Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.

Oon ollu 2020 alusta ketogeenisellä ruokavaliolla. Ajatuksena olis pysytellä vähintään vhh puolella 🙄

Kahvi taitaa mennä vielä vähän yli sallitun rajan, lakua oon paristi syönyt ja salmiakkia myös .. öö. Söin brietä + muuta juustoa plussan aikaan kun en tajunnut että menis kieltolistalle jo 😅

Kahvi taitaa mennä vielä vähän yli sallitun rajan, lakua oon paristi syönyt ja salmiakkia myös .. öö. Söin brietä + muuta juustoa plussan aikaan kun en tajunnut että menis kieltolistalle jo 😅
Ai hemmetti, en muistanutkaan, että osa juustoista ei olis sallittuja. Damn, tää on kyllä paha paikka 🤫😰 kahvi menee mullakin varmaan yli, ei se just nyt ihan huipulta maistu, mutta tapa ja tottumus ajaa yli 🥴😂

Maksa ja raaka kala ei tule tuottamaan ongelmia, kun en pidä maksasta ja kalalle oon allerginen 😅 maitotilalla ikäni asuneena kotimaisia pehmeitä juustoja uskallan kyllä syödä, kun tiedän miten tarkkaan tiloilla/meijerillä asiat hoidetaan.

Kahvia oon juonu ennen raskautta yli pannullisen päivässä ja mietitytti että millaset viekkarit tulee vähentämisestä. Mut ei, ekaks kahvi maistu pahalta ja nytkin vielä oudolta 😂 on sitten ainakin toistaiseksi jäänyt aikalailla kokonaan juomatta.

Täällä menee kahvia nyt vaan yks kuppi päivässä. Muutaman salmiakin oon syönyt, ehkä 2 kpl per viikko 😅 se on mulle paha rasti!
Fetaakin on mennyt, en ole ihan varma onko se kiellettyjen listalla? Täytyypä heti tarkastaa.

Kahvia en juo yleensä paria kolmea kuppia enempää päivän aikana, mut nyt oon sitä vähentänyt, että jos juon kokista ni maksimi kofeiini määrä pysyy järkevänä.

Karkkien kanssa tulee vaikeaa, mun lemppari karkeissa on kaikissa yleensä joko salmiakkia tai lakritsia.

Juustot ja salami/meetvursti on myös lemppari listalla, ni oon siirtynyt sit syömään kotitekoista pitsaa tms mikä käy uunin kautta, ni uskaltaa syödä lähes kaikkea.
Mut meinaan kyllä jatkuvasti unohtaa että mitä saa tai ei saa syödä. Onneksi mies muistaa nää paremmin 😅

Kahvia en juo yleensä paria kolmea kuppia enempää päivän aikana, mut nyt oon sitä vähentänyt, että jos juon kokista ni maksimi kofeiini määrä pysyy järkevänä.

Karkkien kanssa tulee vaikeaa, mun lemppari karkeissa on kaikissa yleensä joko salmiakkia tai lakritsia.

Juustot ja salami/meetvursti on myös lemppari listalla, ni oon siirtynyt sit syömään kotitekoista pitsaa tms mikä käy uunin kautta, ni uskaltaa syödä lähes kaikkea.
Mut meinaan kyllä jatkuvasti unohtaa että mitä saa tai ei saa syödä. Onneksi mies muistaa nää paremmin 😅

En tiedä ootko jo kuullutkin, mutta ainakin namituvalla on raskaana oleville sopivaa salmiakkia.

Mä ostin tota rakkaussalmiakkia cittarista ja oli hyvää! 😍

Mulla itelläni tekee tiukkaa, kun mä olen just kaiken kielletyn ystävä. 😂 Sushi, parmankinkku, juustot yms. Haikeana aina kaupassa niitä katselen. Mutta oon myös tosi tarkka, etten kyllä syö jos ei ole sallittua. Nyt tokassa raskaudessa kyllä on vähän rennompi ote tähän. Esikoista odottaessa olin kyllä tosi tarkka ja jos vahingossa suullinenkin jotain kiellettyä otin niin itkin hysteerisenä. 😅

@Pikkis91 Joo toi sushi unohtui! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: se myös omalla herkkulistalla.

Ja kiitos tosta linkistä! Pitää katsoa jos tilaisi noita tai jos kävisi cittarissa, jos siellä niitä on myös.
Edellisessä yrityksessä ostin testiin pussit sitä Fazerin kissanpää salmiakkia ja sit joku tv-mix, mitkä oli sallittujen listalla, mut ne ei ainakaan ollut yhtään hyviä. tai siis ei maistunut samalta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mut pitää noi Namituvan jutut ottaa seuraavaksi testiin!

Sushia ja graavilohea tulee ikävä. :sad-face: Ehkä inkivääri kanssa vähän harmittaa, kun tykkään käyttää sitä mausteena.

Musta tuntuu että noudatan liikaakin noita suosituksia 😅
Kahvia en ajatellut ollenkaan juoda, tosin sain jo lopetettua sen pikkuhiljaa kesän aikana niin ei tuota isoja vaikeuksia. Luin tutkimuksesta jossa jo kupilla kahvia viikossa voi olla vaikutusta lasten aivoihin niin tietty heti paikoin ja totesin etten juo ollenkaan 😂
Teetä tosin tulee juotua, mutta koitan pidättäytyä kofeiinittomissa.

Salmiakki ja lakritsi tulee kanssa olemaan varmaan ne vaikeimmat.

Eikös inkivääri ollut ihan ok maustekäytössä? Muuten ei kyllä suositella.
Okei, eli voisi ajatella, että inkiväärillä maustettu vihreä tee olisi ok? Mä käytän ruoanlaitossa purkki-inkivääriä, niin veikkaan et se on vähän tujumpaa kuin jauhe. :)

Okei, eli voisi ajatella, että inkiväärillä maustettu vihreä tee olisi ok? Mä käytän ruoanlaitossa purkki-inkivääriä, niin veikkaan et se on vähän tujumpaa kuin jauhe. :)
Inkiväärivalmisteet (inkivääri tiivisteenä tai uutteena), inkivääritee sekä inkivääriä sisältävät ravintolisät
Raskaana olevat
Käyttöä ei suositella. Inkiväärin mausteenomaisesta käytöstä tuoreena tai kuivattuna mausteena ei ole haittaa.Sisältävät haitallisia aineita, turvallisesta käytöstä ei ole tietoa.

Ei oo ollu ongelma luopua mistään. Kahvia tulee helposti juotua liikaa, niin vaihdoin sen kofeiinittomaan 😊

Mikä tämä homma on, kun aiemmin söin max 3xpv (keto) ja nyt kun vaihto vhh puolelle, heräsin mm aamulla 4.30 siihen, että on ihan jäätävä nälkä. Kuitenkaan mitään ei tee mieli syödä 😰 mahtava yhistelmä😂

Kahvin vähentäminen tuottaa vaikeuksia (päänsärkyä) , vaihdoin siis taas ison mukin aamulla ja iltapäivällä pieneen ja väsymys on sen mukainenkin. Joko syynä raskaus, tai sitten aivan liian vähäiset yöunet, jota ei enää litratolkulla kahvia saa korvattua.

Tää kahvin vähentäminen on kyllä todella tuskallista. Maistoin sitä kofeiinitonta pepsi maxia (vai oliko se coca cola...) ja oli kyllä hyvää, mut ei se kahvia korvaa ja tuskin senkään litkiminen kauheen terveellistä on:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mitähän sitä voisi koittaa

Takaisin