Raskausoireet

Täällä ensikertalainen, 5+0. Monta vuotta odotettu ja vihdoin tuli tällä viikolla plussa.

Paitsi että oon ihan jostain onnenkauhusta kankeana, niin menkkamaiset kivut ja kuvotus on reilun viikon verran nyt kiusannut. Pari viime päivää on myös inhottavasti vihlaissut oikealta puolelta alavatsasta, ja sen jälkeen jäänyt vähän sellainen outo jomotus päälle sinne.
Tänään oon vaan huutoitkenyt ja äksyillyt kun stressaa niin paljon odottaa maanantaihin, että pääsee soittamaan neuvolaan. Toivon todella, että johtuu vaan jostain suolistovaivoista 🥺

Täällä ensikertalainen, 5+0. Monta vuotta odotettu ja vihdoin tuli tällä viikolla plussa.

Paitsi että oon ihan jostain onnenkauhusta kankeana, niin menkkamaiset kivut ja kuvotus on reilun viikon verran nyt kiusannut. Pari viime päivää on myös inhottavasti vihlaissut oikealta puolelta alavatsasta, ja sen jälkeen jäänyt vähän sellainen outo jomotus päälle sinne.
Tänään oon vaan huutoitkenyt ja äksyillyt kun stressaa niin paljon odottaa maanantaihin, että pääsee soittamaan neuvolaan. Toivon todella, että johtuu vaan jostain suolistovaivoista 🥺

Onnea plussasta ❤️ kuvotus ja menkkaoireet kuulostaa normi raskaudelta 😄❤️ voisiko ne vihlaisut olla repäisykipuja? Niitä on kaikilla. Huoli pois, kaikki on varmasti hyvin!

Onnea plussasta ❤️ kuvotus ja menkkaoireet kuulostaa normi raskaudelta 😄❤️ voisiko ne vihlaisut olla repäisykipuja? Niitä on kaikilla. Huoli pois, kaikki on varmasti hyvin!
Toivon niin, tuo toispuoleisuus vaan huolestuttaa ihan valtavasti. Erityisesti kun tätä on odotettu niin kauan.

Oon kyllä kova kuvittelemaan aina oireistani pahempia kuin mitä ne oikeasti on. Yleensä toivon että oireille löytyy syy lääkärinkäynnillä, nyt vaan rukoilen ettei löydy 😄 Ja kiitos! 🩷

Toivon niin, tuo toispuoleisuus vaan huolestuttaa ihan valtavasti. Erityisesti kun tätä on odotettu niin kauan.

Oon kyllä kova kuvittelemaan aina oireistani pahempia kuin mitä ne oikeasti on. Yleensä toivon että oireille löytyy syy lääkärinkäynnillä, nyt vaan rukoilen ettei löydy 😄 Ja kiitos! 🩷

Tuleeko niitä kipuja jos nouset vaikka sängystä liian nopeasti ylös? Kaikenlaiset kiinnikkeet ja muut siellä venyy kun kohtu kasvaa 🙂

Voiko aivastaessakin tulla repäisykipuja? Eipä oo ainakaan koskaan ennen sattunut aivastaminen noin paljon 😨

Mulla ainoita oireita on iltaällötys ja kipeät nännit. Ja tietysti se, että menkkoja ei edelleenkään näy. Tosin pahin nännikipu tuntuu menneen ohi, ei satu enää jokainen pikku hipaosu.

Oon aina ihmettelyt kun raskausoireita yleisin on muka aamupahoinvointi, mutta mulla on joka kerran ollut ällötysolo vaan iltaisin 🙃 Koitan paraikaa taistella myöhäistä iltapalavoileipää alas, tiukkaa tekee 🤮

Mulla heikoin olo on aamusta, yön syömättömyyden jälkeen. Nyt parina aamuna pitänyt äkkiä kipittää jääkaapista kylmä hedelmäsmoothie, se helpottaa nopeasti oloa 👍🏻 Oon aina kärsinyt heikotuksesta aamulla jos aamupalan saanti vaikka venyy, joten en yllättynyt että aamuisin on nytkin se huonoin olo. Mitään varsinaista pahoinvointia ei vielä ole noin muuten 😊

Tänään tissit on kipeytyneet ekan kerran, ennen plussaa ja plussan jälkeen tuntemuksia ei liiemmin ollut tähän mennessä.

Ja noista menkkamaisista kivuista, mulla tulee pitkin poikin päivää sellaisia pieniä polttoja siellä täällä alavatsaa. Välillä on niitä repäisykipuja ja välillä hetkittäisiä, miehelle kuvailin kuin pienellä polttopäällä tuikittaisiin nopeasti sinne tänne. Menee nopeasti aina ohi. Ajattelen kuuluvan vain asiaan 😊

Kuulostaa normaaleilta kohdun kasvukivuilta. Lisäksi keltarauhanen voi jomotella sillä puolen mistä ovulaatio on tapahtunut. Tietenkin kipuilut(jomotus, pistokset, repäisyt yms.) voi olla niin yksilökohtaisiakin, eikä kaikilla esim tunnu vasemmanpuolen keltarauhasen jomottelut, ja taas oikealla puolen ne kipuilut voi sekoittua keskenään. Varsinkin ekojen viikkojen aikana kipuilut voi pelästyttää kovuudellaan. Itekki mietin että apua, ei ole näin ennen ollut. Löysin sitten eilen vanhoja päiväkirjamerkintöjä, ja kivut on olleet just tällaisia😅 jotenkin ne helposti unohtaa tai vain mieli tekee kepposen että tuntuu rajummilta.
Sun kohdalla kipuilut kuulostaa normaalilta kohdun puoleiselta kipuilulta ja raskauteen kuuluvilta. Tietenkin jos panadoli ei auta, kivut lisääntyy ja tekee olosta "sairaan", niin silloin soittoa päivystykseen. Jos kipujen joiden kanssa pärjää, ei ole syytä huoleen.🧡😌
Onnea vielä ja nauti raskaudesta!😍
Neuvolasta saa tarvittaessa neuvoja ja apuja, kerro rohkeasti sinua askarruttavista tuntemuksista ja peloista. Sieltä osataan sitten ohjata tarvittaessa esim ultraan, jos katsovat tarpeelliseksi.
Itsekin odotan esikoista, tämä on jännittävää ja stressavaa, mutta raskauksia jo takana useampi, niin osaan ottaa hieman iisimmin😊🤭

6+5

Kuvotusta ei oo ollu muutamaan päivään ollenkaan, tänään hajuaistikin on ollut siedettävä verrattuna toissapäiväiseen ja eiliseen.

Kai ne raskausoireet näin vaan aaltoilee. 🤔

Uusi oire ilmaantunut parin päivän sisään, eli nenän tukkoisuus.

Alavatsan ja yläkohdun nipistelyt on muuttuneet harvemmiksi alaselän ja vatsan aaltomaisiksi krampeiksi..

Km-pelko vähän väijyy taustalla.

6,5 vk.

Ei oo kuvottanut tänään, mutta voi jestas miten vahva hajuaisti voi olla. Meillä on vanha talo mihin jää kaikki paistohajut seisomaan pitkäks aikaa, niin meinaa olla piinaa olla kotosalla.

Kaikki haisee tosi häiritsevältä ja tunkkaiselta, minkä takia ei myöskään oikein tee mieli syödä muuta kuin hedelmiä ja mehuja.

Apaattinen ja laiska olo, ei motivoi oikein tehdä mitään.

Parin tunnin päikkärit sain sentään nukuttua.

Onko muut huomanneet itsessään nyt raskauden ja hormonien myötä motivaation puutetta?
Kaikki hajut ällöttää ja syön tällä hetkellä vaan hedelmiä, leipää ja jogurttia, mitään lämmintä ei saa syötyä. Väsyttää edelleenkin ja ei todellakaan huvita tehdä mitään. Ihan kuin olis joku kestodarra, jatkunut tämmösenä jo muutaman päivän. Toivottavasti menee jossain vaiheessa ohi. Taisi olla edellisessä raskaudessa sama juttu, meni parissa viikossa ohi silloin, toivottavasti nytkin. Nyt 6+0.

Nyt kanssa väsymys iskenyt todenteolla, töissä ollu pakko ottaa pikatorkkuja 😂lisäksi perjantaista lähtien särkenyt päätä.. Onko muilla raskausoireena ollu päänsärkyä? Varasin jo ajan hierontaan josko ois jotain niskajumia että pääsis tästä eroon😖
Alavatsakivut on ollu helpompia nyt pari päivää, mutta välillä on ollu tosi koviakin. Mutta tää hajuherkkyys, tuntuu että kaikissa julkisissa ym kaikilla tooodella voimakkaita ja pahanhajusia tuoksuja🤣 Kauhulla odotan pahoinvointia, vielä ei onneks oo ollu, 5+2.

Kaikki hajut ällöttää ja syön tällä hetkellä vaan hedelmiä, leipää ja jogurttia, mitään lämmintä ei saa syötyä. Väsyttää edelleenkin ja ei todellakaan huvita tehdä mitään. Ihan kuin olis joku kestodarra, jatkunut tämmösenä jo muutaman päivän. Toivottavasti menee jossain vaiheessa ohi. Taisi olla edellisessä raskaudessa sama juttu, meni parissa viikossa ohi silloin, toivottavasti nytkin. Nyt 6+0.
Pahimmillaan tuntuu tosiaan siltä kuin ois pieni darra päällä koko ajan. Autuas olo taas esim tänään kun on vähemmän oireinen päivä.

Munkin tekee mieli syödä tosi kevyesti, ei mtn raskasta, rasvasta, lihoja.. leipää ja hedelmiä 😁 niillä pärjää tarvittaessa.

Kuulostaa normaaleilta kohdun kasvukivuilta. Lisäksi keltarauhanen voi jomotella sillä puolen mistä ovulaatio on tapahtunut. Tietenkin kipuilut(jomotus, pistokset, repäisyt yms.) voi olla niin yksilökohtaisiakin, eikä kaikilla esim tunnu vasemmanpuolen keltarauhasen jomottelut, ja taas oikealla puolen ne kipuilut voi sekoittua keskenään. Varsinkin ekojen viikkojen aikana kipuilut voi pelästyttää kovuudellaan. Itekki mietin että apua, ei ole näin ennen ollut. Löysin sitten eilen vanhoja päiväkirjamerkintöjä, ja kivut on olleet just tällaisia😅 jotenkin ne helposti unohtaa tai vain mieli tekee kepposen että tuntuu rajummilta.
Sun kohdalla kipuilut kuulostaa normaalilta kohdun puoleiselta kipuilulta ja raskauteen kuuluvilta. Tietenkin jos panadoli ei auta, kivut lisääntyy ja tekee olosta "sairaan", niin silloin soittoa päivystykseen. Jos kipujen joiden kanssa pärjää, ei ole syytä huoleen.🧡😌
Onnea vielä ja nauti raskaudesta!😍
Neuvolasta saa tarvittaessa neuvoja ja apuja, kerro rohkeasti sinua askarruttavista tuntemuksista ja peloista. Sieltä osataan sitten ohjata tarvittaessa esim ultraan, jos katsovat tarpeelliseksi.
Itsekin odotan esikoista, tämä on jännittävää ja stressavaa, mutta raskauksia jo takana useampi, niin osaan ottaa hieman iisimmin😊🤭
Kiitos tsemppaavista sanoista 😊 Hyvin nukuttu yö rauhoitti onneksi mielen aika huolella 😄

Mä niin odotan niitä oireita :Crying Cat Face: ainut oire on puuttuvat menkat 5+5. Tuntuu, et tää raksaus on kestänyt jo ikuisuuden. Lähettäkkää mulle oksennusta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:enää 1,5vk, että saa tiedon, onko siellä ketään...

Täällä myös edelleen ihan oireetonta. Olo on niin normaali kuin voi olla, vain menkat puuttuu. Ihan hirveää piinaa odotella, vaikka toki ei ne oireet (omaan kokemukseen pohjautuen) kerro suuntaan tai toiseen onko kaikki hyvin vai ei.

Ikuisuus odotella vu:ta (syyskuussa) kun pitää elää melkein kaksi viikkoa vielä elokuutakin, plääh.

Täällä myös ihan järjetön väsymys. Viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä en ole nukkunut niin paljon päiväunia kuin nyt. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Vastaavasti taas öisin heräilen enemmän. Töissä koitan järkkäillä niin, että palaverit osuisi mieluiten aamupäivään. Etova olo on melkein koko ajan ja pahenee, jos syömisestä on liian kauan, parin tunnin välein pitää syödä jotain. Rinnat on turvonneet, nännit kipeät ja pystyssä lähes koko ajan. :No Evil Monkey: Vatsakin turvoksissa, vaikkei painoa ole tullutkaan juuri lisää niin senttejä on tullut ihan hurjasti. Hajuaisti on herkkä, itken helpommin ja loukkaannun miehelle helpommin. Kovia alavatsakipuja oli alkuun, ne ovat onneksi jo helpottaneet. Silmätkin tuntuu aroilta, piilareita ei pysty pitämään niin paljon kuin aiemmin. Ehkä lopetan tän listauksen tähän ja totean, että raskausoirebingossa on jo aikamoinen värisuora. :tears: Rv 7+3.

Ei vielä oireita. Tai no olen kiukkuinen kuin ampiainen 🐝
Ja vähän enemmän hajut ällöttää, mutta ei vielä oikein muuta.

Tänä aamuna huomasinkin itselle tyypillisen raskausoireen. Ikenet on turvonneet ja kaikki ruoka jää hammasväleihin.

Ja lisäksi valvoin aamuyöllä pari tuntia.

Takaisin