IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Mulla ei lähde testit kunnolla tummumaan vaikka on jo dpo14. Eivät nyt ole ehkä haalistuneetkaan mutta silti, veikkaan että jää kemialliseksi tai jotain on muuten pielessä ☹️

Mulla saattoi vaan tunnin parin pidätyksellä aamupäivä/iltapäivä testi olla paljon tummempi kuin aamusta :eek: joku päivä näytti ettei paljoa tummu. Pitäisikin verrata vain joka toinen päivä testejä.
 
Soitin polille. Laittavat perjantain asioihin. Pitääkö uuteen ivf hoitoon tehdä lähete??? Sanoi että hänen mukaansa pitää ja että tipun sitten jonon hännille. 14.6-11.8 on minun pää ja kys kiinni. Olisi kerennyt toukokuun kuukautisista tehdä hoidon. Kyllä ketuttaa.
Mitä ihmettä. Tiput hännille. Höpö höpö. Ei minusta uutta lähetettä tarvii. Se on kyllä voimassa niin pitkään ku oot vaan asiakkaana.
 
Olen hoidoissa toisessa kaupungissa - kyssissä vain punktio ja siirto, sinne siis (kyssiin) tehtiin lähete tammikuussa näitä hoitoja varten. Oli kyllä eri hoitaja puhelimessa, kuin aiemmin, nuori.. Että olisiko ettei tiedä, miten tämä hoitorumba menee. Tarvitsisiko muka oikeasti uuden lähetteen tehdä kyssiin uutta ivf hoitoa varten 🙄
 
Olen hoidoissa toisessa kaupungissa - kyssissä vain punktio ja siirto, sinne siis (kyssiin) tehtiin lähete tammikuussa näitä hoitoja varten. Oli kyllä eri hoitaja puhelimessa, kuin aiemmin, nuori.. Että olisiko ettei tiedä, miten tämä hoitorumba menee. Tarvitsisiko muka oikeasti uuden lähetteen tehdä kyssiin uutta ivf hoitoa varten 🙄
Ainakin HUS:lla pitää olla uusi lähete vain, jos on synnyttänyt, eikä pakkasessa ole enää alkioita. Ja HUS:lla on kaksi eri ivf-jonoa, lyhyempi jono jos edellinen IVF-hoito ei ole johtanut synnytykseen ja pidempi jono, jos edellinen IVF-hoito on johtanut synnytykseen. Meillä oli synnytyksen jälkeen yksi alkio pakkasessa ja kun se siirto ei onnistunut, jouduttiin pitkään jonoon (silloin 5 kk). Jos joudumme taas uuteen IVF-hoitoon, edessä on se lyhyempi jono.

Tämä tieto ei ehkä auta sinua, mutta tätä kysytään täällä aina silloin tällöin.
 
Joo, HUSilta kokemukset täälläkin, mutta jokainen IVF kierros on tosiaan uusi hoitokierros johon jonotetaan uudelleen. Ja on tosiaan tarkkaa että jonoon laitetaan "oikeaan aikaan", että jonotus on tasapuolista kaikille siellä olijoille. Meillä esim kävi joku virhe lääkärillä kun siirryttiin insseistä IVF:ään, joka korjattiin niin että meidät laitettiin jonoon takautuvasti, silloin kun oikeasti olisi kuulunut laittaa eikä silloin kun virhe huomattiin. Mutta tosiaan, uuteen hoitoon meneviä on vähemmän kuin ensimmäiseen hoitoon meneviä, joten jono on lyhyempi. Muistelen että meidän kohdalla uuteen hoitoon jono olisi ollut noin 3kk jos ensimmäiseen hoitoon jono oli noin 6kk. Mutta tämä HUSilla missä on kova ruuhka.
 
Lähete tehtiin tammikuun alussa kyssiin. Minut laitettiin 12.1 jonoon kyssissä jolloin oli tieto että vko 18 on punktio, punktio olikin jo vko 15. Eli lähetteestä ensimmäiseen hoitojen aloitus ultraan meni vain 2,5kk. Saa nähdä miten käy. Mutta eiköhän tuo syksylle mene.

Onko täällä kukaan käynyt yksityisellä välissä hoidoissa? Mietin nyt tätäkin vaihtoehtoa.. Saako silti, jos käy yksityisellä välissä, käyttää 3ivf hoitoa julkisen kautta? Missä hinnoissa ivf hoito on yksityisellä ultrineen, paljonko siirto maksaa? Onko kukaan raskautunut hoitojen välissä luomusti?
 
Luin omakantaa, eli tämä siirretty oli blastokysti I (4päiväinen) kahdessa muussa oli zona vika, mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Olivat vielä siirtopäivänä hengissä, mutta menivät roskiin.
 
Luin omakantaa, eli tämä siirretty oli blastokysti I (4päiväinen) kahdessa muussa oli zona vika, mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Olivat vielä siirtopäivänä hengissä, mutta menivät roskiin.

Anteeksi, en tiedä varmasti, googlasin ja mahdollisesti on zona siis kuori, olisko ollut liian paksu kuori alkiolla? Joku joka tietää kertoo paremmin 🙏
 
Minäkin yritin googlettaa ja kuoreen ilmeisesti liittyy juurikin, eikö niille olisi sitten mitään ollut tehtävissä 🙄 Vaikka kuoren avaus.... Hirveät menkkakivut, tekisi mieli lopettaa nuo terot.
 
Lähete tehtiin tammikuun alussa kyssiin. Minut laitettiin 12.1 jonoon kyssissä jolloin oli tieto että vko 18 on punktio, punktio olikin jo vko 15. Eli lähetteestä ensimmäiseen hoitojen aloitus ultraan meni vain 2,5kk. Saa nähdä miten käy. Mutta eiköhän tuo syksylle mene.

Onko täällä kukaan käynyt yksityisellä välissä hoidoissa? Mietin nyt tätäkin vaihtoehtoa.. Saako silti, jos käy yksityisellä välissä, käyttää 3ivf hoitoa julkisen kautta? Missä hinnoissa ivf hoito on yksityisellä ultrineen, paljonko siirto maksaa? Onko kukaan raskautunut hoitojen välissä luomusti?
Me ollaan yksityisellä hoidossa.
Meille sanottiin, että jos alkioita pakastetaan yksityisellä, ei pääse julkiselle niin kauan, kun yksityisellä on alkioita pakkasessa. Tämä on ilmeisesti joku uusi käytäntö, yritetäänkö tällä myös vähentää julkisen kuormaa. Eli jos lähtee yksityisen tielle, sinne jää hetkeksi.
Meillä ivf hoidon hinta on noin 3700e sis 2 ultraa, punktion ja tuoresiirtoon. Pakaste alkion siirto seuraavissa kierrossa on noin 1200-1300e muistaakseni.
Toki lopullista hintalappua ei vielä ole, koska eka hoito kesken..
 
Minäkin yritin googlettaa ja kuoreen ilmeisesti liittyy juurikin, eikö niille olisi sitten mitään ollut tehtävissä 🙄 Vaikka kuoren avaus.... Hirveät menkkakivut, tekisi mieli lopettaa nuo terot.
Jos asia mietityttää, niin voithan soittaa polille ja kysyä lisätietoja. Epätietoisuus näissä on aina pahinta ja mielessä pyörii kaikenlaisia vaihtoehtoja. Kuitenkin olen varma että alkioita ei olisi laitettu pois, jos jotakin olisi ollut tehtävissä ja onnistunut raskaus niillä olisi ollut mahdollinen. IVF-biologit työskentelevät niin arvokkaan asian parissa, että päätökset alkioiden pakastamisesta tehdään varmasti huolella. Toivottavasti pääsette pian jatkamaan hoitoja!
 
Kiitos vastauksista ❤️ Täytyy miettiä tuota yksityistä. Yhden ivf hoidon voisin olla valmis siihen laittamaan.. Täytyy odottaa, mitä perjantaina sanovat julkiselta..
 
Soitin labraan, olivat lopettaneet jakautumisen 3/4 päivänä. Tämä siirretty oli 1 luokan blastokysti. Surettaa 😭 Mikä meni vikaan, ettei se tahtonut kiinnittyä.

Jos se sun yksi testi piti paikkansa niin taisi olla kemiallinen, sitä en tiedä miksei kunnolla kiinnittynyt ❤️ jospa seuraavassa hoidossa tulisi enempi alkioita ja hyviä myös pakkaseen. Ehkei nyt lohduta..❤️
 
Toivoa täytyy ❤️ Suututtaa, nyt iskee Kunnon menkkakivut päälle ilman vuotoa, eikä kotona ole edes särkylääkkeitä, onneksi mies pääsee kohta kotiin. Syönkö vielä tämän ja huomisen teroja, turhan takia 😔 Pitkittääköhän niiden syönti näitä kipuja.
 
Oon pahoillani -90vuosimallia ❤️ juuri noi välikierrot ja odottelu on kaikken turhauttavinta!!

Mulla menossa nyt dpo14, siirrosta 9 pv ja perjantaina siis virallinen testipäivä. Tämän päivän testi näyttää tältä, vieläkään ei kovin tumma viiva. Mitähän pitäisi ajatella, odotella vaan ja pyytää polilta lähete veritestiin jos vielä perjantaina saman näköinen?
 

Liitteet

  • IMG_1464.jpeg
    IMG_1464.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 55
Oon pahoillani -90vuosimallia ❤️ juuri noi välikierrot ja odottelu on kaikken turhauttavinta!!

Mulla menossa nyt dpo14, siirrosta 9 pv ja perjantaina siis virallinen testipäivä. Tämän päivän testi näyttää tältä, vieläkään ei kovin tumma viiva. Mitähän pitäisi ajatella, odotella vaan ja pyytää polilta lähete veritestiin jos vielä perjantaina saman näköinen?
Varmasti tuosta vielä tummuu ❤️ Oliko sinulla mones ivf, siirto tuoreena vai pas ja monesko kerta?

Täällä jo tiputtelua ja itkupotkuraivarit. Onneksi olen yksin kotona. Tuli huudettuakin, ehkä helpotti hetkellisesti..

Kovasti mietin yksityistä. Todennäköisesti uusi lähete tästä lähtee ivf hoitoon, ja kyllähän se sitten syksyyn menee..
 
Oon pahoillani -90vuosimallia ❤️ juuri noi välikierrot ja odottelu on kaikken turhauttavinta!!

Mulla menossa nyt dpo14, siirrosta 9 pv ja perjantaina siis virallinen testipäivä. Tämän päivän testi näyttää tältä, vieläkään ei kovin tumma viiva. Mitähän pitäisi ajatella, odotella vaan ja pyytää polilta lähete veritestiin jos vielä perjantaina saman näköinen?

R-testit ois hyvä tehdä aina samaa merkkiä ja testiä käyttäen ja vertailla joka toinen pv. Myös et pidätysaika ois aina sama (toisilla toimii aamun ekapiss, toisille taas toka lyhyellä pidätyksellä). Minun silmään hyvä viiva 🌈☺️ voit pyytää veritestiä ja kontrollia sille, useinkaan eivät "huvikseen" tee lähetettä.

Me päästiin aikoinaan heti seuraavaan ivf-kiertoon, ei ollut jonoa eikä tarvinnut väliertoja. Sitten kun toinen ivf meni pieleen niin oltais jouduttu odottaa heidän jotain kokouspäivää et tuumaavat yhdessä miten meidän kanssa edetä. Tämä oli Jyväskylässä.
 
Takaisin
Top