Raskausoireet

Kenelläkään ideioita mihin käyttää tää aika keskellä yötä kun unta ei vaan tule?😅 haluaisin ommella mutta en usko että puoliso ois ihan hirveen tyytyväinen että ompelen neljältä yöllä 😂 on siis kuitenkin aika pirteä olo.

Onks muilla ollut menkkajomotuksia ja onko niitä teillä vähän/paljon?

Mä heräsin hiukan neljän jälkeen, enkä saa enää unta 😏 osaatko neuloa, virkata..? Niitähän voi keskellä yötäkin tehdä 😅😅😅

Ei oo menkkajomotuksia, mut yöllä heräsin moneen otteeseen alavatsan repäisykipuihin 😑 ja rinnat jomottelee.. oon kuullut että nuo kohdun alueen kivut kertoilee et kohtu kasvaa.. joskus ne kivut voi olla todella voimakkaitakin 😵‍💫

Ajoittaisia kuumia aaltoja, pientä menkkajuilimista, eilen närästi, hirvee haukotuskohtaus vaikka just olin vetänyt tölkin puhdistamon energiajuomaa, itkukohtaus koskien Venäjän sotaa, sushibuffet maistui poikkeuksellisesti pahalta ja soijakastike liian suolaiselta, aamuneljän hetkellisiä heräämisiä. Tänään kp 27/27. 🤔

Kenelläkään ideioita mihin käyttää tää aika keskellä yötä kun unta ei vaan tule?😅 haluaisin ommella mutta en usko että puoliso ois ihan hirveen tyytyväinen että ompelen neljältä yöllä 😂 on siis kuitenkin aika pirteä olo.

Nyt oon parina yönä itse saanut nukuttua/jatkettu nopeasti unia. On kyllä myös nukkumaanmeno venähtänyt pidemmälle iltapäivän unien vuoksi. Saisikohan sitä rytmiä muutettua vielä.
Menkkajomotuksia on, mutta vähemmän kuin aiemmin ne on vaihtunut erilaisiin kipuihin, nipistelyä, viiltäviä ja teräviä repäisykipuja 🙈ehkä selän puolella jomottelee nyt enemmän

Mulla on nyt parina päivänä ollut ehkä enempi jomotuksia mutta ne kuuluu asiaan 💕

Ajoittaisia kuumia aaltoja, pientä menkkajuilimista, eilen närästi, hirvee haukotuskohtaus vaikka just olin vetänyt tölkin puhdistamon energiajuomaa, itkukohtaus koskien Venäjän sotaa, sushibuffet maistui poikkeuksellisesti pahalta ja soijakastike liian suolaiselta, aamuneljän hetkellisiä heräämisiä. Tänään kp 27/27. 🤔
Saako energiajuomaa juoda raskaana 😲

Mulla on nyt parina päivänä ollut ehkä enempi jomotuksia mutta ne kuuluu asiaan 💕
Kiitos että sanoit tuon ääneen. Tiedän että ne kuuluu asiaan mutta meidän taustalla oon vähän varpaillani. Tosin en muista että edellisissä olisi jomotellit näin joten ajattelen että se on hyvä että jomottelee mutta silti se jännittää.

Mulla oli edellisessä raskaudessa, joka meni kesken (paljon myöhemmin), aika paljonkin jomotteluja ja ihan kramppeja. Mutta ne ei olleet siis syynä siihen keskenmenoon, vaikka ymmärrän tosi hyvin että ne pelästyttää. Oli mullakin eilen kevyttä jomottelua ja heti nousi huoli.

Saako energiajuomaa juoda raskaana 😲

En tiedä kuka sen määrittelee saako vai ei. 🤔 Mutta katson tuon aika turvalliseksi jos kerran tai pari juo viikossa.

Siinä siis ei oo paljoo kofeiinia verrattuna kahviin, ja en juo muuten esimerkiks kahvia ollenkaan. Enkä kofeiinipitosta teetäkään.

Puhdistamon energiajuomissa on luontaista teen kofeiinia ja vöhän guaranaa, ei sokeria eikä myrkkymakeuttajia, vaan steviaa. 😊

Kiitos että sanoit tuon ääneen. Tiedän että ne kuuluu asiaan mutta meidän taustalla oon vähän varpaillani. Tosin en muista että edellisissä olisi jomotellit näin joten ajattelen että se on hyvä että jomottelee mutta silti se jännittää.
Kyllä on ollu itselläkin pientä menkkamista jomotusta, mutta kun oon tutkinut asiaa, niin tää on tosi normaalia. Silti nää tuntemukset voi ymmärrettävästi aiheuttaa huolta.

Omalla kohdalla, etenkin kun on kohdusta "kouraissut" niin on alkanut vähän ahdistaa.. mutta eihän se tilanne stressaamalla parane suuntaan eikä toiseen.

Rinnat kipeytyi eilen (dpo 13/rv 3+5), ja on jotenkin täyteläisen oloiset. Nippailuja/repäisykipuja on nivusten seudulla ollut äkkinäisissä liikkeissä.

Minäkin heräilen aamuyöllä enkä meinaa saada enää unta. Kuuntelen sitten sängyssä podcasteja. Sitä voi onneksi tehdä makuullaan silmät kiinni.

Menkkamaisia jomotuksia minulla on ollut vain dpo9-dpo11 suunnilleen, nyt ei enää.

RV 5+
- hajuaisti on supertarkka, vähän liiankin 😅
-suussa maistuu ajoittain saippua
-turvottaa kovasti
-viluttaa herkästi
-pissattaa jatkuvasti

Tänään alkoi kahvi ällöttää. 🤢 Kofeiinittomaan olin vaihtanut jo yritysaikana, mutta nyt ei sekään mene alas.

Väsyttää ja oksettaa/kuvottaa. Ei vielä koko ajan, mutta etenkin jotkut hajut laukaisee pahan olon.

Rinnat vaan kipeytyy ja turpoaa. Jatkuva vessahätä. Mutta muutoin aika oireetonta vielä. Ja toki toivonkin ettei mitään kamalaa pahoinvointia tulisikaan, mutta pienet oireet ois jees että tietää tyypin olevan kyydissä.

Mulla ollu menkkajomoja tässä jo muutamia päiviä, rinnat turvonneet ja nännit tosi arat. Kylmä koko ajan tai sit tulee kuumia aaltoja. Janottaa ja pissattaa 😅 pakko oli tänään varmistella testillä että onhan vielä baby matkassa mukana kun kummittelee edellinen keskenmeno mielessä. Mutta kunnon leffaviivat pärähti testiin niin saa taas olla rauhallisin mielin 😍

Välillä kivistää rintoja ihan kuin imetysaikana kun maitoa tuli, pitää aina katsoa ettei vaan ala jo vuotamaan 🤭 ei onneks.

Välillä kivistää rintoja ihan kuin imetysaikana kun maitoa tuli, pitää aina katsoa ettei vaan ala jo vuotamaan 🤭 ei onneks.
Mulla on myös tuota rintojen kivistystä. Tai sellaista pistoskipua tulee välillä ja nyt aamuyöstä kun yritin nukkua mahallaan niin se ei onnistunut kun tuntui tunnista niin pahalta.

Täällä kans välillä tulee semmoista pakottavaa kipua rintoihin... eka kipukohtaus tuli muuten dpo9, eli liekkö jo silloin alkanut pikkuhiljaa hormonit hyrrää.. 🤔

Takaisin