Neuvolakäynnit

Itteäkin pelottaa neuvolakäynneissä eniten se oman painon muuttuminen raskausaikana. Syömishäiriötaustaa, nyt BMI 40+ kiitos ahmimishäiriön ja pelottaa millainen vastaanotto on neuvolassa. Tiedän ylipainon riskit ja sen vaikutukset raskauteen, toivon vaan, ettei niistä jankkaamalla jankutettaisi joka kerta, vaikka tärkeä aihe toki onkin.
Mulla aivan sama tilanne, että sh taustaa ja nyt BMI 40.. Ahdistaa ihan super paljon, neuvola käynnit jo nyt. Eka neuvola varattu 14.11, että sittenpä sen näkee 🥲
 
Tuntuu, että on nyt tullut tehtyä niin paljon konkreettista et pelottaa jo myös sen takia kuinka tässä käykään.. eli ensimmäinen neuvola varattu ja saatiinkin melkoisen nopeasti aika 8.11. 😱

Eilen ahdistus myös jo tulevasta neuvolasta ja painopuheista.. Yritän kuitenkin vain ajatella, että minulla on myös oikeus nauttia raskaudesta ja teen ihan varmasti kaikkeni, että kaikki menee hyvin 🥰
 
Sain vaihdettua oman neuvola-ajan aikaisemmalle muutamalla päivällä ja se onkin nyt 9+5 (alun perin oli 10+1). Meillä verikokeet suositellaan ottamaan 10+0-10+4 eli pitäisi ehtiä hyvin neuvolan jälkeen. Nt-ultrakin on jo varattu joulukuun alkuun :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Olikos täällä muitakin hoitoalkuisia tai siitä jotain tietäviä? Osaatteko sanoa voiko neuvolan tässäkin tilanteessa varata heti vai pitääkö odottaa siihen varhaisraskauden ultraan? En huomannut polilta kysyä, kun ilmoitin tulosta.
 
Olikos täällä muitakin hoitoalkuisia tai siitä jotain tietäviä? Osaatteko sanoa voiko neuvolan tässäkin tilanteessa varata heti vai pitääkö odottaa siihen varhaisraskauden ultraan? En huomannut polilta kysyä, kun ilmoitin tulosta.
Hoitoalkuinen täällä 👋 Meille sanottiin klinikalta et periaatteessa heti plussan jälkeen saa varata neuvolan. Ite tuskailin siitä plussasta pari viikkoa, mutta nyt se on varattuna ja meni ajat ihan siihen viimeseen päivään mikä se sai ensisynnyttäjällä olla, eli 10+0 löyty eka vapaa aika 🙈 Varhaisultraan oon menossa huomenna 6+3, et jos siellä hommat huonosti ni sitpä se pitää perua 🥲
 
Olikos täällä muitakin hoitoalkuisia tai siitä jotain tietäviä? Osaatteko sanoa voiko neuvolan tässäkin tilanteessa varata heti vai pitääkö odottaa siihen varhaisraskauden ultraan? En huomannut polilta kysyä, kun ilmoitin tulosta.
Meillä klinikalta sanottiin, että voi odotella myös varhaisultraan. Toki jonotilanteita ajatellen joten me päädyttiin varmuuden vuoksi soittamaan sit muutama päivä plussan jälkeen ☺️
 
Olikos täällä muitakin hoitoalkuisia tai siitä jotain tietäviä? Osaatteko sanoa voiko neuvolan tässäkin tilanteessa varata heti vai pitääkö odottaa siihen varhaisraskauden ultraan? En huomannut polilta kysyä, kun ilmoitin tulosta.
Täällä kans hoitoalkuinen👋 Mä uskaltauduin soittaan neuvolaan vasta 6+5 eli kolmisen viikkoa plussaamisen jälkeen, kun taustalla kummitteli viime vuoden varhainen km. Varhaisultran toki varasin jo heti polin virallisen testipäivän jälkeen ja se olis huomenna 7+2 🤞🌈 Neuvola-ajat tuntui täällä kans olevan kortilla ja meni 9+5. Olis siis hyvin voinu olla liikkeellä aiemminkin, jos olis vaan uskaltanut.
 
Kiitos vastauksista Vuorenpeikko, Puzzle ja Mimossa. Taidan tässä lähipäivinä uskaltautua myös soittamaan neuvolaan. Mulla varhaisultra on vasta viikolla 8+0 eli luulisi, että siitä aika pian pitäisi olla jo ensimmäinen neuvolakäynti.
 
Itse varasin neuvolan heti kun olin tehnyt positiivisen testin, olin todella ajoissa liikenteessä, sillä tein ensimmäisen testinkin muutama päivä ennen oletettujen kk alkamista ☺️
 
Varasin tänään myös ensimmäisen neuvolakäynni. Meni vasta joulukuun alkuun. Se johtui kyllä lähinnä mun aikatauluongelmista. Kyllä odottavan aika on pitkä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla olis ke eka neuvolakontakti puhelimen välityksellä. En osaa sanoa että lasketaanko tätä ekaks neuvolaks.

Onko kellään kokemusta Turun neuvoloista saako helposti varhaisultra-aikaa julkiselle? Mulla on ollu tätä kummallista tiputteluvuotoa ja kipua ja oireiden häviämistä ja takastulemista niin pohdin et haluaisin ehdottomasti sittenki lääkärille. Aluks ajattelin et maksan siitä neuvolan sivutaskun ultrasta, mutta nyt kun tuli tätä epävarmuutta ni haluaisin lääkärille.
Ei o kokemusta, mutta kannattaa ainakin ottaa puheeksi. ✨

Mua jännittää kaikki tähän raskauteen liittyvä, ne pienetkin jomotukset yms. Ja meinaan ottaa kaikki pienetkin jutut puheeksi, kun neuvolaan keskiviikkona pääsen. Huomaa vissiin, että on ensimmäinen raskaus? 😅
 
Ei o kokemusta, mutta kannattaa ainakin ottaa puheeksi. ✨

Mua jännittää kaikki tähän raskauteen liittyvä, ne pienetkin jomotukset yms. Ja meinaan ottaa kaikki pienetkin jutut puheeksi, kun neuvolaan keskiviikkona pääsen. Huomaa vissiin, että on ensimmäinen raskaus? 😅
Hei ihanaa kun nyt alkaa jo ekoilla olla neuvolakäyntejä, meillä kanssa viikon päästä maanantaina luvassa! 🤩 Toivottavasti tulisi kiva käynti sulla ja ehdottomasti kannattaa ottaa kaikki itteä mietityttävät asiat puheeksi siellä. Ois myös kiva kuulla mitä kaikkea siellä tehtiin ja mistä kaikesta juteltiin (kun ei mitään aiempaa kokemusta täälläkään neuvolasta 🙈)! ❤️
 
Meitä myös kiinnostaa kokemukset ja fiilikset ekasta neuvolakäynnistä ☺️ Meillä vielä reilu pari viikkoa aikaa niin kerkeää hyvin jännittämään 😂
 
Meillä eka neuvola 16.11. Sillon viikkoja 8+4.

Käydään ultrassa n viikkoa ennen tuota neuvolaa, tapaamassa uutta tulokastamme.

Kahdessa edeltävässä keskenmenoon johtavassa raskaudessa kerkesin käydä neuvolassa. Jos olis ultrattu ennen neuvolaa, olis selvinnyt molemmista, että ei tarvi mennä.
Toisessa alkio menehtyi ennenkuin sydän kehittyi. Toisessa alkiota ei koskaan ollut olemassakaan, oli shokki mennä rv 11 ultraan ja tajuta, että koko raskaus oli ihan feikki 🤦‍♀️

Päätin tällä kertaa varmistua, että pikkuinen on mukana kyydissä ennen ekaa neuvolaa, kaikin puolin mukavampi mennä ekaan neuvolaan sitten.
 
Mulla neuvola varattu 14.11 ja silloin on jo 10+0 (kun uskalsin vasta tosi myöhään varata sitä aikaa..) ja mietin että antaiskohan ne jo etukäteen varata sitä ultraa sinne, kun pelottaa että se menee jonnekki tosi pitkälle jos vasta tuolloin varailee 🤔 Onko kellään tietoa, pystyiskö sitä varaamaan tälleen etukäteen?
 
Takaisin
Top