Kevään jutustelut

Onda

Piirimestaruustason postaaja
Kesäkuiset 2023
Uusi vuosi, meidän vuosi?

Uusi ketju kevään jutteluille! Jatketaan siis täällä samaan tapaan. Sana vapaa!
 
Ajattelin, että ehkä ei tarvitse kuukausittaista, vaan koko kevät mahtuisi samaan ketjuun. Tehdään sit jossain vaiheessa toinen, jos alkaa tuntua, että menee liian pitkäksi.

Se ois kuulkaa 2023! Meidän laskettujen aikojen vuosi! ✨
 
Hyvää Uutta Vuotta tännekin! 😁

Joko muilla alkaa tuntua liikehdintä/asennon vaihtelut? Tajusin tuossa itse, että sehän tosiaan siellä liikahtelee. Enemmän toki tuntuu, kun vaihtelee asentoa/paikkaa, lempiasento on ilmeisesti tossa painovoiman mukaisesti alaspäin 😅 sitten tuossa perjantai-lauantaiyönä heräsin yhdessä vaiheessa, kun sukkapuikko olisi pistänyt välillä tonne kohdunkaulan suuntaan, ja tajusin, että kaverihan se varmaan siellä jotenkin nyt onnistuu itseään venyttämään, kun ei ollut mitenkään säännöllistä. En malta yhtään odottaa, että mieskin pääsee kokeilemaan sitten liikkeitä! 😁
 
Mä tunnen lähinnä vain just punkemista, potkuja vasta harvemmin ja usein tietyssä istuma-asennossa. Punkeminen sit taas tuntuu, ku toinen ois päättänyt mennä mahdollisimman poikittain ja suoristaa itsensä niin suoraksi kuin saa! Eli eiköhän kohta ala itse tuntea liikkeitä enemmän, odotan jo innolla!

Meillä esikoinen kans selvästi odottelee, että sais tuntea liikkeitä. Aina kun tuon esiin, että pieni punkee, tuo käsiä vatsalle, vaikkei voi vielä tuntea. En oo kieltänyt, oon sit korjannut ehkä, että vielä on alempana. Muutenkin meillä arvioidaan, paljonko se noin 13 senttiä on ja mikä pehmolelu on kutakuinkin sen kokoinen. Lisäksi välillä käy juttelemassa vatsalle tai ihan vaan "huutelemassa" pienen lempinimeä tervehdykseksi 🥰
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin! 😊

Kuumeisesti odottelen, milloin alkaisin tuntea kaverin liikkeitä, mutta eipä ne vielä tunnu. Mulla ei vielä edes kohtua tunnu (sen verran taaksepäin kallellaan kohtu). Mutta olen suht varma, että olisin tuntenut isoja ilmakuplia alavatsalla kun venyttelin takareistä/pakaraa vatsan päällä. Taisi olla kohdussa vähän tukalammat paikat 😂
Mulla on ollut pientä alavatsakipua tässä viikon aikana ja alavatsalihakset selvästi aremmat ja löysemmät mitä "normaalisti" ovat olleet. Eiköhän tässä viikon kahden aikana ala tapahtumaan 😍
 
Hyvää, onnellista ja tervettä Uutta Vuotta 2023 toivon kaikille! :folded:

Täälläkin liikkeet hakusessa, välillä tuntuu jotakin, muttei todellakaan edes päivittäin. Poikittain oleilee tämäkin pienokainen tosi paljon ja kylkiin niitä napsuja tulee jos on tullakseen. Nyt on eilen ja tänään ollut niin hiljaista, että pelottaa ihan. Kun kuitenkin sanotaan, että kun niitä liikkeitä alkaa tuntua niin ei ne saisi ainakaan vähentyä. Mutta niin on epämääräistä. makuulla ollessa enemmän tuntuu juuri tuota suoristelua masussa ja tunkemista/punkemista, tätäkin toisinaan, ei kovin usein.
Ihan tuntuu olevan erilainen kyllä kun edellinen raskaus.

17+2
 
Täälläkin kaikenmoista muljahtelua ja muita alavatsatuntemuksia, mutta en vielä (rv 16+3) kyllä ole mitään varsinaisia liikkeitä ole tuntenut. Useimmat alavatsatuntemukset on semmosia, missä tuntuu että kohtu kasvaa/venyy. En kyllä tiedä onko ne varsinaisesti sitäkään. :D
 
Eilen koko ilta kohtu tuntui kipeältä, luulen se oli kasvukipu ☺️ rakenneultran olis 14.2. pakko on jaksaa odottaa siihen asti 🙈

Mullakin rakenneultra 10.2, siihen saa vielä odotella 😅 Vähän helpotti oloa, kun neuvolassa kuunneltiin sykkeet ❤️ Vaikka kovaa joutui painamaan alavatsaa, jotta saatin syke kuuluviin 😅 Edelleen odotan, milloin se kohtu alkaisi tuntumaan. Ehkä viikon tai kahden päästä 🙈

14+5
 
Mulla on onneksi rakenneultra "jo" 1.2, enää alle kuukausi! Mietin just tässä että kumpihan jännittää enemmän, edellinen ultra vai tämä. Toistaiseksi ainakin oon tästä seuraavasta aika levollisin mielin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla on onneksi rakenneultra "jo" 1.2, enää alle kuukausi! Mietin just tässä että kumpihan jännittää enemmän, edellinen ultra vai tämä. Toistaiseksi ainakin oon tästä seuraavasta aika levollisin mielin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Meillä aika 8.2., ja myöskin huomattavasti rauhallisempi fiilis tällä hetkellä kuin nt-ultraa odotellessa.. 😊 Toki tässä ehtii vielä hyvin "panikoimaan".. 😅
 
Mulla on onneksi rakenneultra "jo" 1.2, enää alle kuukausi! Mietin just tässä että kumpihan jännittää enemmän, edellinen ultra vai tämä. Toistaiseksi ainakin oon tästä seuraavasta aika levollisin mielin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä en jotenkin jännittänyt sitä nt-ultraa ollenkaan! Mut nyt kyllä odotan tota rakenneultraa malttamattomana. Se tuntuu jotenkin isolta etapilta 🙂 Mulla se vuorossa 18.1. eli enää ei kauhean kauaa tarvitse jännittää.
 
Mua jännitti ihan hirveesti se nt-ultra. Toki varhaisultrassa käynti rauhoitti mieltä. Neuvolassa sanoin pelkääväni rakenne ultrassa tulevan ilmi jotain. Niin mua rauhoiteltiin ja sanottiin, että olisi siinä nt-ultrassa jo nähty poikkeamia. Joten vähän rauhallisempi oon nyt. Mutta tässä kerkee vielä panikoimaan 😂
 
Mua jännitti ihan hirveesti se nt-ultra. Toki varhaisultrassa käynti rauhoitti mieltä. Neuvolassa sanoin pelkääväni rakenne ultrassa tulevan ilmi jotain. Niin mua rauhoiteltiin ja sanottiin, että olisi siinä nt-ultrassa jo nähty poikkeamia. Joten vähän rauhallisempi oon nyt. Mutta tässä kerkee vielä panikoimaan 😂
Joo, mullekin kätilö mainitsi tästä siinä nt-ultrassa. Toki tässä kohtaa myös suurimmalla osalla on vatsan kasvua havaittavissa ja ehkä liikkeitäkin, kun taas NT-ultraan mennessä tuntui jotenkin siltä että on ihan pimennossa koko raskaudesta (kaikista raskausoireista huolimatta). Enää ei ole ihan niin epätodellinen fiilis. :D
 
Joo, mullekin kätilö mainitsi tästä siinä nt-ultrassa. Toki tässä kohtaa myös suurimmalla osalla on vatsan kasvua havaittavissa ja ehkä liikkeitäkin, kun taas NT-ultraan mennessä tuntui jotenkin siltä että on ihan pimennossa koko raskaudesta (kaikista raskausoireista huolimatta). Enää ei ole ihan niin epätodellinen fiilis. :D
Itellä ei enään ole raskauspahoinvointia, ei mahaa tai liikeitä vielä tunnu. Ainoa oire oikeastaan on turvotus ja suolen toiminnan hodastuminen. Vähän tässä pimennossa vielä on 😅
 
Mua jännitti ihan hirveesti se nt-ultra. Toki varhaisultrassa käynti rauhoitti mieltä. Neuvolassa sanoin pelkääväni rakenne ultrassa tulevan ilmi jotain. Niin mua rauhoiteltiin ja sanottiin, että olisi siinä nt-ultrassa jo nähty poikkeamia. Joten vähän rauhallisempi oon nyt. Mutta tässä kerkee vielä panikoimaan 😂
Tämä on hyvä pointti ja rauhoittaa vähän tätä jännitystä 😄 Meillä nt-ultrassa jo kätilö kävi yllättävän paljon läpi eri rakenteita ja sisäelimiä, ja silloin kuitenkin kaikki hyvin, joten ehkä pitää yrittää luottaa siihen, että aika epätodennäköistä, että tässä vaiheessa sitten tulisi esiin, mitään hälyttävää 😊
 
Tämä on hyvä pointti ja rauhoittaa vähän tätä jännitystä 😄 Meillä nt-ultrassa jo kätilö kävi yllättävän paljon läpi eri rakenteita ja sisäelimiä, ja silloin kuitenkin kaikki hyvin, joten ehkä pitää yrittää luottaa siihen, että aika epätodennäköistä, että tässä vaiheessa sitten tulisi esiin, mitään hälyttävää 😊

Yritän itse ajatella nyt tätä kautta asiaa. Kun eihän se murehtimalla muutu 😊 Meillä myös ultrassa käytiin kaikki tarkasti läpi ja kertoi kaiken olevan niinkuin pitääkin. Silti se pelko siellä mielessä kolkuttelee, vaikka vähenemään päin.
 
Mä oon paljon rauhallisemmin mielin menossa rakenneultraan kun tuntee liikkeet ja viimeksi oli kaikki Ok. Täytyy toivoa että edelleen on 😊 Meillä 20.1, vielä reippaat pari viikkoa 😬
 
Hyvää Uutta Vuotta tännekin! 😁

Joko muilla alkaa tuntua liikehdintä/asennon vaihtelut? Tajusin tuossa itse, että sehän tosiaan siellä liikahtelee. Enemmän toki tuntuu, kun vaihtelee asentoa/paikkaa, lempiasento on ilmeisesti tossa painovoiman mukaisesti alaspäin 😅 sitten tuossa perjantai-lauantaiyönä heräsin yhdessä vaiheessa, kun sukkapuikko olisi pistänyt välillä tonne kohdunkaulan suuntaan, ja tajusin, että kaverihan se varmaan siellä jotenkin nyt onnistuu itseään venyttämään, kun ei ollut mitenkään säännöllistä. En malta yhtään odottaa, että mieskin pääsee kokeilemaan sitten liikkeitä! 😁
Minulla alkoi myös sunnuntaina tuntumaan. Olin ollut ihan hermona uudenvuoden juhlat, kun olo ei ollut ollenkaan "raskas". Liekö tyyppi tuntenut tarpeen tyynnytellä emoaan ja teki debyyttinsä potkimalla ensin aivan keskelle vatsaa ja sitten suoraan alas nivusten suuntaan, kun olin nukahtamaisillani. Tajusin että ovat potkuja eikä ilmavaivoja, kun samassa kohtaa tuntui aina useampi napakka pulpahdus.

Ja nyt kun jotenkin tajusin, millaisia tuntemuksia kuulostella, niin koko ajanhan se siellä muljahtelee pikkuinen! :)

Kohtuni on todella eteenpäin kallellaan ja vatsanpeitteet ohuet (ei rasvaa) niin sikiön liikkeet tuntuvat jotenkin todella selkeästi nyt. En malta odottaa että mieskin pääsee tuntemaan tyypin riehumiset :Heartred
 
Takaisin
Top