Oireet

Täällä myös kukutaan öisin, se on mulla vakio jo pelkästään luteaalissa ja jää sitten päälle raskauden myötä. Esikoisen raskaudessa nukuin pari viikkoa hyvin jossain rv25 tienoilla, muuten oli valvomista koko raskaus. Ja tietysti vauvavuosikin 🫠.

Muita oireita on varsin vähän, mutta nyt onkin vasta 4+2. Rinnat ovat jonkin verran turvoksissa ja arat (mulla yleensä raskaana rinnat tosi vähän reagoi) ja röyhtäyttää normaalia enemmän.

Mä oon nyt saanut olla pari päivää ilman etomista! Aika paljon kivempi olla, vaikka ruokahalua ei ole ollenkaan. Nyt kun vielä sais lämmön laskemaan vähän lähemmäs normaaleja lukemia, niin oleminen muuttuis oikeesti mukavaksi (ja jaksaisi paremmin muutakin kun pakolliset asiat). Vatsa on edelleen kyllä sekaisin ja nippasujakin tulee pitkin päivää, mut noiden oireiden kanssa on helppo elää. Röyhtäyttää kans tavallista enemmän ja aamuyön unet on edelleen mitä on. Nyt oon ehkä heräilly vähän vähemmän, mutta unet on ollu niin villejä, ettei aamulla oo mitenkään levännyt olo 😅

En nyt tiedä meneekö raskausoireisiin, mutta verenpaineet on olleet tänään todella korkeat. Huimaa seistessä, istuessa ja näköjään makuulla ollessakin. Tänään ei ole ollut niin paljon pahoinvointia kuin edellisinä päivinä, mutta huimausta kaikkien muiden oireiden edestä. 😅

4+0
Selkeät oireet alkoi jo toissapäivänä aamuisella päänsäryllä. Viimeyönä kärsin nukahtamisvaikeudesta ja unettomuudesta, sekä pahoinvoinnista. Tänään kohdussa juilii ja tunnen, että jotain on meneillään. Olen kyllä muutenkin todella herkkä ja tunnistan ja tunnen kehossani tapahtuvat toiminnot helposti, siis jo ennen tätä raskautta. En siis itseni kohdalla ihmettele varhaisia oireita tai niiden tunnistamista.

Heräsin aamulla 6.30 kun suolisto herätti vessaan 😅 vatsa on muuten ollut enempi vähempi sekaisin koko ajan.

Kahvi maistuu yhä oikein hyvältä, mutta juon vain sen aamukupillisen.

Ihan ekat oireet oli kipeät ja turvonneet tissit (tähän kiinnitti huomiota jo ennen plussaa). Sitten alkoi Oura hälyttää lämpötilan noususta sekä korkeasta leposykkeestä - oli pakko laittaa Ouraan lepotila päälle 😅
Nyt (5+3) on alkanut vähän närästää ja hivenen etovaa oloa, muttei kuitenkaan pahaa oloa. Maku- ja hajuaisteissa on tapahtunut selkeä muutos eikä entiset lempi ruuat maistukaan enää hyviltä.

Ihan ekat oireet oli kipeät ja turvonneet tissit (tähän kiinnitti huomiota jo ennen plussaa). Sitten alkoi Oura hälyttää lämpötilan noususta sekä korkeasta leposykkeestä - oli pakko laittaa Ouraan lepotila päälle 😅
Nyt (5+3) on alkanut vähän närästää ja hivenen etovaa oloa, muttei kuitenkaan pahaa oloa. Maku- ja hajuaisteissa on tapahtunut selkeä muutos eikä entiset lempi ruuat maistukaan enää hyviltä.
Se on kyllä ihme että Ourat, Polarit ym ei saa kehitettyä sovellukseensa nappia, millä kertoa sille että hei mää oon raskaana, enkä ylikunnossa, sairas, tai saamassa sydäriä, ei tarvi huolestua 😂😂

Se on kyllä ihme että Ourat, Polarit ym ei saa kehitettyä sovellukseensa nappia, millä kertoa sille että hei mää oon raskaana, enkä ylikunnossa, sairas, tai saamassa sydäriä, ei tarvi huolestua 😂😂
Siis jep! 😅 Sen ei luulis olevan kauheen hankalaa, mut ehkä sit on 😅

Mullakin Oura käytössä ja auttoi myös myös aiemmassa raskaudessa raskautumaan (menin villisti inseminaatioon ouran lämpötilojen mukaan vaikka ovulaatiotesti näytti mitä sattu). Mut Ourassa saa kyl näppäiltyä sen tunnisteen ”raskaana” mutta se pitää näpätä joka päivä eikä se muuta esimerkiks sitä että ei herjais lämpötilasta ja sykkeestä. Mut osaa edes sen kuukautisten ennakoinnin laittaa tauolle.

Jospa se ko napinpuute johtuu yksinkertaisesti niistä miehistä, joita valitettavan usein siellä kehitystyön "kunkkupaikoilla" valtaosiltaan on.

En tiedä meneekö tääkin raskausoireisiin, mutta unet. Oon muutenkin kova näkemään unia, mut nyt raskauden aikana näen joka hitsin unikerroilla mitä villeimpiä unia ja ne herättää ylös joko painajaismaisuuttaan tai järjettömyyttään monta kertaa yössä. Unen laadusta muutenkin huomaa, et on kevyempää unta kun aiemmin ja tulee nukuttua todella pätkittäin. 😂

Täällä myös paljon unia ja tosi outoja sellaisia! Uni on ollut tosi katkonaista nyt koko viikon ja herään ainakin kolmesti yössä vessaan 😅

4+0, nyt toista päivää ällöttää. Eilen tosi kovasti huimailua. Toissapäivänä ja tänään piti kaataa kahvit kesken kupin pois. Tänään alkoi rintoja vihloa, menkkatuntemuksia jo oisko kolmatta päivää. Jäätävä väsymys. 🥱 silti heräilen aikaisin kuten esikoisen raskaudessakin, nyt vaan alkanut vielä aiemmin. Aamuyöllä ei nukuta ja sitten kuitenkin aamupäivästä alkaa jäätävä väsymys joka kestää koko päivän.

Täällä tullut myös öiden heräilyt oirelistalle! Yleensä nukun tosi hyvin enkä juuri heräile pitkin yötä, niin tää on selvästi uusi oire mulle! Lisäksi nyt puski flunssa päälle ja samaan syssyyn koko aamun ja eilisillan on ollut etovaa oloa. En kyllä tiedä, onko toi etova vointi nyt enemmän flunssan aikaansaannosta vai alkaako raskauspahoinvointi ilmestyä kuvaan näin 6+4, ihmeellisen hyvällä voinnilla on kyllä tänne saakka selvinnyt.

Jospa se ko napinpuute johtuu yksinkertaisesti niistä miehistä, joita valitettavan usein siellä kehitystyön "kunkkupaikoilla" valtaosiltaan on.
Hyvin voi olla tääki, ja sekin voi vaikuttaa, että todennäkösesti niitten pitäis saada kerättyä joku ns. default dataset siitä, että mitkä mittaustulokset ois raskaana olevilla normaalin rajoissa ja sen päälle varmaanki kehittää uusiks sitä analysointia. Sitäkin pitäis ehkä muuttaa vielä raskauden etenemisen myötä 🤔 Että näen siinä heti potentiaalisesti aika paljon työtä ja ratkastavia ongelmia ja ehkä ei nähdä et sen työn tuoma lisätulo firmalle olis tarpeeks suurta. (Kuluttajalle toki olis, pitäisköhän rupee ite tutkiin tätä 😂)

Et tämmönen off topic tähän väliin 🙈

On muuten jännä, miten sitä ajattelee olevansa niin kovin oireeton, kun oksennus ei lennä. Mulla oireiluna ollut vaan jatkuva palelu, paitsi öisin kamala hiki ja unettomuus. Ajoittain hyvin lievää pahaa oloa, et välillä ajattelen, että nytkö alkaa kunnon pahoinvointi (esikoisesta rajua oksentelua kauan). Jotenkin tuntuu ettei oireita oo riittävästi, kun tuo oksentelu puuttuu 😅 Toki sillon ekan kohdallakin oksentelu alkoi vasta rv 6+

Onko muita kellä etova olo tulee vasta päivän mittaa? Mulla aamu on kaikista oireettomin hetki ja etova olo alkaa hiipiä vasta puolenpäivän aikoihin ja uudestaan iltaa kohden. Lievänä silti edelleen. Tänään rv 6+2.

Saanko kysellä täältä taustalta et paljonko sulla oli leposykkeessä nousua? 😆

Takaisin