Kesäkuun höpinät

Viivi92

Päivystävä dosentti
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
Tänään 5+0 ja pahoinvointia odotellessa 😝 meillä alko kesäloma ja reilun viikon päästä on vu ja siitä seuraavana päivänä lähdetään Kreikkaan 😊 jää nähtäväksi että miten menee ekaa kertaa reissu 1,5 v kanssa ja toki jos on kauheaa pahoinvointia 🥶
 
5+3 tänään. Välillä alan miettimään onko lievää pahoinvointia vai vain kaamea nälkä 😂 en erota niitä.

Meidän piti mennä heinäkuussa Sri Lankaan, mutta maan tilanne on niin surkea nyt, että peruttiin reissu. Muualle Aasiaan ei oikein uskalla Zika-viruksen vuoksi, joten katsotaan jos mekin käytäisiin sitten esim Kreikassa viikon verran.
 
5+3 tänään. Välillä alan miettimään onko lievää pahoinvointia vai vain kaamea nälkä 😂 en erota niitä.

Meidän piti mennä heinäkuussa Sri Lankaan, mutta maan tilanne on niin surkea nyt, että peruttiin reissu. Muualle Aasiaan ei oikein uskalla Zika-viruksen vuoksi, joten katsotaan jos mekin käytäisiin sitten esim Kreikassa viikon verran.
Mullaki ollu nyt vissiin lievää kuvotusta ku syömisestä alkaa olemaan hetki. Syöminen helpottaa, mut toisaalta ruuan laittaminen ja ajatteleminen vähän ällöttää 🥴
 
Täällä tuoreen plussan tehnyt 👋

Mulla on kyllä jo kaikenlaisia oireita. Myöskin korona plussattu alkuviikosta joka tietty voi vaikuttaa myös. Aamuisin etoo ja öisin närästää. Kahvia ei tee mieli (!) eikä oikein mitään muuta ruokaakaan kun jäätelöä... juilinnat on myös aika kovat välillä.

Mä tein eilen ekan haamun ja tänään aamulla digillä plussan ja asiasta tietää minä ja mies vasta, no tämän foorumin lisäksi 😁, mutta ajattelin kyllä maanantaina kertoa siskolle kun menen heille kylään. On ollut kuitenkin tukena yrittämisen aikana jo. Mutta milloinkohan sitä sitten kertoisi isovanhemmille ja muulle suvulle? Ei nyt ihan alussa kuitenkaan viitsi vielä kertoa, mutta milloin 🤔

Edit: höh, puusilmä ei huomannut että muille kertomisesta oli ihan oma aiheensakin 😅
 
Muokattu viimeksi:
Tervehdys kaikille!

Täällä yksi helmikuisen odottaja lisää :smiling-eyes: Viikko sitten (dpo 10) tein raskaustestin ja siihen tuli ihan haalea plussa. Testasin myös seuraavina päivinä ja pikkuhiljaa viiva vahvistui. Aavistus mahdollisesta tärpistä heräsi aamuöisen ja aamuisen hikoilun vuoksi, koska esikoisen raskaudessa mulla oli ihan sama oire jo ennen kun menkat olivat myöhässä. LA olisi omien laskujen (lyhyt kierto ja ovis tiedossa) mukaan 8.2. ja neuvolan laskujen mukaan 11.2. eli suunnilleen niillä main. Välillä on ollut sellasta pientä menkkamaista jomotusta/paineen tunnetta ja yleistä väsymystä ajoittain.

Odottavin ja jännittynein tunnelmin ollaan! Varhaisultraan on vielä yli kolme viikkoa ja se tuntuu niiiin pitkältä ajalta.
 
Jatkan tänne tuota Viivin höpinää salilla käymisestä toisesta ketjusta. Noudatatko Viivi jotain tiettyä ohjelmaa nyt raskausaikana? Kävin salilla ennen koronaa, ja ajattelin nyt taas hankkia salikortin, että raskauden aikainen kunto olisi mahdollisimman hyvä. Nyt olen lähinnä käynyt kävelyillä.
 
Jatkan tänne tuota Viivin höpinää salilla käymisestä toisesta ketjusta. Noudatatko Viivi jotain tiettyä ohjelmaa nyt raskausaikana? Kävin salilla ennen koronaa, ja ajattelin nyt taas hankkia salikortin, että raskauden aikainen kunto olisi mahdollisimman hyvä. Nyt olen lähinnä käynyt kävelyillä.
Mä treenaan ihan normisti nyt ainakin ekan kolmanneksen, toki voinnin mukaan (jos tulee pahaa oloa tms.) eli käyn 3-4krt viikossa salilla. Mun ohjelma perustuu isoihin päälikkeisiin, mavet, kyykyt, leuat yms. Vielä teen suoria vatsalihaksia ja corea muutenkin, mutta mahtoiko olla niin, että ne piti lopettaa ekan kolmanneksen loppuun mennessä. Pitää tarkistaa ku en muista 😊 kävelyä voisi lisätä taas jos vaan kerkee. Ja niitä pirun lantionpohjia pitäis taas ruveta tekee..
 
Mä treenaan ihan normisti nyt ainakin ekan kolmanneksen, toki voinnin mukaan (jos tulee pahaa oloa tms.) eli käyn 3-4krt viikossa salilla. Mun ohjelma perustuu isoihin päälikkeisiin, mavet, kyykyt, leuat yms. Vielä teen suoria vatsalihaksia ja corea muutenkin, mutta mahtoiko olla niin, että ne piti lopettaa ekan kolmanneksen loppuun mennessä. Pitää tarkistaa ku en muista 😊 kävelyä voisi lisätä taas jos vaan kerkee. Ja niitä pirun lantionpohjia pitäis taas ruveta tekee..

Mä yritän muistaa töitä tehdessä treenata noita lantionpohjan lihaksia, kun teen istumatyötä. Palaverien ratoksi 😂 muutamat salivinkit raskaana oleville bongasin. Ajattelin aloittaa 2krt viikossa nyt salin, ettei tuu liikaa kerralla. Kävellä pitäis yrittää päivittäin, varsinkin eräpäivänä ei kauheasti askelia kerry muuten.
 
Mä yritän muistaa töitä tehdessä treenata noita lantionpohjan lihaksia, kun teen istumatyötä. Palaverien ratoksi 😂 muutamat salivinkit raskaana oleville bongasin. Ajattelin aloittaa 2krt viikossa nyt salin, ettei tuu liikaa kerralla. Kävellä pitäis yrittää päivittäin, varsinkin eräpäivänä ei kauheasti askelia kerry muuten.
Joo hyvä varmaa alottaa varovasti jos ei oo hetkeen salilla heilunu 😊
 
Onkohan tää normaalia tuntea tällaista epäuskoa raskaudestaan? Tekisi mieli tehdä joka aamu raskaustesti vaan varmistukseksi että olenhan vielä tänään raskaana. En ole nyt toistaiseksi tehnyt lauantain jälkeen mutta mietin josko huomenna aamulla tekisi. Jotenkin sellainen olo kokoajan etten osaa täysillä iloita tästä asiasta kun en "usko" siihen.... äh.
Mulla on vielä 3 digi r-testiä, ajattelin kyllä ne tehdä ja katsoa nouseeko viikot. Lauantaina, dpo12, oli raskaana 1-2 viikkoa. Milloinkohan odottaisi sen lukeman sitten nousseen 🤔
 
Onkohan tää normaalia tuntea tällaista epäuskoa raskaudestaan? Tekisi mieli tehdä joka aamu raskaustesti vaan varmistukseksi että olenhan vielä tänään raskaana. En ole nyt toistaiseksi tehnyt lauantain jälkeen mutta mietin josko huomenna aamulla tekisi. Jotenkin sellainen olo kokoajan etten osaa täysillä iloita tästä asiasta kun en "usko" siihen.... äh.
Mulla on vielä 3 digi r-testiä, ajattelin kyllä ne tehdä ja katsoa nouseeko viikot. Lauantaina, dpo12, oli raskaana 1-2 viikkoa. Milloinkohan odottaisi sen lukeman sitten nousseen 🤔

Kyllä mulla ainakin on ollut koko ajan ja on edelleen vaikka menkat myöhässä huomenna kaksi viikkoa, on oireita ja olen tehnyt yhden ”varmistustestinkin” vielä tyyliin viime viikolla vaikka plussasin jo kaksi viikkoa sitten. Siksi kovasti odotan ensi viikon varhaisultraa, jos se auttaisi tähän tunteeseen. Kaksi yliopiston apteekin testiä vielä löytyy kaapista, mutta en ajatellut tehdä. Ehkä 😂
 
Huh hei, täällä uutena! Plussasin viikko sitten vähän yllättäen, koska oli ollut outoa vuota varsinaisten menkkojen jälkeen. Eilen kävin tarkastuksessa ja pieni alkiohan siellä oli, jonka sydän sykki. Viikkoja vasta 5+6, eli hyvin alussa! Tämä on minun toinen lapsi, edellinen syntyi maaliskuussa 2021 :smiling-eyes: Kiva tulla tähänkin ryhmään höpöttelemään!
 
Onnittelut plussista kaikille helmikuisille! 😍 Itse odottelen toista lasta ja laskettu tammikuun lopulla, mutta koska esikoinenkin syntyi pari viikkoa lasketun jälkeen niin todennäköisesti tästäkin tulee helmikuinen 🙂 Joten jos sopii niin käyn varmasti täälläkin välillä kurkkimassa ja osallistumassa keskusteluun 😊
 
Onnittelut plussista kaikille helmikuisille! 😍 Itse odottelen toista lasta ja laskettu tammikuun lopulla, mutta koska esikoinenkin syntyi pari viikkoa lasketun jälkeen niin todennäköisesti tästäkin tulee helmikuinen 🙂 Joten jos sopii niin käyn varmasti täälläkin välillä kurkkimassa ja osallistumassa keskusteluun 😊
Tottakai sopii, tervetuloa! Itse käyn välillä kytiksellä tammikuun puolella kun menkoista laskettu LA on 1.2
 
Hei! Tulitikkulaatikkokirjanpitonipäätelmäni mukaan LA olisi 2.2. Totesin taannoin miehelleni, että joskus joulun ja hiihtoloman välissähän se seuraamme ilmestyy. Hänelle tuo aikaväli oli kuulemma passeli!
Meillä onkin nyt tapahtunut huomaamatta roolitus: odota sinä ja kerro puhelimessa vain tarpeellinen! Äärimmäisen emppaatisena henkilönä miespoloinen on vähentänyt ilmeisesti kahvin juontia, kuultuaan sen tuoksun voivan aiheuttavan pahoinvointia. (huom! mies on minusta muutaman sadan kilometrin päässä töissä)
Ensiviikon VU, jonne menen yksin, kertonee enemmän. Ehkäpä sen jälkeen varaan neuvola-ajankin. Kuinkas teillä, joko miehet oirehtivat?
 
Hei! Tulitikkulaatikkokirjanpitonipäätelmäni mukaan LA olisi 2.2. Totesin taannoin miehelleni, että joskus joulun ja hiihtoloman välissähän se seuraamme ilmestyy. Hänelle tuo aikaväli oli kuulemma passeli!
Meillä onkin nyt tapahtunut huomaamatta roolitus: odota sinä ja kerro puhelimessa vain tarpeellinen! Äärimmäisen emppaatisena henkilönä miespoloinen on vähentänyt ilmeisesti kahvin juontia, kuultuaan sen tuoksun voivan aiheuttavan pahoinvointia. (huom! mies on minusta muutaman sadan kilometrin päässä töissä)
Ensiviikon VU, jonne menen yksin, kertonee enemmän. Ehkäpä sen jälkeen varaan neuvola-ajankin. Kuinkas teillä, joko miehet oirehtivat?

Oli kuulemma nähnyt unta, että tyttö tuli (mies toivoo poikaa). Eipä oikein muuten ”oirehdi”, en tiedä onko oikein vielä hoksannut koko asiaa. Vitsailee että entä jos ensi viikon varhaisultrassa todetaan etten ookkaan raskaana ja kaikki oireet on vaan tullut siksi että kuvittelen olevani raskaana 😂 Luulen että vähän jännittää ja siksi puhuu noin, tiedän että lapsi on hänellekin toivottu ja oli onnessaan silloin kun päätettiin alkaa yrittämään
 
Mä nyt varovaisesti uskaltaudun mukaan tänne helmikuisiin tämän aamun plussan myötä. Oon jotenkin aivan sekasin onnesta ja jännityksestä! Eikä mitään tietoa, että mitäs nyt?! :tears: :Smiling Face With Halo: Kyseessä siis minulle esikoinen ja miehelle toinen.
 
Täällä plussattiin eilen, viimeisimpien menkkojen mukaan LA 11.2., nyt siis rv 4+4 🥰
Isommat pojat meillä jo 13- ja 14-v, että on varmaan moni asia muuttunu tässä välissä. 😅

Viikonloppuna ja tänään oli ällöä oloa, sunnuntaiaamuna hirveä raudanmaku suussa herätessä, rinnat arkoina.. Luulin, että menkat alkoi lauantaina, "kuukautiskipuja" oli useampana päivänä. Aloin kuitenkin epäillä, etteipä taida olla menkat, kun parin niukan vuotopäivän jälkeen vuoto lakkasi.. :D Ehdin aloittaa jo pilleritkin uudelleen ja ottaa kahtena päivänä ennen plussaa 😓
Yleensä runsaat menkat, ja ferritiini oli joulukuussa 4 (eilen kontrollissa 53!), niin ajattelin että aloitan pillerit uudelleen kun ne alunperinkin määrättiin menkkojen hoitoon... vaan jospa nyt olisikin sitten pitkä pätkä ilman niitä menkkoja... 😄
 
Onnea plussanneille 😍

Mä oon joskus miettinyt että tulen varmaan olemaan kauhea ressierkki raskaana ollessa ja näköjään ihan oikeassa olin. Mulla on aika kivuliaita alavatsavihlasuja ollut jotka on huolettanut ja nyt niitä ei sitten ole ollut juurikaan enää eilen illalla ja tänään aamulla - ja sekös nyt sitten taas huolettaa 🤦🏻‍♀

Miten sitä pystyy odottamaan rennoin mielin varhaisultraan asti? Pelko persiissä kokoajan 🙄
 
Takaisin
Top