Korona ja raskaus

Ei oikeastaan huolestuta, kun olen kuitenkin saanut kolme rokotetta ja myös sairastanut koronan helmikuun alussa. Maskia kyllä käytän vielä kaupassa, mutta täällä Saksassa maskipakko poistui vasta viime viikolla. Ja julkisessa liikenteessä täällä on maskipakko edelleen.
 
Muakaan ei huolestuta. Kans 3 rokotetta otettu ja maaliskuun lopussa tauti sairastettu. Ja kesällä siin on aina hyvä tilanne muutenkin. Syksyllä tietty voi taas tilanne muuttua, mutta mietin asiaa sit vasta silloin, jos tarve. Mutta tuskinpa se silloinkaan tulee jännittämään tai mihinkään omassa elämässä vaikuttamaan. :smiling-eyes:
 
Mua jännittää influenssatilanne enemmän, kun rokotteesta on jo pitkä aika.
 
Kaks piikkiä saatu ja korona sairastettu. En käytä enää maskia kaupassa.
 
Muuten ei jännitä mutta toivon että tän vauvan kanssa pääsis perhekerhoihin ym eikä tarvis vaan nyhjätä kotona kaikki päivät.
 
Ei hirveästi jännitä. Me asutaan kuitenkin sen verran korvessa eikä nähdä kuin omaa lähiporukkaa joista kaikki on sairastaneet koronan, niin mahdollisuus saada korona on melko pieni. :)
 
Ei huolestuta ja maskeistakin ollaan luovuttu huhtikuun puolivälin jälkeen. Kaksi rokotetta otettuna ja kaksi kertaa olen sairastanut taudin ja molemmilla kerroilla hyvin lievänä, viimeisin huhtikuun alussa. :smiling-eyes:
 
Ei huoleta korona. Oon ottanu kolme rokotusta ja sairastin maaliskuussa melko lievänä.

Nyt vaan kun eilen kerroin yhdelle tutulle tästä raskaudesta, niin se alko heti "saarnata", että kuinka mun täytyy nyt ehdottomasti alkaa käyttää maskia kaikkialla. Maaliskuun jälkeen en oo nyt käyttäny ja aattelin ainakin tän kesän mennä ilman. Syksyllä sit arvioin tilanteen uudestaan. Nyt vaan toivon, ettei toi kaveri ala jokaisessa välissä mua syytellä siitä kun en käytä maskia. Vähän jopa harmittaa, että menin hänelle kertomaan, vaikka olikin kyyneleet silmissä erittäin iloinen tästä uutisesta.

Käytättekö te maskia?
 
Oon välillä mietti nyt että pitäisikö käyttää. Maskien kanssa kulkevat on ainakin täälläpäin käyneet jo aika harvinaiseksi näyksi. Luulen että syksyllä/loppumetreillä voisi maskin käyttöön taas taipuakin, korona on varmaan ikävämpi tauti nimenomaan raskauden loppupäässä kun maha on suuri. Ihan heti en näe että kesällä alkaisin käyttää aktiivisesti maskia.
 
Oon välillä mietti nyt että pitäisikö käyttää. Maskien kanssa kulkevat on ainakin täälläpäin käyneet jo aika harvinaiseksi näyksi. Luulen että syksyllä/loppumetreillä voisi maskin käyttöön taas taipuakin, korona on varmaan ikävämpi tauti nimenomaan raskauden loppupäässä kun maha on suuri. Ihan heti en näe että kesällä alkaisin käyttää aktiivisesti maskia.
Syksyllä maskin käyttö voi olla ihan viisasta jo syksyisin kiertävien pöpöjen ja flunssakauden vuoksi. Itse en ole pitänyt maskia hetkeen enkä ajatellut kesällä pitää, mutta syksyllä voisin kyllä kauppareissulla laittaa 😊
 
En pidä enää maskia. Pitää kattoa, jos silloin loppumetreillä on taas joku miljoonas aalto meneillään, niin ehkä, mut tuskin jos muut ei pidä. Eihän ne perusmaskit ees yksittäistä henkilöä pahemmin suojaa, jos muilla ei oo.
 
Huolettaa, siis nyt huolettaa! :High Voltage Sign:

kävin ultrassa perjantaina ja lääkäri (yksityinen ) nosti asian esille.
Suositteli vahvasti tehostepiikkiä ennen viikkoa20... Kuulemma jonkin ison kansainvälisen tutkimuksen (yli 4500 raskautta) mukaan raskausviikon20jälkeen mikä tahansa sairastettu vaikea virustauti nostaa keskenmenovaaran potensiin järkyttävä!
Hän mainitsi myös influenssan.

Ajatuksessa hakea R14 viikolla koronapiikki ja flunssapiikki siitä 3 vk myöhemmin.
(oon sairastanu influenssan 2017 tai 18 syksyllä, jälkitautina kuumeeton keuhkokuume. Voimat oli poissa vielä äitienpäivänä).

Höh, huolesta soikeana olinkin kirjoittanut tämän tänne tammikuisiin...ehkäpä helmikuisetkin sen täältä löytävät :Face Without Mouth:.

Vaan kylläpä helpotti asiasta kirjoittaa, sillä tunnetusti; jaettu huoli on puolittuu ja jaettu ilo tuplaantuu !!
 
Muokattu viimeksi:
Pelottaa ja ei pelota. Yritän vain luottaa niihin kolmeen piikkiin, jotka olen ottanut ja jos joku suosittelee neljättä, niin otan senkin. En vain jaksaisi enää tätä koronapelkoa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Meitä oli vissiin täällä tällä hetkellä useampia, joille aihe #korona on ajankohtainen, joten nostelen ketjua ylös.

Itsellä nyt myös se positiivinen koronatestitulos joka oli jo hyvin arvattavissakin. Mitä oireita muilla sairastuneilla on? Mulla alkoi oireet sellaisella kevyellä kylmän tunteella kurkussa, sitten alkoi päänsärky ja vielä samana yönä nousi kuume.
Seuraavana päivänä kuume oli kokoajan läsnä ja oksentelin päivän aikana melko paljon. Muuten aika perus flunssaolo.
Kolmantena päivänä alkoi keuhkoista irrota limaa ja sitä tässä nyt koitan yskiä irti. Vielä ei ole kuumetta noussut uudelleen.
 
Ootteko soitelleet neuvolaan tai terveyskeskukseen kun tullut kotitestistä pos? Me sairastettiin koko perhe korona huhtikuussa hyvin lievänä ja sillon ei käyty virallisessa testissä tai lääkärissä tai mitään (tai no olin mää etänä työterveyslääkäriin yhteydessä), mutta sillon tosiaan en ollut vielä raskaana. Mietin vaan, että vaikuttaako tää raskaus jotenkin asiaan?
 
Ootteko soitelleet neuvolaan tai terveyskeskukseen kun tullut kotitestistä pos? Me sairastettiin koko perhe korona huhtikuussa hyvin lievänä ja sillon ei käyty virallisessa testissä tai lääkärissä tai mitään (tai no olin mää etänä työterveyslääkäriin yhteydessä), mutta sillon tosiaan en ollut vielä raskaana. Mietin vaan, että vaikuttaako tää raskaus jotenkin asiaan?
Ainakin raskaana olijat kuuluvat riskiryhmään ja ovat siten oikeutettuja 4. rokotukseen, paitsi jos sairastetusta koronasta on liian lyhyt aika. Ehkäpä otat asian puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä.
 
Tsemppiä teille sairasteluun, toivottavasti selviätte ilman mitään pitkittyneitä oireita! Noaidin oireet kuulostaa ainakin inhottavilta😕 Mä en oo vielä sairastanut kyseistä tautia ja en yhtään haluis sitä... tuntuu et taas joka puolella sitä pyörii ja tuntuu mahdottomalta tehtävältä välttää☹️
 
Takaisin
Top