BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyl tuo testi on tänään tummempi ku kaks päivää sit, mut uskon että tosiaan tässä on vaan tää edellinen aalto menossa, ja vasta myöhemmästä tulee se oikee ovis! Ylempi siis roskiksesta dyykattu kp6 testi, ja alempi äsken kp8 tehty :P

On mulla siis ennenki ollu varhasia oviksia, että ei se ennenkuulumatonta olis, mut viimeaikoina vaan ollu siel kp14-15 mailla niin siks siihen uskon nytki.

PXL_20221016_131136160.jpg

Kyl tuo testi on tänään tummempi ku kaks päivää sit, mut uskon että tosiaan tässä on vaan tää edellinen aalto menossa, ja vasta myöhemmästä tulee se oikee ovis! Ylempi siis roskiksesta dyykattu kp6 testi, ja alempi äsken kp8 tehty :P

On mulla siis ennenki ollu varhasia oviksia, että ei se ennenkuulumatonta olis, mut viimeaikoina vaan ollu siel kp14-15 mailla niin siks siihen uskon nytki.

View attachment 116400
Kylläpäs siellä tumman näköst👌mut voi aaltoil juu.

Äh, ei kyl vielkää selvä posi, turhauttaa. Luultavasti huomenna posi. Tiiä sitte kumpi olis kannattevampaa, tänää vai huomen talletel.

Liitteet

• 20221016_182000.jpg
    20221016_182000.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 121
Kiitän luojaa että mulla on vielä vuoden alle 5snt kwh sähkösoppari 😬 mut olen seurannut siitä huolimatta sähkön käyttöä ihan maanisesti jo vuosia 😆meidän alueella on niin kallis siirto, perusmaksu 38e kuussa ja oliko n. 19 snt/kwh lisäksi. Onneksi meillä on puulämmitys ja sauna ja pesuvesikin lämpeää puulla, niin ei ole ihan älytön kulutus. Ja noh tykkään seurata minäkin kaikenlaista dataa omien lämpöjen ja testien ohella 🤣

@Summerwalk No jep, meil miehellä vähä sama, ja eikai sille henkiselle paineelle mitään voi, mut tästä oppineena ens kerran en kerro ovistesteistä mitään 😂, ja @Juliet92 n mainitsemat kaikki kikkakolmoset tänään potenssiin sata käyttöön että saadaan maaliin asti tää ilta 😆 ja Juliet, nyt on kyllä niiiiiiin hilkulla plussa, että eiköhän tuo aamulla oo viimeistään, joten tallettelun iloja 🤘

@Nurppu oho ompas yllättävän tumma testi! 😵 meinasitko jatkaa vielä testailua? Ois mielenkiintoista nähdä hyytyykö ja kuinka nopeasti ja sit kuinka nopeasti lähtee uudestaan vahvistumaan kun oletettu oikea oviksen ajankohta lähenee.

Kuumemittareista.. ne perusmittarit usein mittaa kaiketi minuutin kohdalla ja antaa lämpötilan joo, mutta kannattaa jatkaa mittaamista piippauksen jälkeenkin, koska se piippauksen aikaan saatu lämpötila ei ole oikein luotettava vielä ellei ole mitattu peräsuolesta ai suusta kuten monissa muissa maissa kuumetta seurataan. Riippuu aika paljon varmaan mittarista, mutta jos luvataan että minuutissa tulee tulos, niin ei välttämättä esim kainalosta mitattuna ole vielä riittävän kauan ollut antaakseen oikean tuloksen. Näin olen kuullut jonkun mittarimerkin edustajalta joskus 😊 Korva- ja otsamittarit mittaa eri mekanismilla ne on oikeesti nopeita.

Heh..kiva kuulla @Nurppu ja @lepus timidus, että täältä löytyy muitakin datafriikkejä 🤣 Kyllähän varmasti aika moni näinä aikoina toki sähkönkulutustaan seuraa, mutta se että jotkut saa siitä vielä nautintoakin🤣🙊 Meillä on ajastettu kaikki sähkölaitteet jotka vaan ajastettavissa on ja niitä säädellään sitten tuntihintojen mukaan. Kunpa tallettelujen ja oviksenkin suhteen ajoitus olis yhtä helppoa ja kätevää kuin sähkön kanssa 😆 Ja älykello löytyy tietysti myös että voi väijyä sieltäkin kaikkea mielenkiintoista dataa 🙊 Olishan se nyt tylsää pelkkiä tikkuja uittaa ja kerran päivässä mitata lämpöä.

@Nurppu Mielenkiintoista kyllä nähdä miten tuo sun aalto käyttäytyy, kiva kun testaat ahkerasti. Toivotaan ettei oo aikainen ovis nyt kuitenkaan kun melko tummaksi veti viivan jo.

Lämpömittarin kanssa pitää varmaan vaan jatkaa harjoituksia. Mun entinen mittari oli yhden desimaalin ja se piippasi vasta kun lukema ei enää muuttunut, mittausaika siis riippui siitä kuinka korkea lämpö kulloinkin oli. Tämä uusi näyttää kaksi desimaalia ja tuntuu että lukema muuttuu ikuisuuden (lue: yli kaksi minuuttia). Pitää nyt vaan kärsivällisesti odottaa mihin se pysähtyy 😆 Tuohon @Juliet92 kymmeneen minuuttiin ei kyllä kärsivällisyys riitä. Mittaan tosin suusta, että josko se vähän nopeemmin sieltä tulisi mitattua kuin kainalosta.

Mulla on myös kuumemittari, joka piippaa melko nopeasti ja olen aina lopettanut mittauksen tuohon merkkiääneen. Ja siis mittaan lämpötilan suusta.

@lepus timidus Hyvä te!! 🏆 Nyt vaan turhat spekuloinnit pois. Parhaanne olette tehneet ja nyt vaan katsotaan mihin se riittää 😆 Tuo ajoitus on kyllä joka kierto samanlainen mysteeri ja aina jättää spekuloinnin varaa, vaikka eihän se oikeesti mitään minuuttipeliä edes ole 😅 Mun aiemmat raskaudet silloin kauuuuan sitten sai alkunsa monta päivää ennen ovulaatiota tapahtuneesta tallettelusta. Ensimmäinen varsinkin oli mysteeri kun la siirtyi ekoissa ultrissa vielä 10 päivällä eteenpäin kuin menkoista laskettuna vaikka talletteluja oli tasan yksi hyvissä ajoin ennen oletettua ovista. En ymmärrä vieläkään mitä siinä tapahtui, mutta todella sitkeitä siittiöitä oli silloin liikkeellä kun vähintään viikon ovat odottaneet tilaisuuttaan. Mut se oli silloin nuoruusvuosina ja mieskin vaihtunut sen jälkeen 😆

@Emna Tuota taktiikkaa minäkin harkitsin lämpöjen mittaamisessa. Ei ehkä anna ihan todellista lämpötilalukemaa mutta olisivat kuitenkin keskenään ehkä vertailukelpoisia. Tai sitten jäävät alakanttiin ne korkeammat lämmöt 🤔 No tänään maltoin odottaa pari minuuttia piippauksen jälkeen ja kyllähän se lukema sitten pysähtyi.

Noniin wuhuu vihdoin🥳 uskaltaisin luottaa tähän aamuseenkiin kun muina aamuina näyttäny haaleempaa ku ip pissast. Testaam kyl viel ip.

Nyt vaan ff sekoilee jotain omiaan, en ymmärrä kui sen mielest ovis ollu tossa kohtaa ja ei voi pitää paikkansa🤣 ehkä se löytää viel uuden paikan.

Liitteet

• 20221017_084338.jpg
    20221017_084338.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 118
  • Screenshot_20221017-082228_FF App.jpg
    Screenshot_20221017-082228_FF App.jpg
    362 KB · Katsottu: 123
@lepus timidus Hyvä te!! 🏆 Nyt vaan turhat spekuloinnit pois. Parhaanne olette tehneet ja nyt vaan katsotaan mihin se riittää 😆 Tuo ajoitus on kyllä joka kierto samanlainen mysteeri ja aina jättää spekuloinnin varaa, vaikka eihän se oikeesti mitään minuuttipeliä edes ole 😅 Mun aiemmat raskaudet silloin kauuuuan sitten sai alkunsa monta päivää ennen ovulaatiota tapahtuneesta tallettelusta. Ensimmäinen varsinkin oli mysteeri kun la siirtyi ekoissa ultrissa vielä 10 päivällä eteenpäin kuin menkoista laskettuna vaikka talletteluja oli tasan yksi hyvissä ajoin ennen oletettua ovista. En ymmärrä vieläkään mitä siinä tapahtui, mutta todella sitkeitä siittiöitä oli silloin liikkeellä kun vähintään viikon ovat odottaneet tilaisuuttaan. Mut se oli silloin nuoruusvuosina ja mieskin vaihtunut sen jälkeen 😆
Oho, sielläpä on ollut sitkeet siittiöt! Jep spekulointi tulee jotenki automaattisesti ja joka hiton kierto, vaikka tietää että ei se tosiaan oo kuten mainitsit mitään minuuttipeliä. Tulee vaan ylianalysoitua kun meillä on ajoitus usein melko pielessä ja sit ku mies on välistä reissussa niin ei aina ihan osu yksiin. Omalla kohdalla en jaksa uskoa et joku viikon takainen tois tulosta, niin hyvä tuuri ei oo 🤣 mutta yritän olla nyt löysin rantein, tärkeintä et päästiin maaliin ettei tuu miehelle mitään peikkoa siitä olan tää huutelee :troll: 👍😂

@Juliet92 JEEEEE, nyt on iha kunnon plussa! 🥳🥳🥳 Eipä kai ole ovis ollut vaikka FF niin väittää, eiköhän tuo siirrä sen vielä!

@Emna mä myös lopetan piippaukseen, kun lukemat ei muutu mihinkään mun mittarissa kun piippaa ja jos oikein muistan niin se sammuukin vielä hetken päästä itse. Yks tavallinen kuumemittari mulla oli sellainen, että siinä saattoi lukema nousta vielä. Ja jos on huonosti suussa mittari, niin saattaa piipata tosi nopeasti, mut sit ku kahtoo et lämpö on tyylii 34,6 niin tietää ettei mittari ollut kunnolla suussa 😆

Oho, sielläpä on ollut sitkeet siittiöt! Jep spekulointi tulee jotenki automaattisesti ja joka hiton kierto, vaikka tietää että ei se tosiaan oo kuten mainitsit mitään minuuttipeliä. Tulee vaan ylianalysoitua kun meillä on ajoitus usein melko pielessä ja sit ku mies on välistä reissussa niin ei aina ihan osu yksiin. Omalla kohdalla en jaksa uskoa et joku viikon takainen tois tulosta, niin hyvä tuuri ei oo 🤣 mutta yritän olla nyt löysin rantein, tärkeintä et päästiin maaliin ettei tuu miehelle mitään peikkoa siitä olan taa 👍😂

@Juliet92 JEEEEE, nyt on iha kunnon plussa! 🥳🥳🥳 Eipä kai ole ovis ollut vaikka FF niin väittää, eiköhän tuo siirrä sen vielä!
Oliks mun neuvoista apua, vai pääsittekö maalii asti ihan omil kikoil🤣 tulee harrastettua tota ajotusspekulointia iteki. Esikko tod näk alkunsa saanu kaks päivää ennen ovista.

Häiritsee nyt kun meil oli viime yön talletusyritys. Sain kovalla vaivalla miehen innostumaan ja sit vähän ennen kriittist hetkee esikoinen rupes pitää uni-itkuu ja kuti jäi sit tulemat😔 pakko yrittää tänää päikkyaikaa viel sit jossai muual ku makkaris. Mut siis häiritsi et sattu seksi mitä tekee yleensä vasta plussan jälkee ja mahollisesti the ovis hetkenä🤔 et tää kehon reagointi ei sit tue noit tikkuja. Noh jos ovis sattuis olee jo tänää ni ainaki o la talleteltu.

Täällä on ollu semmonen positiivisten uutisten ja positiivisen ovistestin päivä ettei tosikaa! Oon itkeny ihan ilosta. Vihdoin paistaa tähänkin risukasaan aurinko! Ensin soitettiin lapsettomuuspolilta ja asiaf lähteeki rullaamaa paljon odotettua aikasemmin. Keskiviikkona mulle soittelee hoitaja labroista ja ens viikon pe on jo ensikäynti polilla. Ja Tampereelta suoraa sanottii et ivf kannattaa suoraan ja lääkärin mukaan olis jo tyyliin tammikuusta mahdollisuus päästä hoitokiertoon mä olin niin pelänny, et siihen menis paljon pidempään. Ilmeisesti Taysissa ihan eri tilanne ku esim. Husin alueella.

Ja mulle tarjottiin töitä helpottais tähän rahalliseen tilanteesee ja sais muutaki ajateltavaa ku märehtiä kotona kaikkea. Mies olis sit esikon kanssa kotona siihen asti et hope so tammikuus sais päikkypaika.

Ja viel lisäyksenä klo 12 tehty ovistesti, noin tummalta ei varmaan ikinä oo näyttäny😁

Liitteet

• 20221017_120817.jpg
    20221017_120817.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 110
Kuumemittarista, mun mielestä ihan ohjeessakin lukee, että jos mittaa suusta tai peräsuolesta, niin riittää piippaukseen asti. Kainalosta taas pitäis pitää 5min, meillä ainakin saattaa kainalosta mitatessa nousta piippauksen jälkeen vielä 0,5 astetta.
Yleensä mittari piippaa, kun lämpö ei oo noussut n. 15sekunttiin.

Täällä alkoi tänään uusi kierto, niinku eilen jo arvelin. Ei muuta ku leuka pystyyn ja kohti uutta yritystä. 🤭

Hyviä uutisia @lepus timidus ja @Juliet92 ! Toisittepa nyt molemmat plussat vielä tähän ketjuun näistä oviksista! :)

@NM90 pahoittelut uudesta kierrosta 😔

Mä tajusin tänään omaa lämpökäyrääni kattoessani että olin merkannu pari lämpöä väärin 😅 kun mun Oura siis raportoi tyyliin +0,25 tai -0,07 ja mä sit lasken että 0,00 vastais 37,00 ja plussailen ja miinustelen siitä. Ni olin sit pari lämpöä ajatuksissani plussannu ku olis pitäny miinustaa 🤦 eli se hyppyrimäki käänty nyt kuopaks 😆

Screenshot_20221017-183518.png

Tein myös äsken taas ovistestin, ja haaleampi oli! Tänään ei oo myöskään näkyny ainakaa vielä mitään limoja. Eli luulen että tuossa oli se edellinen aalto ja toivotaan että seuraava tuottaa sit oviksen 😊 muuten voi mennä tää kierto ohi suun jos meinais ovis liian myöhäseks mennä, ku kp15 alotan sit primot jos ei oo ovista kuulunu, että varmasti päästään ens kierrosta IVFn.

PXL_20221017_153737181.jpg

Ohops, sanoin ettei oo limoi näkyny mut nyt olikin illasta kans sellaset kunnon roikkueggikset 😆 harmi että ehdin jo lurauttaa iltapissat pönttöön ennen ku huomasin, muuten olisin ton kunniaks kattonu viel viivan tasoa 😄

Ihania uutisia @Juliet92 🌈 Onneksi hyvätkin asiat välillä yllättää elämässä.

@lepus timidus Nyt vaan hyvillä mielin piinailenaan 🌈 Tuo on varmasti hyvä taktiikka ettei miehelle edes kerro missä mennään kierron suhteen. Meillä mies vaan itse aina utelee onko jo aika, ja sitten jos on, niin hiipuu innostus sen ekan jumpan jälkeen ja sit valittaa että minä painostan seksiin 😅🤦🏼‍♀️ Aina sama juttu, mutta murtuu sitten kuitenkin painostuksen alla 🤣

@Nurppu Siellähön muodostui kunnon ovistrilleri sulle 😅 Mielenkiintoisia nuo aallot. Mäkin luulen että mulla eka aalto aluillaan kun eilen testi vähän jo tummeni vaikka vielä ei mitään muuta ovikseen viittaavaa eikä odotettavissakaan vielä viikkoon.

@NM90 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta hyvä optimistinen asenne sulla 🌈

Meillä oli eilen puhelinaika lääkärille ja vähän tuli taas toiveikkaampi olo kun sai lääkäriltä hyvää taustatukea miehen pehmittelyyn hoitojen suhteen. Nyt on tähän loppukiertoon luget ja ens kierrosta mahdollisesti kokeillaan inssiä ja alkuvuodesta ehkä munien keräys ja vähintäänkin pakastus että saadaan aika pysähtymään. Mies ei ehkä ihan kaikilta osin ole vielä messissä tässä suunnitelmassa mutta lääkäri on kyllä taitava pehmittelemään (lue: painostamaan) 😆🌈
Se hyvä puoli yksityisellä puolella on että ei Tarvo jonotella ja odotella vaan yhdenkin päivän varoajalla saadaan halutessaan hoitokierto käynnistettyä. Mutta saahan siitä sitten maksaakin 💸

@Nurppu mistä sä tiedät sun peruslämmön vai mittaako se oura sen ihan ekana asetuksiin tms. ja sit alkaa näyttää noita +0.15 tai - 0.20 lukemia? :D
Ei se Oura osaa arvata että mikä se tarkka ruumiinlämpö on, se osaa vaan kertoa vaihtelun normaalista! Käy ihan järkeen musta, koska ainakin mulla sormet on usein tosi kylmät, ja miehellä taas lämpimät. Eli sitä ruumiin sisälämpöä ei voi sormesta päätellä. Mutta se lämpöjen syklisyys näkyy silti hyvin myös noissa sormilämmöissä :) mun ymmärtääkseni sillä oikealla "perus"lämmöllä ei tässä oo väliä, ainoastaan sillä syklisyydellä, että lämmöt on nyt korkeammalla tai matalammalla kuin keskiarvo. Siks mä vaan keksin sen "0,00 = 37,00" muunnoksen, koska se on helppo laskea! Jos vaikka laittasin jonkun 36,76 peruslämmöks, niin päässälaskuissa menis paljon kauemmin kun yrittäsin laskea että mitä se +0,17 nyt siis meinaakaan 😆

Unohin eilen fiilistellä @Juliet92 :n onnenpäivää! Vähänkö ihanaa että noin monta positiivista juttua osu kerralla! 😍 Ihanaa että hoidot onnistuu noin pian ja onnea työtarjouksesta!

@Summerwalk ihanaa että etenee! :) Tuohan on tosiaan totta, että voi laittaa vaikka pelkät munasolut pakkaseen, jos mies ei vielä ihan tajunnut homman nimeä 😄 jännää, kohta ootte jo tositoimissa! :) Vaikka toki toivotaan että käviskin luomutärppi ensin!

Mulla on tänään kp10 ja lämmöt meni vähän enempi alas.

Screenshot_20221018-094431.png

@lepus timidus kiitoksia❤ siel on päästy jännäilemään, täällä kans peräs😁
@Summerwalk kiitoksia ja yllättää juu❤ oon pitkää toivonu jotain valonpilkahdusta ja nyt sit ropisee sitä. Toivottavasti siellä mies pehmenis ja ymmärtäis asian tärkeyden.
@Nurppu ihana❤ ja kiitoksia sanoistas. Täältä saa kyllä semmosta vertaistukee et oksat pois. Itse jäin kyllä pohtimaan tota eri alueiden resurssieroja ja vaikka itsellä asiat rullaa näinkin nopeasti niin tuntuu epäreilulta just esim. Husin alueella asioivien puolesta kun jonot ja resurssit on mitä on. Osui myös uutinen vuodelta 2020 et Taysis siirtojen onnistumisprosentti on Suomen paras ja siinä oli yksityisetkin vertailussa mukana. Että vaikka täältä Porista jonkin verran matkaa Tampereelle niin pitäis päästä hyvään hoitoon sit ainakin. Ja oon kans ilonen siit etteivät lähe väkisin insseihi tuhlaamaa kallisarvoisia olkia.

Täällä lämmöt veti matalammalle eli menis ihan loogisesti eilisee positestiin nähden, huomen luulis sit lähtevän nousuu. Ihmettelen vaa ku ne oviskivut tuntu selvästi jo eilen ja samoin kivulias seksi🤔 yleensä siis vasta posin jälkeisenä päivänä.

Liitteet

• Screenshot_20221018-134043_FF App.jpg
    Screenshot_20221018-134043_FF App.jpg
    377.9 KB · Katsottu: 105
@Juliet92 muistan kans lukeneeni et TAYS oli loistanu tuloksissa! Hyvä mesta olla hoidossa selvästi siis! :)

Mul tänään kp10 taas vähän tummempi viiva. Aika tiuhaan aaltoilee :P

PXL_20221018_154349257.jpg

Takaisin