Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Julistan nyt virallisesti nakkikeiton mun himoksi. Keitettyjen nakkien koostumus ja se liemi on niin hyvää:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Kahvi ällöttää. Tekee todella paljon mieli kaikkea rasvaista ja suolaista, erityisesti hampurilaisia. Normaalisti syön todella terveellisesti joten mulle tämä on outoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Verenpaine on aika matalalla, joten se selittänee ainakin tätä jäätävää suolaisen himoa. Vanha suosikki kinuskijäätelö ja vastaavat taas tuntuu liian makealta. Purkkaa ei pysty syömään. Samoin vanhat suosikit proteiinirahkat maistuvat aivan liian esanssisilta.

Makeaa ei tosiaan tee täälläkään mieli. Eilen yllätyin, kun banaani välipalana olikin väkinäistä saada alas. Olen syönyt banaaneja välipalana vuosia, en odottanut tällaista välirikkoa näin nopeasti 😅
Raikkaat ja kirpeään taittavat maut on pop, mandariini ja hedelmäsmoothiet. Lisäksi myös suolaiset maut. Mutta perus leipä ei esimerkiksi uppoa nyt, sen sijaan Fazerin (nimenomaan siis juuri nämä 😄) karjalanpiirakat on ollut hyvä aamupala.

Kahvi on vielä maistunut, muokkasin vain kuppikoon pienemmäksi. Normaalisti juon Iittalan Taika-mukillisen aamulla, nyt vaihdoin kupin pienempään. En ole kova kahvin kuluttaja, joten aion juoda kupillisen aamuisin niin kauan kuin maistuu 😊

Mä himoitsen perinteisesti raskausaikana kaikkea kiellettyä eli lakua, salmiakkia, raakaa naudanlihaa, mätiä, graavilohta, sushia :p Äää, tulee ihan kamala nälkä pelkästä ajatuksesta!

Mulla ei himota yhtään mikään. 🤢 Salmiakin imeskely vois helpottaa oloa, mutta mikäs teet.

Erityisiä inhokkeja on vanukkaat (!!!), jäätelö, suklaa, mauttomat ruoat (esim. makaroni tai perunamuusi). Ylipäätäänkin liiallinen makeus tai pehmeät maut ällöttää, mikä on hyvin poikkeuksellista näinkin makeanpersolle.

Mulla ei himota yhtään mikään. 🤢 Salmiakin imeskely vois helpottaa oloa, mutta mikäs teet.

Erityisiä inhokkeja on vanukkaat (!!!), jäätelö, suklaa, mauttomat ruoat (esim. makaroni tai perunamuusi). Ylipäätäänkin liiallinen makeus tai pehmeät maut ällöttää, mikä on hyvin poikkeuksellista näinkin makeanpersolle.

Voin samaistua... Ei minkäänlaisia himoja, kaikki vaan ällöttää. Jotain saa väkisin syötyä että hengissä pysyy 🙈

Mua ällöttää levite siis niin paljon etten pysty voidella lapsillekaan leipää 😂🤢 en ole itsekään syönyt leipää moneen viikkoon, edes kuivana.

Aika moni ruoka ällöttää just nyt mutta erityisesti lämpimät mausteiset ruuat. Mies tilas thairuokaa itselleen ja voi apua mikä haju😅 Omenamehu maistuu ja tosi kirpeät karkit, ja kiivit 😋

Sipsiä tekee mieli, mutta jos erehdyn syömään niitä, niin närästää🤔

Täällä on mennyt sipsejä luvattoman paljon. 🫢 Normisti ostan ehkä kerran puolessa vuodessa. Maistuu nyt vaan niin hyvältä. 👌

Joo sipsit on kyllä niiiin hyviä! Ne oli ainut mitä pystyin syödä pahimpaan aikaan ja niiden jälkeen jäi vielä suht ok olo. Nyt oon yrittänyt vähentää ja keksiä jotain muuta syötävää, vaikka eipä tässä vieläkään kaikkea pysty syömään 🙈

Just mietin että pitää ostaa vaikka jotain maustettuja riisikakkuja. Ei voi vetää rasvaisia sipsejä tai juustokeksejä. 😂

Siis aivan törkeät himot on olleet vegaaninakkeihin, parhaita kylmänä. Toinen suoranainen nautinto on (niinkuin tässä, viime ja toissa raskauksissani) on itse juuri keitetty kantarellikeitto, voi että miten hyvää vegaanisena ja pehmeän leivän kanssa! Huomaan yhdistävän tekijän umamin kanssa 😅

Takaisin