BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aikooko @NM90 testata milloin uudestaan? 🥳

Täällä aamulämpö tipahti alaspäin 36.5 asteesta 36.3 asteeseen. Myös vuoto on lisääntynyt eilisestä. Ihan vielä en oo valmis merkkaamaan kp1 tälle päivälle tai huomiselle. Aion aamulla tehdä vielä raskaustestin ja sitten sen perusteella teen merkinnän.

@lepus timidus himoja ja limoja riittää täälläkin🤣 saa nähä kauan plussa sit lopulta odotuttaa itteää. Luulis et kroppa just noil kahel viestis et ovis lähel ja ois optimaaliset talletusajat nyt mut näistä ikinä sit tiiä🙈
Millai muuten ku tuntuu et noi limat on jo aika lähel eggist, mut viel vähän valkosta seas mut todella venyvää ja liukasta, et millai teette eron wateryl ja eggiksel🤔

@Emna voi ei😔 toivottavasti piirtyis kuitenkin se posi testi.

Kp2.

Liitteet

• Screenshot_20221014-055609_FF App.jpg
    Screenshot_20221014-055609_FF App.jpg
    218.9 KB · Katsottu: 115
  • Screenshot_20221014-055623_FF App.jpg
    Screenshot_20221014-055623_FF App.jpg
    195.2 KB · Katsottu: 112
@lepus timidus himoja ja limoja riittää täälläkin🤣 saa nähä kauan plussa sit lopulta odotuttaa itteää. Luulis et kroppa just noil kahel viestis et ovis lähel ja ois optimaaliset talletusajat nyt mut näistä ikinä sit tiiä🙈
Millai muuten ku tuntuu et noi limat on jo aika lähel eggist, mut viel vähän valkosta seas mut todella venyvää ja liukasta, et millai teette eron wateryl ja eggiksel🤔
No jep 🤣 mulla ei ihan niin selkeää eroa ole limoissa, et vois sanoa onko watery vai eggis vai jotain muuta , se raja on tosi hiuksen hieno jos sitä edes on. Välillä kyllä tulee aika selkee jojo eggis, mut se saattaa olla ihan vaan pienen hetken, enimmäkseen hedelmällisellä ajalla tuntuu vaan siltä kuin tulis kuset housuun pidättämisestä huolimatta eli koostumus aikalailla vettä muutaman päivän ja sit ohi 🤣

Hitto tein aamul ovistestin ku hirmunen himotus päällä ja ihmettelen kun ei iltapäivien testit muutu yhtää tummemmaks ettei vaan huippu mene ohi, mut sit huomasin että kello on kamalasti ja pitäs töihi juosta jo eli en kerenny jäämään katsomaan tulosta 😂 lämmöt vähän pomppas mut nousin koirat käyttää 2h ennen kellon soittoa ni ei ihan ehkä aito tulos. Mut ei kyllä ota yhtää selkoa milloin ovis, onko normaaliin aikaan vai taas vähä myöhemmin.

Screenshot_20221014_072657.jpg

No jep 🤣 mulla ei ihan niin selkeää eroa ole limoissa, et vois sanoa onko watery vai eggis vai jotain muuta , se raja on tosi hiuksen hieno jos sitä edes on. Välillä kyllä tulee aika selkee jojo eggis, mut se saattaa olla ihan vaan pienen hetken, enimmäkseen hedelmällisellä ajalla tuntuu vaan siltä kuin tulis kuset housuun pidättämisestä huolimatta eli koostumus aikalailla vettä muutaman päivän ja sit ohi 🤣

Hitto tein aamul ovistestin ku hirmunen himotus päällä ja ihmettelen kun ei iltapäivien testit muutu yhtää tummemmaks ettei vaan huippu mene ohi, mut sit huomasin että kello on kamalasti ja pitäs töihi juosta jo eli en kerenny jäämään katsomaan tulosta 😂 lämmöt vähän pomppas mut nousin koirat käyttää 2h ennen kellon soittoa ni ei ihan ehkä aito tulos. Mut ei kyllä ota yhtää selkoa milloin ovis, onko normaaliin aikaan vai taas vähä myöhemmin.

View attachment 116349
Tää on ärsyttävää ku plussa antaa odotuttaa itseään😁 mietin vaa et antaaks noi liuskatestit aamupissast vääärää posia vai negaa ku niis suositellaa tekee jostai muusta ku aamupissast🤔 mä nyt tein mielenkiinnosy aamupissast eikä tullu sen vahvempaa ku eilenkää🙈 mietin ny et teenkö iltapäiväl vai en, ei oo kyl lähelkää posia ja kp11 vasta et jos suosiol huomen vast siihen normi aikaan elli 13-14 välil. Aamulämmöt pysyy ny matalal.

@Emna pahoittelut uudesta kierrosta😔

Liitteet

• Screenshot_20221014-093953_FF App.jpg
    Screenshot_20221014-093953_FF App.jpg
    330.8 KB · Katsottu: 121
  • 20221014_093316.jpg
    20221014_093316.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 104
@Emna pahoittelut uudesta kierrosta 😔

@lepus timidus ja @Juliet92 toivotaan että ovikset sieltä napsahtaa pian! 💪

@NM90 kylhän siinä sun testissä ihan selkee tummenema oli! Mut vähän hämäävä oli kun oli kaikenlaista tummenemaa siinä, ettei ollu vaan sellanen hämäävä tummenema viivanpaikan vieressä? Ootko viel testannu uusiks? Voi kun olis oikee!

@Harmi89 äh tyhmä mieliala!! Mulla oli tässä kierrossa taas vähän synkempää menkkojen aikaan, syynä varmasti se hoitojen lykkääntyminen mutta kyllä huomas että masens muutkin jutut eli eiköhän jotku hormonit tässä jyllänny extrana. Toivon että olis ohi ny ku menkat meni jo. Mutta uskon että mulla oli ihan laimee verrattuna siihen mitä sulla. Oon tosi pahoillani että joudut sellasta kokee :(

Limakeskusteluun: Mä yleensä merkkaan wateryks sen kun lorahtaa kosteet pöksyyn, niin ku @lepus timidus sano 😆 ja eggikset mulla taas yleensä on sellanen, että käyn vessassa ja pyyhkiessä paperiin jääkin sellanen limanen, niinku raa'an kananmunan valkuainen. Sitä mulla ei tuu housuun asti, lähinnä just vaan vessassa pyyhkiessä huomaan.

Tässä kp6 käyrä täältä. Suunnitelma on että jos ovis ei tuu ennen kp14 ni alan kp15 syömään primolutia että varmasti päästään hoitoon ens kierrosta.

Screenshot_20221014-110526.png

@NM90 voi vee, ja mä kun ajattelin kun näytti se eilinen testi postin alulle 😔 ja @Emna lle kans sympatiat uudesta kierrosta 😕

Hmm Jaa onkohan mun ip pissa sittenkin liian laimeaa, kun tuo aamuinen olikin nyt sen tarkistaessani sellainen että jopa tänää tai huomisaamuna tulisi plussa sen perusteella, mut sit taas tää ip onkin ihan hailura? Oon niin paljon juonut, että oon työpäivän aikana rampannut vessassa koko ajan, että voisko vaikuttaa 🤔 pakko testata kyl tänää illasta vielä ja huomennakin useammin päivässä ettei mee huippu ohi. @Juliet92 joo vissiin aamuisin ei suositella tehtävän, mutta mulla voi mennä huippu ohi tosiaan nopsaan ja välillä aamuisin oon saanut selkeen posin ja sit p/ip jo haalistumaa päin, mut yleensä p/ip on mulla ainakin vahvin. Jopa iltaisin oon plussia saanut, eli oikeastaan voi tulla posi koska vaan 😂

IMG_20221014_153537.jpg

@NM90 voi vee, ja mä kun ajattelin kun näytti se eilinen testi postin alulle 😔 ja @Emna lle kans sympatiat uudesta kierrosta 😕

Hmm Jaa onkohan mun ip pissa sittenkin liian laimeaa, kun tuo aamuinen olikin nyt sen tarkistaessani sellainen että jopa tänää tai huomisaamuna tulisi plussa sen perusteella, mut sit taas tää ip onkin ihan hailura? Oon niin paljon juonut, että oon työpäivän aikana rampannut vessassa koko ajan, että voisko vaikuttaa 🤔 pakko testata kyl tänää illasta vielä ja huomennakin useammin päivässä ettei mee huippu ohi. @Juliet92 joo vissiin aamuisin ei suositella tehtävän, mutta mulla voi mennä huippu ohi tosiaan nopsaan ja välillä aamuisin oon saanut selkeen posin ja sit p/ip jo haalistumaa päin, mut yleensä p/ip on mulla ainakin vahvin. Jopa iltaisin oon plussia saanut, eli oikeastaan voi tulla posi koska vaan 😂

View attachment 116360
Joo noi on kai niin vaihtelevia juttuja riippuen ihmisest ja samalki ihmisel vaihtelee😁 mulla näyttäs iltapäivänen vahvemmalta, mut vielki kaukan posist. Malttamaton oviksen odottelija tääl.

Liitteet

• 20221014_141749.jpg
    20221014_141749.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 98
@NM90 Pahoittelut negasta ja @Emna pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :disappointed-face:

@Juliet92 ja @lepus timidus Tiukkaa oviksen metsästystä teillä. Kyllä nyt tikkuja palaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: (tai kastuu). Mulla yleensä aina vahvemmat viivat iltapäivisin. Ja eggikset yleensä muutaman päivän ajan ennen ovisplussaa. Semmosta todella jojomaisen venyvää kirkasta, yleensä aamupissalla havahdun että mitä sieltä haarojen välistä roikkuu (anteeksi turhan yksityiskohtainen kuvaus) :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täälläkin on ollut ja on edelleen mieli massaa näin menkkojen aikaan. Pettymys jännän kierron jälkeen mutta myös huoli siitä ettei lähitulevaisuuden suunnitelmat hoitojen suhteen ole vielä selvillä.
Mutta tänään posti oli tuonut paketillisen testejä ja uuden aamulämpömittarin 😃 Kyllä sitä sekaisin taitaa olla kun tuo paketti toi enemmän iloa kuin mikään muu tällä viikolla. Tuskin maltan odottaa että pääsen aamulla mittailee lämpöjä :Face With Tears Of Joy: Vaihdan nyt kesken kierron mittaria kun lämmöt joka tapauksessa heittelee menkkojen aikaan siksakkia, niin tuskin suurta mittausvirhettä tulee vaikka mittari vaihtuu.
Tylsin vaihe kiertoa kun ei mitään seurattavaa.
5C060F16-DBDE-4AC7-A4FD-FEC7908EA505.jpeg

Tulen ihan pikaseltaan päivittämään tänne, että hengissä olen, mutta on ollut aika hektinen viikko. Oltiin viime viikonloppuna viettämässä pitkää viikonloppua poissa kotoa, ja maanantai-iltana kotiin tultua mies rupesi valittelemaan oloa ja mittasi lämmön, joka oli hieman koholla. Mies laitettiin vierashuoneeseen nukkumaan ja aamulla teki koronatestin, joka pärähti positiiviseksi saman tien. Jepulis jee. Mies on sitten siitä lähtien ollut eristyksissä vierashuoneessa (hänellä siellä onneksi oma vessa, niin ei tosiaan ole tarvinnut kuin raottaa ovea ruokatarjoiluille), ja koska ei ollut mitään havaintoa missä ja milloin oli altistus tapahtunut, pidettiin esikkoa kotona siltä varalta, että alkaa oireilla. Mä olen siis tämän viikkoa ollut ns yksinhuoltaja ilman päivähoitoa, ja yrittänyt silti tehdä vielä töitäkin sen 4h päivässä, mikä on mun työaika. Teen siis töitä sillon kun esikko nukkuu päivällä ja illalla, mikä tarkoittaa, että oma aika on ollut täysin 0 😬🥴.

Tässä tän illan fiiliksiä: korona- sekä ovistestausta, molemmat onneksi vielä negatiivisia 😆.
EC60CAF8-E084-4583-893D-0E4C9BD1A9DA.jpeg

Tänään aloitin vasta oviksen testailun, kun testit oli tähän asti vierashuoneen vessassa. Lämpöjen mittailu on ollut vähän niin ja näin, kun ensin oltiin reissussa ja sit mies omi sen mun aiemmin käyttämän mittarin, niin mun piti ostaa uus.
467BF8D1-CC1B-4630-8663-51032AA9AFD2.png

Epäilen suuresti, että tää kierto menee nyt ihan välikierroksi, kun ei tiedä millon tuon miehen uskaltaa päästä pois karanteenista, ja vaikka päästäis, niin viitsiskö ottaa lähelle. Tänään alkoi tuntua vähän kasvukipuja, joten veikkaan että tässä viikon sisään olis ovis tulossa, mutta sitten on sekin, että mikäli mies tuosta nyt tokeentuu ja me ei esikon kanssa sairastuta, niin sitten mies lähtee työreissuun ensi viikon ke-pe. Kysyin tänään mieheltä, että olisko se romanttista jos hommailtais maskit päällä 🙊😷. Mies totesi vain, että ”Ei” 😆. Saa nyt nähdä miten käy. Sellaiset säädöt tähän kiertoon, että jos tästä tulis plussa-kierto, niin olispa kyllä aika suuri ihme.

Toivottavasti siellä pärähtää pian plussat ovistesteihin @Juliet92, @lepus timidus ja heti perään sit vielä @Nurppukin!

@Aloy no voihan korona! Mut pakko sanoa, että teidän järjestelyt kuulostaa silti niin hellyyttävälle, ruokaa oven raosta :Heartred :D mut toivottavasti korona ja oireilu ois heti pian ohi ja pääsisitte vielä tallettelemaan ja kierron hyödyntää ja varsinkin ilman niitä maskeja 🎭😷

Merkkaisitteko Fertility friendiin ovisplussan tälle päivälle tämän aamuisen testin perusteella? Tosin tunnin pidätyksellä tehty, kuten myös eilisiltainen et en tiiä oisko tummempia viivoja jos ois pidempään rakossa olleesta testannut.
Sans titre 1.jpg
oct-02-2022.jpg

@Aloy no voihan korona! Mut pakko sanoa, että teidän järjestelyt kuulostaa silti niin hellyyttävälle, ruokaa oven raosta :Heartred :D mut toivottavasti korona ja oireilu ois heti pian ohi ja pääsisitte vielä tallettelemaan ja kierron hyödyntää ja varsinkin ilman niitä maskeja 🎭😷

Merkkaisitteko Fertility friendiin ovisplussan tälle päivälle tämän aamuisen testin perusteella? Tosin tunnin pidätyksellä tehty, kuten myös eilisiltainen et en tiiä oisko tummempia viivoja jos ois pidempään rakossa olleesta testannut.
View attachment 116367
View attachment 116368
Kyllä musta tasavahvalta näyttää! Onks sun plussa yleensö tasavahva vai kontrollia vahvempi? Mut jokatapaukses laskisin tuon.

@Aloy tsemppiä sinne! Toivottavasti et tuu kipeeks. Kaveri just tosin sairasti koronan menkkojen aikaan ja tärppäs sit siit kierrost😁

Mulla joku ihme nousu lämmöis (ei selittävää syytä), mut ovis ei voi kyl olla viel ollu, et ehkä ne tippunee vielä. Kattellaa ip miltä testi näyttää.

Liitteet

• Screenshot_20221015-080603_FF App.jpg
    Screenshot_20221015-080603_FF App.jpg
    364.6 KB · Katsottu: 94
@Aloy Voi ei! Tuntuu tota koronaa taas puskevan vähän joka paikasta, meilläkin useampi lähipiirissä sairastunut. 😪

Tänään tälläsiä tilastoja täältä päin. En tiedä uskaltaako tohon tikkuum vieläkään luottaa, vaikka nyt näyttää paremmalta, kun viimeksi, eikä oo sellanen levinnyt. Käyn tänään ostamassa jonkun muun testin huomiseksi (tai ehkä illaksi 😌).

Liitteet

• Screenshot_2022-10-15-08-58-33-484-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    Screenshot_2022-10-15-08-58-33-484-edit_com.tamtris.fertilityfriend.jpg
    254.8 KB · Katsottu: 144
  • IMG_20221015_083401.jpg
    IMG_20221015_083401.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 153
@NM90 no kyllä vaan näkyy ja mun mielestä paljo selkeämpi kuin se edellinen ja lämmötkin hyvät! 🤩 tohon dpo:n ja testiin nähden mun mielestä tosi selkee, joten alapas testata jollain muulla jo myös, saattaa olla jo aivan selkee plussa! 👀

Kyllä musta tasavahvalta näyttää! Onks sun plussa yleensö tasavahva vai kontrollia vahvempi? Mut jokatapaukses laskisin tuon.

@Aloy tsemppiä sinne! Toivottavasti et tuu kipeeks. Kaveri just tosin sairasti koronan menkkojen aikaan ja tärppäs sit siit kierrost😁

Mulla joku ihme nousu lämmöis (ei selittävää syytä), mut ovis ei voi kyl olla viel ollu, et ehkä ne tippunee vielä. Kattellaa ip miltä testi näyttää.
Vähän selkeämpi yleesä on mulla, mut testaan myös vielä lisää tänää. Mut taidan merkata o+ :ksi tän päivän kun kn on auki myös. Laittelehan sit kuvia miten sulla etenee tänää testit!

@Aloy Voi ei! Tuntuu tota koronaa taas puskevan vähän joka paikasta, meilläkin useampi lähipiirissä sairastunut. 😪

Tänään tälläsiä tilastoja täältä päin. En tiedä uskaltaako tohon tikkuum vieläkään luottaa, vaikka nyt näyttää paremmalta, kun viimeksi, eikä oo sellanen levinnyt. Käyn tänään ostamassa jonkun muun testin huomiseksi (tai ehkä illaksi 😌).
Komppaan @lepus timidus ja selkeemmä näköne! Hakisin vaikka Pregchekkei kaupast ja huomenna uutta testiä!

Ja juu pistän kyllä sit kuvaa😁 ja ilmottele säkin sit! Sullakin kyl jännästi nousus lämmöt, ellei sit huomen tipahda jos tänään olis se ovisplus

@NM90 joo nyt ei enää näytä epäselvältä, jee! Epäilen kans että nyt jos teet pregcheckin niin on jo paljon selkeempi kuin tuo! Kauppaan vaan!!

@Aloy voi ei :( kuulostaa tosi rankalta kaikin puolin. Mulle tuosta maskiseksistä tuli mieleen kans että tuikkaat pyllyn oven raosta sinne toiselle puolelle ja siitä sit... 😆 Mut toivotaan että asiat ehtis ratkeemaan!

@Summerwalk ikävä kuulla että sielläkin mieli maassa 😔 mullekin on tulossa maanantaina iso setti medigoon testejä taas ja odotan kans sitä innolla 😄 ja kiva että sait paremman mittarin nyt!

@lepus timidus mun silmään selvä plussa! :)

@Juliet92 jännä nousu joo! Ja oot vielä lakannu merkkaamasta noita limojakin, onko mahollista että olis salaa sit menny jo ovis?

Mä jo eilen kp6 tein ekan ovistestin, koska nippaili ihan siihen malliin munasarjoissa 😅 nega oli. Mut siis se @Summerwalk :in lääkärikäynti + tutkimuslinkki on nyt jättäny muhun vahvan jäljen! Kun se selittää sen miks ovistestit sillee aaltoilee vahvuudessaan jos pidempään testaa. Ja muistan joskus lukeneeni miten joku on tullu raskaaks menkkojen aikaan. Viime vuonna muistan kans yhen kierron missä mul oli oviksen odotettuun aikaan ihan kauhee työstressi. Sillon ovistestit tummu melkeen plussaan mutta ei ihan, ja sit noin viikon päästä tuli seuraava aalto ja ovis tuli siitä! Eli erinäiset odottamattomat olosuhteiden muutokset varmaan voi aiheuttaa sen, että joku niistä muista aalloista tuottaakin oviksen 🤔 hirmu jännä juttu!

@NM90 joo nyt ei enää näytä epäselvältä, jee! Epäilen kans että nyt jos teet pregcheckin niin on jo paljon selkeempi kuin tuo! Kauppaan vaan!!

@Aloy voi ei :( kuulostaa tosi rankalta kaikin puolin. Mulle tuosta maskiseksistä tuli mieleen kans että tuikkaat pyllyn oven raosta sinne toiselle puolelle ja siitä sit... 😆 Mut toivotaan että asiat ehtis ratkeemaan!

@Summerwalk ikävä kuulla että sielläkin mieli maassa 😔 mullekin on tulossa maanantaina iso setti medigoon testejä taas ja odotan kans sitä innolla 😄 ja kiva että sait paremman mittarin nyt!

@lepus timidus mun silmään selvä plussa! :)

@Juliet92 jännä nousu joo! Ja oot vielä lakannu merkkaamasta noita limojakin, onko mahollista että olis salaa sit menny jo ovis?

Mä jo eilen kp6 tein ekan ovistestin, koska nippaili ihan siihen malliin munasarjoissa 😅 nega oli. Mut siis se @Summerwalk :in lääkärikäynti + tutkimuslinkki on nyt jättäny muhun vahvan jäljen! Kun se selittää sen miks ovistestit sillee aaltoilee vahvuudessaan jos pidempään testaa. Ja muistan joskus lukeneeni miten joku on tullu raskaaks menkkojen aikaan. Viime vuonna muistan kans yhen kierron missä mul oli oviksen odotettuun aikaan ihan kauhee työstressi. Sillon ovistestit tummu melkeen plussaan mutta ei ihan, ja sit noin viikon päästä tuli seuraava aalto ja ovis tuli siitä! Eli erinäiset odottamattomat olosuhteiden muutokset varmaan voi aiheuttaa sen, että joku niistä muista aalloista tuottaakin oviksen 🤔 hirmu jännä juttu!
Tutkimattomat on naisen ruumiin toiminnot tai ainakin välillä hyvin epäselvät🤣🙈 mä en kyllä usko et ovis viel menny. On noita limoja ollu viel, mut en oo jaksanu merkkailla. Mut eilen oli limojen lisäks creamymäist🤔 mikä ihmetyttää. Tänää ollu lievää hajuherkkyyttä ja vatsa toiminu reippaasti, oon joihinkin kiertoihin merkannu tollasta oiretta päivää paria ennen ovista. Mielenkiintost miltä testi tänään näyttää. Haluun vaan olla satavarma siit oviksest sit just ettei alota liin aikasi lugei, ettei sit estä sitä ovist. Toi dpo2 on vähä aikanen aika alottaa niit, dpo3 olis jo vähä varmempi ku lämmöt kertois selvemmi just.

Sä tuut sit 6 päivää siel peräs👌 hyvä ehdotus toi ovenraosta peppua🤣 stressi ja sairastaminen voi juu viivästyttää. Kummatki vaa pahoja ku ei välttämättä pysty välttämään niit.

Takaisin