Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Kiva on ollut lukea teidän viestejä! ☺️ Nyt päätin itsekin liittyä mukaan, kun nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja muutenkin alkaa vointi olla sen verran energisempi, että ylipäätään jaksaa kirjotella. 😄 Mulla on meneillään viikot 12+2 ja laskettu aika siis tammikuun 10. Voi olla, että synnytän jo aiemmin, kun mahassa kasvaa kaksi pienokaista. Oli mukava seurailla pikkusten meininkejä, toinen köllötteli ja hymyili ja toinen potki ja teki kuperkeikkoja. Hyvät tyypit selkeästi! 😄

Toivottavasti teillä alkaa voinnit kohenemaan ja pääsette nauttimaan kesästä! 🌸🌼🥰

Tervetuloa Aurorainen! 😊 Ja ihanaa, kaksoset! 😍 Taitaa olla ensimmäiset tammikuun porukassa. Onko teillä suvussa kaksosia vai oliko täysi yllätys?

Moi! Kiva on ollut lukea teidän viestejä! ☺️ Nyt päätin itsekin liittyä mukaan, kun nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja muutenkin alkaa vointi olla sen verran energisempi, että ylipäätään jaksaa kirjotella. 😄 Mulla on meneillään viikot 12+2 ja laskettu aika siis tammikuun 10. Voi olla, että synnytän jo aiemmin, kun mahassa kasvaa kaksi pienokaista. Oli mukava seurailla pikkusten meininkejä, toinen köllötteli ja hymyili ja toinen potki ja teki kuperkeikkoja. Hyvät tyypit selkeästi! 😄

Toivottavasti teillä alkaa voinnit kohenemaan ja pääsette nauttimaan kesästä! 🌸🌼🥰

Oooo! Tuplasti onnea!! 😍❤️🤗

Heippa kaikille! Hyppään varmaan tänne puolelle tuolta helmikuisista, kun kävin toissapäivänä varhaisultrassa ja laskettu aika muuttui 1.2. -> 29.1. :Grinning Face: Minulla on ennestää 15kk ikäinen tytär ja foorumion tuttu jo niiltä ajoilta:smiling-eyes:
Oi, meillähän on sitten la tosi lähekkäin! :) Mulla 30.1. Tervetuloa, kiva saada lisää loppukuisia!

Kiitos kovasti! 🙏🏻😍 Mun isällä on kaksoissisko, mutta kyllä se silti yllätti, kun mun sisaruksilla ei esim ole ollut monikkoraskauksia, mutta tokihan isän geeniperimä on aika ilmeinen 😄 Mulla oli jonku verran etiäisiä, jotka ei siis perustunu yhtään muuhun ku vaan sellaseen ihmeelliseen tunteeseen että mahollisesti ois kaksi. Kävin varhaisultrassa vko:lla 9 (kiitos muuten kun vinkkasitte paikkaa Kaunis odotus, oli mahtava!) ja naurettiin sielä miehen kans että eihän varmasti ole muita ku yks hehheh, johon kätilö vastasi että itse asiassa täälähän on toinenki. Se oli samaan aikaan tosi absurdia, mutta yllättävän luonnollista. Mutta tyytyväinen olen, että selvisi jo varhaisultrassa tämä, koska kyllä se jonkin verran vaati sulattelua ja jotku käytännön jututki eroaa jonkin verran. Plus että maha on ihan kunnon pötsi jo tässä vaiheessa. 😅

Oi, meillähän on sitten la tosi lähekkäin! :) Mulla 30.1. Tervetuloa, kiva saada lisää loppukuisia!
Kiitos! Tämä onkin jännä, kun toisessa ryhmässä olin alkupäässä ja nyt tuntuu, että todella jäljessä :Grinning Face: Monilla jo ekoja ultra-aikoja varattuna ja tulossa!

Kiitos! Tämä onkin jännä, kun toisessa ryhmässä olin alkupäässä ja nyt tuntuu, että todella jäljessä :Grinning Face: Monilla jo ekoja ultra-aikoja varattuna ja tulossa!
Musta tuntuu myös oudolta, kun esikoisen LA oli ihan kuin alussa ja olin kaikessa ensimmäisten joukossa ja nyt enemmän jälkijoukoissa (vaikkei ihan loppukuuhun menekään). Kuitenkin sitten koko vuotta ajatellen kaikki tammikuisethan tulee olemaan ihan eturintamaa sitten myöhemmin elämässä 😂

Musta tuntuu myös oudolta, kun esikoisen LA oli ihan kuin alussa ja olin kaikessa ensimmäisten joukossa ja nyt enemmän jälkijoukoissa (vaikkei ihan loppukuuhun menekään). Kuitenkin sitten koko vuotta ajatellen kaikki tammikuisethan tulee olemaan ihan eturintamaa sitten myöhemmin elämässä 😂
Totta, pitää pitää tuo mielessä! :tears: Loppupeleissä paras lapselle!

Tervetuloa Annukka 87, Puhvi, tammikuinen ja Aurorainen! ☺️

Unet on kyllä kärsineet, heräilyjä tulee aamuyöllä niin monta kertaa, että en ole enää laskenut. Välillä unen takaisin saamisessa menee pidempi aika. Olen aiemmin ollut tosi hyvä nukkuja, joten tämä tuntuu ihan oudolta..
Kuulin vinkin, että pitäisi yrittää mennä aikaisin nukkumaan, koska raskausaikana aamuyön heräilyt johtuvat noin kolmen aikaan nousevasta stressihormonitasosta 🤔 Vähän vaikee mulle, koska oon aina ollut tosi iltavirkku 😅
Mikä teillä on auttanut unettomuuteen?

Meille annettiin nt-aika vasta 13+5 päivälle ja tuntuu, että sinne heinäkuun loppuun on vielä ikuisuus aikaa 😅 pakko oli käydä jo yksityisellä kurkkimassa uutta tyyppiä niin jaksaa taas odotella vähän aikaa ☺️ Joko sinä olet saanut ultraan aikaa?

Tervetuloa Annukka 87, Puhvi, tammikuinen ja Aurorainen! ☺️

Unet on kyllä kärsineet, heräilyjä tulee aamuyöllä niin monta kertaa, että en ole enää laskenut. Välillä unen takaisin saamisessa menee pidempi aika. Olen aiemmin ollut tosi hyvä nukkuja, joten tämä tuntuu ihan oudolta..
Kuulin vinkin, että pitäisi yrittää mennä aikaisin nukkumaan, koska raskausaikana aamuyön heräilyt johtuvat noin kolmen aikaan nousevasta stressihormonitasosta 🤔 Vähän vaikee mulle, koska oon aina ollut tosi iltavirkku 😅
Mikä teillä on auttanut unettomuuteen?

Alkuun kun oli kova väsymys niin oli helppo mennä aikasin nukkumaankin, mutta nyt tuntuu, että ei tule uni illalla ja sitten heräänkin jo kolmen tai neljän aikaan vessaan, minkä jälkeen ei millään meinaa saada enää unta 👀 Viime yönä tuli pitkästä aikaa nukuttua vähän paremmin kun laitoin sängyn molemmin puolin tuulettimet. Tuntuu, että tämä pieni kaveri on myös jonkinlainen sisäinen patteri kun on jatkuvasti hiki vaikka olisi vain paikallaan 😅😅

Alkuun kun oli kova väsymys niin oli helppo mennä aikasin nukkumaankin, mutta nyt tuntuu, että ei tule uni illalla ja sitten heräänkin jo kolmen tai neljän aikaan vessaan, minkä jälkeen ei millään meinaa saada enää unta 👀 Viime yönä tuli pitkästä aikaa nukuttua vähän paremmin kun laitoin sängyn molemmin puolin tuulettimet. Tuntuu, että tämä pieni kaveri on myös jonkinlainen sisäinen patteri kun on jatkuvasti hiki vaikka olisi vain paikallaan 😅😅
Tuulettimen edessä täälläkin nukutaan (ja istutaan koneella ja laitetaan ruokaa). 😆 Onneks helteet pitäisi nyt kohta helpottaa, jos vaikka unet paranisi.

Tuulettimen edessä täälläkin nukutaan (ja istutaan koneella ja laitetaan ruokaa). 😆 Onneks helteet pitäisi nyt kohta helpottaa, jos vaikka unet paranisi.
Koko talven odotin, että olispa jo kesä ja lämmintä, ja nyt vaan odotan, että tulispa jo alle 20 astetta 😁

Meille annettiin nt-aika vasta 13+5 päivälle ja tuntuu, että sinne heinäkuun loppuun on vielä ikuisuus aikaa 😅 pakko oli käydä jo yksityisellä kurkkimassa uutta tyyppiä niin jaksaa taas odotella vähän aikaa ☺️ Joko sinä olet saanut ultraan aikaa?
E-hen! Mulla on eka neuvola vasta 5.7., niin saan sieltä vasta lähetteen nt-ultraan. Kävin toki alkuviikosta yksityisellä varhaisultrassa omaan piikkiin. Musta tuo tuntuu niin pitkältä, että pitäisi jaksaa odottaa siihen neuvolan ultraan.

• Tykkään
Reaktiot: MMV
E-hen! Mulla on eka neuvola vasta 5.7., niin saan sieltä vasta lähetteen nt-ultraan. Kävin toki alkuviikosta yksityisellä varhaisultrassa omaan piikkiin. Musta tuo tuntuu niin pitkältä, että pitäisi jaksaa odottaa siihen neuvolan ultraan.
Niin tuntuu!

Mulla ihan sama, kuuma ihan koko ajan! Aineenvaihdunta tehostunu melkosesti ja huomaa, ettei ennen raskautta käytössä ollut ja hyväksi todettu deodorantti pidä enää ollenkaan. Siis tässä tuulettimenkaan välittömässä läheisyydessä, ei pelkästään helteiden takia 😅 Nukkumiseen vaikuttaa myös se, että on niin intensiivinen unimaailma, etten tällaista muista ennen olleen. Kovasti tunnun prosessoivan jotakin jopa teiniajan kokemuksia ja unet ei todellakaan ole aina mitään levollisia.

Siskon kans eilen puhuttiin kuinka iso muutos raskaus on myös aivoille, ei pelkästään keholle. Huomaan itessäni jo nyt sellasta, että toisaalta olen entisestään herkempi ja stressitoleranssi on laskenu aika lailla. Ekan neuvolan jälkeen esimerkiksi kävelin kotiin itku kurkussa, kun neuvolan th sanoi ettei kertoisi raskaudesta kellekään ennen vkoa 12, kun keskenmenoriski on niin korkea. Se yksi huolimaton lause meni täysin ihon alle ja varsinkin, kun itsekin on hyvin tietoinen (välillä ehkä liiankin) riskeistä. Suututti ja suretti ihan urakalla. Toisaalta oon taas huomannu, että herkkyyden rinnalle on tullu myös tervettä jämäkkyyttä, että asioita yksinkertasesti vaan hoitaa eikä liian syvällisesti juupastele. 😄

Ootteko muut huomannu muutoksia mielenliikkeissä? ☺️💛

Mulla ihan sama, kuuma ihan koko ajan! Aineenvaihdunta tehostunu melkosesti ja huomaa, ettei ennen raskautta käytössä ollut ja hyväksi todettu deodorantti pidä enää ollenkaan. Siis tässä tuulettimenkaan välittömässä läheisyydessä, ei pelkästään helteiden takia 😅 Nukkumiseen vaikuttaa myös se, että on niin intensiivinen unimaailma, etten tällaista muista ennen olleen. Kovasti tunnun prosessoivan jotakin jopa teiniajan kokemuksia ja unet ei todellakaan ole aina mitään levollisia.

Siskon kans eilen puhuttiin kuinka iso muutos raskaus on myös aivoille, ei pelkästään keholle. Huomaan itessäni jo nyt sellasta, että toisaalta olen entisestään herkempi ja stressitoleranssi on laskenu aika lailla. Ekan neuvolan jälkeen esimerkiksi kävelin kotiin itku kurkussa, kun neuvolan th sanoi ettei kertoisi raskaudesta kellekään ennen vkoa 12, kun keskenmenoriski on niin korkea. Se yksi huolimaton lause meni täysin ihon alle ja varsinkin, kun itsekin on hyvin tietoinen (välillä ehkä liiankin) riskeistä. Suututti ja suretti ihan urakalla. Toisaalta oon taas huomannu, että herkkyyden rinnalle on tullu myös tervettä jämäkkyyttä, että asioita yksinkertasesti vaan hoitaa eikä liian syvällisesti juupastele. 😄

Ootteko muut huomannu muutoksia mielenliikkeissä? ☺️💛
Vielä ei ole alkanu liikaa itkettää mikään, katotaan muuttuuko tämä tässä viikkojen aikana! Mut ehkä sellaisen huomannut itsessään että ei töissä turhia jahkaile ja jossittele vaan tekee vaan asiat edes hieman määrätietoisemmin. Eli suht sama havainto täälläkin :Smiling Face With Smiling Eyes:

Aamuyön heräilyt täälläkin tullut tutuksi, ja pakollinen wc käynti.. onneks uni tulee vielä sen jälkeen nopeasti, mut kyl unen laatu kärsii..
Mua ei itketä, ei oikeestaa kauheesti oo itkettäny aiemminkaan,mut ai tätä hermojen menestyksen nopeutta!! Ihan kauheeta kun lapset ja mies saa kuulla kunniansa vähänväliä 🙈 tätä kuulema ollu ilmoilla aiemminkin 😅
Meil ultra vasta 18pvä olis päästy jo aijemmin mut sovittu lomareissu sillo ni pitää odotella et palataan takas. Harmittaa kun olis jo nii kiva heti kun mahdollista mennä ultraan mut nyt näin. Meneillää 11 viikko, mitään hajua tarkasta päivästä ei ole, tän viikon alusta iski epätoivo ekaa kertaa et tää eka kolmannes ei lopu ikinä! Samalla tosi rauhallinen fiilis et tää menee hyvin mut samalla iskee kauhee paniikki et kyl siel ultrassa viimestää tulee huonoja uutisia.. ja samalla tekis mieli kertoo jo kaikille mut ei viel halua. Äskenkii valehtelin kaverille sujuvasti verinäytteenotosta johtuvasta mustelmasta.. jotenkii pää käy nyt kierroksilla joka suhteessa, ja ilmeisen normaalia tämäkin..

Voi uskon Aurorainen, että tuosta terkan lausahduksesta on tullut paha mieli! Kun on itse herkillä ja jännittää raskauden onnistumista..
Oon kyllä huomannut saman, että itku on herkässä ja lähes joka päivä tulee itkettyä jotain. Mulla on taipumusta itkuisuuteen ja ärtymiseen PMS-oireina, joten on aika loogista, että nyt vielä isommalla hormonimäärällä koen samaa. Tällä viikolla, kun kävin verikokeessa itkin sen jälkeen, vaikka en edes verikoetta jännitä, eikä se yleensä tunnu miltään. Tuli vaan jotenkin herkkä ja surkea olo. 😢
Samaten kaikki mitä mies tekee ärsyttää aivan suunnattomasti, mutta yritän olla koko ajan mulkoilematta murhaavasti 😆

Takaisin