Varhaisultra

Noin, tänään on hoidettu ajanvaraukset kuntoon 😍 Varhaisulta yksityisellä 6.9., jolloin viikkoja 7+2 ja ensimmäinen neuvolakäynti seuraavalla viikolla 14.9. Jännää 🤭
 
Mä oon itseasiassa sekoillut oman aikani kanssa ja se onkin 6.9. 🤭Tässä siis päivitetty lista:


30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti
6.9. Miss Butterfly ja Nooora
 
Mua jännittää se varhaisultra aivan … melkein enemmän niinpäin että en haluaisi mennä vaikka tietekin haluan. Kamalaa olisi odottaa vain ensimmäiseen julkisen puolen. Meillä on perheessä esikoisen kohtukuolema rv41 ja se kokemus varmaan tulee vaikuttamaan tähänkin raskauteen isosti vaikka yksi elävä pähkinä ollaankin saatu elävänä syliin 💕

30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti, Luulia
6.9. Miss Butterfly ja Nooora
 
Muokattu viimeksi:
Ai kamalaa Luulia, varmasti vaikuttaa tuollainen menetys :Broken Heart:. Toivottavasti nyt menee kaikilla meillä onnellisesti odotus ja synnytys!

Mulla on ensi viikolla varhaisultra 6+4.

25.8. Iituli90
30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti, Luulia
6.9. Miss Butterfly ja Nooora
 
Mua jännittää se varhaisultra aivan … melkein enemmän niinpäin että en haluaisi mennä vaikka tietekin haluan. Kamalaa olisi odottaa vain ensimmäiseen julkisen puolen. Meillä on perheessä esikoisen kohtukuolema rv41 ja se kokemus varmaan tulee vaikuttamaan tähänkin raskauteen isosti vaikka yksi elävä pähkinä ollaankin saatu elävänä syliin 💕

30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti, Luulia
6.9. Miss Butterfly ja Nooora

Ihana, että teitä pähkinä jo löytyy. Meillä vielä antaa odottaa. Ittiä hirvittää kaikki maholliset ultrat, kun oottaa että ees rv22 tulis täyteen. Minulla rv18 km takana, täysin terve vauva kohdunsuu vaan ei pysynyt kiinni..
 
Tosi rankkoja kokemuksia teillä kyllä @Luulia ja @Benelobe. 😔💔 Nyt sormet ja varpaat ristiin, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! Voidaanko kohdunsuulle tehdä jotain, että se tällä kertaa pysyisi kiinni?

Minuakin kyllä jännittää varhaisultra ihan älyttömästi. Toisaalta haluaisi, että se tulisi jo, mutta toisaalta ennen ultraa voi ainakin vielä elää siinä toivossa, että kaikki voi olla hyvin. Minua on ultrattu tänä vuonna jo kai kuusi kertaa, ja ainoat "hyvät" ultrauutiset ovat olleet, että kohtu on tyhjentynyt hyvin keskenmenon jälkeen. Jo pelkästä ultrakuvien näkemisestä tulee nykyään heti surulliset muistot mieleen, kun tuijottaa sitä ruutua eikä siellä vain näy sitä, mitä pitäisi viikkojen perusteella näkyä.
 
Tosi rankkoja kokemuksia teillä kyllä @Luulia ja @Benelobe. 😔💔 Nyt sormet ja varpaat ristiin, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! Voidaanko kohdunsuulle tehdä jotain, että se tällä kertaa pysyisi kiinni?

Minuakin kyllä jännittää varhaisultra ihan älyttömästi. Toisaalta haluaisi, että se tulisi jo, mutta toisaalta ennen ultraa voi ainakin vielä elää siinä toivossa, että kaikki voi olla hyvin. Minua on ultrattu tänä vuonna jo kai kuusi kertaa, ja ainoat "hyvät" ultrauutiset ovat olleet, että kohtu on tyhjentynyt hyvin keskenmenon jälkeen. Jo pelkästä ultrakuvien näkemisestä tulee nykyään heti surulliset muistot mieleen, kun tuijottaa sitä ruutua eikä siellä vain näy sitä, mitä pitäisi viikkojen perusteella näkyä.

Voin kertoa, että sen mitä oon itkusilmässä lisääntymislääketieteenpolilla ja km jälkitarkastuksessa kohdunsuun tukilankaa vaatinu, niin ei sitä todella helpolla saa eikä sitä olla luvattu nytkään. Jatkossa raskauksissa menee tukilääkkeenä Cyclogest joko rv 14-16 asti ekaan äitipoli käyntiin tai mahdollisesti koko raskauden ajan. Saan toki myös tarkempaa seurantaa ja onneksi nyt luomu plussanki ar ultra tehdään lisääntymislääketieteen polilla.
 
Voin kertoa, että sen mitä oon itkusilmässä lisääntymislääketieteenpolilla ja km jälkitarkastuksessa kohdunsuun tukilankaa vaatinu, niin ei sitä todella helpolla saa eikä sitä olla luvattu nytkään. Jatkossa raskauksissa menee tukilääkkeenä Cyclogest joko rv 14-16 asti ekaan äitipoli käyntiin tai mahdollisesti koko raskauden ajan. Saan toki myös tarkempaa seurantaa ja onneksi nyt luomu plussanki ar ultra tehdään lisääntymislääketieteen polilla.
No ihan älytöntä, ettei luvata, kun olet jo yhden vauvan sen takia menettänyt. 😡 Onneksi nyt sentään seurataan tarkemmin ja osataan toivottavasti sitten ajoissa reagoida, jos kohdunkaula uhkaa lyhentyä ennen aikojaan.
 
No ihan älytöntä, ettei luvata, kun olet jo yhden vauvan sen takia menettänyt. 😡 Onneksi nyt sentään seurataan tarkemmin ja osataan toivottavasti sitten ajoissa reagoida, jos kohdunkaula uhkaa lyhentyä ennen aikojaan.

Joo nämä mielipiteet vaihtelee kyllä aivan älyttömästi. Silloin, kun kohdunsuu oli raskauden aikana auennut 3cm eka julkisen puolen lääkäri sanoi heti, että ehdottomasti seuraavaan raskauteen tukilanka. Mutta esim instassa keskenmenoklubi on loppu viimein 2 vastaavan myöhäsen km jälkeen saanut yksityisen lääkärin lähetteen kautta tukilangan ja sitä myöten sitten 3 raskaus syliin asti.

Että eipä se auta, kun toivoa parasta. Viimeksi oli nt ultrassakin kaikki priimaa eikä mitään riskitekijöitä. Sitten kun tyyliin rv17 uskalsi aanopillekaan koko raskaudesta kertoa km pelon vähän hellittäessä, niin nyt tiiä millon sitä haluaa kellekkään kertoa. Onneksi oon nyt oottanu sitä hysteroskopia aikaa ja kaverit ei sen takia kysele mitään hoidoistakaan.
 
Hei tiedättekö missä vaiheessa aikaisintaan kannattaisi mennä varhaiultraan? Mun pitäisi päästä asap työkuvioiden takia. Ja tietääkö joku Turun seudulla hyviä ja suht edullisia vu-paikkoja? Vslääkärikeskuksella ajat menee niin etten pääse.
 
Hei tiedättekö missä vaiheessa aikaisintaan kannattaisi mennä varhaiultraan? Mun pitäisi päästä asap työkuvioiden takia. Ja tietääkö joku Turun seudulla hyviä ja suht edullisia vu-paikkoja? Vslääkärikeskuksella ajat menee niin etten pääse.
Onko ovulaatio tiedossa? Jos on, niin rv6 voi jo mennä, tosin silloin on riskinä, ettei sykettä vielä näykään, etenkin jos alkio on vaikka kiinnittynyt vähän myöhemmin. Mieluiten kuitenkin rv7+.
 
Hei tiedättekö missä vaiheessa aikaisintaan kannattaisi mennä varhaiultraan? Mun pitäisi päästä asap työkuvioiden takia. Ja tietääkö joku Turun seudulla hyviä ja suht edullisia vu-paikkoja? Vslääkärikeskuksella ajat menee niin etten pääse.
Mä luin netistä, että aikaisintaan viikolla 6+3 vois olla mahis kuulla syke, että ei ainakaan sitä ennen välttämättä 🤔
 
Yksityiselle varhaisultraan 7+0❤️ jos on liian aikaista niin meen vaikka viikon päästä uudelleen 😅 Perheartella kätilön tekemä VU 69e + toimistomaksu . Jätän klinikan varhaisultran väliin niin sillä rahalla meen kahdesti tuonne 😁

25.8. Iituli90
30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti, Luulia
6.9. Miss Butterfly ja Nooora
10.9 SuperTaateli
 
Mä oon pohtinu kans tätä varhaisultraa, en tosin haluaisi mennä sinne liian aikaisin pettymään jos mitään ei näy/kuulu🥺

Rv 8+1 eka neuvola, joten mietin jos kävisin rv7 jtn vu🤔 ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Onko suosituksia yksityisistä? Esim pohjanmaan alueella, mut kokemuksia muistakin saa antaa ☺️
 
Mä oon pohtinu kans tätä varhaisultraa, en tosin haluaisi mennä sinne liian aikaisin pettymään jos mitään ei näy/kuulu🥺

Rv 8+1 eka neuvola, joten mietin jos kävisin rv7 jtn vu🤔 ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Onko suosituksia yksityisistä? Esim pohjanmaan alueella, mut kokemuksia muistakin saa antaa ☺️
Paikkaa en osaa suositella nyt niissä on hinnoissa paljon eroja että kannattaa vertailla :) meillä on vu 7+2.
 
25.8. Iituli90, jusliina
30.8. Jadine, Ruu2023, Benelobe
5.9. Kuuttituutti, Luulia
6.9. Miss Butterfly, Nooora
10.9. SuperTaateli
 
Takaisin
Top