Oireet

Täällä ei vieläkään minkäänlaista pahoinvointia, mutta en valita! Päinvastoin, tuntuu että voisin syödä koko ajan 🙈 Nyt muutaman päivän ollut myös tosi kova väsymys, mutta se on itsellä vähän vaikea oire arvioida, koska sairastan narkolepsiaa ja väsymys on muutenkin arjessa jatkuvasti läsnä. Pelkäsin lääkityksen lopettamista tosi paljon, kun se piti tehdä nyt loppukesästä kun raskautta alettiin suunnitella, mutta ainakin vielä oon pärjännyt paljon paremmin kuin mitä ennalta pelkäsin.

Yöllä paleli ja herätessä oli etova olo. Ehkä olenkin vielä raskaana. On tää kyllä stressaavaa 😔😪

Pahoinvointia on melkein koko ajan, lisänä jäätävä nälkä. Rinnat on todella arat ja väsyttää paljon. Väsymyksestä huolimatta öisin ollut unettomuutta ja heräilyä todella runsaasti.

Lämpötila päivällä edelleen 37.1 mikä selittää palelua. Juuri muita oireita ei tänään ole näkynyt, mikä hiukan on vaikeaa kestää kun ei ne testitkään viitsi yhtään nopeampaa tummeta.

Onko täällä muita joilla ei oo mitään tuntemuksia kohdussa tms? 😮‍💨😬 Ei oikeastaan vieläkään ole mitään muita oireita kun rintojen kipu ja turvotus.
Joo ei kyllä arvais, että on raskaana jos ei tietäis. Palelua on ollut aivan jäätävästi jo dpo 9 lähtien, mut siinäpä kaikki. Muutama keskenmeno taustalla jotka varjostaa tätä odotusta, eikä tää oireettomuus ainakaan auta asiaan. Mut toisaalta nyt vasta rv 5+1 joten ehkä niitä oireita ehtii vielä enemmän tulee 😊

Täällä taas kerran yöunet vain loppuivat kesken. Eilen oli ensimmäinen päivä, jolloin on ollut huono olo ihan koko ajan. Tuntuu, että ei ole väliä syökö vai onko syömättä. Silti etoo jatkuvasti.

Täällä taas kerran yöunet vain loppuivat kesken. Eilen oli ensimmäinen päivä, jolloin on ollut huono olo ihan koko ajan. Tuntuu, että ei ole väliä syökö vai onko syömättä. Silti etoo jatkuvasti.
Täällä ihan samanlaista. Unet on kadonnut täysin jonnekin muualle näin yöaikaan. Päivisin kyllä sais nukuttua, mutta työt vähän estää. 😅
Ite oon pakottautunut syömään vähän väliä jotain pientä etomisesta huolimatta. Sillä ainakin itse saanut vältyttyä ihan oksentamisesta.

Mun oireet on sellasia et jos en tietäs olevani raskaana niin en pitäis niitä ees oireina. Mua palelee koko ajan mut toisaalta teen töitä ulkona ja mulla on muutenkin aina kylmä 😅 Yöheräilyt on itelle ollu pidemmän aikaa normaali ilmiö, joka tapahtuu aika ajoin. Vatsaa nipistelee, mut sekään ei oo mitään uutta 😆

Hyi hyi hyi nyt on paha olo. Yritän vaan sanoa sellasta mantraa et tää on hyvä juttu et on paha olo jne mut on tää silti kamalaa. Mulla on emetofobia eli pelkään oksentamista ja edellisen raskauden selviydyin oksentamatta mutta kovin olin huonossa hapessa silti. En yhtään muista oliko näin ”varhaisessa” vaiheessa jo näin paha olo. Uskomatonta että sitä silti aina haluaa lähteä tähän 🫢

Mä oon huomannu että nyt tulee paha olo aina isompien ruokien jälkeen. Keho tuntuu tykkäävän banaaneista ja muista välipaloista. Pitäis sit varmaan siirtyä syömään pelkkiä välipaloja 😂

Mulla etominen tuntu vähän väistyvän, mutta se voi tietty olla edessäpäin. Nyt vasta 4+6. Tuulimunien kohdalla muistan, että ehti jonkin verran olla pahoinvointia. Esikoisen kohdalla kanssa vaihdellen alussa ja sitten vähän pidemmällä enemmä. Oksensin kerran, joskus raskausviikolla 20 😅 mä kanssa pistän hanttiin niin kovin sitä oksentamista, että kamala olo voi olla mutta en oksenna

Hyi hyi hyi nyt on paha olo. Yritän vaan sanoa sellasta mantraa et tää on hyvä juttu et on paha olo jne mut on tää silti kamalaa. Mulla on emetofobia eli pelkään oksentamista ja edellisen raskauden selviydyin oksentamatta mutta kovin olin huonossa hapessa silti. En yhtään muista oliko näin ”varhaisessa” vaiheessa jo näin paha olo. Uskomatonta että sitä silti aina haluaa lähteä tähän 🫢

Mä oon huomannu että nyt tulee paha olo aina isompien ruokien jälkeen. Keho tuntuu tykkäävän banaaneista ja muista välipaloista. Pitäis sit varmaan siirtyä syömään pelkkiä välipaloja 😂
Fiilaan niin paljon, vaik tänään lupaileekin vähä helpompaa päivää itelle. Mulla on kans sama, et pelkään oksentamista ja toivon niin kovasti että selviytyisin raskauden ilman sitä.

Mä en oo viikkoon saanu syötyy lämmintä ruokaa oikeestaan ollenkaan 🙈 Jonkun desin verran kylmää perunamuusia sain alas vissiin toissapäivänä, mut meen kyllä ihan hiton huonolla syömisellä...

Mulla selvimpänä oireena vatsan kipristelyt, jotka välillä tuntuu jo ihan menkkakrampeilta. Ei onneksi mitään vuotoja tai toispuoleisuutta, kipuilut myös yleensä ohittuu suht nopeasti. Siitä huolimatta sitä aina miettii, jos yhtään voimakkaampaa kipua hetken on, että onkohan siellä kaikki kunnossa. Muuten lähinnä palelua, mutta se saattaa kyllä johtua hyvinkin kylmentyneistä säistä. Lisäksi pientä hajuherkkyyttä oon huomannut.

Täällä aamulla yökkäillen söin jugurttini 😅 toisaalta mua yökköyttää kaikki tahnamaiset koostumukset muulloinkin, ja kuituhiutaleet teki jugurtista niin liisteripuuromaista, että olis varmaan oksettanut ilman raskauttakin 🙈 parit kohtutuikkaisut ja lisäksi todnäk suolistosta tulleet pari isompaa vihlaisua on tänään kiusanneet myös. Pinna on kireä, mutta sit toisaalta on ollut hirmu kivojakin hetkiä tänään 😄

Tää heräily on kyllä raivostuttavaa kun kaikkiin muihin aikoihin väsyttää niin paljon mut ei sit kello neljältä aamuyöstä😑

Ei ihmeempiä tänään. Vatsa tuntuu, vähän turvottaa. Parit kohtutuikkasut tänään. Ei mitään ellotusta ole vielä ollut, rv 4+0. Eilen väsytti päivällä, tänään energisempi. Jaksanu vapaapäivällä käydä kävelee ja siivonnu kotona. Pienen pientä päänsärkyä oli jossakin vaiheessa päivää.

Ei mitään hajuherkkyyksiäkään vielä ja kaikki ruokakin uppoaa 👍

Tänään on ollut kyllä vaikea päivä olon suhteen. Töissä sai ihan keskittyä pidättelemään oksennusta ja välillä huimasi tosi paljon. Toisaalta on hyvä, että on oireita, mutta mieluiten yrittäisin vielä olla ajattelematta koko raskautta. Keskenmenon pelko on niin suuri.

Täälläkin nyt muutama yö menty tosi katkonaisilla yöunilla ja vähintään kolmesti yössä pitänyt nousta vessaan, kun koko ajan pissattaa 😅 Voi toki osittain johtua siitäkin, että ollaan syyslomareissulla pohjoisessa ja vieraassa paikassa nukuttaa aina muutenkin huonommin.

Hiiohoi kello on puoli neljä ja ei väsytä. Mikäköhän tää huonon nukkumisen funktio on jos paha olo ja hajuherkkyys suojelee ettei syö mitään huonoa. Onko se niin että on sit valppaampi? Raskaus on jotenki niin eläimellistä ja alkukantasta et alan aina miettii näitä 😂

Hiiohoi kello on puoli neljä ja ei väsytä. Mikäköhän tää huonon nukkumisen funktio on jos paha olo ja hajuherkkyys suojelee ettei syö mitään huonoa. Onko se niin että on sit valppaampi? Raskaus on jotenki niin eläimellistä ja alkukantasta et alan aina miettii näitä 😂
Juu, ja synnytyksen jälkeen meni ihan mahottomaksi. Nukuin pari vuotta täysin koiran unta. Aina valmis ryntäämään vauvan luo...

Takaisin