläpä ne kuukautiset kuitenkin alkoivat ihan hetki sitten eli säästyi testit hamaan tulevaisuuteen 😄 Ei ole ensimmäinen kerta, kun myöhässä olleet kuukautiset alkaa heti testin ostamisen jälkeen. Kerran kävi jopa niin, että ne alkoivat juurikin apteekissa 😅

Liekö sairastelu, joulustressi tai metformiini pidentäneet edellistä kiertoa. Nyt tuntuu, että voisi tässä kierrossa taas tikutella ovista ja vietellä miestä, kun aika on 😁 Pieni tauko aktiivisesta raskautumisen tavoittelusta ja ajattelusta teki hyvää, taas jaksaa 🤣

Lisäys: Mies onkin pitkällä työreissulla juuri ovulaation aikoihin (kiitos vain tämän pitkittyneen kierron), joten unohdetaanpa koko juttu 🤪 Ainoat mahdollisuudet talletuksiin olisi kp 8 ja kp 19 eli turha yrittää mitään 😌

Muokattu viimeksi:
Itsekurista tuli mieleen että mitenkähän joskus vuosikymmeniä sitten kun ei ole mitään testejä ollut ainakaan samalla tavalla kuin nyt. Miten ihmiset on yleensä saaneet tietää raiskauksista ja missä vaiheessa ne raskaudet on selvinneet? Ei mulla ainakaan kärsivällisyys riittäisi olla testaamatta pitkään jos on pienikin mahdollisuus raskauteen.
Varmaan samalla tavalla kuin tänäkin päivänä, mutta raskaudet ovat selvinneet vähän myöhemmin. 😱 Anteeksi... en voi itselleni mitään, kun näen sopimattoman kirjoitusvirheen. 🙈

Itse asiaan. Tosiaan kuukautisten poisjääminen lienee ollut aika hyvä merkki ja myöhemmin vatsan kasvu ellei ole oireita ilmaantunut. 😁

Varmaan samalla tavalla kuin tänäkin päivänä, mutta raskaudet ovat selvinneet vähän myöhemmin. 😱 Anteeksi... en voi itselleni mitään, kun näen sopimattoman kirjoitusvirheen. 🙈

Itse asiaan. Tosiaan kuukautisten poisjääminen lienee ollut aika hyvä merkki ja myöhemmin vatsan kasvu ellei ole oireita ilmaantunut. 😁
Heh nyt vasta huomasin itse tuon. Puhelin on mennyt itsekseen "korjaamaan" tuon ja riittävän väsyneenä sitä ei ole huomannut ennen julkaisua.

Takaisin