Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alavatsakipuja nyt pari viikkoa päivittäin, mutta ei kauheen kovia. Ja ruskeaa vuotoa nyt viikon. Mutta tuota vuotoakaan ei koko ajan, mutta joka päivä ollut kuitenkin.
Ja joo 😊 pitää toivoa parasta! Esikoisen kohdalla ei ollut mitään tällästä, niin nyt jotenkin stressannut tosi paljon
Joo ymmärrän kyllä että varmasti stressaa. Tuntuu että ois oireita tai ei niin silti sen stressin saa tässä alussa kaikesta aikaseksi 😅

Nyt kyllä jännittää töissä kertominen vielä vähän enemmän... Yksi työntekijöistäni kertoi, että hän haluaa jäädä ensi vuoden alusta "osa-aikaiselle vanhempainvapaalle" (tämä on Saksassa mahdollista), 20 tuntia viikossa 1,5 vuoden ajan. Ensinnäkin tämä tietysti osuisi oman äitiyslomani ajalle, ja meillä on jo muutenkin työvoimapula. Ja kun puhuin tästä omalle pomolleni, hän harmitteli, että meillä työntekijät vain haluavat vähentää tunteja. 😬 Luulen kyllä, että suhtautuminen normaaliin äitiyslomaan olisi eri juttu, kun taas tuon työntekijän lapsikin on silloin jo melkein 4-vuotias.

Vähän kyllä lieventää omaa huonoa omaatuntoa se, etten pidä meidän firman nykyisestä johdosta yhtään, ja jos ei olisi tässä äitiysloma suunnitteilla, olisin ehkä jo muutenkin hakenut uutta työpaikkaa. Oma pomoni on kyllä ihan huippu (ja varmasti peloistani huolimatta ottaa raskauden hyvin), mutta muuten firman meininki tuntuu menevän aina vain hullummaksi.

Maailman ristiriitaisimmat tunteet, välillä iskee epätoivo, että ei tule vauvaa nyt ja sitten taas tuleekin sellanen tunne että ”no se munasolu on varmasti vaan matkannut tosi hitaasti kohtuun ja sen takia viikot pienemmät eikä mitään näkynyt” ja tässä tänään mulla taas ollut pahoinvointia ja siis nännejä kihelmöi, pientä selkäjomotusta ja vatsakivutkin ollu nippailuja vaan.. En haluais nostaa toivoa etten tipu korkeelta mutten myöskään haluu luopuu toivosta 😭 Voi kumpakumpakumpa olisit siellä kohdussa pieni rakas maanantaina ja kaikki ois sulla hyvin ❤️ Tulee pitkä viikonloppu :))

Maailman ristiriitaisimmat tunteet, välillä iskee epätoivo, että ei tule vauvaa nyt ja sitten taas tuleekin sellanen tunne että ”no se munasolu on varmasti vaan matkannut tosi hitaasti kohtuun ja sen takia viikot pienemmät eikä mitään näkynyt” ja tässä tänään mulla taas ollut pahoinvointia ja siis nännejä kihelmöi, pientä selkäjomotusta ja vatsakivutkin ollu nippailuja vaan.. En haluais nostaa toivoa etten tipu korkeelta mutten myöskään haluu luopuu toivosta 😭 Voi kumpakumpakumpa olisit siellä kohdussa pieni rakas maanantaina ja kaikki ois sulla hyvin ❤️ Tulee pitkä viikonloppu :))
Mä niin toivon että tässä käy sull parhain päin ! Voin vain kuvitella mitä käyt läpi nyt 🥺 yritä tehdä jotain mielekästä viikonloppuna jos saisit ajatuksia edes vähäksi aikaa muualle ❤️

Paljon tsemppiä epätietoisuuteen. Tiedän valitettavasti, miltä se tuntuu. 🥺

Mä niin toivon että tässä käy sull parhain päin ! Voin vain kuvitella mitä käyt läpi nyt 🥺 yritä tehdä jotain mielekästä viikonloppuna jos saisit ajatuksia edes vähäksi aikaa muualle ❤️
oon töissä nyt huomenna ja sunnuntaina sekä teen 7-21 vuorot nii ei kyllä kerkee märehtiä missään välissä 🙈 pelkään kyl paljon et kivut pahenis ja menee päivystysreissuks, mulla löydettiin ultrassa oikeella puolella munasarjasta myös kysta niin toivon että mun kivut ois siitä 🙏🏼

Jaksamista betu odotteluun - ja pitkiin työvuoroihin! ❤️

Nyt kyllä jännittää töissä kertominen vielä vähän enemmän... Yksi työntekijöistäni kertoi, että hän haluaa jäädä ensi vuoden alusta "osa-aikaiselle vanhempainvapaalle" (tämä on Saksassa mahdollista), 20 tuntia viikossa 1,5 vuoden ajan. Ensinnäkin tämä tietysti osuisi oman äitiyslomani ajalle, ja meillä on jo muutenkin työvoimapula. Ja kun puhuin tästä omalle pomolleni, hän harmitteli, että meillä työntekijät vain haluavat vähentää tunteja. 😬 Luulen kyllä, että suhtautuminen normaaliin äitiyslomaan olisi eri juttu, kun taas tuon työntekijän lapsikin on silloin jo melkein 4-vuotias.

Vähän kyllä lieventää omaa huonoa omaatuntoa se, etten pidä meidän firman nykyisestä johdosta yhtään, ja jos ei olisi tässä äitiysloma suunnitteilla, olisin ehkä jo muutenkin hakenut uutta työpaikkaa. Oma pomoni on kyllä ihan huippu (ja varmasti peloistani huolimatta ottaa raskauden hyvin), mutta muuten firman meininki tuntuu menevän aina vain hullummaksi.
Täysin en oo perehtynyt mutta musta osa-aikainen vanhenpainvapaa tuli täälläkin mahdolliseksi sen uudistuksen myötä. Mut uskon kyllä että äitiyslomaan suhtaudutaan eri tavalla kuin tuntien vähentämiseen :) mut ymmärrän että jännittää ja on kyllä kinkkinen tilanne. Mullahan on itsellä tällä hetkellä vain määräaikainen sopimus mutta suullisesti luvattu vakinaistaa ensi keväänä eli joudun ilmottaa raskaudesta ennen sitä vakinaistamista. No siinä on sit selkeä syrjintä case jos niin ei käy mutta kyllä se jännittää.

Kun herään, en saa enää unta. Oli kello 4 tai 7 aamulla 😅 mulla tosin ollut pari vuotta muutenkin uniongelmia ..
Mä nukun jatkuvasti liian vähän, mutta normaalisti en herää öisin. Nyt olen herännyt veskihätään muutaman kerran. Nukahtanut kyllä sitten tosi nopeasti. Päivällä on ihan tolkuton väsy ja nuokun työtuolissa koneen äärellä. Onneksi on liukuva työaika, niin voi välillä käydä kääntämässä kylkeä makkarissa, kun ei enää pysy silmät auki. Sama oli esikoista odottaessa. Silloin nuokuin töissä työhuoneessa 😁🙉 Väsyn syyksi löytyi odotuksen myötä surkeat ferritiiniarvot. Varmaan tässäkin odotuksessa pitää seurailla niitä. Rautalisää kuitenkin syön jo nyt, jos vähän jeesais 👍

Mä nukun jatkuvasti liian vähän, mutta normaalisti en herää öisin. Nyt olen herännyt veskihätään muutaman kerran. Nukahtanut kyllä sitten tosi nopeasti. Päivällä on ihan tolkuton väsy ja nuokun työtuolissa koneen äärellä. Onneksi on liukuva työaika, niin voi välillä käydä kääntämässä kylkeä makkarissa, kun ei enää pysy silmät auki. Sama oli esikoista odottaessa. Silloin nuokuin töissä työhuoneessa 😁🙉 Väsyn syyksi löytyi odotuksen myötä surkeat ferritiiniarvot. Varmaan tässäkin odotuksessa pitää seurailla niitä. Rautalisää kuitenkin syön jo nyt, jos vähän jeesais 👍

Oon lomalla vielä syyskuun puoliväliin, mutta sen jälkeen tosiaan tarvis palata 3-vuorotyöhön. Nuokkumista tulossa täälläkin sitten, jos edellisiin raskauksiin voi verrata 😂

Jep, kipeenä ollaan! Heräsin kuudelta niistämään ja nyt on menny varmaan puoli rullaa jo vessapaperia ku aivolimat vissiin valuu sierainten kautta ulos 😅 tyttäret tulee tänään kotiin, tosi kiva koittaa jaksaa heidän kans ku ei mihinkään oikein voi viedäkkään ku ite ei voi mennä (koska flunssa) 😅

Mulla tänään alko raskausviikko 7, mutta jos mulla ei ole kohdunulkoista niin oon aika varma että oon viikolla 6, koska mulla on vasta alkanut kunnolla pahoinvointi tässä, vilunväreet ja muita oireita 😅 Ylihuomenna selviää ❤️

Mitä sanotte/vastaatte jos joku kysyy teiltä jo nyt että ootko raskaana tässä vaiheessa? Mulle kävi töissä sillätavalla jo KAHDESTI! Ekana kun tuli aiheeksi meijän lomareissun juominen ja vastasin ihan ajattelematta etten juonut ollenkaan, vaikka työkaveri tietää että mä juon joskus jopa saunassa siiderin, niin miks en joisi lomalla 😅 Uskoi ehkä mun selityksen ”välillä mennyt yli ja ulkomailla ei uskalla ottaa riskiä plääplää” Tokana kun tuli oksennus pahasta hajusta ja meidän yks työntekijä näki/kuuli kun oksensin ja kysyi, hänelle mä en sanonu mitään, mutta vastaus oli ”kyllä mä voin arvata, mut jää meijän väliseks salaisuudeks” ja kiitin tietenkin joten ”myönsin”.
Oon maailman huonoin pitää salaisuuksia, mutta tää on sellanen että haluaisin pitää.

Mitä sanotte/vastaatte jos joku kysyy teiltä jo nyt että ootko raskaana tässä vaiheessa? Mulle kävi töissä sillätavalla jo KAHDESTI! Ekana kun tuli aiheeksi meijän lomareissun juominen ja vastasin ihan ajattelematta etten juonut ollenkaan, vaikka työkaveri tietää että mä juon joskus jopa saunassa siiderin, niin miks en joisi lomalla 😅 Uskoi ehkä mun selityksen ”välillä mennyt yli ja ulkomailla ei uskalla ottaa riskiä plääplää” Tokana kun tuli oksennus pahasta hajusta ja meidän yks työntekijä näki/kuuli kun oksensin ja kysyi, hänelle mä en sanonu mitään, mutta vastaus oli ”kyllä mä voin arvata, mut jää meijän väliseks salaisuudeks” ja kiitin tietenkin joten ”myönsin”.
Oon maailman huonoin pitää salaisuuksia, mutta tää on sellanen että haluaisin pitää.
Mä oon aatellut todeta vaan että kerrotaan sit kun on kerrottavaa. Mä oon siis maailman huonoin valehtelija ja nyt jo muutaman valkoisen valheen joutunut keksimään. Tosin mun ystävät on kyllä ihania kun kaikki kyllä tietää että ollaan yritetty niin ne antaa myös sen rauhan ja tietää että kerron kyllä kun on sen aika. Oltiin tänään ystäväporukalla syömässä ja kukaan ei kertaakaan onneksi ääneen ihmetellyt mun mocktailia tai muuten alkoholittomana olemista.

Se varmaa riippuisi tilanteesta 😂 töissä jos tulis tilanne ja joku kyselis nii kyl mä sit varmaa suoraa kerron. Meillä nii pieni työporukka ja kaikki ollaa nii tiiviisti kokoajan tekemisis 😂😂

Mut kaverit jos tiedustelee nii sit en kyl kerro vielä. Yritän kääntää sit vitsiks tai jtn selitystä jos joku utelee. 😅

Huh, mä heräsin aamulla ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa vellovaan pahaan oloon. 😬 Meni kyllä tosi nopeasti ohi. Mutta toivon, että menisi niinkuin esikoisen raskausaikana. Silloin en oksentanut kertaakaan, oksennus oli tosi lähellä ainoastaan lentomatkalla alkuraskaudessa. Se tunne, kun ne alkaa jakaa lentokoneessa sitä lämmintö ruokaa, ja sitä hajua ei pääse pakoon minnekään. 😱

Huh, mä heräsin aamulla ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa vellovaan pahaan oloon. 😬 Meni kyllä tosi nopeasti ohi. Mutta toivon, että menisi niinkuin esikoisen raskausaikana. Silloin en oksentanut kertaakaan, oksennus oli tosi lähellä ainoastaan lentomatkalla alkuraskaudessa. Se tunne, kun ne alkaa jakaa lentokoneessa sitä lämmintö ruokaa, ja sitä hajua ei pääse pakoon minnekään. 😱

Voin vaan kuvitella, lentokoneruoka haisee muutenkin IHAN HIRVEÄLLE 😅😅

Multa kysyttiin ihan yllättäen (vitsillä) että niin, et oo raskaana? Onneks oli viesti, niin kerkesin kelata naama punaisena että mitäs tähän vastaisin.. kiersin luontevasti ja boostasin vitsiä lisää - en kieltänyt enkä myöntänyt!😅

Mulla kans ollu ny parina aamuna öklötystä. Se kyl menny sit kans syömäl ohi. Kokoaja pitää vähä juua vettä, muute se iskee takasin 😬 En toivo kyl kellekkää oksentamista, se on nii kauheeta hommaa 😬😂

Takaisin