BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, alkoihan ne menkat lopultakin. Eli luulen myös, että tässä kävi kuten @lepus timidus arveli, eli ovis on varmaankin ollut myöhemmin kuin FF on arvellut. Laitan vielä käppyrän alle. Ja yk4, täältä tullaan 😄

@lepus timidus sulla on ainakin lupaavan näköistä nousua! Ootko koskaan testaillut ovistikuilla, miten nuo sun kramppailut ajoittuisi oviksen suhteen?

@Juliet92 jokos siellä on saatu ovis kiinni?
Voi ol hyvin et sul ollu ovis myöhemmin kun tossa mittaustaukoakin 🤔 pahoittelut uudesta kierrosta.

Täällä ei ihan vielä ovista saavutettu, mut sanoisin limojen määrästä ja melko tummasta ovistestistä, et parin päivä sisää on plussa. Maanantaina se poliki et mielenkiintost milt näyttää munasarjat 😁 saa nähä ehtiikö munis irrota ennen sitä. Sanoisin kyl et huomen tai viimeistää maanantaina näyttäs ovisplussaa. Toi mun eilinen lämpö oli aika epäluotettava todella huonon yön jäljiltä. Tänään oliki sit matalahko. Oviksen ainaki pitäs nyt osua silleen et jos vaan lääkäri suostuu kirjottaa lugeja tms. Niin ehtis tähän kiertoo😍 eihän ne mitää auta jos vikaa vaikka hedelmöittymisestä, mut pidentäis ainaki luteliaalia, et jos jotain hedelmöittyis ni avittais sit kiinnittymisen onnistumises jne.

Liitteet

• Screenshot_20220917-152848_FF App.jpg
    Screenshot_20220917-152848_FF App.jpg
    340 KB · Katsottu: 115
  • 20220917_151627.jpg
    20220917_151627.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 118
No niin, alkoihan ne menkat lopultakin. Eli luulen myös, että tässä kävi kuten @lepus timidus arveli, eli ovis on varmaankin ollut myöhemmin kuin FF on arvellut. Laitan vielä käppyrän alle. Ja yk4, täältä tullaan 😄

@lepus timidus sulla on ainakin lupaavan näköistä nousua! Ootko koskaan testaillut ovistikuilla, miten nuo sun kramppailut ajoittuisi oviksen suhteen?

@Juliet92 jokos siellä on saatu ovis kiinni?
Nooo itseasiassa tää taitaa olla eka kierto kun EN testaa ovista tikuilla 😂 mä en siis tunne oikeastaan ikinä ovista eikä mulla ole enää vanhemmiten limojakaan kertomassa sen tulosta, joten siksi olen testannut aina tikuilla (tärppikierrossa tosin loppui ennen kun sain plussan, mut muuten joka yk:lla oon tikuttanut). Ennen keskenmenoa oli tosi nopea huippu ja samoiten itse ovis (pakko oli testata 3xpäivässä että sai plussan kii, kun oviskin tapahtui 12h-16h päästä plussasta). Aamulämpöjä oon mitannut enempi vähempi nyt ehkä puol toista vuotta ja sen plus gynen perusteella ovis onneksi kuitenkin aina tapahtuu, vaikkei niit limoja ja kipuja ookaan. Nyt tosin on greippimehu ollut käytössä pari kiertoa, ja viime kierrossa vähän ehkä oli limat lisääntymään päin normaalista kuivuudesta - en kuitenkaan silti ihan vielä uskonut greipin voimaan - mut tässä kierrossa sit oli paljon selkeämpää limailut ja samoiten krampit/sen kaltaiset jotka ainakin uskon olevan oviksesta johtuvat. Että ehkä pitää juoda greippimehua jatkossakin 👀

Harmi homma uusi kierto, mutta tulipahan nyt selkeyttä kiertoon 👍 ja joo tosiaan epäilen että pari päivää myöhemmin ehkä olisi sulla ovis voinut olla mitä FF väittää.

Mä tuun tänne vaa piipahtaa ja toivottaa hyviä lämpöjä kaikille 😊 mul on ny joku henkinen tauko tässä menossa tästä yrityshommasta ja aattelin antaa sen tulla ihan vapaasti :D eli vähäsen taustailen nyt, katotaan mis vaihees alkaa taas puhkuu into päälle :) silti tässä alkukierron käyrää, vähän epätodellisen nätisti käyttäytyy lämmöt :D

Screenshot_20220917-195110.png

Mä tuun tänne vaa piipahtaa ja toivottaa hyviä lämpöjä kaikille 😊 mul on ny joku henkinen tauko tässä menossa tästä yrityshommasta ja aattelin antaa sen tulla ihan vapaasti :D eli vähäsen taustailen nyt, katotaan mis vaihees alkaa taas puhkuu into päälle :) silti tässä alkukierron käyrää, vähän epätodellisen nätisti käyttäytyy lämmöt :D

View attachment 115930
Tauko varmaan tekee hyvää! Toki sua täällä kaivataan, mut ymmärrän hyvin tauon tarpeen❤ hienonnäköiset lämmöt siellä.

Hii saa nähä näyttääkö plussaa testi tänää, lämmöt heitti tosi alas mikä saattas viitata oviksen olevan jo tänää. Toissa kierrossa mulla oli ovisplus ja ovis saman päivän aikana lämpöjen perusteel. Ja nyt tipahti jopa tohon 35,9, mistä jokin aika sit sanoin, etten oo nyt aikasemmissa kierroissa niin alhast bongannu viel. Kädet ristis et olis hyvä merkki👌

Liitteet

• Screenshot_20220918-091918_FF App.jpg
    Screenshot_20220918-091918_FF App.jpg
    351.5 KB · Katsottu: 116

View attachment 115930
Ajattelutauko tekee varmasti hyvää ja varsinkin, jos se tulee ihan luonnostaan, et nyt on hyvä hetki, eikä pakota itseään pitämään sitä. Mä aina välillä oon pakottanut pitämään et nyt en laske päiviä tai tutkaile oireita vaan antais ajan kulua, mutta eihän siitä sit mitään tuu, kun rupee olee ovis ohi ja alkaa oman kropan kuulostelu ja joutoaikaa silloin aina liikaa 😆 mut sit ku antaa vaan olla kun siltä tuntuu, niin päivät menee suitsait sukkelaan.

@Juliet92 hyvältä näyttää! 💪🏻

Mulla piirtyi nyt ovis kp15:sta, mutta jos laitan vaikka huomiseksi saman lämmön kuin tänään niin ovis siirtyy kp17:sta, mitä en ehkä ihan osta, koska kaikki tuntemukset viittas just näiden päivien väliin, mut mistäs sen tietää.. Harmi ku ukko oli niin kovassa kuumeessa, niin jäi ehkä tallettelut turhan kauas jos ovis olikin vasta eilen. Mut olkoot tässä kierrossa ovis milloin onkaan, on siel lähimmät tallettelut onneks edes kp15 ja kp14 alla.

Screenshot_20220918_120621.jpg

Ajattelutauko tekee varmasti hyvää ja varsinkin, jos se tulee ihan luonnostaan, et nyt on hyvä hetki, eikä pakota itseään pitämään sitä. Mä aina välillä oon pakottanut pitämään et nyt en laske päiviä tai tutkaile oireita vaan antais ajan kulua, mutta eihän siitä sit mitään tuu, kun rupee olee ovis ohi ja alkaa oman kropan kuulostelu ja joutoaikaa silloin aina liikaa 😆 mut sit ku antaa vaan olla kun siltä tuntuu, niin päivät menee suitsait sukkelaan.

@Juliet92 hyvältä näyttää! 💪🏻

Mulla piirtyi nyt ovis kp15:sta, mutta jos laitan vaikka huomiseksi saman lämmön kuin tänään niin ovis siirtyy kp17:sta, mitä en ehkä ihan osta, koska kaikki tuntemukset viittas just näiden päivien väliin, mut mistäs sen tietää.. Harmi ku ukko oli niin kovassa kuumeessa, niin jäi ehkä tallettelut turhan kauas jos ovis olikin vasta eilen. Mut olkoot tässä kierrossa ovis milloin onkaan, on siel lähimmät tallettelut onneks edes kp15 ja kp14 alla.

View attachment 115941
Toi kp15 ovis näyttäs oikeelta👌ja uskosin et tallettelutki osu. Toivotaan et päästäs täältä kesäkuisiin😍
Superlimaista eggistä tänään ja nyt vähän mietityttää ovistestin tulos ei oo ihan viel tasavahva vaikka tummentunu eilisest. Mahtokoha olla nopea lh huippu ja menny jo ohi tai sit vasta tekee tuloaan. Nyt kp14 "jo". No jos siel kehittelis nyt super hyvän muniksen sit. Mietin et pitäskö viel illemmal testata. Noh ainakin huominen kertoo sitte. Huominen lämpö saattas jo antaa osviittaa, erikoisen matalalle ku veti nyt.

Tämmöset lämmöt tänä aamuna🤔 noh tän päivä ultra ja testi kertonee sit oliko ovis tosiaan jo. Oikee munis kyllä kipuili eilen illalla jonkin verran. Mut aika nousua eilisestä lämmöstä.

Liitteet

• Screenshot_20220919-075603_FF App.jpg
    Screenshot_20220919-075603_FF App.jpg
    349.1 KB · Katsottu: 120
@Nurppu Tauko tekee hyvää ❣️
Mäkin itseasiassa käyn nyt vaan toivottamassa kaikille tsemppiä ja jännää lämpöjen seurailua ❤️ ottanut jotenkin tosi koville kun joudutaan taas odottamaan ainakin kuukausi lisää, enkä oo pystynyt keskittymään yhtään foorumilla muiden tilanteisiin 😬 lisäksi ollut läheisten vauvajuhlia ja 1v synttäreitä yms mitkä osaltaan verottanut omaa jaksamista. Nyt siis vetäydyn myös pienelle tauolle, yritetään hoitaa parisuhdetta ja keskittyä siihen alkionsiirron odottamisen sijaan 🥰

Rentouttavaa taukoa taukolaisille! Ymmärrän täysin, tekis itsekin mieli taukoilla ja nyt näyttää että kroppa samaa mieltä. Kp 15 ja ovis vaan odotuttaa edelleen. Tosin aamulla lämmöt tipahti, oonko sit nukkunut kärpäsansa auki tms 🙄

Ohessa ovistestit eiliseltä ja tältä aamulta.

Liitteet

• Screenshot_20220919_103331.jpg
    Screenshot_20220919_103331.jpg
    233.5 KB · Katsottu: 112
  • 20220919_071204.jpg
    20220919_071204.jpg
    653.4 KB · Katsottu: 120
Rentouttavaa taukoa taukolaisille! Ymmärrän täysin, tekis itsekin mieli taukoilla ja nyt näyttää että kroppa samaa mieltä. Kp 15 ja ovis vaan odotuttaa edelleen. Tosin aamulla lämmöt tipahti, oonko sit nukkunut kärpäsansa auki tms 🙄

Ohessa ovistestit eiliseltä ja tältä aamulta.
Meillä näköjään samaa kenkkuilua, olisko ne savolaiset munasarjat nyt joukolla liikenteessä🤔 noh polilla uskois selviivän et irtosko jo vai odotuttaako.

Meillä näköjään samaa kenkkuilua, olisko ne savolaiset munasarjat nyt joukolla liikenteessä🤔 noh polilla uskois selviivän et irtosko jo vai odotuttaako.

Pitkää piinaa pitää joo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toisaalta tässä kierrossa ei enää ollut Letroja, eli ovis voi hyvin tosiaan tulla vielä joskus kp 17-> Ei kai auta kuin odottaa ja muistaa talletella silloin tällöin, vähintäänkin joka toinen päivä.

Pitkää piinaa pitää joo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toisaalta tässä kierrossa ei enää ollut Letroja, eli ovis voi hyvin tosiaan tulla vielä joskus kp 17-> Ei kai auta kuin odottaa ja muistaa talletella osilloin tällöin, vähintäänkin joka toinen päivä.
Mulla on ollu kp12 ja kp14 edellisis kierrois ja veikkaan et km jälkeen aikalail siin paikkeil kans. Mut nyt jos ei oo viel irronnu ni vetää jo vähän pidemmäl. 🤔 semmonen kotitesti mikä kertois oviksen jo tapahtuneen olis kätsy🤣 ku näist lämmöistki varmemmi vast kolmen päivä jälkee näkee. Jos vertaan edellisiä lämpökäyriä ja käyttäytymistä ovikseen niin niiden perusteel ovis olis ollu eilen. Mut ku yhen lämmön perusteel ei viel voi varmaks sanoo🤔

Mulla on ollu kp12 ja kp14 edellisis kierrois ja veikkaan et km jälkeen aikalail siin paikkeil kans. Mut nyt jos ei oo viel irronnu ni vetää jo vähän pidemmäl. 🤔 semmonen kotitesti mikä kertois oviksen jo tapahtuneen olis kätsy🤣 ku näist lämmöistki varmemmi vast kolmen päivä jälkee näkee. Jos vertaan edellisiä lämpökäyriä ja käyttäytymistä ovikseen niin niiden perusteel ovis olis ollu eilen. Mut ku yhen lämmön perusteel ei viel voi varmaks sanoo🤔

Aa aivan. Mulla "onneksi" on ollut aina niin kivuliaat ovikset, että ei kyllä pääse huomaamatta meneen ohi.

No mullakin kahes viimekierros selvät tuntemukset. Eilen illal oli enempi kipuiluja mut ei kahen viimesen kierron verosia. Nyt on tissitki kipeet, maha turvonnu ja lievää etovaa oloo. 13:30 poliaika, rupee vähä jännää😱
Peukkuja 👍👍

No ei johtunu eiline alempi lämpö sitte oviksesta. Vasemmalla puolella näky iso folli joka gynen mukaa irtoo parin päivä sisää (jännä ku tuntuu enemmä kipuilua oikeelta🤔) Kaikki näytti ultran mukaa hyvältä ja kohdun limakalvokin kuulemma kiertopäiviin nähden hyvältä. Eipä ottanu kauheesti kantaa mihinkää mun oloihi, mut kipuilu ei kuulemma gynekologista. Ja sain ruinattua keltarauhastuen😍😍😍 dpo 2 sit lugesteron 200mg kerran päivässä toosaan. Olo on niin helpottunu ja tyytyväinen. Toivotaan nyt sit et vika ei olis hedelmöittymisessä. Miehen lääkäri sit kai kirjottanee lähetet lapsettomuuspolille. Eivät tuolla kirjottaneet.

jeee, selvä plussa pärähti tänään kp15 vihdoin hyvin näki et pari päivä sisää irtoo. Eli huomenna olis dpo0. Tänään pitää vielä miestä kiusata ja sit saa kyl riittää talletukset tää olis neljäs päivä putkee. Olispa nyt sit hyvin kypsyny munis.

Liitteet

• 20220919_151657.jpg
    20220919_151657.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 112
Muokattu viimeksi:
@Kultahippi rentouttavaa taukoilua sinne teillekin ❤️

@Juliet92 hieno plussa ja hyvä että kaikki ok! 👌

Missä vaiheessa teillä on yleensä noita oviskipuja suhteessa ovikseen? Samana päivänä, paria päivää ennen, jälkikäteen? Mulla on joskus paristi aikaisemmin ollut jtn alavatsa-/muniskipuja silloin kun FF merkkaa oviksen samalle päivälle, mutta nyt kovasti FF on huomenna siirtämässä tuota ovista kp15:sta (joka tuntuu aikaiselle) kp17:sta (joka tuntuu liian myöhäiselle), ihan sama minkä lämmön merkkaa huomiselle 🤔 täs kierros siis kp16 oli kivut ja kp17 oli jo ihan sellainen olo että ovis oli ja meni, kn oli kii yms. Ja lämmöt lähti ihan tavalliseen tapaan nousemaan tosi hitaasti kunnes nousi kp18 ja siitä syystä se varmaan onkin ovista siirtämässä. Eilen taisin sanoa et ihan sama milloin ovis oli, mutta vähän häirihtee kyllä ku kroppa on eri mieltä kuin FF 😂 mut valehteleeko kroppa enemmän kuin lämmöt.. Hmm.

Screenshot_20220919_183236.jpg

@Kultahippi rentouttavaa taukoilua sinne teillekin ❤️

@Juliet92 hieno plussa ja hyvä että kaikki ok! 👌

Missä vaiheessa teillä on yleensä noita oviskipuja suhteessa ovikseen? Samana päivänä, paria päivää ennen, jälkikäteen? Mulla on joskus paristi aikaisemmin ollut jtn alavatsa-/muniskipuja silloin kun FF merkkaa oviksen samalle päivälle, mutta nyt kovasti FF on huomenna siirtämässä tuota ovista kp15:sta (joka tuntuu aikaiselle) kp17:sta (joka tuntuu liian myöhäiselle), ihan sama minkä lämmön merkkaa huomiselle 🤔 täs kierros siis kp16 oli kivut ja kp17 oli jo ihan sellainen olo että ovis oli ja meni, kn oli kii yms. Ja lämmöt lähti ihan tavalliseen tapaan nousemaan tosi hitaasti kunnes nousi kp18 ja siitä syystä se varmaan onkin ovista siirtämässä. Eilen taisin sanoa et ihan sama milloin ovis oli, mutta vähän häirihtee kyllä ku kroppa on eri mieltä kuin FF 😂 mut valehteleeko kroppa enemmän kuin lämmöt.. Hmm.

View attachment 115974
Täällä vähän epämääräsesti tuntuu musta jo monta päivää ennen kasvukipuja, mut ovis päivänä on isommat kivut ja sit luteliaalissa sitä keltarauhastuikintaa. Mut nyt ihmetyttää et mikä kipuilee oikeel kovasti, ku kuulemma vasemmalta irtoomas🤔

Hyvää taukoilua sekä @Nurppu että @Kultahippi!

@lepus timidus, mulla tuntuu kasvukipuja jopa viikon ennen ovista, jonkun kerran olen jopa luullut oviksen tapahtuneen aiemmin, kun kivut ja turvotus voi olla ihan samaa luokkaa kuin itse oviksen aikaan. En tunne FF:n sielunelämää kun en käytä, mutta kyllä mä luottaisin enemmin noihin lämpöihin ja kn tuntemuksiin.

@Juliet92, mahtavaa että sait apuja lääkäriltä! Olikin tosi hyvin ajoitettu käynti, kun sait varmistettua, että ovis vasta tulossa 👍. Mulla oli ennen esikoista toispuoleista kivut, ja luulinkin että ovuloin vaan toiselta puolelta, mutta ultralla todistettu, että ovuloin siltä kivuttomalta puolelta. Oon ymmärtänyt, että on itseasiassa aika tavallista, että kivut heijastuu toiselle puolen. Syytä en kyllä tiedä.

Täällä ollut niiiiin tylsää. Kp15 vissiin tänään, ja ovistestit edelleen aivan hailua. Loppuviikosta oli kasvukipuja ja eilen jotain limaakin, mutta ilmeisesti menee taas lähemmäs sinne kp20 ennen kuin on ovis. Blaah.
E04AE68B-A699-4D3D-97A1-3D4961682A1F.png

Miten muuten menee @Foreverfever? Toivottavasti vuotaminen loppui alkuunsa!

Hyvää taukoilua sekä @Nurppu että @Kultahippi!

@lepus timidus, mulla tuntuu kasvukipuja jopa viikon ennen ovista, jonkun kerran olen jopa luullut oviksen tapahtuneen aiemmin, kun kivut ja turvotus voi olla ihan samaa luokkaa kuin itse oviksen aikaan. En tunne FF:n sielunelämää kun en käytä, mutta kyllä mä luottaisin enemmin noihin lämpöihin ja kn tuntemuksiin.

@Juliet92, mahtavaa että sait apuja lääkäriltä! Olikin tosi hyvin ajoitettu käynti, kun sait varmistettua, että ovis vasta tulossa 👍. Mulla oli ennen esikoista toispuoleista kivut, ja luulinkin että ovuloin vaan toiselta puolelta, mutta ultralla todistettu, että ovuloin siltä kivuttomalta puolelta. Oon ymmärtänyt, että on itseasiassa aika tavallista, että kivut heijastuu toiselle puolen. Syytä en kyllä tiedä.

Täällä ollut niiiiin tylsää. Kp15 vissiin tänään, ja ovistestit edelleen aivan hailua. Loppuviikosta oli kasvukipuja ja eilen jotain limaakin, mutta ilmeisesti menee taas lähemmäs sinne kp20 ennen kuin on ovis. Blaah.
View attachment 115976

Miten muuten menee @Foreverfever? Toivottavasti vuotaminen loppui alkuunsa!
Kiitos kysymästä, nyt kai rv 5+4, vuoto lopulta hiipui ihan niukaksi tiputteluvuodoksi, ei siis ole vieläkään ihan kokonaan loppunut. Liuskat vahvistui nopeasti ja digikin näytti näytti jo viikko sitten 3+. Lämpöjen mittailun lopetin melkein heti. Oireita (pahoinvointia, vmysmystä) on ihan kiitettävästi. Pääsen ehkä neuvolassa ultraan viikon päästä, 2 viikon päästä käyn yksityisellä.

Takaisin