Raskaaksi 2024

Olisi kyllä ihana joululahja ❤️ En tullut edes ajatelleeksi asiaa 😅

En halua testata, en halua pettyä --- En tiedä. Katson milloin sinne kauppaan uskaltaudun uudelleen tän päiväisen ostosreissun jälkeen 😂😅En haluaisi turhaa toivoa herättää puolisossakaan pyytämällä häntä lähtemään ostoksille. Katson jos saan tilattua kotiin testin viikonlopuksi 😉

Muokattu viimeksi:
Moikka kaikki, tuun mukaan vähän seurailemaan sivusta vauvakuumeisena. 🙈 Mies ei vielä 100% oo lämmennyt ajatukselle jälkikasvusta, itse kyllä haluaisin vauvan malttamattomana. Ehkäisyä ei hetkeen olla käytetty ollenkaan vaan pelkästään keskeytetyllä menty. Meillä ei siis kunnon "yrittäminen" ole käynnissä, vaikka itse sitä tietenkin toivoisin että sattuisi tärppäämään. 😁 Miehen kanssa tietysti käyty läpi mahdollisesta raskautumisesta näinkin, muttei vielä kuitenkaan ole valmis yrittämällä yrittämään.

Tässä tietty on kuviteltu useampana kuukautena kaikennäköisiä raskausoireita, mutta eihän ne ole todellisia olleet. Tässäkin kierrossa on nyt ilmennyt mm. eritavalla kipeät tissit ja etenkin nännit, menkkoja edeltävä ahdistus-vitutus on kokonaan poissa ja oudoimpana ehkä, luomia on tullut todella paljon lisää! Etenkin vatsan, käsien, rintakehän alueelle.

Menkat pitäisi ehkä tulevana viikonloppuna alkaa, ollut vähän epäsäännölliset kierrot nyt. Edellisen kierron pituus oli 31, ja tänään vietellään kp31 ja toistaiseksi ei tietoakaan menkoista.

Tänään käyty lääkärillä ja lähete laitettu eteenpäin lapsettomuuspolille. Toivottavasti ei menisi kauaa kun pääsisi. Te jotka olette myös käyneet, niin kauan on kestänyt kun olette saaneet kutsun?
Meillä oli TK lääkäri tammikuun loppupuolella muistaakseni, sillon lähti lähete, siitä muutama viikko (ehkä??? Alle kuukausi ainakin) eteenpäin tuli viesti että aika on toukokuun puolivälissä

Päivä(yö) käänty just kp22 ja dpo 8 puolelle. Kierto on 27-28 päivää eli odottavan aika on pitkä........ Alle kuukausi ekaan käyntiin lapsettomuushoidoissa 😱 letrot sieltä varmaan tulee, niin eikös ne syödä X päivää kierron alussa? Jos näin on niin menee mukavasti kierto, viikko käynnin jälkeen alkaa uus kierto.

Muokattu viimeksi:
Meillä oli TK lääkäri tammikuun loppupuolella muistaakseni, sillon lähti lähete, siitä muutama viikko (ehkä??? Alle kuukausi ainakin) eteenpäin tuli viesti että aika on toukokuun puolivälissä

Päivä(yö) käänty just kp22 ja dpo 8 puolelle. Kierto on 27-28 päivää eli odottavan aika on pitkä........ Alle kuukausi ekaan käyntiin lapsettomuushoidoissa 😱 letrot sieltä varmaan tulee, niin eikös ne syödä X päivää kierron alussa? Jos näin on niin menee mukavasti kierto, viikko käynnin jälkeen alkaa uus kierto.
Julkisella yleensä määrätään letrot kiertopäiviksi 3-7 ja mulla esim ne on yksityiseltä määrätty kp2-6. Annostus voi vaihdella, toiset syö yhden päivässä ja toiset aamuin illoin.

Kp11 eipä oikeestaan mitää päivitettävää, mutta höpisempä silti mietteitä. Ovista aloin testaan nyt suoraan digeillä, kun en jaksa kauppaan hakeen liuskoja, mutta ehkä se pitäs ja käyttää digit varmistukseen. En muista montako niitä on jäljellä siitä 20kpl paketista. Taas on ihan käsittämättömän väsymys, energiat niin vähissä, mutta verikokeista ei löytynyt mitään. Näissä fiiliksissä ajatus perheestä hirvittää, miten helvetissä sitä jaksas.. En muista joko oon tuloksista puhunut, mutta ferritiini oli 43, mikä on viitearvoissa ja lääkäri sano, ettei sitä vaan monilla saa nousemaan sinne 100. Toki rautalisää voi kokeilla. Mutta en jaksa mennä apteekkiin.. Onkohan lääkärit kuin täynnä tätä ferritiinimuodin vouhotusta. Lapsettomuuspolille en oo tuloksia ilmoittanut, kun sain molemmilta lähetteen ja työterveydestä pääs nopeemmin verikokeeseen. Yhteistyö oysiin tuntuu vaan kauheen nihkeeltä ja hitaalta. En nyt tiiä ilmottaako ne sieltä, että millon simppanäyte katsotaan uudelleen vai pitääkö sen perään lähtä kyseleen. Olikohan se, että 3kk pitää olla väliä ku siinä ajasss siittiöt uusiutuu tai jotain, mut en tiiä onko se sit pitempi aika sen lääkityksen takia.

Kp11 eipä oikeestaan mitää päivitettävää, mutta höpisempä silti mietteitä. Ovista aloin testaan nyt suoraan digeillä, kun en jaksa kauppaan hakeen liuskoja, mutta ehkä se pitäs ja käyttää digit varmistukseen. En muista montako niitä on jäljellä siitä 20kpl paketista. Taas on ihan käsittämättömän väsymys, energiat niin vähissä, mutta verikokeista ei löytynyt mitään. Näissä fiiliksissä ajatus perheestä hirvittää, miten helvetissä sitä jaksas.. En muista joko oon tuloksista puhunut, mutta ferritiini oli 43, mikä on viitearvoissa ja lääkäri sano, ettei sitä vaan monilla saa nousemaan sinne 100. Toki rautalisää voi kokeilla. Mutta en jaksa mennä apteekkiin.. Onkohan lääkärit kuin täynnä tätä ferritiinimuodin vouhotusta. Lapsettomuuspolille en oo tuloksia ilmoittanut, kun sain molemmilta lähetteen ja työterveydestä pääs nopeemmin verikokeeseen. Yhteistyö oysiin tuntuu vaan kauheen nihkeeltä ja hitaalta. En nyt tiiä ilmottaako ne sieltä, että millon simppanäyte katsotaan uudelleen vai pitääkö sen perään lähtä kyseleen. Olikohan se, että 3kk pitää olla väliä ku siinä ajasss siittiöt uusiutuu tai jotain, mut en tiiä onko se sit pitempi aika sen lääkityksen takia.
Mulla itellä ferrit oli 21 vuosi sitten, pitää varmaan kysyä käynnillä et mikähän se nyt on. Oon yrittänyt muistaa rautalisää syödä, mutta en kyl läheskään joka päivä muista 🙈

En tiedä miten verikoetiedot näkyvät yksityisen ja julkisen välillä, mutta voisin kuvitella, että Oysissa halutaan ensin tietää tulokset, jotta asia lähtee yhtään etenemään julkisella puolella. Itse varmaan käyttäisin molemmat lähetteet tai ainakin kannattaa ilmoittaa ne työterveyden tulokset sinne. Tsemppiä!

Hei tulen ihan aiheen vierestä huutelemaan tänne:

Mulla on ylimääräiseksi jääneitä ovulaatiotestejä joita laittaisin mieluusti eteenpäin, niitä on kai joku reilu 20 (easy@home enimmäkseen, muutama pc myös) ja leimaa reilusti (pc:issä saattoi olla 10/2024, muissa 2025 puolelle).

Jos jollain tarvetta niin laittakaa yv, postikulujen hinnalla nämä mielelläni antaisin eteenpäin -- harmittaa heittää roskikseen. 😁

EDIT: Menossa Rimpukalle. 😊

Muokattu viimeksi:
Joskohan viimeistään huomenna tulisi ovisplussa🤭
Snapchat-632549238.jpg

Hei tulen ihan aiheen vierestä huutelemaan tänne:

Mulla on ylimääräiseksi jääneitä ovulaatiotestejä joita laittaisin mieluusti eteenpäin, niitä on kai joku reilu 20 (easy@home enimmäkseen, muutama pc myös) ja leimaa reilusti (pc:issä saattoi olla 10/2024, muissa 2025 puolelle).

Jos jollain tarvetta niin laittakaa yv, postikulujen hinnalla nämä mielelläni antaisin eteenpäin -- harmittaa heittää roskikseen. 😁
Joko nämä meni? 🤩

Mikä sairaanhoitopiiri? Mä tänään keskustelin gynen kanssa lähetteen tekemisestä, katsotaan eteneekö asia. Hirveen pitkältä tuntuu kyllä odottaa sitten vielä monta kuukautta hoitojen alkua😔

Mikä sairaanhoitopiiri? Mä tänään keskustelin gynen kanssa lähetteen tekemisestä, katsotaan eteneekö asia. Hirveen pitkältä tuntuu kyllä odottaa sitten vielä monta kuukautta hoitojen alkua😔
HUS. Joo, onhan se turhauttavaa odotella, mutta toisaalta kun kattoo miten suuria ongelmia koko terveydenhuollon kentällä on, niin tällänen ei kuitenkaan terveyttä uhkaava "vaiva", niin muutaman kuukauden odotus että pääsee asiaan erikoistuneeseen yksikköön/henkilöstön pariin.
Näin itsekin sote-alalla työskentelevänä, en nää 2-3kk jonoa pahana. Tsemppiä odotukseen, toivottavasti se ei ole kovin pitkä ❤️

HUS. Joo, onhan se turhauttavaa odotella, mutta toisaalta kun kattoo miten suuria ongelmia koko terveydenhuollon kentällä on, niin tällänen ei kuitenkaan terveyttä uhkaava "vaiva", niin muutaman kuukauden odotus että pääsee asiaan erikoistuneeseen yksikköön/henkilöstön pariin.
Näin itsekin sote-alalla työskentelevänä, en nää 2-3kk jonoa pahana. Tsemppiä odotukseen, toivottavasti se ei ole kovin pitkä ❤️
Mä tuon Taaperon lupatullavaiheessa puhuin luottogynen kanssa mahdollisesta hoitoihin tarvittavasta löhetteestä ja sen myötä hermoille käyvästä asian hitaasta etenemisestä.
Hän neuvoi silloin mua käyttämään odotteluajan mahdollisimman "järkevästi " oman ja miehen kehon hyvinvointiin, kuten painoindeksi, ferritiinit, unen ja liikunnan määrään ja yleinen hyvinvointi ja ravintotasapaino. Niistä olisi ollut sitten apua varsinaisessa raskaudessakin... Silloin koronasylkujen jälkeen olisi pitänyt HUS alueella olla eka käyntiin kutsua odottamassa puolisen vuotta. Onneksi lähetettä ei tarvittu...

Muokattu viimeksi:
Olisi kyllä ihana joululahja ❤️ En tullut edes ajatelleeksi asiaa 😅

En halua testata, en halua pettyä --- En tiedä. Katson milloin sinne kauppaan uskaltaudun uudelleen tän päiväisen ostosreissun jälkeen 😂😅En haluaisi turhaa toivoa herättää puolisossakaan pyytämällä häntä lähtemään ostoksille. Katson jos saan tilattua kotiin testin viikonlopuksi 😉
Kotitestit saapuivat eilen. Ilta ja yö meni miettien teenkö testin heti vai en. Koko viikonlopuksi olisi tulossa sukulaisia, enkä silloin haluaisi olla tunnekuohun vallassa.........tein testin mut en ole uskaltanu tulosta vielä katsoa...

Muoks. En vaa pysty katsomaan. En ole valmis pettymykseen vielä.....🙈

Muokattu viimeksi:
Jännä huomata, miten paljon käytännön eroja on julkisella puolella.🤔 odotin siis itsekin, että alkukäynnillä oltaisiin molemmat paikalla ja siinä vaan käytäisiin pohjia läpi, josta sitten voisi saada lähetteen polille, jonne taas odoteltaisiin jokunen kuukausi. Oon siis julkisen puolella, ei ole vara yksityiselle lähteä. Lääkäri kuitenkin siis määräsi jo ekalla käynnillä lääkityksen (terot) ja pisti muut napit uusiksi raskausaikana sallituksi, joihin nyt totuttelen.

Asennoidun täällä jo uuteen kiertoon, alavatsaa on sen verran mehukkaasti menkkajuilinut jo eilen, että eiköhän tää ollu tässä tämä kierto. Testissäkään kun ei näy kuin esiäitien ja isien hailuraa taas kuten monesti ennenkin, eikä oo pahemmin vahvistunut. Tuskasinta tässä on tämä olo, kun rinnat on niin kipeänä, ettei suorassa kärsi seisoa ja kaikki "hyppyyttävä" liike on ihan ehdoton ei.🥴 huono olo ei ota helpottaakseen, aamut yökkäilyä. Joo lupaavaa sinänsä, mut näin on käynyt monesti ennenkin yrityksen aikana.
IMG_20240419_070758.jpg

Tulee pitkä teksti, mutta samaan hengen vetoon voisin kysyä macasta kokemuksia? Moni vannoo sen nimeen, mutta sit on lukenut taas negatiivisia vaikutuksia. Mietin jos olisi ensi kierron alkuun ottanu buustaamaan ovista, kun sitten on terot loppukierroksi, mutta uskallanko jos sotkee hormonikierron? Sarjassamme kaikki keinot käyttöön, nimittäin isännällekin ilmoitin jo et alahan imeksiä sitä macaa.😂

Vauvakuumeilu jatkukoon. Ainakaan vielä ei testi anna muuta kuin negatiivisen, teen varmuudeks uuden vielä viikon päästä. Taidan kuitenkin mennä uudelleen kauppaan tutkimaan noita uusia hajujen ulottuvuuksia. 😂 En jaksa edes enää pettyä hetken tunteiden aallokossa taas seilattuani. Otetaan tästä kaikki ilo irti, ehkä myös metsästän pentukoiran huomaamatta jääneet pissit ennen kuin tää uus supervoimani katoaa.

@Tinttara mulla on tuhruvuotoa pitkään ennen kun vuoto alkaa kunnolla, niin haluaisin siihen myös jotkut lääkkeet. Koska oon ihan varma että raskautuminen on sen takia vaikeaa (voi tietty johtua ihan muustakin). Julkisella kun olen noista vuodoista valittanut, niin sanotaan vaan että normaalilta kuulostaa. Toivon niin että lapsettomuuspolilla nyt sitten otettaisi tosissaan. Turhauttaa jos sinnekkin saa aikaa odotella ikuisuuden.

Tänään kp 30, enkä ole pariin päivään edes viitsinyt testata 😁 Harmittaa etten testannut ovista, luulin että se vähentäisi stressiä mutta paskat 😁 Aiemmin mun kierrot olleet n. 23 päivää, joten tää tuntuu ihan yli pitkältä. Lopetin minipillerit viime kuussa, joten varmasti jotain heittoa on nyt. Miten teillä on kierrot käyttäytynyt minipillereiden lopetuksen jälkeen?
Tätä samaa tässä pohdin itsekin 😬 täällä paluumuuttaja foorumille; just alkuviikosta nappasin viimesen slindan ja kaikennäkösten kipujen ja särkyjen keskellä odotan, että mitenköhän kroppa palailee rytmiin pillereiden jälkeen.

Takaisin