Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää kahvin vähentäminen on kyllä todella tuskallista. Maistoin sitä kofeiinitonta pepsi maxia (vai oliko se coca cola...) ja oli kyllä hyvää, mut ei se kahvia korvaa ja tuskin senkään litkiminen kauheen terveellistä on:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mitähän sitä voisi koittaa
Ootko kokeillu kofeiinitonta kahvia? Ainakin nespresson kofeiiniton on yhtä hyvää kuin normi kahvi 😊

Ootko kokeillu kofeiinitonta kahvia? Ainakin nespresson kofeiiniton on yhtä hyvää kuin normi kahvi 😊
Ja Kulta Katriinalla on ihan suodatunkahvia, mikä on kofeiinitonta 👌🏻 Se vaan on mun mielestä yksinään pahaa, niin laitan 2/3 kofeiinitonta ja 1/3 tavallista 😅😂 tuleepahan kuitenkin reilusti vähemmän kofeiinia näin.

Jep, aurajuustoa ei voi enää vetää suoraan paketista. Täytyy siis taas alkaa pizza ja muut kuumennettavat ruuat kuorruttamaan sillä

Edellisestä raskaudesta alle vuosi ja imetän edelleen, joten osa kieltolistalla olevista asioista jätetty pois jo silloin ensimmäisessä raskaudessa.
Nyt helpotuksena vuoden takaiseen on tullut tuo, että metukkaa saa syödä, jos sen pakastaa, joka helpottaa mun elämää huomattavasti.
Myös salmiakkia "saa" syödä 25g päivässä, mutta nykyään kiellettyjen listalla, koska se 25g on vaikea arvioida. Varmasti kuitenkin tulen syömään sillon tällön lakritsijätskin, enkä pode siitä huonoa omaatuntoa.
Joulu tulee olemaan vaikea, kun raa'at kalat ja mäti on nou gou listalla, mutta eiköhän siitäkin selvitä...

Mulle ainoa haaste lienee lakritsi.. Lisäksi 12h vuoroja ja yötyötä tehdessä jään kaipaamaan energiajuomia 😅

Mä en syö muutenkaan lihaa tai juustoa, joten suurin osa suosituksista on mulle helppoja noudattaa. Kahvia oon jo vähentänyt edellisessä raskaudessa enkä koskaan palannut aiemmille (aika korkeille) käyttömäärille. Tällä hetkellä juon yhden cappuccinon (ei maha oikein kestä suodatinkahvia) aamulla ja siinä se. Tosin kun palasin töihin enkä imetä enää niin oon vähän lipsunut, et jos joku tarjoaa, niin saatan juoda iltapäivällä toisenkin kupin tai teetä/kolaa tms.

Ehkä yritän nyt pitäytyä vaan siinä aamukahvissa. Mäkin luin tuosta tutkimuksesta että pienetkin määrät vois vaikuttaa, ja se mietityttää. Toisaalta tuntuu aika raskaalta ajatukselta lopettaa kokonaan, kun raskaus on muutenkin raskasta. 😅 Mä siis rakastan todella kahvia.

Viimeksi myös jossain vaiheessa salmiakki- ja lakuhimot kasvoi suuriksi ja vedin niitä heti synnytyksen jälkeen kaksin käsin. 😂

Täälläkin suurin haaste on salmiakki ja lakritsi. Namituvan salmiakit jäivät edellisessä raskaudessa syömättä, mutta Fazerin kissanpää salmiakkia söin loppuraskaudessa innolla.

Loppuraskaudessa viimeksi kans hoidin meetvurstin/aurajuuston himoa tekemällä itse pizzaa noista aineista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Melko tarkasti pyrin noudattamaan, mutta jotain vahinkoja on tullut.

Pitää kokeilla tuota Fazerin salmiakkia. Tuntuu siltä, että siitä voisi olla apua pahaan oloon.

Aika tarkkaan minäkin noudatan, juustoissa olen pari kertaa vahingossa lipsunut sekä majoneesia sisältävää (minkä sisältöä en ole tiennyt) olen syönyt pari kertaa myös. Kahvia en juo koska se oksettaa, vaikkakin olen ennen juonut hirveät määrät kahvia. :)

Oon kyllä syönyt vähän salmiakkia ja lakritsia 😵‍💫 ei vaan pysty olemaan ilman, yksittäisiä karkkeja irtokarkkipussiin ottanut

Oon kyllä syönyt vähän salmiakkia ja lakritsia 😵‍💫 ei vaan pysty olemaan ilman, yksittäisiä karkkeja irtokarkkipussiin ottanut
Hsss...sitä sattuu elämässä kaikenlaista, 😉
Tuo "virhe" ei liene niistä pahimpia. Parempi lakupala päivässä kuin listeria kerran kylmäsavukalasta.
Itse sorrun ja ostan 1 täytekakun kerran viikossa viikkoon, tosin käyn ruokakaupassakin vain kerran viikkoon.
Tärkeintä lienee olla tasapainossa omien valintojen suhteen, eikä liikaa niistä turhaan stressata. 🌸🌸

Itsekin olen satunnaisesti syönyt salmiakin tai kaksi. Ohjeistushan onkin että satunnaisesti ei haittaa.
Itselle ehdottomasti salmiakki ja lakritsi isoimpia harmituksia rajoitelistalla.

Tällä hetkellä haasteita tuo työmatka jenkkeihin. Perus raaka liha ja kala on vielä helppo välttää, mutta pienemmät jutut kuten maitotuotteet on haastavampia.

Eilen oli pakko ostaa Namituvan salmiakkia, mut ei se kyllä vienyt himoa mennessään 😄 Sushia tekisi myös mieli.

Eilen oli pakko ostaa Namituvan salmiakkia, mut ei se kyllä vienyt himoa mennessään 😄 Sushia tekisi myös mieli.
Mä ostin ensimmäistä kertaa sellaisen Fazerin Salta katten karkkipussin, jota kuulemma saa syödä. Oli hyviä ja auttoi salmiakin himoon.

Mä olen syönyt ihan älyttömän määrän sushia, toki kasvisnigireitä, joista olen välillä kuorinut merilevän pois. Mulla vaikuttaa eniten olevan himo wasabia ja soijaa, jolloin nigirit tavallaan toimii niiden kuljetusalustana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuskin se soijan suolan määräkään on hyväksi, mutta en ole voinut olla syömättä, etenkin kun välillä se oli yksi ainoista ruoista, mikä ei ällöttänyt.

Mä ostin ensimmäistä kertaa sellaisen Fazerin Salta katten karkkipussin, jota kuulemma saa syödä. Oli hyviä ja auttoi salmiakin himoon.

Mä olen syönyt ihan älyttömän määrän sushia, toki kasvisnigireitä, joista olen välillä kuorinut merilevän pois. Mulla vaikuttaa eniten olevan himo wasabia ja soijaa, jolloin nigirit tavallaan toimii niiden kuljetusalustana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuskin se soijan suolan määräkään on hyväksi, mutta en ole voinut olla syömättä, etenkin kun välillä se oli yksi ainoista ruoista, mikä ei ällöttänyt.
Pitää ehkä ottaa seuraavaksi kokeiluun tuo Salta Katten 😊 Lohinigireihin inkiväärillä mulla olisi pahin himo. Ehkä syön pelkkää sushiriisiä soijalla ja wasabilla 😄

Mä olen nyt vähän alkanut lipsua ja aina välillä syönyt ihan vähän tavallista salmiakkia. :Grimacing Face:

Takaisin